Fast soija?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VVF
  • Aloitettu Aloitettu

VVF

Ikä
41
Piti ostaa proteiinia mutta rahapulassa piti ostaa fastin soijaa mikä oli aika halpaa. Miten on sitten sen laadun kanssa? Säästinkö väärässä paikassa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin itsellä toiminut siinäkin kuin muutkin mömmöt. Helvetin pahaahan se on, mutta kun siviilipalvelusmies sen kestää, kestät sinäkin.

Tai noh..mistä minä tiedän. Kyllähän se vituttaisi, jos joku paha haltija ilmestyisi uniin ja toteaisi, että "sinäkin olisit flex wheelerin kokoinen, mutta kun vitun spede menit syömään soijaa etkä twinfinnsuperweiderultralabin 700 euron kampiakseliproteiinia. Miltä nyt tuntuu, vitun hippi?!"

:curs:

Eihän soijaproteiinissa mitään suurta vikaa ole, mutta sen maku ei ole erityisen miellyttävä. Heraproteiinissa (Whey) on hieman parempi aminohappokoostumus ja sen maku on loistava soijaan verrattuna. Eikä se hera paljoa kalliimpaa edes ole eli osta ensi kerralla sitä jos et soijasta pidä.

Tulihan tuossa linkkikin, mutta itse pidin soijan mausta :D

Tosin laskeepi testo tasoja, joten ei minulle enää kiitos. :kippis1:

No voi sun prkl.. Ensin pituuskasvusta todetaan, että voi olla teston tuotanto vähäistä ja sitten vielä tämä soija sitä laskee. Ollaan siis ehkä jo pakkasella:(

Glutamiinihappoa siinä on enemmän kun herassa... muutenhan se on vaan huonompi versio herasta... ei niin nopeeta yms...

Mausta ei valiteta.
Onkohan joku allerginen oire ku just soija 97 kutittaa kurkkua aina pari tuntia sen juomisen jälkeen? :D

Originally posted by kvi

Tosin laskeepi testo tasoja, joten ei minulle enää kiitos. :kippis1:

Minä en ainakaan oo huomannu mitään eroo verrattuna heraan, ja toi testoarvojen laskeminen on minusta täyttä paskapuhetta.Mulla tuntuu että on paljon virkeempi olo koko ajan ja kehitystä on tapahtunu varmaan paremmin soijalla kuin heralla.(eli se siitä testoarvojen laskusta) Sitäpaitsi hera imeytyy paljon nopeammin kuin soija joten soija on parempi ateriankorvaaja kuin hera.Ja soija sisältää runsaasti glutamiinia sekä lesitiiniä.Makuunkin tottuu kun vähän aikaa on käyttänyt.Aloin sen takia käyttää soijaa kun rahat on tiukalla ja propowerin soijapönttö oli niin hirmu halpa 17E/1250g

Itse olen käyttänyt soijaa jo aika kauan. Omasta mielestäni se on todella hyvä proteiini.

Eli soijassahan on isoflavonoideja (mm. kudzua) jotka saattavat vähentää elimistön omaa testosteronituotantoa nostamalla estrogeenitasoa.
Estrogeenitason nousu jokatapauksessa on todella minimaalista, koska esim. tuo kudzun teho on jotain 10 000:s osa oikeasta estrogeenista, mutta se kuitenkin valtaa soluissa estrogeenireseptoreita, jolloin se toimii hyvänä antiestrogeenina.

Eli yritän selventää vielä.
Elimistön oma testosteroni, josta muuntuu pieniä määriä estrogeeniä toimii inhibiittorina testosteronituotannolle.
Eli kun estro on ylhäällä vähentyy teston tuottu.

Jos teston tuotanto on henkilöllä normaalisti vähäistä, saattaa elimistön estrogeenimäärä olla pienenpi, kuin soijan tuoma estrogeeni(vaikkakin sen vaikutus on n.10 000:s osa tavallisesta) ja näin elimistö vähentää teston tuotantoa entisestään.
Jos taas käyttää hormoneja, saattaa soija toimia hyvänä antiestrogeenina, juuri sen takia, että se syrjäyttää reseptroeita estrogeenilta, mutta jättää vaikutukset vain paljon vähäisemmiksi!

Mä olen myös käyttänyt soijaa melko pitkään, ja fastin on parhaiten sekoittuva, en ole tosin kokeillut pariin vuoteen muita.
Hyvältähän ne ei mitkään maistu.
En usko minäkään mihinkään testo-arvojen laskuihin, paskapuhetta.
Toisaalta palautusjuomassa vedän mieluummin heraa, koska se imeytyy nopeemmin.

Mulla loppu just viiden kilon säkki kyseistä herkkua. Hinta on edullinen eikä makukaan oo mikään paha, joten aion syödä jatkossakin.

Mitäs eroa on lisäravintona myytävällä ja ruokakaupassa myytävällä soijajauholla? Vai onko eroa edes muutenkuin hinnassa? Kaupan soijajauho ainakin on tosi halpaa!

Eiköhän se nyt ole niin että soijassa olevat määrät ja ainesosat niiltä alueilta joiden huhutaan laskevan testotasoja ja lisäävän estrogeeniä ovat aika pienet eivätkä todellakaan vaikuta negatiivisesti.Pikemminkin kuten tässä on tullut ilmi soijalla on muutama plussa puoli verrattuna heraan..et soijaa pikkasen herandrinkin sekaan ni hyvä tulee...jos siis soijaa haluaa käyttää.eihän se optimaali protsku ole vain ja ainoastaan käytettynä..
:thumbs:

Jep eli ei menny rahat hukkaan mulla. Arvelinkin että kun on taas rahaa niin ostan heraa ja käytän molempia. Eikä se maku ratkaise, kaiken saa alas jos haluaa.

Originally posted by harde20
Minä en ainakaan oo huomannu mitään eroo verrattuna heraan, ja toi testoarvojen laskeminen on minusta täyttä paskapuhetta.

Soija samanlaatuista kuin hera,vai mitä tarkoitat? Otin ufs sivuilta Immosen lausunnosta pätkän ->

"Soijan estrogeenisyys on ollut tunnettu asia jo aikoja, mutta suoria tutkimuksia miehillä on asiasta alkanut pulpahdella esiin vasta viime aikoina. Näyttöjä estrogeenisyyden haitoista miehillä on jo niin paljon, että asia on todella vakavasti otettava. Matalammat testosteronitasot ovat sinänsä harmillinen haitta, mutta näytöt aivotoiminnan ja jopa aivojen fyysisistä muutoksista ovat todella huolestuttavia. Miehenä en näe mitään syytä ottaa riskejä soijan suhteen.

Mitä tulee hyviin puoliin, niin nämä kohdistuvat käytännössä vain naisiin. Syöpää ehkäisevät vaikutukset koskevat rintasyöpää mutteivät eturauhassyöpää. Kilpirauhastoiminnan kiihtyminen on tullut esiin naisilla, mutta näytöt puuttuvat miesten osalta. Kolesteroliarvojen parantuminen koskee yhtälailla kaikkia proteiineja.

Glutamiinihappo ei ole sama kuin glutamiini, mutta todellakin kasvituotteena suurin osa tuosta glutamiinihaposta onkin glutamiinia (testimenetelmä muuttaa glutamiinin glutamiinihapoksi, joten kaikissa aminohappolistoissa glutamiinin määrä on mukana glutamiinihapossa. Kasveissa glutamiinihaposta 80% on glutamiinia, kun eläinproteiineissa vain 50%). Silti kaseininaatissa on enemmän glutamiinihappoa, joten glutamiinimäärien ero ei ole suuri."

Pubmedistähän löytyy lisää juttua aiheesta,itse en soijaan koske.

Originally posted by käärme
Mitäs eroa on lisäravintona myytävällä ja ruokakaupassa myytävällä soijajauholla? Vai onko eroa edes muutenkuin hinnassa? Kaupan soijajauho ainakin on tosi halpaa!

Jos tarkoitit Soyolk-jauhoa, jota saa ruokakaupasta, niin siinä on proteiiniä 37%. Lisäravinteena myytävässä Esim. Fast Soija 97:ssä on proteiiniä 91%. Vähärasvaista soijajauhoakin saa ruokakaupasta ja siinä on proteiiniä 50%. Tämä lienee suurin erovaisuus ko. tuotteilla. Jos lasket proteiinigramman hinnan niin se menee kaikilla lähes samoihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom