"Finnmatkat kokeilee lomalentoja, joilla osa koneesta on varattu yli 12-vuotiaille"

Aika ahdasmielistä mun mielestä tunkea lapset johonki erilliseen lokeroon, koska ne pitävät meteliä ja häiritsevät.. Loppujen lopuksi yhtä paljon häiritsee kännäävät ja kikattavat, humalaiset naiset ja miehet, jotka saatuaan muutaman lasin viinaa pitävät meteliä, kuin gorillat viidakossa.. Enemmän noi mua ärsyttää, vituttaa ja häiritsee, kuin se tutti suussa oleva kuusivuotias rääkyvä lapsi..
No sit varmaankaan et valitse lomahotellia jota mainostetaan loistavana suomikaraokemestana ja aulabaari auki 24/7? Kyllä muakin häiritsee känniurpot. Jos olis tarjolla lento jolle ei oteta kännääviä gorilloita niin olisin kiinnostunut.

Ja ei ne lennot nyt niin pitkiä ole, etteikö sitä kestäisi jos sinne on välttämättä halunnut...
Kyllä sen varmasti hengissä kestää. Se nyt ei ihan riitä onnistuneen loman kriteeriksi että kyllä sen kestää jos sinne on halunnut.

En mä olisi halunnut pienenä ensimmäiselle ulkomaanmatkalle mentäessäni, että mut olisi survottu johonkin tiettyyn osaan koneesta, koska ikä ei riitä siihen toiseen.
Ei minkäänlaista aavistusta missä osassa konetta istuin ensimmäisellä ulkomaanmatkalla. Olettaisin että mut parkkeerattiin tiettyyn osaan konetta, nimittäin siihen osaan johon oli paikkaliput, iskän ja äipän väliin. Miks mun ois mihinkään muualle siellä pitänyt päästä?

Mun mielestä on aika ahdasmielistä ajatella etteikö ihmiset voi haluta erilaisia asioita elämässään. Jos pikkulapset ei häiritse niin se on oikein hyvä, jos löytyy vaihtoehtoja heille joita häiritsee niin sekin on oikein hyvä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep, eikä varsinkaan suomalaisten suosikkimestoja (Kanariansaaret tms väsyneet peruslomakohteet, joissa turistin tavaama "K-A-L-J-A" pitää aiheuttaa baarimikossa samantien vipinää) nyt kovin sivistävinä voi pitää. Eri juttu ehkä sitten jos varhaisteini-iässä pääsee ympäri maailmaa katsomaan Afrikat ja muut erinäköiset mantereet - se varmasti on ihan sivistävää ja kasvattavaa noin muutenkin.

Jaa lapsia pitää sivistää lomamatkoilla. Eiköhän ne lomamatkat saa olla ihan LOMAA lapsillekkin. Aurinkoa ja hiekkaa. ps lapsi perheille markkinoiduissa paikoissa ei kalja sanaa tavailla ;)

Pitäisi tehdä joku kasvattajatesti ennenkuin ylipäätään voidaan päästää perheitaä mihinkään julkiseen kulkuneuvoon. Onko se oikesti niin saatanan vaikeeta sanoa sille lapselle että sitä edessä olevan selkänojaa ei potkita ja piste?! Mä ainaki pidän vaikka poikieni jaloista kiinni pari tuntia jos ei muuten älyä olla potkimatta. Ja nelivuotias ei kyllä huuda ja vingu koko reissua ellei se ole sellainen vapaan kasvatuksen hedelmä. No tietty sitten voi huutaa jos vaikka korviin sattuu, mutta enpä ole kuullut että kenenkään korviin sattuisi koko lennon ajan, saati juna tai bussimatkan ajan.

Meidän jätkät ainakin "saa runtua" jos ei bussissa pysy turpavärkki riittävän kiinni. Se runtu siis tarkoittaa sitä, että herkkuja ei tipu kun niitä muuten reissuilla saa jos osaa olla.

Mutta noin muuten kyllä ihan järkevääkin pistää lapset samaan päähän lentokonetta. Niistä on seuraa toisilleen. Miettikää nyt itse jotain lasta istumassa 10 h lentokoneen penkissä. tekemistä on...niin ei yhtään.

No meidän jätkät istui juhannuksena kohtuu nätisti linja-autossa 5 h suuntaansa kun Jyväskylästä käytiin miniristeilyllä. Takasin tullessa oli vähän levotonta juttua ennenkuin nukahtivat, mutta en oikein jaksa uskoa että häiritsi ketään. Mutta niille pidetäänkin kuria. Se tuntuu tänäpäivänä olevan monelle AIKUISELLE kovin vieras käsite.

Minua vituttaa että lapsi vinkuu ja parkuu koko ajan. Siksi en omiltani sitä siedäkkään kun on muita ihmisiä lähellä. Ei ne aina sitä tietenkään usko, mutta siihen pyritään.

Mä mietin tätä aivan samaa, kun paluumatkalla lyhyen yöunen jälkeen yritin tulpat korvissa nukkua Barcelona->Tukholma lennolla. Ei tullu mitään, kun edessä olevalla penkkirivillä oli 2 perhettä sylivauvan kanssa.
Se alko heti kun kone nytkähti liikkeelle ja kun toinen lopetti, niin toinen aloitti. Vuorotkin olivat helvetti sopineet mokomat :D

Mietin miksei ne tee siihen koneen etuosaan jotain 'meluseinää' jonne ne lapsiperheet voi tunkea istumaan. Tollasilla reissuilla niille yleisesti riittäis 3-4 penkkiriviä edestä.

No sit varmaankaan et valitse lomahotellia jota mainostetaan loistavana suomikaraokemestana ja aulabaari auki 24/7? Kyllä muakin häiritsee känniurpot. Jos olis tarjolla lento jolle ei oteta kännääviä gorilloita niin olisin kiinnostunut.

Kyllä sen varmasti hengissä kestää. Se nyt ei ihan riitä onnistuneen loman kriteeriksi että kyllä sen kestää jos sinne on halunnut.

Ei minkäänlaista aavistusta missä osassa konetta istuin ensimmäisellä ulkomaanmatkalla. Olettaisin että mut parkkeerattiin tiettyyn osaan konetta, nimittäin siihen osaan johon oli paikkaliput, iskän ja äipän väliin. Miks mun ois mihinkään muualle siellä pitänyt päästä?

Mun mielestä on aika ahdasmielistä ajatella etteikö ihmiset voi haluta erilaisia asioita elämässään. Jos pikkulapset ei häiritse niin se on oikein hyvä, jos löytyy vaihtoehtoja heille joita häiritsee niin sekin on oikein hyvä.

En mä sitä sanonut, että se mua häiritsisi niin paljoa, että se mun matkaani jotenkin vaikuttaisi? Ihan yhtä lailla ne pikkukersatkaan eivät mun matkaani pilaa. Sanoin vain, että mä en ymmärrä tätä. Kuten sanoin niin itseäni on niillä muutamalla lennolla häirinnyt enemmän kännäävät aikuiset ihmiset, kuin ne iloiset tai ei niin iloiset lapset.

Aika ahdasmielistä mun mielestä tunkea lapset johonki erilliseen lokeroon, koska ne pitävät meteliä ja häiritsevät.. Loppujen lopuksi yhtä paljon häiritsee kännäävät ja kikattavat, humalaiset naiset ja miehet, jotka saatuaan muutaman lasin viinaa pitävät meteliä, kuin gorillat viidakossa.. Enemmän noi mua ärsyttää, vituttaa ja häiritsee, kuin se tutti suussa oleva kuusivuotias rääkyvä lapsi..

Tiedä nyt tuosta sitten. Eivät perähikiän peräkammarinpojat örinälennollaan saa samaa infernaalista vitutusta aikaan kuin lasten kitinä ja huuto. Harvemmin ne kuitenkaan ihan toukkien käyttämissä desibeliluokissa liikkuvat, vaikka paskaa läppää heittäisivätkin. Kannatettava juttu tuollainen lapsivapaa lomailu ihmisille joita ei pentujen ininä nappaa.

