Final Fantasyt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mv-
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Onhan näitä tullu pelattua kaikki sinkkupelit. I - X, XII, XIII 1 / 2, XV. Dissidia ja chrystql chronicles on jääny väliin.

10HD, 3 remastered, XII Zodiac Age pelattu viimeisimpänä ja nyt menossa 8HD ❤️

Tuo uus XII kannattaa ostaa jos ei oo pelannu, on hyvä 🤓👍
 
Oli muuten todella hyvä tuo Final Fantasy 8. Pelasin sen vasta nyt remasteroituna läpi. Aikoinaan jäi kesken. Meni Final Fantasy-asteikolla kolmanneksi, heti seiskan ja kympin jälkeen.

Kauanko pelikellossa? Itellä joku 25 - 30h ja vasta toinen levy menossa. Tullu hakattua jonki verran triple triadia ja cc group sidequest tuli läpästyä 🤓
 
Kauanko pelikellossa? Itellä joku 25 - 30h ja vasta toinen levy menossa. Tullu hakattua jonki verran triple triadia ja cc group sidequest tuli läpästyä 🤓

Kyllähän siihen tuli 60h uhrautua kun halusin kaikki trophyt ja sivutehtävät tehdä. Korttipeliin tuli alussa käytettyä järkysti aikaa kun halusin noista hahmoista semmoset ylijumalat mahdollisimman nopeesti :D
 
Olen fanittanut näitä pelejä kauan, viimeistään silloin 10 ilmestyessä vei kokonaan mukanaan.
Re-makeja kiinnostaisi pelata mutta ei oikein ole aikaa - tai siis mahdollisuutta sitoutua pelaamaan monta tuntia kerrallaan niin en halua aloittaakaan. :rolleyes:
 
8 ja X pelattu läpi. X tullut pelattua n. 500 tuntia. XV:n parissa tulee vietettyä aikaa edelleen, kun tuo royal edition toi mukanaan kattavan laajennuksen sisältöön ;D
 
Tuli pelattua Final Fantasy 7 PS4 täydellisesti läpi. Oli kyllä TAAS kerran aivan mahtava kokemus!

Ehdottomasti paras peli ikinä.

Hiukan kyllä syletti kun jäi yksi trophy saamatta, kun treffikaveri gold sauserissa ei ollut Barret :D Noh pelasin pelin läpi ja alotin samoin tein uudestaan :D Nyt oli sitten treffikaveri oikea ja sai kaikki trophyt hankittua.

NYT viimein tuon Final Fantasy 12 kimppuun!
 
Tuli pelattua Final Fantasy 7 PS4 täydellisesti läpi. Oli kyllä TAAS kerran aivan mahtava kokemus!

Ehdottomasti paras peli ikinä.

Hiukan kyllä syletti kun jäi yksi trophy saamatta, kun treffikaveri gold sauserissa ei ollut Barret :D Noh pelasin pelin läpi ja alotin samoin tein uudestaan :D Nyt oli sitten treffikaveri oikea ja sai kaikki trophyt hankittua.

NYT viimein tuon Final Fantasy 12 kimppuun!
Oliko tää nyt se remake?
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
No kökkö. Kuten aiemmin todettu, niin olen fanittanut tätä sarjaa sen +20v.

Nyt kun oli yllättäen aikaa, pelasin XV:n läpi. En pitänyt niin paljoa kuin edellisistä. En tiedä johtuiko maailmasta vai mistä mutta ei vain.

Nyt mietin, että jos peli-into jatkuu, niin kokeilisiko X:n tai XII:n remakea, alkuperäiset toki pelattu pariinkin kertaan. Ehkä se nostalgiainnostus yksinään riittää paikkaamaan tuon XV:n lievän pettymyksen.
 
No kökkö. Kuten aiemmin todettu, niin olen fanittanut tätä sarjaa sen +20v.

Nyt kun oli yllättäen aikaa, pelasin XV:n läpi. En pitänyt niin paljoa kuin edellisistä. En tiedä johtuiko maailmasta vai mistä mutta ei vain.

Nyt mietin, että jos peli-into jatkuu, niin kokeilisiko X:n tai XII:n remakea, alkuperäiset toki pelattu pariinkin kertaan. Ehkä se nostalgiainnostus yksinään riittää paikkaamaan tuon XV:n lievän pettymyksen.

XV oli aika kuraa. Suosittelen XII Zodiac Agea, se oli tosi kova 👌😍

X remake on vaan kaunistettu versio vanhasta kun taas XII:hin on panostettu ihan eritavalla.
 
Suosittelen XII Zodiac Agea, se oli tosi kova 👌😍

X remake on vaan kaunistettu versio vanhasta kun taas XII:hin on panostettu ihan eritavalla.
X:stä tykkäsin tosi paljon mutta nyt kun palautin mieleen XII:sta muistin, että tykkäsin aika paljon leikkiä gambiteilla ja miettiä niitä. Ehkä siis tosiaan XII, jos peli-intoa riittää.
 
Kopsaan tähänkin ketjuun tän miun "ammattimaisen" arvostelun Final Fantasy 7 Remakesta :D

Nyt on Final Fantasy 7 Remake pelattu. Melkein kaikki mahdollinen tuli tehtyä. Paljon oli hyvää mutta aika paljon myös huonoa. Omia mietteitä alla.

Hyvää:

- Materia systeemi toimii tuommoisenaankin helvetin hyvin, vaikka tämä pelotti aivan hurjasti kun taistelusysteemi on niin erillainen.
- Materia kombojen kokeilu on helvetin hauskaa jo tässä, vaikka materiarunko on vielä suht alkeellinen.
- Maailma tuntuu Final Fantasylle.
- Tykkään siitä mihin suuntaan tarinaa viedään.
- Musiikki on helvetin hyvää.
- Yllättävän laaja vaikka tosiaan vain Midgar osio.
- Muutama oikein hauska minipeli.
- Ääninäyttely ei saa aikaan myötähäpeän tunteita.
- Leveleiden nostattaminen on yhtä hauskaa kun aina.
- Tässä uudessa hahmoja voi käyttää monella eri tapaa, ja esim Barretti voi olla normi melee taistelija, tai sitten käyttää ranged aseita.
- Aseiden päivitys systeemi erittäin hyvä.

Huonoa:

- Ylivoimaisesti isoin ongelma: Cutscenejä on aivan järkyttävä määrä! Siis tuo rikkoo pelaamista todella pahasti. Totta kai nuo on hienoja jne, mutta on aivan järkyttävän turhauttavaa kun pelaan 2min eteen päin, otat ehkä yhden pienen taistelun ja taas katselet jotain demoa 3-5min. Peli on siis todella tarinaheviä! Moni varmaan ajattelee, öööö, no kyseessä roolipeli, eikös sen pidä? No pitää olla joo, mutta kuvittele se tilanne että pelaat intensiivisesti jotain luolastoa, ja juuri kun alat päästä vauhtiin ja ajatella että helvetti kyllä tää on kivaa, niin yhtä äkkiä joku ottaa siulta ohjaimen pois kädestä ja sanoo että tuijotappa nyt videota 5min. Tarinassa itsessään ei siis ole vikaa, mutta sen eteen päin vieminen on tehty todella raskaaksi. Mie oon sitä mieltä että esim tässä pelissä voisi aivan helposti puolet cutsceneistä lyhentää / käydä ihan normi keskusteluna, ilman että ne käydään jonkun hienon cutscenen kautta. Viimeisessä paikassa tuo vielä oikein korostuu kun saatat katsoa jotain videota 5min, kävelet kahdesta ovesta ja katsot taas 5min videota, taistelet yhden pienen taistelun ja katsot 5min videota. Välillä tuntui kuin katsoisin elokuvaa ja ehkä se oli tekijöiden tarkoituskin?
- Kameraongelmat on väistämättä tämmösessä pelissä läsnä. Ahtaissa tiloissa se vaan korostuu ja taistelut on välillä aika kauheaa.
- Vuoropohjaisuuden puute luo sen ongelman, että välillä erikoisliikkeet menee taivaan tuuliin. Itse en siitä pidä, mutta moni varmasti tykkää, kun pitää analysoida vihollisen liikehdintä jne että missä välissä kannattaa pitempään "virittyvä" erikoisisku antaa. Tää nyt meikälle toki iso ongelma koska oon täysin vuoropohjaisen taistelun kannattaja näissä peleissä.
- Todella putkimainen (luonnollisesti).

Arvosana 8/10

Ei yllä mitenkään tämän ekan osan perusteella alkuperäisen tasolle, mutta elättelen toiveita että jatko-osiin tehdään pieniä viilauksia ja putkimaisuus ainakin jää taakse, kun maailma aukeaa. Haluaisin myös että peli tuntuisi enemmän videopeliltä, eikä elokuvalta.
 
Kopsaan tähänkin ketjuun tän miun "ammattimaisen" arvostelun Final Fantasy 7 Remakesta :D

Nyt on Final Fantasy 7 Remake pelattu. Melkein kaikki mahdollinen tuli tehtyä. Paljon oli hyvää mutta aika paljon myös huonoa. Omia mietteitä alla.

Hyvää:

- Materia systeemi toimii tuommoisenaankin helvetin hyvin, vaikka tämä pelotti aivan hurjasti kun taistelusysteemi on niin erillainen.
- Materia kombojen kokeilu on helvetin hauskaa jo tässä, vaikka materiarunko on vielä suht alkeellinen.
- Maailma tuntuu Final Fantasylle.
- Tykkään siitä mihin suuntaan tarinaa viedään.
- Musiikki on helvetin hyvää.
- Yllättävän laaja vaikka tosiaan vain Midgar osio.
- Muutama oikein hauska minipeli.
- Ääninäyttely ei saa aikaan myötähäpeän tunteita.
- Leveleiden nostattaminen on yhtä hauskaa kun aina.
- Tässä uudessa hahmoja voi käyttää monella eri tapaa, ja esim Barretti voi olla normi melee taistelija, tai sitten käyttää ranged aseita.
- Aseiden päivitys systeemi erittäin hyvä.

Huonoa:

- Ylivoimaisesti isoin ongelma: Cutscenejä on aivan järkyttävä määrä! Siis tuo rikkoo pelaamista todella pahasti. Totta kai nuo on hienoja jne, mutta on aivan järkyttävän turhauttavaa kun pelaan 2min eteen päin, otat ehkä yhden pienen taistelun ja taas katselet jotain demoa 3-5min. Peli on siis todella tarinaheviä! Moni varmaan ajattelee, öööö, no kyseessä roolipeli, eikös sen pidä? No pitää olla joo, mutta kuvittele se tilanne että pelaat intensiivisesti jotain luolastoa, ja juuri kun alat päästä vauhtiin ja ajatella että helvetti kyllä tää on kivaa, niin yhtä äkkiä joku ottaa siulta ohjaimen pois kädestä ja sanoo että tuijotappa nyt videota 5min. Tarinassa itsessään ei siis ole vikaa, mutta sen eteen päin vieminen on tehty todella raskaaksi. Mie oon sitä mieltä että esim tässä pelissä voisi aivan helposti puolet cutsceneistä lyhentää / käydä ihan normi keskusteluna, ilman että ne käydään jonkun hienon cutscenen kautta. Viimeisessä paikassa tuo vielä oikein korostuu kun saatat katsoa jotain videota 5min, kävelet kahdesta ovesta ja katsot taas 5min videota, taistelet yhden pienen taistelun ja katsot 5min videota. Välillä tuntui kuin katsoisin elokuvaa ja ehkä se oli tekijöiden tarkoituskin?
- Kameraongelmat on väistämättä tämmösessä pelissä läsnä. Ahtaissa tiloissa se vaan korostuu ja taistelut on välillä aika kauheaa.
- Vuoropohjaisuuden puute luo sen ongelman, että välillä erikoisliikkeet menee taivaan tuuliin. Itse en siitä pidä, mutta moni varmasti tykkää, kun pitää analysoida vihollisen liikehdintä jne että missä välissä kannattaa pitempään "virittyvä" erikoisisku antaa. Tää nyt meikälle toki iso ongelma koska oon täysin vuoropohjaisen taistelun kannattaja näissä peleissä.
- Todella putkimainen (luonnollisesti).

Arvosana 8/10

Ei yllä mitenkään tämän ekan osan perusteella alkuperäisen tasolle, mutta elättelen toiveita että jatko-osiin tehdään pieniä viilauksia ja putkimaisuus ainakin jää taakse, kun maailma aukeaa. Haluaisin myös että peli tuntuisi enemmän videopeliltä, eikä elokuvalta.


Aika samanlaiset mietteet itellä pelistä. Barrettia toki pysty käyttään jo alkuperäsessäkin meleetaistelijana ja nuo samat weaponit oli saatavilla jo siinä. Mua alkuun myös ärsytti tuo, kun oot lataamassa jotain thundagaa, joka syö puolet sun MP-poolista ja se keskeyty johkin vihollisen hyökkäykseen, mutta toisaalta se toi taisteluihin mukavan lisämausteen.

FFX:n täysin vuoropohjasta tullaan enää koskaan näkeen, uskon että syynä on pelaajien adhd-mieltymykset, eikä valtaosa porukasta halua tommosta. Alkuperäsen FFVII:n systeemin voisin vielä nähdä tulevan, kun kyseessä ei ole täysin vuoropohjainen, etkä näe vihollisen speediä/vuoroja ja aikalailla samanlaisena se tähän uuteen mielestäni oli toteutettu pl tuo skillien katkeaminen.

Tykkäsin myös siitä, että boss-fightit oli oikeesti vaikeita ja välillä jotain välipomoa sai hakata 30 minuuttia. Esim se areenan Hell House oli aika mielenkiintonen ja siinä oli usein pulassa.
 
Aika samanlaiset mietteet itellä pelistä. Barrettia toki pysty käyttään jo alkuperäsessäkin meleetaistelijana ja nuo samat weaponit oli saatavilla jo siinä. Mua alkuun myös ärsytti tuo, kun oot lataamassa jotain thundagaa, joka syö puolet sun MP-poolista ja se keskeyty johkin vihollisen hyökkäykseen, mutta toisaalta se toi taisteluihin mukavan lisämausteen.

FFX:n täysin vuoropohjasta tullaan enää koskaan näkeen, uskon että syynä on pelaajien adhd-mieltymykset, eikä valtaosa porukasta halua tommosta. Alkuperäsen FFVII:n systeemin voisin vielä nähdä tulevan, kun kyseessä ei ole täysin vuoropohjainen, etkä näe vihollisen speediä/vuoroja ja aikalailla samanlaisena se tähän uuteen mielestäni oli toteutettu pl tuo skillien katkeaminen.

Tykkäsin myös siitä, että boss-fightit oli oikeesti vaikeita ja välillä jotain välipomoa sai hakata 30 minuuttia. Esim se areenan Hell House oli aika mielenkiintonen ja siinä oli usein pulassa.

Joo toki pystyi, mutta sillähän ei siinä niin ollut "väliä" mikä ase siulla on, tai ainakaan tässä mittakaavassa. Tässä ero on miusta aika merkittävä tuossa melee vs ranged, jo pelkästään sen takia kun se melee taistelu on niin hidasta. Myös se lähelle meno altistaa tietyille hyökkäyksille jne.

En itekkään usko että sitä tullaan näkemään missään isossa pelissä ja muistaakseni Square Enix onkin kertonut, että heitä ei paluu vanhaan kiinnosta. Jos edes FF7 alkuperäinen systeemi nähdään, sekin riittäisi miulle, vaikka FF 10 systeemi onkin oma suosikki.

E: Ehkä parhaimman pelikokemuksen itelleni saisi, kun yhdisteltäisiin alkuperäistä seiskaa ja kymppiä. Molemmissa on niin helvetin paljon hyviä puolia. Toisaalta, tykkäsin kyllä kasinkin junction systeemistä, mutta se ei varmaan tuohon kompoon mitenkään kivasti yhdistyisi :D
 
Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom