Finalgon-voide?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Franss
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moikka,

onko kukaan törmännyt lihashuollossa käytettävään Finalgon-nimiseen voiteeseen? Itse olen tällä hetkellä Saksassa ja olkapään kipeydyttyä menin apteekkiin katsomaan väliaikaista jeesiä. Suosittelivat mulle ko. tuotetta ja mainostivat, että on tullut hyvää palautetta. Antoivat päälle varoituksen, että tuote aiheuttaa kovan "polttavan" tunteen iholle. Skeptisesti kokeilin tätä, mutta kas. Polte oli ihan todellinen, eli voide vähintäänkin saa iholle kutisevan tunteen, mutta useimmiten tuntuu että iho lämpiäisi ja jopa polttaisi. Lisäksi omaan vaivaani tuote jeesasi esimerkillisen hyvin. Varovainen saa olla, kerran erehdyin hieraisemaan poskeani ennen kuin pesin kädet voiteen levittämisen jälkeen ja poltti niin perkeleesti.:curs:

Tavara on varmasti jotain sukua kylmävoiteille ja tulehduskipulääkkeille, käyttötarkoitus on ainakin sama, mutta osaisko joku sanoa siitä mitään tarkempaa, miten toimii ja miksi on ehkä parempaa kuin kylmävoiteet yms. putkilotavarat?

Ja tosiaan, en tiedä mikä tuota olkapäätä vaivaa. Kipupisteitä on periaatteessa kaksi: toinen selkeästi olkanivelessä, toinen enemmän solisluun ulommassa päässä. Särkyä ei ole, ainoastaan liike- ja rasituskipua esim. leuanvedossa ja punnerruksissa.

Puhuttakoon totta kerrankin :) Pelasin jääkiekkoa 10 vuotta ja poikain kanssa käytettiin tiikerisalvaa aika paljon lämmittämään lihaksia ja vammoja. Eihän sitä saa laittaa paikkoihin, jossa iho hikoaa. Minullakin pienet "kassit" olivat kovastikkin tulessa hikoillessa.
Pelissä kerrankin täytyi lähteä suihkuun kesken pelin.

Lämmitä lihakset muuten kuin käyttämällä ulkopuolisia/kemiallisia lämmittimiä!

Ok, ajattelinkin että tiikerisalva toimii vissiin aika samalla tavalla. Toisaalta en ole käyttänyt voidetta lihasten lämmittelyyn, vaan tehnyt sen nimenomaan 5 min kuntofillari/crosseri - dynaamiset venytykset combolla jo monta vuotta. Tarkennan vielä, että ko. voide on ostettu apteekista ja käyttöohjeessa neuvotaan käyttämään urheilusuorituksen jälkeen lihasten palautumisen vauhdittamiseksi.. Eli sama juttu kuin esim. Felden, Orudis jne, mutta tää tosiaan on vaikuttanut toimivan.

Parasta linimenttiä mitä oon kokeillu. Ei saa suomesta. Ite hommannu aikaisemmin virosta ja viipurista. toimii hyvin ennen kovia penkki tai kyykky reenejä. EI suositella nivelten alueelle mutta hyvin voi laittaa polviin, kyynärpäihin ja olkapäihin. Varottava aineen joutumista silmiin ja limakalvoille. Hakkaa mennen tullen nykyiset paskalinimentit mitä kaupat on pullollaan. Pieni tuubi kestää aikas kauan. Suosittelen.

toimii hyvin ennen kovia penkki tai kyykky reenejä. Suosittelen.

Ok, itse olen käyttänyt tuota vain treenin jälkeen lievittämään olkapääkipua (jonka alkuperää en siis osaa arvata). Miten tuo vaikuttaa treeniin ennen harjoitusta käytettynä? Yksi syy, miksi kyselen tästä kamasta, on se että muutan kohta takaisin Suomeen ja yritän päättää, ostaako muutaman tuubin varastoon vai jättää vaan kaupan hyllylle. :)

Noi jotkut lämmittävät voiteet on tosiaan aika ytyjä.Itellä oli joskus jotain virolaista käärmesalvaa tai jotain vastaavaa,laitoin aika reilusti reisiin niin perhana tuli palorakkulat ku sen verran poltti.Pieninä määrinä kyllä auttoi kipuun.Ennen treeniä en itse noita laittaisi koska hikoillessa rupee polttelee niin perkeleesti.

Joo, olen muuten huomannut ja oli vähän ristiriitainen tunne treenatessa. Kai se on vähän sama ku pyytäis varmistajaa läpsimään nassuun ennen nostoa, mutta se tekis sitä koko treenin ajan. :rock:

Back
Ylös Bottom