Fillarin osto edessä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rocket
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
29.10.2002
Viestejä
602
Noniin ryökäleet! Nyt pikaisia vinkkejä aivottomalle polkupyörän ostajalle.

Mitä mun pitää ottaa huomioon kun huomenna menen fillarikauppaan.
Minulla on ollut polkupyörä joskus pienenä, ja nyt haluaisin alkaa kulkemaan matkoja polkemalla.
Lahooko maximarkettien halpispyörät ihan käsiin. Onko jotain, mitä mun kannattaa ottaa huomioon ja tarkkailla, ettei vain myyjä huijaa minua:jahas: . Vaihteita kannattaa varmaan olla, jos haluaa sydän pysähtymättä päästä ekankin mäen ylös.

Mitä hintaluokkaa halvimmat mahdolliset voisivat olla? Entä kypärät?

Aikuisten koon pyörän taidan kuitenkin ostaa, vaikka halvemmallahan saisin sellaisen lasten apupyörällisen hornetin. Mutta luulen että just just yletän aikuistenkin malliin... Ja kypärä pitää olla iso, koska mulla on suht iso päääää.

Joku mukava ystäväiseni, annahan vinkki, vaikka seachiin.:)

-rocket
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmaankin kannattaa valita joku luotettave merkki, kuten Helkama, Tunturi ja muut yleisimmät. Mitään halppispyöriä ei kannata ostaa koska ne ei kestä mitään(mul katkes runko joskus semmosest :whip: )

Taitaa kunnollisesta pyörästä joutua maksamaan ainakin 400€. Hyvän peruskypärän saa varmaankin noin 60-80€.


T. Koko ikänsä pyöräillyt Homo Sapiens
 
Kannattaa panostaa pyörään just sen verran kun sitä tulee käyttämään. Jos aijot ajaa paljon, niin kannattaa varmaan sijoittaa 500-1000 egeee. Kannattaa huomioda myös missä ajat, jos ajat vain asfaltilla, ja hyväkuntoisella hiekka tiellä, niin kannattaa ostaa joku kevytkulkuinen hybridi.
 
Bilteman pyörät on laadukkaita ja halpoja. Katalogia tutkin juuri ja samantasoisilla osilla varustetut merkkipyörät voivat maksaa helposti tuplastikin.
 
Originally posted by kilkkinen
Bilteman pyörät on laadukkaita ja halpoja. Katalogia tutkin juuri ja samantasoisilla osilla varustetut merkkipyörät voivat maksaa helposti tuplastikin.

Broidi osti biltemasta jonkun maastopyörän ja se on ihan paska! Vaihteet ja jalka meni samantien rikki..
 
Muusta en niin tiedä, mutta suosittelisin jalkajarrullista pyörää! Viime kesänä nimittäin loukkasin polveni ja ranteeni inhottavasti, kun käsijarrut menivät lukkoon alamäessä jarruttaessa. Viuh vaan tangon yli ja se sattui :itku: Ja nolotti :evil:
 
Kannattaa koeajaa se pyörä kunnolla. Kerronpa miten minulle kävi. Poljin aikanaan pyörällä paljon hyötyajoa ympäri vuoden ja sitten pyörä hajosi ja menin kauppaan ja ajattelin panostaa kunnolla rahaa pyörään kun ajan sillä paljon. Tämä uusi pyörä osoittautui minulle sopimattomaksi ja tuli turha ostos. Minun neuvoni on, että osta sellainen pyörä jolla on mukava ajaa.
 
Originally posted by HaRzA
Broidi osti biltemasta jonkun maastopyörän ja se on ihan paska! Vaihteet ja jalka meni samantien rikki..

Paska tsäkä, osat on silti samat kuin kalliimmissakin.

EDIT: jos viitsit nähdä vähän vaivaa niin käy katsomassa bilteman sivut ja jonkun merkkivalmistajan sivut. Sitten vertaile osia ja hintaa.
 
Niin, käyttötarkoituksestahan se riippuu minkälaisen pyörän tarvii. Silloin kun ostin työmatkailua ja metsäretkeilyä varten, niin hintaluokka tuntui alkavan 500€:stä. Vaihteistoon kannattaa kiinnittää huomiota, Deore oli minulla ihan toimiva. Jarrujen täytyy olla hyvät, tunnokkaat ja pysäyttävät. Levyjarru voisi olla vähän rankemmassa käytössä hyvä. Jalkajarru on vaarallinen ja sitä kannattaa ehdottomasti välttää.
 
Originally posted by miesxxx
Eräs alanmies sanoi että kannattaisi ostaa rumpuvaihteinen.

Ai mikä?:D

Kiitos, olette oiva apu. Lisää mielipiteitä ja vinkkejä saa antaa. Mulla on yksi pyörä varastettu, joten sen takia olen ajatellut hippasen halvempaa ja toimivaa peliä. Kaipa nuo tehtävänsä hoitaa jollain tavalla.
 
Ensinnäkin tulee mieleen se, että VAIHTEISIIN KANNATTAA PANOSTAA. Suosittelisin ostamaan 7-vaihteisin pyörän. Vaihteet vaihtuu silleen ihanan huomaamattomasti eikä mene paskaks kovin helposti. Mul ei oo ku hyviä kokemuksia 7-vaihteisista. Pyörä kannattaa koeajaa ennen ostamista ja kokeilla että varmasti itelleen hyvä. Jos päätät ostaa kuitenkin 21 -vaihteisin (tai vastaavan) niin ota ainakin selvää siitä että ne toimii kunnolla. Ja kannattaa muistaa, että jos hyvä pyörä tuntuu liian halvalta ollakseen totta, niin se mitä todennäköisemmin myös on sitä, eli jostain on tingitty (takuuvarmasti vaihteista ainakin). Mikään ei oo kauheempaa ku ajaa pyörällä jossa vaihteet ronksuu ja klonksuu ja niistä toimii jotain 3 tai 5.....
 
Uiuiui... Bilteman sivut oli helmi. Jännittää jo huominen. Heti aamulla kärrään sinne ja toivottavasti jo huomenna pääsen kokeilemaan uutta peliäni. Raketti viuhuttaa sitten kyllä slilasella vauhilla että pitää varmaan ostaa kaksi kypärää.

hiiiiiiiiiiiiii.:D
 
Originally posted by rocket
Ai mikä?:D

Kiitos, olette oiva apu. Lisää mielipiteitä ja vinkkejä saa antaa. Mulla on yksi pyörä varastettu, joten sen takia olen ajatellut hippasen halvempaa ja toimivaa peliä. Kaipa nuo tehtävänsä hoitaa jollain tavalla.

Eräs joka rassaa noita pyöriä. Tuli vaan mieleen kun pojilla oli töissä kalliit hybridipyörät ja kirvasivat talvella, että harmittaa kun mummot polkee ohi, heidän itse taluttaessa fillaria. :blow:
 
Bilteman pyörissä saattaa joo jotkut osat olla samaa tasoo kun kalliimmissa (vaihteet, jarrut?), mutta sitten kaikessa muussa on säästetty esim. runko, navat, vanteet. Sellaset osat joita ei "tavikset" kovin helposti vertaile.

Suosittelen normaaliin maantieajo käyttöön kohtuuhintasta hybridiä. Biltemaversioon verrattuna paljon kevyempi, ketterämpi ja varmasti toimivampi. Eli suunta polkupyöräliikkeeseen!!! :kippis1:
 
Jep jep. Liikkeestä saat noin 3000mk pätevän, ja luultavasti laadukkaamman pyörän, sitten kun vielä hiukan räpyttelet söpösti ja sudit hiuksia, niin luultavasti saat oranssin turvaviirin, töötin ja kypärän samaan hintaan.
 
Kannattaa kattoo, että on suht helppo huoltaa. Jos ei tykkää huoltamisesta tai ei osaa huoltaa ja fiksata niin mun mielestä paras vaihtoehto on tollanen 7-vaihteinen (rumpu) jalkajarrullinen kaupunkitsygä. Tietenkin jos haluaa maastoon päräyttää tai temppuja tehä, niin tollanen ei oo paras vaihtoehto. Vaihteiden ja jarrujen toimiminen (siis pitäminen kunnossa)kunnolla vaatii aika lailla räpeltämistä. Tosin joillekin riittää se, että fillari pysähtyy minuutin päästä jarrun pohjaan painamisesta. Ittelle tuli tutuks toi räpeltäminen, kun harrastin freestyle-pyöräilyä viitisen vuotta. Oli muuten siistii. Välillä harmittaa, kun tuli myytyä fillari pois.
 
Mulla ei oo yhtään hyvää kokemusta jalkajarrullisesta 7-vaihteisesta helkamasta, sai aina olla korjaamassa jotain, kunnes sitten rumpu päätti levitä alamäessä, ja sen sisältä kaikki ihan p*skaks.... ei enää kannattanut korjauttaa, sen verran kalliiksi olisi tullut. Mutta eipä mulla muutkaan pyörat oo kovin hyvin kestänyt.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom