Filosofiaa perse penkissä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laajennan ja jatkan avautumista tuon perse penkissä threadin alueelta:

Ko. threadi irrotti monipuolista pohdiskelua liikkeiden suorittamisesta, suoritusten puhtaudesta ja tulosten vertailukelpoisuudesta yms.

Lienee niin että useimmat meistä käyvät salilla, koska haluavat

1. Lisää lihasmassaa
2. Voimaa
3. Kilpailla (bodaus/voimanosto/painonnosta)
4. Harjoittaa hyvää harrastusta
5. Saada naisia yms. aivan epäoleellista

Lopulta on niin, että salillakäynnin tarkoituksena on lisätä omaa henkistä ja fyysistä hyvinvointia, em. tai muiden tekijöiden kautta.

Jos joku haluaa nostella penkkiä joskus perse ilmassa, tai vippailla vähän hauiskäännössä, niin siihen pitäisi kai olla täysi oikeus. Vähän joka salilta tuntuu löytyvät kuitenkin kirkasotsainen puritaani, joka tulee, kun olet työntänyt / vääntänyt hyvän lyhyen sarjan jonkinlaisella cheatilla tyyliin "helppohan se noin on huijaamalla, teepäs selkä suorana / perse penkissä yms." Jos olen tehnyt vaikka 5 kg paremman tuloksen kuin kuukausi sitten vastaavalla pienellä fuskulla, niin olen tyytyväinen. Sitten joku puhdasoppinen tulee naureskelemaan ja vittuilemaan, se nyppäsee herkkää sielua.

Olen nostellut erilaisella frekvessillä ja innolla, välillä taukoillen 15 vuoden ajan ja luulen jo tietäväni minkälaisesta treenistä tykkään. Jos omaa hyvinvointiani lisää huijata joskus liikeissä, tai tehdä hauiskäännössä ykkösiä, niin onhan se nyt ihme sitä ei saisi tehdä. Jos joku nostaa aina kaikki liikkeet puhtaasti, niin en tule sitä kommentoimaan, enkä kaipaa enää kommenttejani omista suorituksista (pyydän sitä jos haluan). En kollota omia tuloksiani ympäri salia, eikä niissä nyt suurta kehumista olekaan. Ja jos joku Nuori Kotka niin tekeekin, niin mitä sitten. Kallen isällä on mersu ja Pekan isällä helvetin suuri kauhakuormaaja. Kisoista saa vertailukelpoisia tuloksia, vaikka niistäkin kyllä jupistaan (vaikkapa eri liittojen kyykkysyvyydet).

Ehkä eri asia on, jos salilla on joku 14 vuotias aloitteleva urho, joka tekee vaikkapa penkkiä järjettömän vaarallisella tyylillä kylkiluut rutisten, niin kohtelias vinkki voi olla paikallaan. Kokemuksen mukaan nämäkin kollit oppivat tyylin nopeasti, jos jaksavat treenata.

Oliko tässä mitään poittia? Jos joku asia on kivaa, eikä vahingoita muita ihmisiä, niin antaa mennä. Vaikka perse olalla.

Mutta on se taas kun kaveri kertoo jollekki että kyykkää niin ja niin paljo pienillä niiauksilla kun taas ite nostat melkein syvä kyykkyä parikyt kiloa enemmän. Siis kaveri kehuu voimilla mitä ei todellisuudessa olekkaan. Se henkilö jolle nämä on kerrottu saa avain eri käsityksen ja kertoo sen taas muille jotka luulevat sitä niiailijaa kovemmaksikin äijäksi kun verrataan sitä esim johonkin ammattilaiseen.
Toivottavasti tätä ei syrjäytetä heti kun esimerkki on kyykystä. :D

Originally posted by Impe
Mutta on se taas kun kaveri kertoo jollekki että kyykkää niin ja niin paljo pienillä niiauksilla kun taas ite nostat melkein syvä kyykkyä parikyt kiloa enemmän. Siis kaveri kehuu voimilla mitä ei todellisuudessa olekkaan. Se henkilö jolle nämä on kerrottu saa avain eri käsityksen ja kertoo sen taas muille jotka luulevat sitä niiailijaa kovemmaksikin äijäksi kun verrataan sitä esim johonkin ammattilaiseen.
Toivottavasti tätä ei syrjäytetä heti kun esimerkki on kyykystä. :D

Eipä tässä sillä liikkeellä ole niin väliä. Niin kuin kirjoittelinkin, niin mitä väliä sillä on mitä minä tai sinä jonkun voimista kuvittelen/kuvittelet. Paskaaks siitä.

Joskus poikasena joidenkin kavereiden ennätykset syntyivät penkissäkin säännönmukaisesti yksin nostaessa ilman varmistajaa! Porukalla nostaessa oli sitten vähän huono päivä. Kyllä puhetta maailmaan mahtuu.

:jahas: Ehkä se naisten tavoittelu on kuitenki epäolennaista saliharjoittelun muiden tavoitteiden rinnalla. Eikä liene helpoin tapa... :evil:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Originally posted by Huonojalkainen
Jos joku haluaa nostella penkkiä joskus perse ilmassa, tai vippailla vähän hauiskäännössä, niin siihen pitäisi kai olla täysi oikeus...Jos joku asia on kivaa, eikä vahingoita muita ihmisiä, niin antaa mennä. Vaikka perse olalla.

Kyllä kaikilla huijausnosteluun täysi oikeus on. Niinhän on esim. tupakanpolttoonkin. Mutta toinen asia sitten on järkevyys.

Jos ja kun me täällä yritämme valistaa toinen toisiamme entistä viisaammiksi ja vahvemmiksi, on mielestäni ihan asiallista tuomita vähemmän hyödylliset menetelmät ja suositella parempia. Huijaaminen ei altista muita kuin huijaajan itsensä fyysisille vammoille, mutta mielikuvieni mukaan egotrippipompottelijoilla on joskus uhoavalla voimannäytöllään epämiellyttävä tarkoitus "hyökätä" henkisesti muita treenaajia vastaan ja osallistua salien sisäisiin, epävirallisiin "vahvin mies"-hierarkisointeihin vippaskonstein ;)

Minkä ihmeen takia salilla pitäisi olla joku "henkinen vahvinmies kilpailu?" Tai siis onko siellä? En minä ainakaan ole huomannut. Toisaalta minulle on aivan herttisen yhdentekevää kuinka paljon porukka repii rautoja ja millä tyylillä.
Minun salilla ololle on tärkeää se oma tekeminen. Ei muiden treenaus, eikä omat tulokset muihin verrattuna.
Jos siellä joku treenaisikin pullistellakseen, suotakoon se hänelle, mutta miksi siihen pitäisi kiinnittää jotain huomiota.
Niinhän se kuitenkin on, että jokainen taaplaa tyylillään.....

No tulipas taas harvinaisen turhaa höpinää.....:david:

Originally posted by azzyyr
Toisaalta minulle on aivan herttisen yhdentekevää kuinka paljon porukka repii rautoja ja millä tyylillä.
Minun salilla ololle on tärkeää se oma tekeminen.

Täysin samaa mieltä, omaa kuntoammehan me salilla kohotetaan eikä kenenkään muun. :)

Välillä törmää ohjelmiin, joihin kuuluu liikkeitä vauhdillisena eli fuskaten. Kannattaako tälläiset ohjelmat jättää väliin ?

Originally posted by kilkkinen
Välillä törmää ohjelmiin, joihin kuuluu liikkeitä vauhdillisena eli fuskaten. Kannattaako tälläiset ohjelmat jättää väliin ?

Oletan että käyt salilla itsesi takia eikä kenenkään muun takia,eli jätät väliin sellaiset ohjelmat jos susta tuntuu niin.Älä välitä niistä vitun maailmanomistajista,niitä on joka salilla!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by kilkkinen

kuten on jo aikasemmin mainittukin niin teet niin kuin itse haluat
ja muutama fusku sarja sillon tällön tuo vaan potkua siiihen treenaamiseen

itse teen esim. ylätaljassa epäpuhtaasti sarjan jos toisenkin silloin tällöin jotta paikat tottuu isompiin rautoihin... perse kyllä ei nouse penkistä ikinä, mutta siihen onkin syynä tuon selän taipumus hajoamiseen

Originally posted by Huonojalkainen
Jos joku haluaa nostella penkkiä joskus perse ilmassa, tai vippailla vähän hauiskäännössä, niin siihen pitäisi kai olla täysi oikeus.

Aikaisemmassaa topicissa tais olla kyse ennemminkin siitä, että jotkut nostaa perse ilmassa tahallaan/tahattomasti saaden lisää kiloja tulokseen..
Jos se kuuluu osana harjoitusmetodiin tai todellakin tekee vain joskus, niin en mä näe siinä mitään vikaa.
Mutta jos kyse on vain tekniikan kustannuksella saaduista kiloista ja jatkuvasti niin tekemällä, ja sen jälkeen leijutaan muille tuloksistaan... Sitten näen vähän vikaa.

Mulle tää on sellainen imago/ego asia. Eli en ikinä nosta perse ilmassa en ees vikaa toistoa, jään mielummin tangon alle ja kuolen. :D Kuolen ainakin kunniallisesti ja tyylillä.

Se on jokaisen oma asia tottakai, enkä todellakaan mene ketään siitä neuvomaan ym.

Se on vähän sama asia, että esim ikinä en tule kävelemään sauvat kädessä, en ikinä! Se vaan on niin tyhmän näköistä hommaa. Voin huoletta elää elämäni läpi kävelemättä sauvoilla ja nostamatta persettä penkissä. No seuraavaksi joku sauvakävelijä tietysti alkaa avautumaan miten hyvin se polttaa kaloreita ym. Mutta so what en tee sitä mistään hinnasta. :thumbs:

Originally posted by JJJ
Mulle tää on sellainen imago/ego asia. Eli en ikinä nosta perse ilmassa en ees vikaa toistoa, jään mielummin tangon alle ja kuolen. :D Kuolen ainakin kunniallisesti ja tyylillä.

Jostain syystä itselläni ei perse edes "yritä" nousta ilmaan, ts. ei mitenkään erityisesti tarvitse sitä varoa että perse pysyy penkissä. Mistäköhän sitten johtuu, en tiedä. Ehkä ei tuohon vippakeinoon ole taipumusta siksi, ettei koskaan ole sillä tyylillä tullut toistoja tehtyä. Tai sitten kyse on jostain vipuvarsisysteemistä.

siis eihän se perseennostaminen paha ole silloin jos tiedostaa asian ja tekee sen tahallisesti (esim. "otetaan tää vika vähän vilpillä"). kun kyseessä on egon pönkittäminen niin silloin asia on jo hieman kyseenalaista, jos vielä nouset penkiltä ja naamallasi on "näittexte!?"-ilme niin silloin se aiheuttaa mielipahaa muille salilla kävijöille.

Jostain syystä itselläni ei perse edes "yritä" nousta ilmaan, ts. ei mitenkään erityisesti tarvitse sitä varoa että perse pysyy penkissä.
sulla on jalat niin lyhyet/sellaisessa asennossa ettet ponnistamallakaan saa persettä ylös penkistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom