Filminpätkät Svcd:ksi..

Ikä
57
Olen nyt poltellut rompuille leffanpätkiä vaihtelevalla menestyksellä.. yksi ongelma on se, että kuva ja ääni ei ole synkassa --> konvertoinnin jälkeen joissakin leffanpätkissä ääni tulee noin 2-3 sek ennen kuvaa.. kaippa niitä on jotain ohjelmia joilla ongelma saadaan korjattua, mutta vaikuttavat kyllä hankalilta käyttää. Toinen ongelma on se että videosta tulee niin iso ettei mahdu yhdelle rompulle --> mitä teen? eikö joissakin softissa voi jakaa se tiedosto vaikka kahteen osaan? Onnistuisiko tämä jopa polttovaiheessa? Poltan lätyt neron uusimmalla versiolla. Onko näin että Nerolla poltettaessa on valittava se vcd tai svcd kohta, jotta voin katsoa leffoja dvd-laitteellani? Eli jos poltan data-levykkeen niin se ei näy mitenkään dvd:llä? Joooo, kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan sekä konvertointiin että rompun polttoon..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itse aikoinaan tuli noita tehtyä .. Käytin tmpgencciä mpeggien kääntämiseen. Eli siis divx/xvid-leffasta käänsin ensin oikeaan formaattiin, tässä vaiheessa muistaakseni pystyi jo määrittelemään sen monelle levylle sen pitäisi mahtua. Sitten muistaakseni easyVCD:llä poltin ne levylle. SVCD sallii korkeamman bitraten kuin VCD, ja SVCD:hen saat myös halutessasi menut.

Jossain vaiheessa totesin ettei noita kannata poltella koska cd on niin avuttoman pienikokoinen formaatti ja noiden kääntämisessä ja vääntämisessä on yllättävän iso työ.. osta polttava dvd ja polttele suoraan xvidinä ne leffat niille ja katso xvidit toistavalla dvd-soittimella. Tai sitten tv-out.

metalman sanoi:
osta polttava dvd ja polttele suoraan xvidinä ne leffat niille ja katso xvidit toistavalla dvd-soittimella. Tai sitten tv-out.

Miksi polttava DVD? Yleensä noi Xvid/DivX leffat on noin 700mb/cd, jos isompi niin voi pienellä bitraten muutoksella tehä hitusen pienemmän jotta mahtuu cd:lle. Eli polttaa vaa datana cd:lle ja lyö DVD-soittimeen mikä toistaa DivX/Xvid levyjä. Niin ja tietty kannattaa heittää tekstit mukaan jos kyseessä ulkolainen leffa..

Jep, jep. Luulen että mun dvd ei toista divx:iä eli pitäisi hankkia uudempi dvd-laite. Mutta tässä kun on miettinyt, niin taidanpa laittaa sen polttavan dvd:n, heti ku vaurastun jossain vaiheessa.. mutta eipä taida nekään paljoa maksaa enää.

lähinnä sentakia polttava dvd, että siihen dvd-aihioon mahtuu paljon enemmän niitä leffoja mikä taas on käytännöllistä ihan senkin takia kun monet leffat on nykyään 2cd. Muutenkin ahdistaapi polttaa joka leffa eri cd:lle, menee hemmetisti cd-levyjä..

HOHOO! Päätin tänään vähän kikkailla ja tutkin että saanko pc:n kuvaa näkymään jvc:n 32 tuumaisesta töllöstäni. Sain kaverilta s-video kaapelin --> raahasin pc: tv:n viereen --> kytkin johdot --> ja silvous plait, vitun paska epäselvä mustavalkonen kuva.. Nooh, en tästä masentunut ja jatkoin kikkailua ja lopputuloksena helevetin siisti, värikuva joka vetää vertoja dvd:lle (melkeen). Olihan siisti katsoa leffat jöötistä tv:stä. Nyt hullu imuttelu päälle ja leffaa koneeseen. Ainoa riesa on vain tän pc:n raahaaminen aina tv:n viereen, mutta se on pieni riesa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom