Final Fantasyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mv-
  • Aloitettu Aloitettu
Mä olen hankkinut niille kaikille ne parhaat sitten uusilla pelikerroilla. Ekalla en jaksanut mutta sittemmin tein aina kaikki.
Minä en silloin ihan alkuun tykännyt Kimahrista yhtään, en sitten ollenkaan. Sillekin lämpeni sitten ajan kuluessa.

Harmi, kun ei ole itsellä enää yhtään pelikoneita. Ja uusilla ei voi pelata vanhoja pelejä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä Kimahri on hyvä hahmo jos pelaa sillä expert sphere gridillä. Silloin sille saa melko alkuvaiheessa steal ja use -commandit, ja siirtyä sitten johonkin haluamaansa suuntaan. Samoin Yunalle saa napattua 1. ja 2. levelin black magicit samaan aikaan kuin Lululle, joten silläkin tekee jotain. Toi on ehkä ainoa parannus näihin uudempiin peleihin, että white mage on muutakin kuin riippakivi ekat 70 % pelistä.

Ekalla pelikerralla paahdetaan juoni läpi ja myöhemmillä kerroilla sit hinkataan, tietty!

PSykkösen peleistä kyllä nauttisi muuten, mutta ovat aika hirveää katsottavaa isolta ruudulta. Jos saisi aikaiseksi laittaa joskus koneelle niin ehkä menisi näppärämmin. Mä oon muuten pitkäpinnainen ja oon jaksanut ne salamatkin näpytellä, mutta koordinaatio ja hermot eivät vain riitä siihen chocobo-hommaan. Sen verran joo, mikä on vähimmäismäärä, mutta Tidusin parhaaseen aseeseen ei helvetti.

Aloin eilen pelaamaan uudelleen FFXII:tä. Koitin ensin 42" töllöön.. Oli melko härskin näköstä grafiikkaa! Ei auttanu ku kaivaa pienempi telkkari esiin joka oli 32". Silläkin vaatii tovin aikaa totuttelua, että pystyi alkaa nauttimaan pelistä. HD-remasterointia odotellessa...

Itsellä ei koskaan kympissä hermot eikä refleksit riittäny siihen salamanaputteluun enkä siten koskaan saanut Lulun parasta asetta. Tidiksen parhaan aseen hankkiminen ei taas mielestäni ollut isokaan homma.

Aloin eilen pelaamaan uudelleen FFXII:tä. Koitin ensin 42" töllöön.. Oli melko härskin näköstä grafiikkaa! Ei auttanu ku kaivaa pienempi telkkari esiin joka oli 32". Silläkin vaatii tovin aikaa totuttelua, että pystyi alkaa nauttimaan pelistä. HD-remasterointia odotellessa...

Itsellä ei koskaan kympissä hermot eikä refleksit riittäny siihen salamanaputteluun enkä siten koskaan saanut Lulun parasta asetta. Tidiksen parhaan aseen hankkiminen ei taas mielestäni ollut isokaan homma.

Todellakin, HD-versio XII:sta on todella kovassa odotuksessa täälläkin. Sitten voisi hommata PS4:n ja siirtää kakkoseen kaappiin.

Mä oon kerran onnistunut sen salamasekoilun kanssa, vaatii mielestäni hiljaisuuden eli ei peliääniä ja jonkin verran rytmitajua. Sehän on saman toistamista, paina 200 kertaa putkeen samaan tahtiin. Toi Tidus-homma taas, ei saatana. En tajua mikä siinä on mulle niin vaikeaa, ei vain osu kohdalleen se touhu. Kuitenkin luulisi, että siinäkin on kyse rytmistä, kun ei kai se joka kerta arvo uudestaan niiden pallojen sijaintia ja lintujen lentelyä?

Mä veivasin kans ton FFX hd-version tuossa jokunen kuukausi sitten läpi. Chocobohomma meni varmaan 20minsassa, mutta jonkun 4h jälkeen kun kusin salamapaskan 187 väistetyn kohdalla kun ohjaimesta painu nappi sisään, niin meinas usko loppua. FFXV:n kävin hakeen toissapäivänä ja nyt on varmaan reilut 10h takana. Ihan jees toi on, mut se myyntipuhe, että myös vanhoille faneille ei kyl oikein pidä paikkaansa. Toi on mun mielestä täysin irrallinen peli koko pelisarjasta. Kukaan ei osais yhdistää FF-sarjaan, jos pelin nimi olis joku Nsync Revenge tms. Ja ton valokuvajätkän sais kyl tunkee johkin suohon. Sitä FFVII remakee odotellessa.

Mä veivasin kans ton FFX hd-version tuossa jokunen kuukausi sitten läpi. Chocobohomma meni varmaan 20minsassa, mutta jonkun 4h jälkeen kun kusin salamapaskan 187 väistetyn kohdalla kun ohjaimesta painu nappi sisään, niin meinas usko loppua.

Repesin! :D Ei saisi nauraa toisen vahingolle mutta voin niin tuntea tuskasi!

FFX on kyllä ehdottomasti sarjan parhaita tuotoksia. Tarina oli aivan pirun loistava ja koskettava. Muistan kun eka läpäisyllä raavaalla miehelläki meinas silmänurkka kostua loppuratkaisussa. Mini-pelit olivat myös todella viihdyttäviä, erityisesti blitzball. Kympissä on myös ehkä yks sarjan kuumottavimmista superbosseista, Penance!!

Minä hommasin jossain vaiheessa The complete official guide bookin kymppiin. Se helpotti joidenkin tehtävien tekemistä. Lisäksi se tavallaan toi lisäulottuvuutta peliin, kun pääsi selailemaan kirjaa ja sen avulla tuli tehtyä asioita mitä ei ehkä muuten olisi huomannut. Tykkäsin pelikirjasta niin paljon, että pelasin seuraavat pelikirjan kanssa jo ihan alusta pitäen.

Chocobohomma meni varmaan 20minsassa, mutta jonkun 4h jälkeen kun kusin salamapaskan 187 väistetyn kohdalla kun ohjaimesta painu nappi sisään, niin meinas usko loppua.

Mulla oli vastaava ohjaimenpaiskaustilanne joskus kasia pelatessa, kun jossain 17. Tonberryn kohdalla tuli sähkökatkos. Sittemmin olen osannut mennä pyörimään tuonne vähän paremmalla taktiikalla ja homma on käynyt helposti, mutta ei hirveesti naurattanut.

Minä hommasin jossain vaiheessa The complete official guide bookin kymppiin. Se helpotti joidenkin tehtävien tekemistä. Lisäksi se tavallaan toi lisäulottuvuutta peliin, kun pääsi selailemaan kirjaa ja sen avulla tuli tehtyä asioita mitä ei ehkä muuten olisi huomannut. Tykkäsin pelikirjasta niin paljon, että pelasin seuraavat pelikirjan kanssa jo ihan alusta pitäen.

Mä tykkään myös noista kirjoista, yleensä sillä periaatteella että eka pelikerta omin nokkineen ja myöhemmin kirjan kanssa. Noitakin on kyllä erilaisia, en tykkää sellaisista joissa annetaan liikaa infoa niin että ei jää mitään keksittävää tai haastetta, mutta esim XII:ssa on niitä harvinaisia vihollisia, jotka tulevat esiin vain tietyissä sääolosuhteissa yms niin ei meikällä riitä mielenkiinto pyöriä niin kauaa mestoilla että kaiken löytäisi vahingossa. Ja osa jutuista on sellaisia melkeen joka osassa, että olen miettinyt että onko niitä edes mahdollista löytää vahingossa.

Käväisin Japanissa lomailemassa ja Tokion Square Enix kahvilasta tarttui mukaan FF VII shottilasi setti. Tosin ei tuota varmaan koskaan raaski avata :D

Kahvila.jpg

Lasit.jpg

Ja Akihabarassa randomilla pyöriessä mukaan tarttui myös FF VII Advent Children juliste

Akihabara.jpg

Juliste.jpg

Sain eilen jonkun psykoosin ja naputtelin sen salamanväistelyn läpi. Meni vielä ikäänkuin varman päälle 220 tietämille, tärisi sen verran kädet 180 jälkeen että en uskaltanut ottaa riskiä että lasken väärin ja jään johonkin 198 tuntumaan. Pyörin sitten aikani niiden perhostenkin kanssa, mutta totesin että saa jäädä toiselle päivälle.

Sain eilen jonkun psykoosin ja naputtelin sen salamanväistelyn läpi. Meni vielä ikäänkuin varman päälle 220 tietämille, tärisi sen verran kädet 180 jälkeen että en uskaltanut ottaa riskiä että lasken väärin ja jään johonkin 198 tuntumaan. Pyörin sitten aikani niiden perhostenkin kanssa, mutta totesin että saa jäädä toiselle päivälle.

Itse en koskaan jaksanu sitä salamaväistelyä. Muistaakseni joku vinkki oli siihen että ottaa äänet pois ja reagoi siihen välähdykseen.

Perhoset ja chocobot meni helpommin :D

Itse en koskaan jaksanu sitä salamaväistelyä. Muistaakseni joku vinkki oli siihen että ottaa äänet pois ja reagoi siihen välähdykseen.

Siinä on yksi hyvä kohta jossa ramppaamalla saa salamat tulemaan tasaiseen rytmiin. Itse toteutin Depeche Moden avulla tämän, mutta pelimusat tosiaan ehdottomasti pois. Onnistuessaan vie aikaa ehkä 15-20 min.

Joudun ehkä vihdoin päivittämään pleikan neloseen, kun XII HD-remake ilmestyy miltei synttäripäivänä.

Hop! Vuosien foorumitauon jälkeen on hyvä palata suoraan peliosastolle. Jos ei joku vielä huomannut, niin ps storeen tullut VII ja IX! Menee talvipäivät rattoisasti.

Kukaan pelannut brave exodusta mobiililla? Nelonen, kutonen pelattu ja after years kohta, siis mobiililla. Mobiusta koitettu ja kokeilu asteelle jäi. Onko ketään, joka suosittelisi seuraavaa android ff rupeamaa? Brave exodus? Dimension? 5 tai 3? Ja jod löytyy niin brave exoduksesta ja dimensionista mielipidettä ja ois kiva jtn perusteluja saada?

Ikuisuus projekti Final Fantasy 13 alkaa lähestyä loppuaan. 46h pelattu ja chapter 11 ilmeisesti loppuvaiheessa kun sinne johonkin torniin pääsin. Ihan hyvä peli ollut, mutta pari asiaa ärsyttänyt, eikä tuo putkimaisuus ole yksi niistä. Lähinnä tuo vaikeustason hyppiminen on aiheuttanu harmaita hiuksia, jos siis hiuksia olisi päässä. Myös se aseiden ja varusteiden päivittäminen on ollut aika rasittava / epämieluinen. Taistelusysteemi on miusta ihan hyvä, eikä siinä mitään. Myös hahmonkehitys on hyvä, mutta tuntuu että siitä grindaamisesta ei ole aivan älyttömästi hyötyä, kun tuo vaikeustaso hyppii, eikä sitä hahmoa pysty kehittämään loputtomiin, ellei juonta pelaa eteen päin. Toki jos olisi joku ammattilainen näissä peleissä, pärjäisi varmasti helpohkosti.

Ennakkotilattuna Final Fantasy 8 remastered, jonka saa ladattua 1.9, joten tämä 13 pitäisi siihen mennessä saada ohi.

Kyllähän tuo tulee varmasti olemaan pelaamisen arvoinen. Kerkeää tässä pelata kasin, ysin ja 12 remastered versiot sopivasti läpikin ennen julkaisua.

Oli muuten todella hyvä tuo Final Fantasy 8. Pelasin sen vasta nyt remasteroituna läpi. Aikoinaan jäi kesken. Meni Final Fantasy-asteikolla kolmanneksi, heti seiskan ja kympin jälkeen.

Mielenkiintoista huomata että täällä pakkotoistossa oli Final Fantasy aiheinen ketju. Itsehän olen ps2 aina silloin tällöin pelannut lähinä seiskaa, kasia ja kymppiä. Harmikseni tosin kasi* on ainoa minkä olen koskaan päässyt läpi, hahah. VII:ssä jumitan aina loppu bosseen, ja X:n levy kerkesi itseasiassa vioittua ennenkuin pääsin edes loppuun saakka.

Nojuu, aika vajavainen tuo minun FF- ura saavutusten kannalta, mutta pidin näistä peleistä kovasti jo kersana: siinä maailmassa on jotain kiehtovaa. Tiedä sitten nuista uudemmista, tuo XV on kiinostanut mutta en ole vieläkään innostunut ostamaan. VII remakea odotan vähän innolla, kauhulla, ja toisaalta väliinpitämättömyydellä.

*Sentään edes OG kasi minkä pelannut, eli ei cheatteja: joskin hahmoista saa kyllä junctioneilla niin vahvat että sehän tuossa vaikuttaa :D

Edit: Ehkä tuota ysiäkin pitäisi joskus uudestaan kokeilla, jotenkin ei vaan ole koskaan inspiroinut niin paljoa kuin nuo mainitsemani, se ei jollain tapaa tuntunut samalailla Final Fantasylta kun kasi tai seiska, mutta ehkä en ole antanut sille tarpeeksi mahdollisuutta.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom