Finnit selässä --> sapettaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Oletteko huomanneet vastaavaa, että proteiineja alkaessanne syömään, selkään rupeaa tulemaan finnejä?

En tiedä varmaksi, mutta epäilen että selkääni ilmestyneet finnit voisivat johtua tuosta evolutionin ultra wheystä? Siinä on muihin proteiineihin verrattuna jonkin verran rasvaa.

Ennen kuntosaliharrastusta ja proteiinien nauttimista ei selässä ollut finnejä. Niitä alkoi tulemaan vasta sitten...

SAPETTAA :curs: :curs: :curs:

Täytyykö lopettaa koko proteiinien nauttiminen, vai riittäisköhän kun siirtyis johonkin jossa on 0.5% rasvaa tms...

Onko muilla ollut vastaavaa ja millä pääsitte finneistä eroon?

Mulla on kans tullu, vaan en usko että se johtuu Evon protskuista, kun mulla tuli jo alussa ku tilasin Wrangelta. Kesällä mulla ainaki kuivu auringossa pois, mutta nyt on taas alkanut kerääntymään :( . Toinen mahdollinen voisi olla Pirtu(sprii) vai mikä se oli kuitenkin vahva alkoholi näpyille. kokeile!

Mun finni tilanteeseen ei ole lisäprodet vaikuttanu. Mutta onhan tässä on yks jos toinenkin treadi mistä löytyy juttua tästä asiasta. ;)

Jaa mullapa on niitä persuksissakin. Sitä tuntee itsensä niin nuoreksi taas ;)

Itselläni alkoi iho-ongelmat kun käytin pussillisen proteiinilisää, jossa oli heran mukana soijaa. Tuotteen vaihto soijattomaan sai iho-ongelman kaikkoamaan. Kannattaa kokeilla.

Mulla ei vaikuta selän ihon finneihin mikään muu kuin hygienia; salin jälkeen on käytävä suihkussa, jotta hiestä ja muusta kuonasta tukkoon menneet ihohuokoset puhdistuvat -> vähemmän finnejä.

Meikäläiselle tulee kans finnejä selkään ja olkapäihin aika herkästi. Pystyn estää ne lähes kokonaan ku vaihdan t- paitaa tarpeeks usein. Reenaan samalla paidalla yleensä korkeintaan kaks reeniä. Melkeenpä aina heitän paidan pesuun reenin jälkeen. Kannattaa käyä suihkusa mahdollisimman pian reenin jälkeen. Saunominen säännöllisesti auttaa kans, pari kertaa viikossa. Nukkuessani käytän aina väljää hihatonta paitaa. Seki auttaa. Jos syön oikeen paljon (protskuja ja muutaki ruokaa), niin niitä tulee vähä herkemmin. Mutta niinku Halmeki totesi, jos on paljo finnejä, niin veressä on hyvä testosteronipitoisuus, mikä o hyvä asia :) . En sitte tiiä pitääkö paikkansa..

Sakael sanoi:
Tuskinpa ne finnit johtuvat minkään merkkisestä protskujauheesta, vaan pelkästään saliharrastuksen aloittamisesta.

Mites se saliharrastuksen aloittaminen voi siihen vaikuttaa?
Luulisi että elimistö puhdistuu enemmän kun ylipäätänsä urheilee tai nostaa punttiaa ja hiki virtaa. Luonnollisesti käyn heti suihkussa ja saunassa treenin päälle.

Kar1 sanoi:
Itselläni alkoi iho-ongelmat kun käytin pussillisen proteiinilisää, jossa oli heran mukana soijaa. Tuotteen vaihto soijattomaan sai iho-ongelman kaikkoamaan. Kannattaa kokeilla.

Itse en soijaa ole käyttänyt. Herakonsentraattia vapaalla ja Hydrolysoitua heraisolaattia treenin jälkeen.

Ludvig sanoi:
Pystyn estää ne lähes kokonaan ku vaihdan t- paitaa tarpeeks usein. Reenaan samalla paidalla yleensä korkeintaan kaks reeniä.

Voooot!! :eek:
Kyllä paita ja vaatteet vaihtuu joka treenin jälkeen puhtaisiin seuraavaa treeniä varten.

Mä yleensä käytän salil vaimonhakkaaja-paitoja ja finnejä tulee just niille alueille jotka ei oo vaatteiden suojas ja hankaavat esim. penkkiin. Eli puhtaus on tärkeintä ja tietysti pitäisi olla syömättä huonoja rasvoja, mut ketä kiinnostaa...

gasvi sanoi:
Treenaamisen pitäisi nostaa testo- tai GHtasoja vai oliko molempia, en muista.....

Tästä siis johtuu yltynyt karvan kasvu rintakehässä. Puolessa vuodessa tullut entisille jokaiselle tanssipari.

Onkohan proteiineissa olevat rasvat hyviä vai pahoja :D

Vaihdan paitaa joka treeniin. Muutenkin joka aamu puhdas paita ja kalsarit. Saunassa yleensä aina treenin jälkeen. Mittasin testot, oli tosi matalalla syksyllä. Syön soijaa tai en, niin finnejä on. Rasvaa vähän, aina alle 100g päivä. Ei käsitä. Toisaalta en käsitä aina kaikkea muutakaan niin ettei se mitään todista. Se on tämä vaan teinin ohikiitävä nuoruusaika, josta nuo johtuu :D

Mhh, IMO aika turhaa vaihdella reenikamoja joka kerran jälkeen. HEI, ne on REENIKAMOJA, ei pyhäpukuja.
(tai ehkä minun hikeni ei ole vain niin paskan hajuista, voi olka niinkin.)

-Marchi- sanoi:
Mhh, IMO aika turhaa vaihdella reenikamoja joka kerran jälkeen. HEI, ne on REENIKAMOJA, ei pyhäpukuja.

Nii, emmäkään vaihtaisi jos vaan pystysin vetää sen saman paidan päälle uudestaan. Tosin sais ainakin treenata rauhassa sen jälkeen :D

-Marchi- sanoi:

Mistäs tiedät kuinka pahan hajuista se hikesi on muiden nenään? No todennäköisesti jos pidät pari kertaa samaa paitaa niin ongelmaa ei ole, mutta kannattaa muistaa se että vaikka et itse sitä haistaisi niin muut voivat sen vastenmieliseksi kokea.

(itse vaihdan paidan joka treenin jälkeen)

Voisko tossa olla jotain muutakin takana kuin proteiinijauheet? Itselläni ongelmia aiheutti tyydyttyneet rasvat ja varsinkin yhdistettynä nopeisiin hiilareihin.lisäksi niitä tulee ihan kausiluontoisestikin.

Ja Marchille, joka on tosi mies ja säästää luontoa sillä ettei pese pyykkiä... eikä varmaan sitten syö myöskään yli kulutuksensa, jotta afrikkalaisillekin riittää safkaa... Ainakin omat treenipaitani haisevat jo ensimmäisessä treenissä niin pahasti ammoniakille, että niitä ei voi tosiaankaan kiskoa päälle toista kertaa.

Back
Ylös Bottom