Finnit selässä --> sapettaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Alarik sanoi:
Tietääkö kukaan onko olemassa mitään sisäisesti otettavaa lääkettä tuohon nenän ja suun limakalvojen kuivumiseen? Nuo huulirasvat yms. ovat mielestäni enemmän tai vähemmän humpuukia. Itselleni jäi pysyvästi kuivat limakalvot suuhun ja nenään Roaccutan-kuurin jälkeen ja tuntuu että esim. flunssat yms. iskevät nykyään huomattavasti helpommin.

A-vitamiinitipat auttaa nenään ainakin. Ei tosin ole sisäisesti nautittava, mutta ei todelakaan humpuukiakaan. Itsellä ainakin auttaa kun aina talvisi on ongelmana kuivuvat limakalvot nenässä.

Jotkut lekurit/sairaanhoitajat tuputtuvat/tuputtivat alkoholia todella ärsyyntyneeseen ihoon. En suosittele kokeilemaan. Menee vain huonommaksi.

Timba79 sanoi:
A-vitamiinitipat auttaa nenään ainakin. Ei tosin ole sisäisesti nautittava, mutta ei todelakaan humpuukiakaan. Itsellä ainakin auttaa kun aina talvisi on ongelmana kuivuvat limakalvot nenässä.

Hmm, eikö Roaccutan juuri ole A-vitaminijohdannainen ja siis sen teho perustu juuri A-vitamiinin tehoon? En sano mitään nuista tipoista kun en ole kokeillut.

Alarik sanoi:
Hmm, eikö Roaccutan juuri ole A-vitaminijohdannainen ja siis sen teho perustu juuri A-vitamiinin tehoon? En sano mitään nuista tipoista kun en ole kokeillut.
Ainakin käytön yhteydessä neuvotaan välttämään A-vitamiinin liikasaantia. Onko muuten jotain (suht halpoja) monivitamiineja missä sitä ei ole?

Cassyput sanoi:
Ainakin käytön yhteydessä neuvotaan välttämään A-vitamiinin liikasaantia. Onko muuten jotain (suht halpoja) monivitamiineja missä sitä ei ole?

Mun lääkäri aikoinaan sanoi, että normaalia monivitamiinivalmistetta voi ihan huoletta rouhia kuurin aikana.

Onko muilla tullut koskaan käsivarteen finnejä?

Itelle alko tulee, kun alotin reilu vuosi sitten käyttämään lisäravinteita (Muscle +), niin käsi varsiin tuli ihan helvetin moisia paiseita, pari kuukautta niitä tuli paljon, mut edelleen nykyäänkin niitä tulee sillon tällöin, ja täl hetkel käytän Fastin HT-R merkkiä. Tosiaan kesällä ne väheni "auringon takia", mut taas pukkaa.

Mut yks mikä varmaan on kans ton takana on noi nopeat hiilarit niin kun nimi. ATR sanoi, eli ite syön aika protsku pitoista ruokaa arkipäivinä, mut sit viikonloppuna karkaa käsistä toi herkkujen (hiilareitten) syönti, niin se voi ehkä myös selittää finnit. Ja sit viel, et kyllähän voin olla allerginen noille lisäravinne aineosille. Alkaa vituttaa kyl nuo paiseet, ku johinkin oven karmiin, ku osuu niin pattista tulee kaksinkertane.

Mut onko muilla kokemuksia?

Cassyput sanoi:
Ite kävin just ostamassa Monivitaa tais maksaa 100 tablettii joku 7,50e.Ja ei oo A-vitskuu.

edit:Hups oliki Multivita eikä monivita

Rupesin tossa viime kesän-syksyn aikana harrastaan juoksemista, kun on jäänyt liikunta vähemmälle. Joka lenkin jälkeen välittömästi nestetankkauksen jälkeen suihkuun. Ei kuitenkaan pitkää aikaa kestäny, ku rupes selkä saamaan finneistä kaveria. Huonot kelit ja talvi vei tuonki harrastuksen mennessään ja päätin täs viikko sit aloittaa salilla käynnit. Nyt on jo viikon jälkeen alkanu vaivaa toi finnien takasin tulo (ne siis häipy tuona aikana kun en tehny mitään ihmeempää fyysistä harrastetta syys-talvella). Näin asian olen nähnyt, että tuo akne ongelma iskee urheilun yhteydessä. Kai se vaikuttaa kun treenauksen yhteydessä rupee keho puskeen kuona-aineita ja muuta paskaa kropasta ulos. Muistaakseni mulla lähti juoksemisen yhteydessä alun jälkeen finnit itsellään ajan kuluessa. Kai se nyt tekee saman, et alussa niitä tulee ja lähtevät jonkun ajan kuluttua.

Itse olen lähes tulkoon kymmenen vuotta vetäny ajoittain soijaa turpaan, joten uskaltasin sen perusteella väittää, ettei tuo siitä johdu.

Back
Ylös Bottom