FAST Whey3+Malto6, suhteet palautumisjuomassa?

Olen käytellyt tuota FASTin Reco2:sta puolisen vuotta ja ihan hyvin se on toiminutkin. Nyt ajattelin rueta vähän säästämään rahaa ja siirtyä halvempaan, muttei huonompaan palautumisjuomaan. Minkälaisilla suhteilla noita otsikon aineita kannattaisi sekoittaa, kun kehonpaino on 82kg ja painoa haetaan lisää välittämättä läskistäkään?

1:2 on ilmeisesti aika suosittu. Miltä kuulostaisi seuraavat määrät?
50g FAST Whey3 (=41g proteiinia)
85g FAST Malto6 (=82g hiilaria)

Siihen sitten heitän vielä 10g Fastin kreatiinia sekaan ja 5g SF Vitamaxia. Yksi vaihtoehtohan olisi heittää Reco2:een kreatiinia, mutta annoksen hinta karkaa jo aika suolaiseksi (100g Reco2+10g kreatiinia = 2,35€/annos). Whey3:ssa on varmaan itsessään tarpeeksi glutamiinia, että sitä ei tarvitse erikseen lisätä? On nimittäin aika pirullisen kallista tuo L-Glutamiini 48,90€/500g.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulle kerrottiin tre:n bodystoryssa, että mun painoselle (vähä vajaa 80kg) n. dl kumpaakin olis jees annos. lisäks tämmään mukaan kreatiiniä ja dextroosia.

30g proteiinia ja (enintään) 60g maltoa on aika jees määrät. Tuosta tulee tuo perinteinen 1:2-suhde. Olet 82kiloa painava, joten kyllä piisaa.

Glutamiinia ei kyllä Whey3:ssa, eikä missään muussakaan proteiinissa ole, joten jos sitä haluat käyttää niin osta erikseen. Glutamiinista löytyy haulla tietoa jos kiinnostaa.

Originally posted by PattiPete

Siihen sitten heitän vielä 10g Fastin kreatiinia sekaan

Itse painan kanssa n. 82kg, ja mun palautumisjuoma koostumus on täysin samanlainen. En olisi huolissaan siitä, että maltoa tulee liikaa.

Originally posted by Deafman
Glutamiinia ei kyllä Whey3:ssa, eikä missään muussakaan proteiinissa ole, joten jos sitä haluat käyttää niin osta erikseen. Glutamiinista löytyy haulla tietoa jos kiinnostaa.

No siis, eikö proteiinissa ole aina glutamiinia enemmän tai vähemmän? "Whey3 sisältää muiden Fast- proteiinien tavoin runsaasti BCAA-aminohappoja ja glutamiinia, joiden tiedetään olevan tärkeitä lihasten rakentumiselle ja palautumiselle harjoitusten jälkeen." http://www.saunalahti.fi/hakikor/lisatiedot.html

No siis, eikö proteiinissa ole aina glutamiinia enemmän tai vähemmän? "Whey3 sisältää muiden Fast- proteiinien tavoin runsaasti BCAA-aminohappoja ja glutamiinia, joiden tiedetään olevan tärkeitä lihasten rakentumiselle ja palautumiselle harjoitusten jälkeen." http://www.saunalahti.fi/hakikor/lisatiedot.html

En kyllä ole tuollaisesta kuullut koskaan. Jos se glutamiinia sisältäisikin niin ei missään nimessä siinä määrin, että siitä jotain merkittävää hyötyä olisi.

Tässä on LRP:n tuoteseloste ko. tuotteelle.
http://www.lisaravinnepalvelu.net/kauppa/products.php?p=495e3169c4

Glutamiinihan on eräs aminohappo ja proteiini tunnetusti koostuu aminohapoista, joten kait sitä whey3:stakin löytyy. Määrä voi kyllä olla aika pieni, en tiedä.

Originally posted by Deafman
En kyllä ole tuollaisesta kuullut koskaan. Jos se glutamiinia sisältäisikin niin ei missään nimessä siinä määrin, että siitä jotain merkittävää hyötyä olisi.

Tässä on LRP:n tuoteseloste ko. tuotteelle.
http://www.lisaravinnepalvelu.net/kauppa/products.php?p=495e3169c4

Öhhöhö? Kyllä mä väittäisin että joka ikinen proteiinilisäravinne sisältää glutamiinia, määrät on sitten ihan toinen juttu.

Originally posted by tappara
Kyllä mä väittäisin että joka ikinen proteiinilisäravinne sisältää glutamiinia, määrät on sitten ihan toinen juttu.

Juu, näin sen on oltava. Vähän hätäisesti menin mutulla tuomitsemaan.

Kuitenkin jos se glutamiini kiinnostaa niin varmasti parempi ostaa erikseen vaikka sitä protskussa jo vähän oliskin.

:kippis1:

Jos sekoittelee itse tuon palautumisjuomansa (whey3 + malto6), niin eikös joukkoon pitäisi lisätä myös vähän dextrose:a?, nuo kaksi edellä mainittua tuotetta kun eivät tietääkseni sisällä nopeaa hiilaria, jota tietääkseni nimenomaan tarvittaisiin heti treenin jälkeen? :confused:

malto on nimenomaan mahdollisimman nopeaa. Valitettavasti vain lisäravinnelafkojen vääristyneet väitteet malton "tasaisesta vaikutuksesta" jylläävät yhä.
Dextroosilla kikkailu on mielestäni hifiä parhaimmassa muodossaan.

PattiPete, tarvitseeko sitä maltoa olla loppupelissä noin paljon? Eiköhän puoletkin tuosta määrästä riitä pistämään insuliinin liikenteeseen mopo keulien. Nopeasti imeytyvä proteiinihan siinä palautusjuomassa on pääosassa anyway.

1:2 on ilmeisesti aika suosittu. Miltä kuulostaisi seuraavat määrät?

Sitä että, 2desiä maltoa,1 desi protskuu? Toi mittaaminen.

Originally posted by AKV
PattiPete, tarvitseeko sitä maltoa olla loppupelissä noin paljon? Eiköhän puoletkin tuosta määrästä riitä pistämään insuliinin liikenteeseen mopo keulien. Nopeasti imeytyvä proteiinihan siinä palautusjuomassa on pääosassa anyway.
Proteiinista saatavien aminohappojen kuljetus lihaksiin on vain yksi palautusjuoman tarkoituksista - toinen on lihasglykogeenivarastojen pikainen uudelleentäyttäminen, mikä onnistuu tavallista huomattavasti tehokkaammin juuri tunnin parin sisällä treenistä. Heti treenin jälkeen ei kannata säästellä hiilareissa.

Itse vedän palautusjuomassa
- 50 g heraa
- 100-150 g maltoa
- 5 g glutamiinia
- 5 g kreatiinia

Laitetaanpas nyt tähän vaikka jatkoksi että nyt on minullakin kokeilussa hiilariton "palautusjuoma", dieetillä kun olen.

Eli heti treenin jälkeen 30-40g Whey+
Siitä n.40-60 min sisään (eli kun ehdin suihkun jälkeen salilta töihin) sitten purkki rahkaa, 1,5-2dl kaurahiutaleita ja sekaan sokeritonta mehukeittoa.

Ja siitä sitten parin tunnin sisään jatkuu normaalit dieettiruokailut.

Muutaman viikon ollut käytössä ja vallan loistava olo kun ei ole sitä maltoa turvottamassa (provo).
;)

Originally posted by Jason82
Dextroosilla kikkailu on mielestäni hifiä parhaimmassa muodossaan.

Dekstroosilla kikkailu on mielestäni taloudellisuutta ja maun parantamista parhaimmassa muodossaan.

Mä heitän aina desin kumpaakin. Maltoa reilu ja whey3:a vajaa desi...

Ei se oo niin pimpan päälle.

Originally posted by Hulkki

Itse vedän palautusjuomassa
- 50 g heraa
- 100-150 g maltoa
- 5 g glutamiinia
- 5 g kreatiinia

Täytyy tota kokeilla, kun kesän jälkeen alkaa kova bulkki.
Iha hyviltä noi määrät vaikuttaa...

Originally posted by reiz
Dekstroosilla kikkailu on mielestäni taloudellisuutta ja maun parantamista parhaimmassa muodossaan.
Näin on. Itselleen sopivan makean drinksun saa kun säätää vähän malto-dekstroosi -suhteen kanssa. Pelkällä maltolla drinksu on IMO liian neutraalin makuinen. Ja tuo taloudellisuus seikkakin toteutuu kun käyttää dektroosina panimosokeria.

Suositut

Back
Ylös Bottom