Fillareista

Näillä succis heeboilla saattaa olla monta kymmentä kilsaa lenkkiä takana ja toinen mokoma edessä. Ei mua ainakaan kiinnosta lähteä ajamaan kilpaa jonkun nassikan kanssa jos oon jotain pidempää lenkkiä heittämässä...tai vaikka palauttelemassa edellisen päivän pidemmältä lenkiltä :rolleyes:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseä lähinnä huvittaa sukkiksissa polkevat maantieypyöräilijät, kun huitelen ohi 2.3" karkeilla maastonakeilla ja ~15kg pyörällä. Virittämättömät mopot menee samaan kastiin. :rolleyes: (ks. loppu)

Kannattaa ennemminkin miettiä aikooko mennä metsään _ollenkaan_. Jos aikoo, ei kannata tuhlata rahojaan cyclocrosseihin(jotka muuten ovat vain leveähaarukkaisia hieman vahvistettuja maantiepyöriä, joissa on hieman karkeakuvioisemmat renkaat). IMO maastopyörä on paras mahdollinen jokapaikanhöylä. Halvemmaksi tulee ostaa toinen kiekkopari kapeammilla vanteilla, johon ostaa sitten kapeat sliksirenkaat maantielenkkejä varten.
Voin sanoa kokemuksesta että cyclocrosspyörä on ankea ajettava jopa hiekkatiellä jossa on pientä moukkua. En edes ajattelisi metsään menoa moisella vehkeellä.

Edit: Ehkä hieman liian trollaten kirjoitin tuon. En siis tarkoita SM-tason maantiekuskeja, vaan perusharrastajia. Eipä ole yksikään moinen vielä ohi mennyt. Viestin pointti on kuitenkin keskimäisessä kappaleessa. ;)
Kirjoitustesi perusteella voit laskea myös nuo SM-tason maantiepyöräilijät samaan huvittavien sukkissankareiden joukkoon. Mopo kulkee kuitenkin sen 45. Tuota kovempaa polkemalla voitat maantiepyöräilykilpailut kaikilla tasoilla. Viime vuonna TdF voitettiin säälittävällä 40,5 keskarilla. Suosittelen pikaista siirtymistä ammattilaispyöräilijäksi. Millaisia keskinopeuksia poljet esim. 150 kilometrin lenkilllä?
 
Keskinopeuksista puheenollen, mikä keskari on maantiepyöräilijäaloittelijan "satasen penkki"? Eli jos puhutaan tuollaisista 60-100 kilometrin, yksin tehtävistä lenkeistä, niin mikä alkaa olla sellaista suht hyvää keskaritasoa?

Mitä jotain kansallisia kisatuloksia katselin, niin siellähän painetaan ryhmässä pitkälle neljättäkymppiä. Itse en ole vielä saanut edes yli kolmenkympin keskarilla reissua tehtyä. 75 km:n lenkillä oli viimeksi 28,5 km/h ja henki oli pari päivää aika höllässä.
 
Keskinopeuksista puheenollen, mikä keskari on maantiepyöräilijäaloittelijan "satasen penkki"? Eli jos puhutaan tuollaisista 60-100 kilometrin, yksin tehtävistä lenkeistä, niin mikä alkaa olla sellaista suht hyvää keskaritasoa?

Mitä jotain kansallisia kisatuloksia katselin, niin siellähän painetaan ryhmässä pitkälle neljättäkymppiä. Itse en ole vielä saanut edes yli kolmenkympin keskarilla reissua tehtyä. 75 km:n lenkillä oli viimeksi 28,5 km/h ja henki oli pari päivää aika höllässä.

100 km kolmeen tuntiin on meillä ollut sellainen hyvän peruskunnon määre. 72 kilometriä meni 29 km/h keskarilla joskus 16-vuotiaana, sen jälkeen ei ole tullut tarkasti mitattua, jos ei kyllä treenattuakaan enempiä. Eli paskassa kunnossa sitä ollaan. :)
 
100 km kolmeen tuntiin on meillä ollut sellainen hyvän peruskunnon määre. 72 kilometriä meni 29 km/h keskarilla joskus 16-vuotiaana, sen jälkeen ei ole tullut tarkasti mitattua, jos ei kyllä treenattuakaan enempiä. Eli paskassa kunnossa sitä ollaan. :)

Toivottavasti "me" tarkoittaa Ranskan maajoukkuetta tvst. puulaakia :rolleyes: Hiukan on itsellä vielä matkaa sataseen kolmessa tunnissa, ei taida riittää pelkkä säärikarvojen ajelu.
 
Toivottavasti "me" tarkoittaa Ranskan maajoukkuetta tvst. puulaakia :rolleyes: Hiukan on itsellä vielä matkaa sataseen kolmessa tunnissa, ei taida riittää pelkkä säärikarvojen ajelu.

Eipä ole mennyt mullakaan, aika lähellä oli tosin joskus nuorena. Mutta toi on sellainen parin vuoden treenin jälkeen ihan kohtuu tulos.
 
Pistetään nyt tänne kanssa, kun täällä näyttää keskustelu käyvän vilkkaampana kuin tuolla toisessa ketjussa..

Onko jollain kokemuksia noista Suomen polkupyöräntukun fillareista? Siellä näytti olevan ihan kohtuu hintaisia peruspyöriä. Lähinnä työmatka- ja kauppamatkoihin.

Tämä näyttäis aika kiinnostavalta vaihtoehdolta.

Anyone? Kokemuksia? Muita edukkaita vaihtoehtoja?

Kannattaako tuollaiseen pistää rahojaan?
 
Itse ostin tuolta Inseran x-cross hybridin, eikä kyllä valittamista ole. Toisaalta en kyllä paljoa eri pyörillä ole ajanut, että paha vertailla, mutta itsellä toiminut. Tuskin se turhaan on testeissä pärjännyt. Mutta noista halvemmista/huonommista tukun pyöristä en ole selvillä, en ehkä itse ostaisi.

Ostaisin tuolla hinnalla käytettynä jonkin merkki pyörän. Varmasti saa muutaman vuoden vanhoja merkki-hybridejä tuohon hintaan.
 
Kannattaako tuollaiseen pistää rahojaan?

Samoilla linjoilla Hippinakin kanssa. Tuohon hintaan saa käytettynä paljon paremman pyörän, jos vain sattuu sopiva kohdalle. Ja jos Saksasta uskaltaa tilata (esim. bike-discount.de tai fun-corner.de, fun-cornerista olen itse tilannut 3 pyörää jo eikä mitään ongelmia), niin noin satasen lisäpanostuksella saa jo paljon paremman pyörän erittäin paljon paremmilla osilla ja jälleenmyyntiarvolla.
 
Samoilla linjoilla Hippinakin kanssa. Tuohon hintaan saa käytettynä paljon paremman pyörän, jos vain sattuu sopiva kohdalle. Ja jos Saksasta uskaltaa tilata (esim. bike-discount.de tai fun-corner.de, fun-cornerista olen itse tilannut 3 pyörää jo eikä mitään ongelmia), niin noin satasen lisäpanostuksella saa jo paljon paremman pyörän erittäin paljon paremmilla osilla ja jälleenmyyntiarvolla.
Okei, tänks. Jatketaan siis etsintää vielä. :) Täytyy käydä tsekkaamassa noi saksalaset sivut.
 
Mitkäs liikeet myyvät käytettyjä pyöriä? Ja millä hinnalla voi kuvitella saavansa semmosen pyörän joka ei voroja houkuttele vaikka sen tolppaan köyttäisikin mutta jolla joitakin kymmeniä kilsoja viitsii ajella.
 
Osaako kukaan sanoa, paljonko -07 mallisesta Kona kulasta saisi noin suurinpiirtein rahaa myydessä?

Olisi pyörän vaihto edessä, koska maastossa ajelu on jäänyt ja nykyään tulee poljettua lähinnä vain koulumatkat ympäri vuoden...

Tilalle olen ajatellut hommata jonkun kohtuu hintaisen hybridin.. Kona dew plus?
Mietin myös pelkän uuden rungon sekä vanteiden+renkaiden ostamista ja siirtäisi muut osat tuosta kulasta uuteen runkoon... Onko mitään järkeä ja kuinka vaikea homma se olisi?
 
Osaako kukaan sanoa, paljonko -07 mallisesta Kona kulasta saisi noin suurinpiirtein rahaa myydessä?

Olisi pyörän vaihto edessä, koska maastossa ajelu on jäänyt ja nykyään tulee poljettua lähinnä vain koulumatkat ympäri vuoden...

Tilalle olen ajatellut hommata jonkun kohtuu hintaisen hybridin.. Kona dew plus?
Mietin myös pelkän uuden rungon sekä vanteiden+renkaiden ostamista ja siirtäisi muut osat tuosta kulasta uuteen runkoon... Onko mitään järkeä ja kuinka vaikea homma se olisi?

Jos uuden vastaavan saa 950e, niin riippuu tietysti paljo ajeltu, onko huollettu, missä säilytetty.. ehkä 600e
 
Sä siis vetelet 40 km/h keskarilla maastopyörällä, karkeilla gummeilla, jos kerran mopotkaan ei pysy perässä? Kova kaveri...
Arvasin ettei edes tuo tarkennus trollaamisesta auta... :rolleyes: Ja vastaus kysymykseen: Tänään työmatkaa vähän yli 10km 12 minuuttiin, eli kyllä ajan. Kovakin jätkä? En todellakaan. Sanotaan vaikka näin, että harrastuksen alkuaikoina tuli sukkisteltua parhaillaan viiden tunnin lenkkejä 20kg alamäkipyörällä(joustoa 20cm molemmissa päissä) kun intoa riitti.

Sama kysymys, mutta eri harrastuksesta: Sä siis nostat 120kg penkistä, teräskiekkoja? Harrastusvuosia mulla on pyöräilyn parissa luultavasti enemmän kuin tällä foorumilla pyörivillä punttikekeillä keskimäärin, joten ei ihme että tulokset on hieman keskivertoa korkeampia. Ja eikös se niin mene, että mitä raskaampia lenkkejä tekee sitä paremmin kehittyy moisissa suorituksissa?

Pisimmät lenkit on ollu jotain 70 kilsasia, maastossa. Maantietä en jaksa ajaa, vaihtelu puuttuu. Ainoa kerta kun maantiepyörää olen kokeillut, oli 40km lenkki joka meni noin kolmeen varttiin. Parhaillaan autojen kanssa lähes yhtämatkaa 80 alueella loivassa alamäessä. Kait tuossa oli joku myötänen myrskytuuli, tiedä häntä... ;)

Näillä succis heeboilla saattaa olla monta kymmentä kilsaa lenkkiä takana ja toinen mokoma edessä. Ei mua ainakaan kiinnosta lähteä ajamaan kilpaa jonkun nassikan kanssa jos oon jotain pidempää lenkkiä heittämässä...tai vaikka palauttelemassa edellisen päivän pidemmältä lenkiltä :rolleyes:
Kilpailemaan on itseasiassa tutut houkutelleet, mutta haluan pitää tämän ihan vain harrastuksena. Saman asian takia ei voisi vähempää kiinnostaa "kilpailla" jonkun minua kilpailevaksi nassikaksi luulevan kanssa, jos vain ajan ohi. Eipä ole kukaan vielä minusta ohi ajanut, ja tätä en tarkoita sillä että yrittäisin pitää kaikki takana. Harvemmin itsekään mitään muutaman kilsan lenkkejä poljen, joten voi hyvinkin olla että minulla on alla enemmän kilometrejä kuin näillä "palauttelevilla tai pitkää lenkkiä ajavilla succis heeboilla". ;)
 
Paljonkos Speedy Gonzalesilla niitä harrastusvuosia sitten on takana? Aika kova väite 19-vuotiaalta etteikö tältäkin palstalta löytyisi ketään sua enempi harrastanutta. Itse aloitin maastopyöräilyn vuonna 1997, joten jotain 12 vuotta on harrastusvuosia takana. En mä silti ala täällä keulimaan, koska en mä missään kunnossa ole enkä osaa edes sen kummemmin ajaa. Mukavaa touhua kyllä. Sä taidatkin olla jutuista päätellen aikamoinen teräsmies. ;)
 
Köh, punttikekellä keskimäärin, ja tolla tarkotin punttikekellä keskimäärin juurikin punttaamisessa(ja tällähän pyörii vaikka kuinka aktiivista sakkia, eikä vain koko elämänsä rautaa vääntäneita HC-bodareita). Harrastusvuosia pyöräilyssä on sen 7 melko aktiivista. eli eikös se tee jotain 02 aloitusvuodeksi. Totta kai täältä löytyy enemmän harrastaneita, en tainnut tuossa muuta väittääkkään? Muut ovat harrastaneet minua pidempään punttaamista ja sehän perkele vie näkyy tuloksissa. Huijaavatko muut omia treenituloksiaan?
Totta, mukavaa touhua, imo parasta mitä voi housut jalassa tehdä(kliseisesti sanottu, tiedän). En lähtisi itseäni teräsmieheen vertaamaan. Penkkimaksimi sen vähän päälle 60, mutta jalat ovat ihan ok kunnossa vaikka niissäkin on vielä parantamisen varaa ja paljon.

Nyt sitä omaa järkeä kehiin...
 
Ymmärsin kyllä, että tarkoitit keskimäärin etkä väittänyt ettei enempi harrastaneita täältä löytyisi. Kunhan sanoin vaan, että kovia tuloksia sulla. :thumbs:

Omaa järkeä kehiin? Mitä tolla nyt tarkotit?
 
Ja vastaus kysymykseen: Tänään työmatkaa vähän yli 10km 12 minuuttiin

Itsekkin ajelen työmatkat reteesti yli viittäkymppiä, jos sattuu jäämään dh-renkaat alle. Muuten ollaan siellä 60-90km/h vauhdeissa, joskus harvemmin tulee ajettua reilua satasta. :D
 
Juurikin noiden omien kärjistettyjen tarkoituksella väärinymmärryksien sun muiden turhuutta. My bad jos oli aiheeton heitto. :piis:

Edit:
Itsekkin ajelen työmatkat reteesti yli viittäkymppiä, jos sattuu jäämään dh-renkaat alle. Muuten ollaan siellä 60-90km/h vauhdeissa, joskus harvemmin tulee ajettua reilua satasta. :D
Ja pointti oli? Renkaat on 2,3" Schwalben Nobby Nicit, joten ihan DH-renkaasta ei ole kyse. Joko elasto ttajuaa mitä tarkotin tolla järkeen liittyvällä heitolla? :rolleyes:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom