Fitness Expo 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne P
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kiitokset täältäkin Mikelle nopeasta tulospalvelusta ja runsaasta kuvatarjonnasta.:rock: Harmi etten tällä kertaa päässyt paikanpäälle. Nyt on kertaalleen katsottu miesten ja naisten body -ja cbb kuvat. Ensimmäiseksi huomaa et cbb jatkaa kovasti nousuaan ja pitkässä sarjassa taso on huomattavasti parantunut. Peterin yläkroppa näyttää todella kovalta, erityisesti hauikset.
Lyhyessä sarjassa Teemun jotkut poset näyttävät tosi tyylikkäiltä äijä muutenkin hyvässä kunnossa.
Miesten kehonrakennuskuvissa näyttää siltä että sarjojen kokonaistaso ei tällä kertaa ole joidenkin aiempien vuosien tasolla.. Selittyy tietenkin sillä että monet kovat nimet puuttuu. Mentula näyttää olevan elämänsä kunnossa ja todella massiivisen näköinen joissakin poseissa. Oispa vielä ukolla vähän parempi rakenne.. Raskaassa sarjassa ois ollu kiva nähdä vanhoja staroja kuten boogie, Vilponen, Kokkonen ym. vertailuna Mentulan rinnalla niin ois nähny Mentulan todellisen kunnon.. On Jääskeläinenkin tietenkin parhaimmillaan tosi kova mut ei näköjään tänä vuonna.
Hienoa et taas nousi uusi mies ( ainakin mulle) huipulle alle 90kg sarjassa. Hovilaisen voittoa piti moni niin varmana etukäteen. Kuvista näkee et Kimmon kunto on auttamatta liian pehmeä.

Täytyy sanoa että on Mentula kyllä kovassa kuosissa.
Kauhea paketti.

Ja Mikelle onnittelut ansaitusta tunnustuksesta!

Kisoista toipuvan tervehdys!

En kyllä tiedä, miten kireä sitä BF- pitkässä sarjassa pitäisi olla... Minä en ainakaan kireämmäksi enää pääsisi vaikka mitä tekisin. En ainakaan ihan urheilemalla ja terveellisellä tapaa.

Itselleni jäi kisoista paha maku suuhun. Ei sijoitukseni takia, siihen olen tyytyväinen. Saavutin tavoitteeni ja olin jopa aika lailla itseni näköinen. Mua inhotti se alkoholilla läträäminen. Se ei mun mielestä kuulu urheiluun. Ei niin millään. Itse en siihen ryhtyisi tai suostuisi ja toivon hartaasti, että enemmistö on vielä samaa mieltä kannssani.

Ja mä en tajua, mitä sanalla fitness tarkoitetaan, kun selluliittisella lattapyllyllä, löysällä kunnolla, piirtymättömillä vatsalihaksilla ja lihaksittomuudella voi pärjätä. Ehkä sellumuhkurat ei näy lavalta yleisöön ja tuomaristoon asti, mutta itse en olisi onnellinen yhtään paremmasta sijoituksesta, jos ei olisi esim. reisilihkaset ja vatsalihakset piirtyneet esiin. Jäi sellainen fiilis, että olisi voinut tulla seisoo sinne riviin paljon keskeneräisemmälläkin kunnolla.

Ja joo, kyllä mua vähän ärsytti se käytäntö, että finalistikuusikon lisäksi neljän kisaajan piti turhaa kiusata itseään vielä vuorokausi. Turhaa parantaa kuntoa, kun ei sitä kuitenkaan arvostella.

Kai jotain positiivistakin pitäisi sanoa... Sori ei pysty. Oon pahoillani. Laiviston Emma teki mielettömän suorituksen vetäessään dietin yksinään läpi. HYVÄ EMMA!!!:dance: Ja hienoa oli, että Kirkkonummi oli kahden ihmisen voimin edustettuna. HIENOA JANNE ja KIITOS KANNUSTUSKESTA!! :dance:

En ymmärrä miten Kotkansalo voitti. En olisi laittanut edes top 5:een. Huonot poseeraukset, huono hartialinja, huono keskivartalo, huono malli. Miten esimerkiksi tuossa kuvassa saa Kotkansalon voittajaksi?
http://www.pakkotoisto.com/copper/albums/Bodyfitness-fitness/SM2007/IMG_0212-10.jpg

Nämä ainaiset fitnessvaparit taas. Tytöillä ei ole yleisesti ottaen nopeusvoimaa. Liikkeet laiskan näköisiä, hitaita ja huonolla tekniikalla tehtyjä. Luulen, että harjoittelussa on aika paljon vikaa ja painotetaan täysin vääriä asioita. Pitäisi osata jo alkaa hakemaan sitä oppia niiltä jotka asioita oikeasti osaavat. Voimisteluvalmentajan oppiin mars. Myöskin jos aikoo tehdä jotain potkuja niin niitä kannattaisi opetella jossain ihan muualla kuin Body Combat -tunnilla.

Pajulahden Minna oli poikkeus tuohon joukkoon. Nopeutta löytyi ja ainut moitittava asia löytyykin siitä, että voimaliikkeet suoritettiin liian nopeasti. Ei tuonut ilmi sitä kropan hallintaa niissä. Muistaakseni sillä Kasvilla oli myös potentiaalia.

Johtuuko se harrastajien ja kilpailijoiden vähyydestä, että kyseinen laji ei mene yhtään eteenpäin. Päinvastoin. Mitään uutta ja näyttävää ei tuoda esille. Ei hienosti suoritettuja ja kropan hallintaa vaativia temppuja. Näinköhän yhtään kunnon eteenpäin tai taaksepäin tehtyä puolivolttia edes? Se päälläseisonta kun ei edes ole mikään temppu.

Sekin on karsean näköistä, että tehdään taaksepäin kuperkeikasta käsillä ylöstyöntö (käsilläseisontaan yrittävät?), kun se olisi näyttävämpi ja parempi oikein tehtynä eli lantiolyönnin avulla pääsee suorille käsille samantien eikä tule väkinäisen näköistä punnerrusta. Tämänkin oppisi siellä voimistelussa.

Ja kyllä oon ihan pirun kriittinen noiden vapaaohjelmien suhteen, kun mun mielestä niistä voisi saada helpolla paljon parempia. Kyllä mä ymmärrän, että kisatilanne on kisatilanne, mutta siellä näkyy harjoittelun tulos. Ne virheet mitä teet harjoittelussa teet varmasti kisassakin.

Mihin Joni vertaat noita nuorempia fitnesskisaajia? Voimistelijoiden nopeuteen ja notkeuteenko? Voidaan me verrata toisinkinpäin yhtä hölmösti. Eli otetaan 30 kiloinen voimistelija seisomaan sinne lavalle anatomiseen asentoon. Sitten haukutaan, että kannattaisi sitä lihasta ja mallia treenata muuallakin kuin pallomeressä.

Jonilla kommentteja, jotka voisin itsekin allekirjoittaa.

- Fitness-vapareissa ei mikään oikein saanut haukomaan henkeä. Esim. puhtaita kasakkahyppyjä toivoisi suorituksissa näkevänsä.
- Kotkansalon voittoa itsekin kritisoisin ja varsinkin takaposeerauksissa selkä ei auennut kuten kilpakumppaneilla. Ei Jaana missään nimessä huono ole, mutta ei mielestäni finaaliryhmän paraskaan.

Paha MM 6:sta on ohittaa. Silti...

Tiina kuudes sija jäi harmittamaan. Ok, asenoissa on korjattavaa se selvä mutta silti. Lihavien ihmisten ei pitäisi kilpailla kuten bodylegenda A.P. on todennut.

Bullin ammattilaismassat evät riitä overall voittoon... Hei kyse on kehonrakennuksesta.

En ole objektiivinen. En edes yritä olla..

Mihin Joni vertaat noita nuorempia fitnesskisaajia? Voimistelijoiden nopeuteen ja notkeuteenko? Voidaan me verrata toisinkinpäin yhtä hölmösti. Eli otetaan 30 kiloinen voimistelija seisomaan sinne lavalle anatomiseen asentoon. Sitten haukutaan, että kannattaisi sitä lihasta ja mallia treenata muuallakin kuin pallomeressä.

Vertaan niitä vuoden aikuisten telinevoimistelussa käyneisiin harrastajiin, joilla on treenit 1x viikossa. Äitejä ja isiä.

En vertaisi oikeisiin voimistelijoihin koska se kuilu on jo aivan älytön, mutta nämä perusasiat pitäisi olla helposti opittavissa. Esimerkiksi kärrynpyörä, jossa pienellä asialla kuten nilkkojen suoristamisella jo vaikutetaan asiaan. Pelkästään niillä saataisiin moniin liikkeisiin näyttävyyttä lisää suorien linjojen myötä.

Luulisin, että bodauksessakin on vapaaohjelmassa tiettyjä ideoita miten joku poseeraus pitää suorittaa niin, että se näyttää hyvältä. Sama se on näissä lihashallinnan ja voimistelun "tempuissa". Ei se riitä, että pääsee ympäri asti kuperkeikassa vaan se pitää suorittaa oikein, että se näyttää hyvältä.

Notkeutta näyttää monilta löytyvän, mutta nopeutta ei.

Tervehdys!:)
Kisaviikonlopusta jäi käteen yksi kokemus lisää ja koettelemuksesta selviytyminen. Oma sijoitus on kuntoon nähden hyvä, kai asennoilla ja kehon mallilla ja symmetrialla sai paikattua heikkoa kuntoa.

Nyt on mieli onnellinen, siksi että vihdoin saa antaa periksi, ei tarvitse väkisin yrittää. Keho on väsynyt diettaamiseen ja sanonut sopimuksensa yhteistyöhön irti jo dietin alkutaipaleella. Olen sairastanut ja yrittänyt liikaa onnistuakseni. Viime vuoden kuntoon nähden olin valovuosia jäljessä, ja voin todella sanoa tehneeni kaikkeni. Enempään en olisi pystynyt.
Tiedän ainakin nyt mitä en tee ja oppia sain koko rahalla. Kuulun siihen kategoriaan jotka oppivat kantapään kautta ja niin että tuntuu.
Tunnen olevani vapaa ja stressin lauettua varmasti lihaksetkin löytyvät väsyneen kunnon alta.
Tahdon kiittää kaikkia niitä ihmisiä jotka tekivät omasta kisaviikonlopusta mieleenpainuvan! Takahuoneessa avuliaat tytöt ja kaikki hymyilevät vastaani kävelleet kasvot. Kiitos erityisesti Akille, olet hieno ihminen ja teet työtäsi pyyteettömästi sydämestäsi.
Onnittelut upeasta kunnosta Kati Raatikaiselle vielä kerran, olet todella upea kilpailija, oma suosikkini!:worship:
Tästä jatkuu todellinen fitnesselämä- normaali treeni ja hyvä olo!
Kisalavat saavat odottaa minua pitkään.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Fitness-vapareihin en ota kantaa mutta body-vapareihin vois kyllä vähän saada värikkyyttä. CBB-ukkojen vaparit oli viihdyttävää katseltavaa, kun kaverit hoiti hommansa pilke silmäkulmassa. Body-puolella sitten taas 90% vapareista oli ihan samanlaisia. Laitetaan joku dramaattinen musa soimaan ja sitten ollaan vitun kovia jätkiä ja tuijotetaan lasittunein katsein tyhjyyteen. Suurin osa vapareista olikin vain pakollisia poseja tietyssä järjestyksessä musiikista välittämättä.

No mitäs ne tekee siellä kerran viikossa treeneissä, missä isit ja äidit ovat tosi notkeita ja nopeita? Olisiko Marjo Krishinkin pitänyt mennä sinne? Maailmanmestari kehonrakennuksessa ja moninkertainen fitness-voittaja? Ainiin, Marjo olikin tehnyt vuosia ja vuosia työtä. Se syy Joni, miksi isit ja äidit tuolla naperojumpassa eivät koskaan nouse voittajina fitnesslavalle on se kokonaisuus. Fitness ei ole pelkästään vaparia, näimmehän sen jo Pirttilahden kohdalla. Fitneksessä on fysiikkakierros, etkä Joni takuulla löydä tältä pallolta ihan heti voimistelijaa, joka kykenisi tekemään samat liikkeet isommalla lihasmassalla yhtä nopeasti.

Pia Heikkilä oli hienon näköinen paketti, ei näyttänyt Lahdessa ollenkaan niin isolta kuin Turussa. Turun kisassa hän näytti erittäin lihaksikkaalta ja oikein pomppasi esille lineupista, nyt jostain kumman syystä hän näytti pienemmältä ja enemmän bf- kisaajalta. Olisi ansainnut paremman sijoituksen, vaikkakin voitto meni kyllä oikeaan osoitteeseen!

Muutenkin kisoissa tuomareille täytyy kyllä antaa kaikki kunnia. Vaikka muutamat sijoitukset meidän maallikoiden silmiin olisi pitäneet olla paremmat, voitot meni kyllä täysin oikeisiin osoitteisiin! Classic oli aivan mahtavaa katsottavaa, Hyvä Teemu ja Peter! Ja naisten BB: Hyvä Aikku, ehdoton voittaja! :worship:

Moi Ayla, ja kiitos. Resepti tähän muutokseen on hyvin yksinkertainen ja erittäin tuskallinen; kolme viikkoa liikuntaa ravinnotta, niin johan liha karisee lenkkipolulle...:D. Sijoitus on omasta mielestäni aivan yläkanttiin, ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen! Olin aivan varma, että en kuulu kuuden finalistin sakkiin vaan nimeni kuulutetaan sunnuntaina ensimmäisenä - toisin kuitenkin kävi. Olen auttamatta liian raskastekoinen ja kyyninen kyntöruuna tähän lajiin, ja suon täydestä sydämestä menestyksen niille, joiden peruslähtökohdat + esiintyminen + into ovat enemmän lajinomaiset. Tavoite oli päästä omaan parhaaseen kuntoon ikinä, ja karistaa matkan varrelle 20 raskauden aikana kerättyä laardikiloa - ja siihen päästiin. Omalta kohdalta tämä oli tässä, ja hyvillä mielin keskityn jatkossa ihan muihin hommiin.

Fitness-vapareihin en ota kantaa mutta body-vapareihin vois kyllä vähän saada värikkyyttä. CBB-ukkojen vaparit oli viihdyttävää katseltavaa, kun kaverit hoiti hommansa pilke silmäkulmassa. Body-puolella sitten taas 90% vapareista oli ihan samanlaisia. Laitetaan joku dramaattinen musa soimaan ja sitten ollaan vitun kovia jätkiä ja tuijotetaan lasittunein katsein tyhjyyteen. Suurin osa vapareista olikin vain pakollisia poseja tietyssä järjestyksessä musiikista välittämättä.

ja setä soitti musiikkia vapareiden aikaan aikas kovaa,ainakin katsomossa oleville naisille desibelit oli liikaa,korvatulppia matkaan seuravaalla kerralla.

No mitäs ne tekee siellä kerran viikossa treeneissä, missä isit ja äidit ovat tosi notkeita ja nopeita? Olisiko Marjo Krishinkin pitänyt mennä sinne? Maailmanmestari kehonrakennuksessa ja moninkertainen fitness-voittaja? Ainiin, Marjo olikin tehnyt vuosia ja vuosia työtä. Se syy Joni, miksi isit ja äidit tuolla naperojumpassa eivät koskaan nouse voittajina fitnesslavalle on se kokonaisuus. Fitness ei ole pelkästään vaparia, näimmehän sen jo Pirttilahden kohdalla. Fitneksessä on fysiikkakierros, etkä Joni takuulla löydä tältä pallolta ihan heti voimistelijaa, joka kykenisi tekemään samat liikkeet isommalla lihasmassalla yhtä nopeasti.

Isit ja äidit opettelee perustemppuja. Niiltä korjataan virheitä, jotta tekisivät oikein. Se nopeus syntyy siellä siihen tekemiseen, kun harjoitellaan oikein. Ei esimerkiksi kärrynpyörä tai arabialaisen tekeminen vaadi erityisen paljoa nopeusvoimaa, mutta se pitää suorittaa kyseistä voimaosa-aluetta käyttäen, jotta se näyttää räväkältä. Jos tekee laiskasti niin se näyttääkin laiskalta.

En mä usko, että niitä isiä ja äitejä kiinnostaa se fitnesslava vaan ideana oli enemmänki se, että jo sieltä jumpasta vois fitnessin vapaaohjelmaan saada paljon enemmän hyötyä kuin tekemällä turhanpäiväisiä sprintti- ja loikkaharjoituksia, jotka eivät sitten hyödytä ohjelmassa mitenkään.

Tiedän, että fitnessissä on fysiikkakierros. Se on vaativa laji, joka vaatii monia eri ominaisuuksia, mutta se ei ole mikään oikeutus sille, että jokin osa-alue saa olla huono. Jokainen valitsee lajinsa itse ja lajin vaatimin edellytyksin on tehtävä työ.

Mun mielestä Pajulahden Minna oli esimerkki siitä, että lihasmassaa omaava voi hyvinkin tehdä liikkeet nopeasti. Taustaa kait hänelläkin on vaikka kuinka paljon temppuilusta, mutta onko sekin sitten fitnessin vaatimus lajina, että pitää olla taustaa. Lyhyellä aikavälillä et voi mitenkään kilpailuihin mennä.

Krishin vapaaohjelmia oon nähnyt. En nyt tarkalleen muista miten hyvin hän niitä temppujansa teki, mutta muistaakseni aina erottui joukosta. Positiivisessa mielessä.

Nyt ei oo kyseessä nuo joilta vapaaohjelma sujuu ihan näyttävästi vaan ne joilta ei. Kuitenkin kun tuo vapaaohjelmakierros on mun mielestä yksi mielenkiintoisimpia ko. kisoissa niin olisi mukava nähdä tasaisen laadukasta suorittamista eikä vain yhden loistoa.

Nämä ainaiset fitnessvaparit taas. Tytöillä ei ole yleisesti ottaen nopeusvoimaa. Liikkeet laiskan näköisiä, hitaita ja huonolla tekniikalla tehtyjä. Luulen, että harjoittelussa on aika paljon vikaa ja painotetaan täysin vääriä asioita. Pitäisi osata jo alkaa hakemaan sitä oppia niiltä jotka asioita oikeasti osaavat. Voimisteluvalmentajan oppiin mars. Myöskin jos aikoo tehdä jotain potkuja niin niitä kannattaisi opetella jossain ihan muualla kuin Body Combat -tunnilla.

Johtuuko se harrastajien ja kilpailijoiden vähyydestä, että kyseinen laji ei mene yhtään eteenpäin. Päinvastoin. Mitään uutta ja näyttävää ei tuoda esille. Ei hienosti suoritettuja ja kropan hallintaa vaativia temppuja. Näinköhän yhtään kunnon eteenpäin tai taaksepäin tehtyä puolivolttia edes? Se päälläseisonta kun ei edes ole mikään temppu.

Ja kyllä oon ihan pirun kriittinen noiden vapaaohjelmien suhteen, kun mun mielestä niistä voisi saada helpolla paljon parempia. Kyllä mä ymmärrän, että kisatilanne on kisatilanne, mutta siellä näkyy harjoittelun tulos. Ne virheet mitä teet harjoittelussa teet varmasti kisassakin.

Hei hei, tää on just sitä mitä en ymmärrä...kerrotaan, miten asiat pitäisi tehdä paremmin jne. Kannattaa hieman ennen ottaa selvää, miten ja kuinka paljon kyseiset fitnesstytöt treenaavat vaparia (tiedän, että PALJON!). Fitness vapaaohjelman treenaus pitää sisällään älyttömän paljon ominaisuuksia, joita pitää kehittää, jotta vapari saataisiin näyttämään hyvältä. Siinä olet oikeassa. Jos kuitenkin vaaditaan, että liikkeiden pitäisi olla lähes täydellisiä ja volttisarjoja pitäisi olla eteen, taakse ja kierteellä, niin mahdollisuuksia osallistua niille, jotka eivät ole harrastaneet pienestä pitäen akrobatiaa tai telinevoimistelua, ei ole.

Minun mielestä pitää seurata sitä, tapahtuuko kilpailijan suorituksissa vuosi vuodelta kehitystä. Kasvin Tiina on esimerkiksi tehnyt suuren kehityksen käymällä akrobatiatunneilla. Tiedän, että suurin osa tytöistä käy harjoittelemassa akrobatiaa telinevoimisteluvalmentajan opeissa, mutta kokemuksesta voin sanoa, että ei sitä flikkiä välttämättä edes vuoden treenillä saa vapaaohjelmaan. Toistoja pitää olla tuhansia ja tuhansia. Ominaisuuksista kimmoisuuden ja nopeuden saaminen vaatii todella tarkkaa treenien ohjelmointia, etenkin yhdistelmänä vastakohdan eli kovan puntin kanssa. Jos nuo ominaisuudet on kehitetty pienenä, ne yleensä säilyvät siellä, mutta myöhemmin homma on vaikeampaa ja puntti tosiaan vaikeuttaa koko palettia. Ei toi homma niin helppoa ole, kuin viestissäsi sanot.

Juuri se vapaaohjelmaharjoittelun vaativuus tekee sen, ettei sille puolelle ole tarpeeksi kisaajia. Minä ainakin respectaan vaparipuolen tyttöjä, jotka ovat treenanneet paljon vapaaohjelmaansa ja kehittyneet ominaisuuksiltaan jatkuvasti vuosi vuodelta. Annetaan tytöille mahdollisuus, eikä heti tallata päälle. Sieltä katsomosta on hyvä aina kommentoida ja toki onhan siihen oikeus.

Onnittelut

Onnittelut Katille sekä upealle Aikulle noviisi- ja naistensarjan voitosta sekä erityisesti omalle kultaselle ihanaiselle Laikulle hienosta sijoituksesta!!! You rock! :rock:

Lisäksi sivusta seuranneena Mikelle onnea, olet tehnyt tosiaan hienoa työtä näitten kuvaustsydeemien kanssa, ei tarvi enää saada harmaita hiuksia siitä, että yrittää 10-riviltä ottaa zoomilla ilman salamaa 'hyvää' kuvaa kilpailijoista, vaan saa nauttia ammattimaisista kuvista ja ilmaiseksi!! :hyvä: Lisäksi tää Pakkis juttu on ollut parhainta ikinä.

Tarvii kyllä onnitella kaikkia kisanneita, ihan hirveän työn takana kaikkien menestys on, ei sitä rääkkiä ketää uskoisi. :worship:

Kritiikkiä: joka ikisessä tapahtumassa tätä ennen, nyt viimeksi Lahdessa, ei ole ollut vettä saatavilla muualta kuin vessasta tai kaupasta tuotuna. Blääh. Mä en voi tajuta!! Suurin osa katselijoista on kuitenkin veden suurkuluttajia.. Vaikka protskupatukat, lisäravinteet ja muut juomat saakin sijaa - miksei oo (lähde)vettä. Ja miksei kilpailijoille ole takahuoneessa varattu kisan ajaksi ja sen jälkeen lähdevesipulloja tms. Kyl ne kuitenkin juo vähän, ilman ei pärjää ja varsinkin kun kisat loppuu osaltaan niin juoma maittaa.

Viimeksi muokattu:
ja niin,hyvä tampere,mitaleja tuli oikein urakalla manseen,onnittelut kaikille tamperelaisille boudareille,sekä minna ja katrin tietty myös

Mä olen todella ylpeä, että meillä on edes vielä fitness hengissä. Norjassa esim ei ollut mestaruuskisassa ainuttakaan osallistujaa. Ruotsissakin oli monta vuotta ettei ollut ainuttakaan, viime vuonna yksi ja tänä vuonna ei yhtään ilmoittautunutta. Onko sekään kiva? Ei. Sielläkin kynnys vapareista on nostettu niin korkealle, ettei yksinkertaisesti sakki lähde kilpailemaan.

Mun mielestä yksikään vapari ei ollut sellainen, etteikö se kuulunut kisaan. Mitä me tarvitaan? Kilpailijoita, että laji säilyy. Nytkin tuli taas pari ihan kokonaan uutta mukaan, hyvä niin. Vuosi vuodelta tytöt kehittyvät ja esittävät parempia vapareita.

Hei hei, tää on just sitä mitä en ymmärrä...kerrotaan, miten asiat pitäisi tehdä paremmin jne. Kannattaa hieman ennen ottaa selvää, miten ja kuinka paljon kyseiset fitnesstytöt treenaavat vaparia (tiedän, että PALJON!).

Enhän mä tiedä miten vapaaohjelma kasataan. Mutta tiedän jotain siitä miten nuita voimisteluliikkeitä pitäisi tehdä. Varmasti harjoittelevatkin paljon, mutta jotain siinä harjoittelussa menee väärin, koska lopputulos ei näytä riittävän hyvältä.

Pinja sanoi:
Jos kuitenkin vaaditaan, että liikkeiden pitäisi olla lähes täydellisiä ja volttisarjoja pitäisi olla eteen, taakse ja kierteellä, niin mahdollisuuksia osallistua niille, jotka eivät ole harrastaneet pienestä pitäen akrobatiaa tai telinevoimistelua, ei ole.

Enemmän ajattelen sitä perusliikkeiden oikeaa suoritustapaa. En oleta, että ensi kertoja kilpaileva tekisi flikkejä yms, mutta silloin pitäisi panostaa enemmän perusteisiin. Tehdä ne arabialaiset, kärrynpyörät, prässit jne oikein. Sillä jo saataisiin huomattavasti paremman näköistä vapaaohjelmaa aikaiseksi.

Pinja sanoi:
Minun mielestä pitää seurata sitä, tapahtuuko kilpailijan suorituksissa vuosi vuodelta kehitystä. Kasvin Tiina on esimerkiksi tehnyt suuren kehityksen käymällä akrobatiatunneilla.

Joo, kuten sanoin niin Kasvilla näyttäis olevan potentiaalia. Ja hyvä, että niitä virheitä on korjattu. Sehän se pointti onkin.

Pinja sanoi:
Tiedän, että suurin osa tytöistä käy harjoittelemassa akrobatiaa telinevoimisteluvalmentajan opeissa, mutta kokemuksesta voin sanoa, että ei sitä flikkiä välttämättä edes vuoden treenillä saa vapaaohjelmaan.

Näihä se on. Ei ole helppo temppu sisällyttää hyvin suoritettavaksi, mutta kyllä se vuodessa jo lähtee kulkemaan aika hyvin. Ei tietenkään välttämättä kaikilla niin hyvin, että sitä voi vetää esityksessä.

Pinja sanoi:
Ominaisuuksista kimmoisuuden ja nopeuden saaminen vaatii todella tarkkaa treenien ohjelmointia, etenkin yhdistelmänä vastakohdan eli kovan puntin kanssa. Jos nuo ominaisuudet on kehitetty pienenä, ne yleensä säilyvät siellä, mutta myöhemmin homma on vaikeampaa ja puntti tosiaan vaikeuttaa koko palettia.

No tätä mä en just ymmärrä. Mihin sitä kimmoisuutta ja älytöntä nopeutta tarvitaan. Ei nuo perustemput tarvitse sitä älytöntä nopeutta eikä kimmoisuutta. Ei tarvitse hypätä minkään esteen yli. Se mitä vaaditaan on tasapainoa, koordinaatiota ja liikkeiden sujuvaa yhdistämistä. Sitten, kun aletaan olla edistyneemmällä tasolla voisi olla järkevää yrittää sitä nopeuden- ja ponnistusvoiman erityistä harjoittamista.

Puntin ei tarvitse sitä palettia vaikeuttaa. Sitäkin pitäisi jaksottaa

Kyllähän fitness mielellään vaatisi pitkänkin taustan. Aerobic, voimistelu, tanssi, body fitness. Edes jostain taustaa, että jokin osa-alue olisi paremmalla mallilla, ja voisi panostaa muiden kehittämiseen. Siinä on yhdelle ihmisiälle aika paljon alkaa kaikkea kasaamaan vanhemmalla iällä tyhjästä.

Pinja sanoi:
Ei toi homma niin helppoa ole, kuin viestissäsi sanot.

Käsittääkseni en kokonaisuudessa tuota hommaa helpoksi ole väittänytkään. Sitä vaan väitän, että perusjuttujen oppiminen vapaaohjelmaa varten ON helppoa. Sehän mua tässä täysin kiukuttaakin, että ne perusjutut menee huonosti.

Pinja sanoi:
Juuri se vapaaohjelmaharjoittelun vaativuus tekee sen, ettei sille puolelle ole tarpeeksi kisaajia. Minä ainakin respectaan vaparipuolen tyttöjä, jotka ovat treenanneet paljon vapaaohjelmaansa ja kehittyneet ominaisuuksiltaan jatkuvasti vuosi vuodelta. Annetaan tytöille mahdollisuus, eikä heti tallata päälle. Sieltä katsomosta on hyvä aina kommentoida ja toki onhan siihen oikeus.

Kaikkihan urheilijat ansaitsevat arvostusta. Työtä varmasti joutuu tekemään, mutta se ihailu ei auta kehitykseen. Arvosteleminen ja varsinkin itse niiden virheiden huomaaminen auttaa siinä.

Mun mielestä on parempi, että ne asiat tuodaan ilmi jos on puutteita. Siitä pitäisi saada näyttämisen halun kipinää eikä luovuttajamentaliteettia. Olen mielestäni oikeista asioista vaahdonnut, enkä yrittänyt varsinaista mollaamista turhanpäiten.

Katsomosta on hyvä huudella. Mä oon ainaki katsomon päätuomari :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom