Finnit selässä --> sapettaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Minullekin on tullut punttauksen alottamisen jälkeen pikkasen finnejä selkään ja naamassa niitä oli varsin roimasti jo ennen sitä. Nyt olen kuitenkin alottamassa roaccutan-kuurin niin pääsen toivottavasti eroon noista :kippis1:

Selkään on kyllä tullu finnejä, mutta en usko että ne on seurausta lisäprotskun syönnistä. Luultavasti kova hikoilemiseni vaikuttaa aika raakasti asiaan! :wall:

Kyllähän ne finnit tietenkin on kiusallisia selässä, kun ne hankautuvat vaatteisiin ja sitten jää jälkiä tai muuten vaan tuntuu ikävältä. Mutta se ole mitään siihen verrattuna, jos niitä alkaa ilmaantumaan kasvoihin. Kyllä itse ottaisin mieluummin kymmenen finniä selkään kuin yhden kasvoihin. Sitä pitää olla tyytyväinen jos finnejä ilmaantuu vain selkään.

jalat sanoi:
Mites se saliharrastuksen aloittaminen voi siihen vaikuttaa?
Luulisi että elimistö puhdistuu enemmän kun ylipäätänsä urheilee tai nostaa punttiaa ja hiki virtaa.

Tietääkseni keho juuri puhdistautuu kuona-aineista, kuona-aineet nousee pintaan ja ilmestyy finnejä ja mustapäitä.

Exorcist sanoi:
Mulla on kans tullu, vaan en usko että se johtuu Evon protskuista, kun mulla tuli jo alussa ku tilasin Wrangelta. Kesällä mulla ainaki kuivu auringossa pois, mutta nyt on taas alkanut kerääntymään :( . Toinen mahdollinen voisi olla Pirtu(sprii) vai mikä se oli kuitenkin vahva alkoholi näpyille. kokeile!

tota ei todella kannata tehdä! samalla tappaa ihon omat hyvät bakteerit ja siinä sitten onkin finni poikineen selässä! solarium auttaa ja jos tosi järkyttäväksi menee niin lekurilta saa kuuria noihin...

Muscle+ kuurin ajan oli etureisissä finnejä aika reilustikki :curs: Nyt mass blastiin ku siirryin niin ei oo näpyn näppyä. Luulotautia? ehkä. :rolleyes:

Johtuisiko tuo finnien ilmestyminen treenin aiheuttamasta testotasojen noususta (siis olettaen että kysyjä on naturaali) ? Itselläni pitäisi olla pahimmasta finni-iästä jo parikymmentä vuotta mutta niin vaan hartioihin ja selkään ilmestyy välillä aika paljonkin finnejä.

Selkään ja olkapäihin on tullut itselläkin. Koitan nyt vaihtaa paidan ihan joka päivä ja hinkata suihkussa harjalla vähintään kerran päivässä. Ei siinä kyllä näytä lihaksikkainkaan runko hyvältä jos on täynnä punaisia pahkuroita:/

Alotin kovat treenit joskus 4kk sitten ja selkä alkaa olla myös sen näköinenki. Eikä siellä suihkussakaan voi juosta viittä kertaa päivässä, kun muuten iho pääsee kuivumaan liikaa..ainakin talvella. Solkku on jeesannu jonkun verran. Siellä oon juossu 1-2krt/kk ja solkun jälkeen rasvannu koko kropan kosteusvoiteella. Ei noi finnit selässä niin vituta..kunhan nyt ei naamaan ala hirveesti puskee

kannattaa näyttää reilusti lääkärille jos selkä alkaa näyttää kesäiseltä voikukkapellolta. Ite ainakin sain antibioottikuurin (vissiin ne oli jotain antibiootteja) helposti ja se auttoikin, jäljelle jäi vain arpia.

Mun selän kuntoon on hoitanu tyttöystävä(kosmetologi) ja se sanoo ettei sitä kannata pestä liian usein, tai siis että ei useemmin kun kerran päivässä ja se pitää muistaa rasvata, mutta ei koostumukseltaan paksulla rasvalla. Ja sit ku on pessy selän ni puhdas pyyhe on välttämätön! Mä ainakii huomasin heti et rupes parantumaan kun joka kerta on puhdas pyyhe. :) Kaipa ne kosmetologit tietää :haart:

Finneihin saattaa pienet kikkailut auttaa. Itsellä ihan virallisesti ihotautilääkärinkin diagnosoima "Ohhoh, ku paha" -akne. Onneksi se on lähinnä raiskannut selkää ja naama edes jossain määrin säästynyt, vaikkei sen niin väliä olisikaan... Kesällä söin antibiootteja. Vitutti kun lääkkeen kanssa piti välttää maitotuotteita ja yleisesti kaikkea missä on kalsiumia, magnesiumia jne. Ekan kuukauden jälkeen oli nähtävissä jotain pientä helpotusta. Saattoi kohtua myös siitä, että otin sillon tällön aurinkoa. Parin kuukauden jälkeen ei tullut enää niitä kaikkein suurimpia paiseita enää ja aurinkoa olin ottanu aika reippaasti myös. Kolmannen kuukauden lopulla selkä oli rauhottunut aika paljon ja lakanat eivät enää olleet veressä nukutun yön jäljiltä. Hurraa! Noh, pari viikkoa lääkekuurin jälkeen selkä oli parhaassa kunnossa aikoihin, mutta siinä kun aika kului ja auringon määrä väheni, niin samalla alkoi myös vanha ystäväni palailla selkään. Tästä se sitten jatkuikin aika lähelle lähtötilannetta.

Nyt oon pari viikkoa syönyt roaccua. Pienemmät vanhat finnit ja ihomöykyt ovat vihdoinkin häviämässä, uusia isoja ei enää ole tullut juurikaan ja vanhatkin ruikkivat sisältöään pikkuhiljaa pihalle. Naama, nenä ja huulet kuivuu ihan hulluna, muuta haittaa en ole vielä huomannut. Toivottavasti ei muuta tulekaan.

Joona sanoi:
Vitutti kun lääkkeen kanssa piti välttää maitotuotteita ja yleisesti kaikkea missä on kalsiumia, magnesiumia jne.

Jos tarkoitat tetrasykliinejä niin riittää että pitää pari tuntia väliä kalsiumin "nauttimisen" ja lääkkeenoton välillä. Magnesiumin välttämisestä tuossa yhteydessä en ole kuullut.

Itsekin vedin 3kk tetrasykliini kuurin viime huhti-kesäkuussa. Kesäkuussa olin vielä 12pvä espaniassa ja riskisti otin aurinkoa selälle. Eipä oo sen jälkeen mitään näkynyt. Ei mulla kyllä ihan kauheesti ollut, mutta lähtivätpä nekin.

Onkos tää roacuttan vartavasten akneen vastaan tehty lääke? Saakos sitä vapaasti ilman reseptiä? Paljon hintaa? Mitää haittavaikutuksia? :s

Jos joku jaksaisi laittaa listaa laakeaineista mita naihin finniongelmiin maaraillaan.
Itsella on ollu antibiootit, kortisoni, ja kaikenlaisia voiteita. eivat ole auttaneet.
Tassa on mainittu jo:
1) tetrasykliini - tasta en ole ennen kuullut
2) roacuttan - tama taitaa naista olla kaikista vahvin ? oon tasta jo aika lailla lukenut.

Ite olen natu mutta finneja on aika lailla jaloissa. Jokus vahan joskus paljon.

Tarkoituksena olisi kerata lista vaikuttavista laakkeista, ja kavella ihotauti laakarin juttusille. Kysyen: mista aloitetaan, jos jotain ei kokeilla, niin miksi ei ?

Oon kaynyt kolmella eri laakarilla, ja antibioottia on maaratty kerran,,, ei auttanut. Yksi sanoi etta ei tahan kait auta oikein mikaan, paitsi etta pida shortseja !!

En asu suomessa. Nama kyseiset laakarit ovat olleet englanissa, ja ranskassa.

olihan tota jo tossa, katotaan jos vaikka pakkikselta loytyisi asiantuntemusta.
kiitan

Back
Ylös Bottom