SUPERCARB 1kg -40%

Fitfarm Bikini Challenge 2013

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Beussi
  • Aloitettu Aloitettu
Kiinnostaisi osallistua tuohon Fitfarmin järjestämään Bikini Challenge 2013 nettivalmennukseen, onko tällaista valmennusryhmää ollut aikaisemmin?

Saakohan tässä rahoilleen vastinetta? Maksaa siis 99 € ja kestää 10 viikkoa.

Mielipiteitä kehiin!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Tää on ilmeisesti ihka ensimmäinen tällainen bikini-ohjelma. Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta. Erityisesti se, ettei tarvii punnita ruokia ja ohjelmissakin on vaihtelua. Ihan kiinnostaa miten ruokamäärät arvioidaan ja valitaan kun niitä ei punnita.

Veikkaan, että kyseessä on melko samanmoinen ruoka- ja treeniohjelma kuin Lite InShape valmunnuksessa, mutta koska tuo on bikini challange niin treenissä on varmaankin enemmän keskitytty reisipeppuvatsa -osastolle :) uskon kyllä, että jos ohjeita noudattaa niin tuloksia varmasti tulee! loput on sitten itsestään kiinni, että arvioiko itsensä kuntoon pistämisen 99€ arvoiseksi ;) jos ei hirveästi ole omaa kokemusta ja tietämystä ravinnosta ja treenistä/tuttua henkilöä avustamaan, niin suosittelen kyllä :)

Mä ilmoittauduin tuohon. Esittelyssä mainostettiin, että kyseessä ei ole perinteinen laihdutus-ruokavalio, vaan keskitytään vartalon muokkaamiseen. Mä jotenkin ajattelin, että tuolla tähdättäisiin vartalon muokkaamiseen lihasta kasvattamalla. Noh, ruokavalio on todella niukka, hädin tuskin 1400 kcal, todella vhh eikä rasvaakaan ole nimeksikään. Että ei tuolla kyllä lihasta kasvateta. Ja jos tuo ei ole lahdutusruokavalio, niin mikä sitten on?
Treenit vaikutti kyllä ihan hyviltä. Saliohjelmissa oli keskitytty isoihin perusliikkeisiin, pelkäsin vähän, että niissä keskitytään lähentäjä-loitontaja-nitkutuksiin.
Ja tosiaan on ilmeisesti tarkoitus, että salitreeniä tehdään 5 kertaa viikossa, mikä tuntuu aika hurjalta noilla ruokamäärillä ja koko kropan treenijaolla. Huh. Varmasti palaa läski, mutta luultavasti myös lihas. :rolleyes:
En sano, että hukkaan meni rahat, kyllä ne voisi huonomminkin käyttää. Ruokavaliossa on hyvä runko, josta saa soveltamalla ihan hyvän. Itse lisään ainakin rasvaa ja treenin jälkeiselle aterialle hiilareita. Aion myös korvata ateriankorvike-ateriat ihan ruoalla.

Mä osallistuin tähän. Aluksi ihan vähän kakistelin tuota ruokavaliota, mutta tovin mietittyäni se on ihan ok. Omasta puolesta en edes olettanut, että Fitfarmin Bikini challenge -nimellä myytävä tuote olis mitään muuta kuin "rasvanpolttoa ja kiinteytystä". Jos haluaa lihasta, kannaa varmaan valita ihan toisenlainen ruokavalio, siis plussakalorit. Tässä tykkäsin erityisesti siitä, ettei vihanneksia tarvitse punnita, koska mun mielestä kurkkusiivujen ja salaatinlehtien punnaaminen sopii lähinnä syömishäiriöisille. Jos mä lihon salaatinlehdillä niin fine.

Saliohjelmasta en ihan kauheasti tykkää mutta varmasti sillä saa rasvaa palamaan. Omiin tavoitteisiin tämä homma sopii tällä hetkellä, koska plussakalorikauden jälkeen haluan nimenomaan tiristellä rasvaa.

Sain käsiini tuon ruokaohjelman ja oon noudattanu sitä jonkun tovin. Ei toimi ainakaan mulle. Nälkä on melko jäätävä välillä.
Väsymys painaa ruokien välillä.
Yöllä ei tule uni.
Unen laatu on todella heikkoa ja katkonaista.

Treeniohjelma ei ollut mun mieleen joten noudatan omaa treeniohjelmaa. Siihen nähden hiilareita ja proteiinia tulee ihan liian vähän. Ihmeellistä sinänsä koska jos en väärin muista niin juuri Jutta vannoo hiilareiden perään. Koska ihminen tarvii niitä vaikka laihduttaisikin. Ei siinä mitään, jollekkin se voi toimia mutta valitettavasti itsellä ei toiminut :/

Yritetään siis jotain muuta kesäkunnon tavoittelussa!

Mulla on lähtenyt 5-6 kiloa neljässä viikossa. Oon syönyt n. 20g enemmän rasvaa kuin ohjeessa. Alunperin meinasin lisätä hiilareitakin, mutta en sitten lisännytkään. Itse asiassa saattaa olla, että jäävät usein alhaisemmaksi kuin ohjeessa, kun usein jää ne hedelmät syömättä. Kaloreita tulee kuitenkin enemmän kuin ohjeessa. Ateria 1:n olen vaihtanut rahkaan ja ananakseen + pähkinöihin ja aamulla syön kolme kokonaista munaa enkä valkuaisia enää lisäksi. Nälkä tulee kyllä aterioiden välillä, mutta ei mitään minkä kanssa ei pärjäisi. Iltaisin tulee hirveä väsymys yhdeksän jälkeen, öisin olen nukkunut kuin tukki ja nukahdan välittömästi, kun normaalisti unta saa odotella kauan. Muuten ei päivällä väsytä enempää kuin normaalistikaan. Vatsa on toiminut hyvin.
Mutta mäkään en innostunut noista treeneistä ja aloinkin nyt tekemään omaa salitreeniä. Varsinkin salitreeni-1 on mielestäni liian rankka energiamäärään suhteutettuna, ellei sitten pelkkiä tankoja heiluttele. Muutamaa ulkotreeni-kuntopiiriä olen tehnyt, ne on ihan ok, kun ovat niin lyhyitä. En ole kylläkään palkkaria juonut niiden jälkeen, vaikka ohjeena on, ei ole mielestäni sellaista lihaskuntotreeniä että palkkarin vaatisi. En ole varmaan yhdelläkään viikolla tehnyt sitä vaadittua 5 treeniä, aamulenkin olen tehnyt tasan kerran.
Ainakin tuolla BC:n fb-sivulla on aika paljonkin porukkaa, joilla tämä ei tehoa, vaan paino sen sijaan nousee vaan. Pikaisen lukaisun perusteella heistä suuri osa on sellaisia, jotka on laihduttaneet ennen tätä jollain GFG:llä tai vastaavalla, eli heillä varmaan tulee nyt enemmän kaloreita kuin aikaisemmin. Tai sit vetää vaan säästöliekille, jos jo pitkään pihistelty ruoasta ja nyt vielä lisätään rankat treenit päälle.
Mutta mulla siis on pudonnut mielestäni ihan hyvin, maha kyllä pömpöttää vieläkin, että tiedä sitten mistä on lähtenyt. En tiedä olisiko pudonnut näin hyvin vai paremmin, jos olisin seurannut ohjeita orjallisesti. Nyt ainakin tiedän, ettei jatkossa kannata maksaa noista massavalmennuksista, kun kuitenkin treenaan kuinka huvittaa ja tuon oman ruokarungonkin olisin osannut kyllä laatia ihan itsekin. :)

Juu ei kannata maksaa kuurista, josta ei tule kuin kipeeks. Söin itse eilen n. 1300 kaloria ja kävin salilla, jo päivän jälkeen sellainen olo, että ei voi jatkaa näin kevyesti, 1500 on minimi. Ja jos tolla Jutan valiolla jotkut jopa lihovat, ovat jo onnistuneet hankkimaan metabolic damagen.

Tulipa todistettua sekin fakta että kyllä se henkilökohtaisesti räätälöity ohjelma vain on paras. Sama ohjelma ei voi toimia kaikille :)

Tsempit kuitenkin niille joilla tuo toimii! Toivottavasti nähdään sit Fit Farmin tai Pakkotoiston sivuilla tuloksia miten Bikini challenge on muuttanut vartaloita :)

Juu ei kannata maksaa kuurista, josta ei tule kuin kipeeks. Söin itse eilen n. 1300 kaloria ja kävin salilla, jo päivän jälkeen sellainen olo, että ei voi jatkaa näin kevyesti, 1500 on minimi. Ja jos tolla Jutan valiolla jotkut jopa lihovat, ovat jo onnistuneet hankkimaan metabolic damagen.

Whaat, oonko mä tän vuoden puolella joskus syönyt noin vähän?! En varmaan montaa päivää sentään :)

Nyt kun oon pari viikkoa puntannut neljästi viikossa, syömiset ovat taatusti olleet yli 2000 kcal joka päivä. Hieman vois vähentää, niin sais vatsapalat esiin.. Eli lähinnä jättää alko ja sokeri pois kuten aionkin, kunhan kotiudun ruissireissusta - eli huomenna, ei tod vielä tänään :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
joo, bc:n ruokavalio oli aika tiukka, erityisesti alkuun kun hiilarit oli minimissä. ei sopinut mulle yhtään, oli mielettömiä mielihaluja ja nukuin tosi huonosti. nostin hiilareita sit ite, ja lähti rullaa hyvin. sai siitä toisinsanoen sellasen käyttökelpoisen pohjan, ja treeneistä ulkotreenejä olen käyttänyt hyväkseni reissatessa. saliohjelmaan en kyllä koskenut :)

Mä olen aina ja joka paikassa morkkaamassa fitfarmin dieettejä, vaikken ole yhdelläkään edes ollut :D Rohkenen tehdä niin jo siltä pohjalta, että vuosikausia yritin laihduttaa sen ikuiset 3 kg mahaläskiä syömällä aika - ajoin ankeasti, liian vähän ja/eli vähärasvaisesti, mikä on suorastaan kidutusta verrattuna ensin harrastamaani karppaukseen saati nykyiseen paleoon, joka on osoittanut miten paljon parempi olo on, kun jättää viljat ja maitotuotteet syömättä jne. eikä edes yritä syödä vähempää kuin kroppa kertoo tarvitsevansa. Eihän sitä muuten salitreeni ainakaan lihaskasvuna näy :)

Otin kuvat itsestäni nyt bc:n jälkeen ja vertailin niitä helmikuussa ottamiini, jolloin aloitin punttailun vuosien tauon jälkeen. Selkein ero on jenkoissa, joita ei enää ole, sekä perseessä, joka on noussut ihan selkeästi ylemmäs. En kyllä tiedä, mitä tuosta laittaisi bc:n ansioksi, perseeseen on varmaan eniten ollut vaikutusta ahkeralla kyykkäilyllä ja mavetuksella. Valitettavasti vatsassa ei näy mun silmään juurikaan muutosta. Ehkä kaksi isoa lasta parin vuoden sisään on venyttänyt sen korjaamattamaksi. :confused:

mulla olisi lähtenyt tolla BC:n ruokavaliolla painoa vähän liikaakin. no, tuli ainakin todettua jatkoa ajatellen, että VHH-tyyppinen ruokavalio toimii jos tarttee painoa laskea ja rasvaa tiristellä. lihastakin alkoi tulemaan sitten kun nostin hiilarit takaisin - mikä on tietty kaikille täällä todella yllättävä havainto ;)

Tyttöystävä on vetänyt BC:n, sitä ennen toisen FF nettivalmennuksen (en muista minkä niminen). Noudattanut aika pilkuntarkasti ohjeita ja treenannut kovaa.

Jo ekan ohjelman aikan huimaa kehitystä ja BC:n jäljiltä jäätävän timmi. Painoa lähti päälle 10kg ja timmiä lihasta tilalla.
Nyt tosin kokee jo itsekin itsensä hieman liiankin "kuihtunut", joten aletaan jatkossa hakea vielä enemmän lihasmassaa, eli ei enää niin toukoilla kaloreilla.

Ei ehkä toimi kaikille, mutta joille sopii, niin näkyy todellakin toimivan.

Sori, postaisin ennen-jälkeen kuvan, mut ei annettu lupaa :)

^Okei, ymmärrän. Olis tosi kiva nähdä ennen - jälkeen kuvat että toimiiko noi noiden tosi matalakaloriset dieetit. Mut hyvältä näyttää, selässä on ainakin kampetta :)

OT: Sullahan on jo kädet kuin tolla sun motivaatiokuvalla :) Enää vaan selkään ja vatsaan vähän jerkkua ja pienen pieni rasvanpolttosetti niin hyvä tulee! Tsemppiä treeneihin :rock:

Back
Ylös Bottom