Niin juu ja meilläkin on siis vajaa kaksivuotias. Em. seikka ei saa minua sympatiseeraamaan lasten huutelua tai lapsia yhtään sen enempää. Edelleen tekee mieli karjaista kauppareissulla vieraille ulvojille "painu sinä paskahousu siitä helvettiin!!" ja työntää tuntematon touko pakastealtaaseen kalapuikkojen seuraksi.

Hyvinpä täällä taas käännettiin mun sanomiset ihan päälaelleen... :rolleyes: Pointti ei ollut se, et jos muksut ei pääse Kanarialle, ne on aikuisena sekopäisiä. Pointti oli se, et lapsen saatuaan ei tartte elää jonkinlaisessa omassa lapsiperhekuplassa, jossa ei tehdä mitään tai nähdä ketään muita kuin korkeinaan muita lapsiperheitä. Eikä sitä kakaraakaan tarvi mummolaan heivata, jos haluaa reissun päälle. Kyl se muksu mukana kulkee.

PS. Korvatulpat.
edit. Ja Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Kyllä muakin välillä vituttaa kirkuvat kakarat, kun oon ite väsynyt. Enemmän tosin vituttaa naapurin koirat ja varsinaissuomalaiset autoilijat. Maailmassa nyt vaan on muitakin kuin minä, joten koitan olla kärsivällinen kanssaihmisiä kohtaan.

Hyvinpä täällä taas käännettiin mun sanomiset ihan päälaelleen... :rolleyes: Pointti ei ollut se, et jos muksut ei pääse Kanarialle, ne on aikuisena sekopäisiä. Pointti oli se, et lapsen saatuaan ei tartte elää jonkinlaisessa omassa lapsiperhekuplassa, jossa ei tehdä mitään tai nähdä ketään muita kuin korkeinaan muita lapsiperheitä. Eikä sitä kakaraakaan tarvi mummolaan heivata, jos haluaa reissun päälle. Kyl se muksu mukana kulkee.

Minä taas uskon, että yksikään lapsi ei traumatisoidu loppuiäkseen ja pärjää varsin hyvin ilman minun sekä muiden kaltaisteni lapsia välttelevien (tai peräti vihaavien) seuraa.

Voihan ne lapset mukana kulkea, mutta en minä ymmärrä miksi muiden loma pitäisi pilata sillä, että ne kersat on saatava myös heidän vapaa-aikaansa jotenkin usutettua?

"Meidän lapset ei ainakaan voi matkustaa, jos ne ei saa pilata muiden lomaa riehumisella ja huutamisella!"

Eihän tässä kukaan ole kieltämässä matkustamasta lapsien kanssa, vaan ainoastaan järjestämässä joillekin mahdollisuuden matkustaa ilman sellaista häiriötekijää. Aivankuin se olisi jokin perusoikeus tunkea ne kersat jokaisen harmiksi vaikka väkisin, kun ittekin joutuu sietämään.

Ymmärrän pointit ja itsekkin käyttäisin lapsivapaita matkoja / hotelleja jos olisin lapsivapaalla matkalla.

Kiinnostaisi kuitenkin tietää et mitä, vaikka nyt 5v, muksulle pitäisi tehdä jos se alkaa lentokoneessa huutamaan?

Tai ravintolassa? Tai kaupassa?

Kasvatetaanko täyspäisiä lapsia lahjomalla ne noissa tilanteissa hiljaisiksi? Vai hakataanko kotona että muistavat ensi kerralla.
Voin myös kertoa että melkoista mulkoilua ja kommentointiaa saa silloin tällöin siitä kun omiaan komentaa julkisella paikalla.

Mun mielestä lapset oppii käyttäytymään eriaisissa tilanteissa kokemalla niitä. Vaikea jotain lentomatkaa on kotona simuloida?

Itse kiinnitän huomioni häiriköivien lasten vanhempiin. Nopeasti huomaa yritetäänkö asille tehdä mitään. Jos tehdään niin hyvä.
Jos ei niin saatampa itsekkin sanoa jotain.

No joo - piis.

Eli tulisiko junien lastenvaunut ja -perhekopit lakkauttaa?
Siellähän lapsiperheillä ja lapsilla on päinvastoin paremmat oltavat, kun saavat temmeltää ja örveltää keskenään vapaammin. Sekä mammat ja isukit päivitellä kuinka ihania ne piltit ovat ja mikä on paras paskavaippamerkki.

Viimeksi kun täydessä junassa tänne pilttiosastolle jouduin niin ei siellä kyllä kovin montaa hymyä vanhemmilla näkynyt. Ennemminkin se koko paska oikein kulminoitui sinne ja kaikki vaan yrittivät purra sitä hammasta yhteen. Oli tunnin junamatka ja aivan hirveää sontaa.

Heidät on survottu esimerkiksi junien ravintolavaunuihin kännäämään. Onko tämä väärin? Tulisiko ne kieltää?

Minusta aivan hyvin lennoillakin voisi olla erikseen tarjoilualue jollain verholla eristettynä, jos se jotakuta häiritsee. Näissä uusissa Airbusin jumboissa taitaa jo erillinen baari ollakin joissain.

Ei ole vielä kertaakaan sattunut kuvattua lennolla kännäämistä ja mölyämistä omalle kohdalle.

Survottu?
Ollaanko tässä laittamassa ihmisiä jotenkin huonommille paikoille? Olisitko pienenä edes huomannut istutko koneen etuosassa muiden lapsiperheiden kanssa vai koneen takaosassa aikuisten keskellä? Miksi se olisi sinua millään tavoin haitannut?
Aivan samallatavalla siellä on tilaa istua ja olla. Ei tässä olla lapsia laittamassa jonnekin matkatavarahyllyille tai ruumaan, vaan vähän eri paikoille, jotka ovat kyllä aivan yhtä hyviä istuimia kuin ne muutkin lentokoneen jakkarat.

Niin ennemminhän ne lapset löytää sieltä kivasti omanikäistä seuraa. Ehkä kersoillakin matka sujuu sitten rattoisammin.

Kiinnostaisi kuitenkin tietää et mitä, vaikka nyt 5v, muksulle pitäisi tehdä jos se alkaa lentokoneessa huutamaan?

Ei viedä sitä sinne koneeseen, jos jo etukäteen on tiedossa että kaverin luonteella lentomatkan pituinen ihmisiksi oleminen on mahdottomuus. Käytöstapojen oppiseen asti voi hyvin perheen matkailut rajoittua junttireissuihin tyyliin muumiristeilyt ja hevonpersemaat.

Tai ravintolassa?

Mennään lapsimyönteiseen/alemman tason ravintolaan, jossa älämölö ei aiheuta kohtuutonta haittaa muille. Ei ainakaan tungeta minnekään Michelin-hienosteluun, jossa on erittäin korkea mahdollisuus paskia muiden spessu ilta.

Koska: lapsi ei siitä spesiaaliraflasta kuitenkaan saa yhtään sen enempää elämystä irti kuin ABC:n nauravista nakeista.

Tai kaupassa?

Tehdään ostokset mahdollisuuksien mukaan ilman marakattia, jos käytös on vielä pökäleidenheittelytasoa. Toki joskus on pakko mennä kärriturnajaisiin porukalla, mutta kyllä silloinkin jäähyily/kurinpitosaarnat onnistuvat pari askelta sivummalla. Ei sitä räkäräikkää ole pakko huudattaa välinpitämättömän näköisenä toisten iholla. Varsinkin jos päällä on joku infernaalinen totaalitiltti.

Itse kiinnitän huomioni häiriköivien lasten vanhempiin. Nopeasti huomaa yritetäänkö asille tehdä mitään. Jos tehdään niin hyvä.
Jos ei niin saatampa itsekkin sanoa jotain.

Itse lähden siitä olettamuksesta että vastaantulijaa ottaa meidän kersan äkyröinti päähän ihan yhtä paljon kuin minua hänen.
-> Perushuomaavaisilla käytöstavoilla pyrin minimoimaan lapsen aiheuttaman maisema- ja hermohaitan ympäristölle.

Eniten itseäni vituttavat itsekkäät vanhemmat jotka lähdevät perusolettamasta että kaikilta löytyy määrättömästi joustoa lasten melulle ja paskalle käytökselle. Koska: lapset ovat lapsia. Vähän sama kuin itse tunkisin agressiivisen ja ripuloivan bernhardilaiskoiran kanssa ihan minne minua sattuisi milloinkin huvittamaan. Kyllähän tuo kaikkien pitäisi sulattaa, kun ei se voi itselleen mitään.

Ei ole vielä kertaakaan sattunut kuvattua lennolla kännäämistä ja mölyämistä omalle kohdalle.

Harvemmimpa niitä lennoilla, kun pahimmat änkyrät raakataan jo ovella ja toisaalta tarjoilua koneessa säännöstellään.

Mutta esimerkiksi laivoilla ördaavia känniläisiä riittää ja siellä heitä varten onkin kapakat sunmuut aikuisten mestat. Lapset taas peuhaavat pallomeressä ja leikkihuoneissaan.
En ymmärrä siis miksi olisi joitenkin mielestä suurikin ihmisoikeusloukkaus, että lentokoneissakin olisi tarjolla aikuisille oma puoli ja lapsille (perheille) omansa. Eihän ne lapset laivallakaan tule kapakkaan tai aikuiset pallomereen. Enkä usko, että siinä lasten sosiaaliset taidot hirvittävästi kärsivät.

Tai ravintolassa? Tai kaupassa?

Kasvatetaanko täyspäisiä lapsia lahjomalla ne noissa tilanteissa hiljaisiksi? Vai hakataanko kotona että muistavat ensi kerralla.
Voin myös kertoa että melkoista mulkoilua ja kommentointiaa saa silloin tällöin siitä kun omiaan komentaa julkisella paikalla.

Mun mielestä lapset oppii käyttäytymään eriaisissa tilanteissa kokemalla niitä. Vaikea jotain lentomatkaa on kotona simuloida?

Lapset kasvatetaan tottelemaan käskyjä. Ei sitä tartte erikseen harjoitella, että minkälaista on totella käskyä olla huutamatta oltiin sitten kotona, ravintolassa tai lentokoneessa. Huutamaton tila saavutetaan kaikissa paikoissa samalla toiminnalla: huutamisen lopettamisella. Jos käskyt ja uhkaukset eivät toimi, niin sitten lähdetään ravintolasta tai kaupasta ja mennään harjoittelemaan sitä tottelemista. Lentokoneesta ei tietenkään voi lähteä, joten siltä osin onkin jo paskat housuissa. Voihan sitä myös kohtuullisesti lahjoakin, kunhan ei sillä luoda tulevia kiristysmahdollisuuksia.

Miksi vain "osa koneesta"? Veikkaan, että jos lippujenvaraus sivustolle laittaa bannerilla "klikkaa tästä paikkojenvaraus lapsivapaille lennoille" niin ne koneet ovat ensimmäisenä täyteen bookattuja. Ylijäämämatkalaiset ja lapsiperheet voikin sitten laittaa joihinkin propellikoneisiin tai aeroflotin vuorolle jämälennoille niin ei ainakaan lasten mekkala ole se suurin ongelma.

Lapsiakin on sitten erilaisia. Osa ei välitä kivusta tai huutamisesta, kumpaakaan ei tietysti saa tehdä lapselle. Oletettavasti viisaimmat neuvot tulevat niiltä, kellä ei ole pienia POIKIA.

Lapsia pitäisi kasvattaa kuin koiria: jos niitä hakkaa ja rääkkää, niin koirista tulee häiriintyneitä tapauksia, jos niitä hellii ja ei aseta rajoja, niistä tulee hemmoteltuja, pieniä nössöjä tai ylimielisiä tapauksia. Toki ottaen huomioon, etten kannata fyysistä kuritusta lapsia kohtaan, mutta pointtini on se, että koiran on toteltava. Asettaa rajoja, mutta myös vapauksia. Ne rajat on sellaisia, ettei itkuraivareita busseissa jne...

Lisäksi yksi hyvä syy olla ottamatta mukaan jotain liian pieniä kakaroita on se, että niiden aivojen otsalohko ei ole kehittynyt. Täten ne reagoivat impulseihin ja tylsistyvät nopeammin kuin aikuiset - ja voi miettiä miltä lapsista tuntuu 10 tunnin lennon aikana... On jotenkin turha sen takia alkaa pikkukakaroita "kasvatusmielessä" raahaamaan lentokoneeseen. Menkööt sinne esimurrosikäisenä. Muutenkin mun mielestä alle 12-vuotiaat saisi jäädä kotiin, koska ei ne muista niin hyvin matkoja kuin esimurrosikäiset. Ja esimurrosikäiset harvemmin riehuu.

Lisäksi esimurrosikäiset löytää paikallisesta discosta ehkä seuraakin ja ne varmasti nauttii matkasta ihan yhtä paljon kuin aikuiset. Sitä nuoremmat olkoot mummolassa.

En kyllä tajua miksei kararoita, noita potentiliaasia Bin ladeneita, voida huumata ja laittaa ruumaan/hyllyyn...turhaa tilaa vievät ja aiheuttavat hässäkkää. Mutta suurempi ongelma on alkohloitarjonta! Jos ei ole tajunnut ostaa omia juomia etukäteen niin saa tyytyä pahasti rajoittuneen tarjontaan useimmissa tapauksissa. Eihän pitkää lentoa kestä selvinpäin, mutta jostain syystä sitäkin yritetään kontrolloida kuin jotain terrosimia, ziisus christ, motherfukers!!!

Älä hyvä ihminen höpöttele ihan veteliä, niin et tule väärin ymmärretyksi. Kyllä mä tiedän mitä sä tarkoitat, mutta ei lapsen tasapainoiseen kasvatukseen mitään etelän reissuja tarvita. Jos se kasvatetaan siinä lapsiperhekuplassa, niin silloin on jo niin paljon pielessä ettei yksi etelän reissu pelasta. Ja jos taas lapsesta on kasvamassa ihan tasapainoinen normaali yksilö, niin sille on ihan sama vaikka joutuukin jäämään kotiin, kun isi ja äiskä lähtee lomalle.

Tuohon lasten huutamiseen; läppäri ja lastenohjelmat on aika ehdoton kombo lasten tyytyväisenä pitämiseen lentokoneessa tai vastaavassa ;)

Joku kauppa on sellainen paikka että lapsen huudon kuuntelu pitäisi vituttaa enemmän lapsen vanhempaa kuin niitä random ihmisiä jota se häiritsee about minuutin. Mua itteä yleensä vituttaa enemmän ne ylikireät vanhemmat ;)

Tää on ihan loistava idea! En tosiaankaan ymmärrä ees sitä miks lapsiperheen pitää lähteä täydellä kokoonpanolla ulkomaille. Miten se sit eroaa normi arjesta ku pitää koko ajan hotellilla vahdata muksujen perään ja vaihtaa vaippoja hotellihuonees. Eikö loman tarkotus oo rentouttaa ja sitä ne vanhemmat saa ku ne lähtee kahdestaan sinne hotelliin panemaan ja saa rauhas kierrellä ravintoloita ja viettää aikaa ilman sitä rääkymistä ja muuta paskaa. Lapset mummolaan ja lentokoneeseen vaan "niitä humalaisia suomalaisia jotka oksentaa 10min nousun jälkeen" :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom