Finnit selässä --> sapettaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Ei siihen roaccutaniin kuole, jos finnit vaivaa niin kannattaa käydä hakee respa siihen. Itselläni sivarit rajoittuivat lähinnä huulien kuivumiseen. Maksa-arvot (S-ALAT) taisivat nousta huimat 23->24.

ljp sanoi:
Ei siihen roaccutaniin kuole, jos finnit vaivaa niin kannattaa käydä hakee respa siihen. Itselläni sivarit rajoittuivat lähinnä huulien kuivumiseen. Maksa-arvot (S-ALAT) taisivat nousta huimat 23->24.

Minulla nuo maksa-arvot laskivat Roaccutan-kuurin aikana. :D

Meikalla on vähän ollut sama tilanne kuin Joonalla, paitsi että minulla ei tuo antibiootti auttanut pätkän vertaa. Sitten yksityiselle hakemaan Roaccuttania, sitä vetelin muutaman kuukauden. Meikalla lähti naamasta kaikki finnit, selkään jäi kuitenkin muutama hassu, en sitten sitten kuitenkaan nähnyt tarpeelliseksi jatkaa kuuria. Aknesta pääsin siis aika hyvin tuolla Roaccuttanilla. Minulla tuli sivuvaikutuksina Roaccuttanista huulien kuivumista ja nenäverenvuotoa, iho ei sen suuremmin kuivunut, kun rasvasin sitä jatkuvasti.

Nyt tuosta Roaccuttanista on jotain 5kk ja talvi toi mukanaan selkään muutaman finnin, mutta eipä mitään huolestuttavaa määrää. Naamassa olevien arpien paraminen tietysti vie vielä tovin, mutta enköhän niistäkin eroon pääse.

Tässäkin ketjussa on pirusti ehdotettu, että hygieniastahan se on kiinni, niin asia ei vain näin ole jokaisen kohdalla. Henk. koht. käyn suihkussa 1-3krt/pv(toki muistan rasvata ihoa!) ja alusvaatteet vaihtuvat 1-2 pv sisällä(ja tuosta treenivaateasiasta, niin aina olen jokaisen treenin jälkeen paidan pistänyt pesuun, hikoilen paljon :lol2: ). Silti paikat kukkivat aikoinaan paljon pahemmin kuin monella muulla hälläväliä-hygienialla olevalla. Taitaa nimittäin olla geeneistä aika paljon nuo kiinni.

ljp sanoi:
Ei siihen roaccutaniin kuole, jos finnit vaivaa niin kannattaa käydä hakee respa siihen.
Totta. Pointti olikin vaan se, etta se on sen verran voimakas laake ettei sita kaikille maarata vaikka omasta mielesta tarvetta oliskin. Onneks yksityiselta irtoo suht helposti! Mun mielesta finneista on taysin turha karsia kun kerran laakkeet on olemassa.
Nimim. "No tuo nyt ei ole aknea ikina nahnytkaan"

ljp sanoi:
Jos tarkoitat tetrasykliinejä niin riittää että pitää pari tuntia väliä kalsiumin "nauttimisen" ja lääkkeenoton välillä. Magnesiumin välttämisestä tuossa yhteydessä en ole kuullut.
Juu, tottahan tuokin, mutta virallinen ehdotelma taisi olla tuntia ennen ja kaksi tuntia jälkeen aterian tms. Pari kertaa päivässä tuokin tekee jo kuusi tuntia, mikä vaikeutti omia syömisiäni jonkin verran, koska tykkään syödä juustoa, maitoa jne. Piti oikein tarkastaa:

Lisäksi tetrasykliinit muodostavat helposti kahden- ja kolmenarvoisten
metalli-ionien kanssa kelaatteja, jolloin niiden imeytyminen vähenee
huomattavasti. Siksi tetrasykliinejä ei saa nauttia maidon (Ca2+),
rautavalmisteiden (Fe2+, Fe3+) tai vatsahappoa neutraloivien aineiden
(Al3+, Mg2+) kanssa. Tämä koskee myös doksisykliiniä, vaikka se
poikkeaakin farmakokineettisiltä ominaisuuksiltaan muista tetrasykliineistä.

-Lähde: medicina.fi

Mul ei noi tetrasykliinit toiminu.Oli 10 viikon kuuri eikä finnit lähteny mihkää,mut nyt on roacuttanit kehis ni toivottavasti täl lähtee.

Joona sanoi:
Juu, tottahan tuokin, mutta virallinen ehdotelma taisi olla tuntia ennen ja kaksi tuntia jälkeen aterian tms. Pari kertaa päivässä tuokin tekee jo kuusi tuntia, mikä vaikeutti omia syömisiäni jonkin verran, koska tykkään syödä juustoa, maitoa jne. Piti oikein tarkastaa:

Lisäksi tetrasykliinit muodostavat helposti kahden- ja kolmenarvoisten
metalli-ionien kanssa kelaatteja, jolloin niiden imeytyminen vähenee
huomattavasti. Siksi tetrasykliinejä ei saa nauttia maidon (Ca2+),
rautavalmisteiden (Fe2+, Fe3+) tai vatsahappoa neutraloivien aineiden
(Al3+, Mg2+) kanssa. Tämä koskee myös doksisykliiniä, vaikka se
poikkeaakin farmakokineettisiltä ominaisuuksiltaan muista tetrasykliineistä.

-Lähde: medicina.fi

Hyvä tietää tuo magnesium juttu. Itse olen aina ottanut kerrallaan koko annoksen (parhaimmillaan 4x500mg) koska en jaksa alkaa säätämään noiden kanssa, kaikilla ei tosin maha kestä tuota.

höpöhöpö :P ne finnit tulee siitä ku syö kunnolla! mieluusti otan samalla finnejä vastaan ku kasvatan lihaksia... mieluummi finnit ja lihakset kuin ei finnejä ja siimat kädet :)

Käsittääkseni kova rasitus nostaa kasvutasoja, mutta laskee testoja. En tosin tiedä kuinka kovasta rasituksesta on kyse ja kuinka suuria vaikutukset ovat.

Finnit kyllä liittyy enemmän hormonitasapainoon ja/tai ihoärsytykseen kuin syömiseen (IMO). Mulla on herkkä iho, mm. kutisee kovasti, ja salilla hikoilu aiheuttaa finnejä. Suihkuttelu on siis tarpeen, mutta toisaalta se taas kuivattaa ihoa, ja ärsyttää sillä tavalla. Pitäisi aina jaksaa laittaa sen suihkun jälkeen hajustamatonta ja kevyttä kosteusvoidetta (niinkuin joku jo aiemmin esitti). Nyt on selkä taas paremmassa kunnossa, kun käytin sitä antibioottilinimenttiä ja vietin 2 viikkoa auringossa.

Kävin joskus lääkärissä vaivan vuoksi ja YTHS:ssä oli "lainassa" teknisen korkeskoulun mieslääkäri, joka vitsaili "miesten taudista" ja korkeista testotasoista.

Ite söin kuurin roacuttani suunilleen kesän lopusta vuodenvaihteeseen. Oon ollu 2vko ilman eikä oo tullu finnejä enää entiseen tahtiin. Kyllä vituttaa, jos joutuu alottaa uuden kuurin, ei ollu kivaa hommaa.

suortti sanoi:
Kyllä vituttaa, jos joutuu alottaa uuden kuurin, ei ollu kivaa hommaa.
Miksi ei? Itellä ei oo mitään sivareita juurikaan tullu. Huulet kuivuu jne mutta onneks huulirasva on keksitty. Ite oon nyt kuurilla tokaa kertaa, oikeestaan silkkaa turhamaisuuttani.

Ainoo paska puoli on se, ettei sais käydä solariumissa. Olis kyllä hauska tietää että kielletäänkö tämä vain ihon kuivumisen/palamisriskin takia vai onko jotain muita syitä.

Joo, been there done that. On vaikka mitä kuureja vejetty läpi, mutta toi roaccutane tepsi sitten astetta paremmin. Mitään maito kieltoja minulle ei annettu, ainoastaan alkoholia käskettiin välttämään ja e-pilleriä tyrkytettiin tasan niin kauan kunnes tajusivat minut pojaksi.
(siis oikeesti, WTF, olipa tyhmä juttu, mut ihan pakko jättää esimerkiksi äärimmäisestä huumorintajuttomuudesta)

Ei sitä Roaccutania pidä peljätä... Ei arvot heilahdelleet mihinkään suuntaan ja haittoina lähinnä huulien kuivuminen. Kiivas pussailu Roaccutanin aikaan oli hyvin mielenkiintoista puuhaa, kun sai sitä rasvaa lissäillä aina hetken päästä.
(onkai se tyynyn kanssa peuhaaminenkin pussailua "kiivaasti"?)

Aurinko on ihan hyvästä ja vakaa ruokavalio. Ikuinen diettailija kuin olen, niin tälläinen low-carb elämäntyyli sopii kuin tikun päähän. Tein pienen testin tuossa jouluna ja seurasin kuinka supermässäily (lähinnä suklaa) vaikuttaa finneihin. Pam, niitä tuli paljon. ELi ihan paskapuhetta väittää ettei ruokavalio merkitse mitään ja KYLLÄ akne on perinnöllistä, oma äippä kärsinyt kymmeniä vuosia joskus aikoinaan niistä.

Hyvä vinkki on myös käyttää mietoja pesuaineita, eli ei mitään Clerasilleja jotka sekottaa sun ihon toiminnan satavarmasti. Mietoja, mietoja ja vielä kerran mietoja puhdistusmaitoja kehiin sekä ihon rasvausta! Kyllä se siitä ja kohta teilläkin on tälläinen vauvanpylly nahka :sydan:

Cassyput sanoi:
Miksi ei? Itellä ei oo mitään sivareita juurikaan tullu.
Mulla kuivu kaiken muun lisäks nenän ja suun limakalvot. Aamulla oli ihan törkeen huono olo kun nieleminen sattu ja nenästäkin tuli pelkkää kuivaa verta niistäessä. Vaseliinin työntäminen nenään helpotti, mutta kurkkuun sitä on vähän vaikeempi saada :D . Joutuu imuroimaankin jopa kerran viikossa :eek: , kun kaikki pöly menee suodattamattomana suoraan kurkusta alas.

Mullakin oli nuorempana finninen selkä, mutta lopulta kyllästyin ja menin ihotautilääkäriin. Lekuriksi sattu kaveri, joka tsekkas nopeesti selän ja sano, että roaccutania vaan, poika. Puoli vuotta söin, ja kaikki finnit lähti. Sinne tänne jäi arpia, jotka ovat nyttemmin mukavasti vaalenneet. Eihän kuurilla olo mitään herkkua ollut, mutta suosittelen. Nyt olen ollut finnitön kaksi ja puoli vuotta ja elämä hymyilee. :D Ennen roaa kokeilin kyllä kaikenmaailman skinorenit ym. joista ei ollut mitään apua. Vain roa auttoi.

Eli lekuriin vaan, jos finnit vaivaa.

Ps. entisenä finniniskana annan neuvon: Puhtaat treenikamat JOKA treeniin, käytä pyyhettä tai verkkaritakkia JOKAISEN penkin päällä missä vartalosi on kosketuksissa penkkiin ja tietysti käy pesulla. Ne salien penkit on ihan uskomattomia mikrobien keräys/kasvualustoja :urjo: . Niin tai sitten pitää vaan odottaa että puberteeti loppuu :D

brevoxyl niminen akne voide on olemassa ja saa apteekista ilman reseptiä. hinta n.10e ja on toiminut. levitettävä 2 kertaa päivässä puhdistetulle alueelle. ;)

suortti sanoi:
Mulla kuivu kaiken muun lisäks nenän ja suun limakalvot. Aamulla oli ihan törkeen huono olo kun nieleminen sattu ja nenästäkin tuli pelkkää kuivaa verta niistäessä. Vaseliinin työntäminen nenään helpotti, mutta kurkkuun sitä on vähän vaikeempi saada :D . Joutuu imuroimaankin jopa kerran viikossa :eek: , kun kaikki pöly menee suodattamattomana suoraan kurkusta alas.

Tietääkö kukaan onko olemassa mitään sisäisesti otettavaa lääkettä tuohon nenän ja suun limakalvojen kuivumiseen? Nuo huulirasvat yms. ovat mielestäni enemmän tai vähemmän humpuukia. Itselleni jäi pysyvästi kuivat limakalvot suuhun ja nenään Roaccutan-kuurin jälkeen ja tuntuu että esim. flunssat yms. iskevät nykyään huomattavasti helpommin.

Back
Ylös Bottom