-Fast Dextro-

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve kaikillle!!!
Menin sit ostamaan Fastin Dextro lisäravinteen ilman et ajattelin sen kummemmin. :down:

Käyttääkö kukaan teistä sitä ja millaiseen "drinkkiin" laitatte sitä?

Onko paras vaihtoehto laittaa Dextroa ja kreatiiniä ennen ku menee puntille?

Kiitos vastanneille ja hyvät treenit kaikille!! :rock:

FAST DEXTRO on valmistettu 100%:sta rypälesokerista. Tutkimusten mukaan useimmat lisäravinteet mm. kreatiini ja aminohapot imeytyvät paremmin kun samanaikaisesti otetaan dekstroosia. Dekstroosi käynnistää insuliinin erityksen tehokkaasti, joka puolestaan avaa lihassolut vastaanottamaan ravintoaineita. Insuliini on tärkeää lihasten rakentumiselle, koska se säätelee mm. proteiinisynteesiä. DEXTRO -jauhetta voidaan käyttää myös proteiinijuomien resepteissä imeytymisen parantajana ja makeutusaineena.

DEXTRO on 100% luonnontuote, johon ei ole lisätty mitään lisäaineita. Se sopii myös urheilujuomaksi, jos sitä sekoitetaan FAST MALTO6:n kanssa suhteessa 1:1. Sopiva energiajuoman vahvuus on 5-7% eli litraan vettä sekoitetaan 50-70 grammaa jauhetta, jossa on puolet FAST DEXTRO -jauhetta ja puolet FAST MALTO6 -jauhetta. Dekstroosi tehostaa kliinisten tutkimusten mukaan kreatiinin imeytymistä ja hyväksikäyttöä jopa 50%. Paras teho imeytymisessä saadaan, kun sekoitetaan 5-10 grammaa FAST CREATINE -jauhetta ja yksi ruokalusikallinen FAST DEXTRO -jauhetta 2 desilitraan kylmää vettä.

Itse olen Dextroa käyttänyt osana palkkarin hiilareista. Eli jos palautusjuomassa on hiilareita (yleensä siis maltoa) vaikkapa 50 g, niin voit hyvin laittaa esim. 25 g dextroa ja 25 g maltoa.

Itse en ottaisi mitään nopeita hiilareita treeniä ennen, tulee helposti paha olo jos kovaa vetää.

Ja se kreatiinikin on parempi ottaa treenin jälkeen kuin treeniä ennen. Eli sillä saa sitten ne treenissä huvenneet varastot täytettyä. Ei se krea ennen treeniä mitenkään "potki", joten ainakaan sen takia en sitä ennen treeniä ottaisi.

Hiilihydraatti pelkästään on aika turha ravintolisä. Jotkut ottavat sitä ennen treeniä parikymmentä grammaa ja jotkut litkivät sitä treenin ohella. Osta vielä jotain heraproteiinia (Fast Hera80) ja sekoita niistä treenin jälkeen palautusjuoma!

Edit: ...

Viimeksi muokattu:
TheLORD, koitappa hyvä mies juoda esim 50g sokeria + 50g heraa, tule sitten sanomaan miltä maistuu. Sokeri ajaa saman asian, mutta ei sitä kukaan pysty vetämään isoja määriä, niin helvetin makeaa se on.

Dextroosi on tarkoitettu lähinnä pieninä määrinä kreatiinin kanssa, itse pidättäytyisin maltossa palautusjuomassa.

Timba79 sanoi:
Itse olen Dextroa käyttänyt osana palkkarin hiilareista. Eli jos palautusjuomassa on hiilareita (yleensä siis maltoa) vaikkapa 50 g, niin voit hyvin laittaa esim. 25 g dextroa ja 25 g maltoa.

Itse en ottaisi mitään nopeita hiilareita treeniä ennen, tulee helposti paha olo jos kovaa vetää.

Ja se kreatiinikin on parempi ottaa treenin jälkeen kuin treeniä ennen. Eli sillä saa sitten ne treenissä huvenneet varastot täytettyä. Ei se krea ennen treeniä mitenkään "potki", joten ainakaan sen takia en sitä ennen treeniä ottaisi.

Kiitos tästä!
Toi on kyl hyvä idea laittaa dextroa ja maltoa palautusjuomaan!! Ja sit vielä pieni tilkka krea nii hyvää tekee... :) *tyhmän on pakko kysyä*

Itse olen laittanut dextroosia palkkariin lähinnä antamaan makeutta kun taas malto on enemmänkin antanut paksuutta juomalle, 10g on ollu ittelläni ihan sopiva määrä, suuremmilla määrillä alkaa olla jo liian makeaa. Maku asia loppu peleissä.

kallionkunkku sanoi:
Kiitos tästä!
Toi on kyl hyvä idea laittaa dextroa ja maltoa palautusjuomaan!! Ja sit vielä pieni tilkka krea nii hyvää tekee... :) *tyhmän on pakko kysyä*

Ihan pakko varmistaa, että kai laitat myös ne proteiinit mukaan sinne? Nehän on vielä tärkeämmät kuin nuo hiilarit. Ja ihan perushera ajaa asian. Voi olla sinullekin itsestään selvää, mutta et maininnut niitä tässä kohtaa, niin ajattelin varmuuden vuoksi varmistaa asian. :)

Mike sanoi:
TheLORD, koitappa hyvä mies juoda esim 50g sokeria + 50g heraa, tule sitten sanomaan miltä maistuu. Sokeri ajaa saman asian, mutta ei sitä kukaan pysty vetämään isoja määriä, niin helvetin makeaa se on.

Dextroosi on tarkoitettu lähinnä pieninä määrinä kreatiinin kanssa, itse pidättäytyisin maltossa palautusjuomassa.

En tarkottanu kyllä että panimosokerilla malto korvattaisiin vaan että sillä korvataan nimenomaan dekstroosi.

Mike sanoi:

uppoaa kyllä pienen siedätyshoidon jälkeen :kuola:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mike sanoi:

Fruktoosi on hyvin paljon makeampaa kuin glukoosi, eli 50g dekstroosia menee paljon helpommin alas kuin 50g taloussokeria.

Imho tuo on pelkkä urbaanilegenda, että dekstroosia ei pystyisi saamaan alas maustamattoman protskun kanssa. Pepsi sun muut limukat ovat makeampia kuin 50g dekstroosia ja 0,5l vettä.

Tottakai!!

Timba79 sanoi:
Ihan pakko varmistaa, että kai laitat myös ne proteiinit mukaan sinne? Nehän on vielä tärkeämmät kuin nuo hiilarit. Ja ihan perushera ajaa asian. Voi olla sinullekin itsestään selvää, mutta et maininnut niitä tässä kohtaa, niin ajattelin varmuuden vuoksi varmistaa asian. :)

Juu, tottakai laitan myös protskuu mukaan !!! :thumbs:

kallionkunkku sanoi:
Juu, tottakai laitan myös protskuu mukaan !!! :thumbs:

Eipä tässä sitten ongelmia ole. Pistät vain osan palkkarin hiilareista dextrona ja sillä selvä. Antaa ehkä oikein annosteltuna jopa mukavastikin makeutta, riippuu toki mistä tykkää. Olen mä tota itsekin käyttänyt, tosin just tuossa panimosokerin muodossa. Olen tainnut laittaa jotain 1/4 tai 1/3.

:offtopic:
jauhot pääs loppumaan ja ajattelin seuraavaksi ostaa malto6:sta 1kg, hera80:stä 900g (maustamatonta) ja kreatiinia 300g.

tarkotus olis pistää hiilarit ja prode kokonaan sekasin ja sekaan vielä himpun verran yli 100g kreaa, meneekö oikein vai tuleeko paskaa?

e: käyttötarkoitus on palautusjuoma

Mniska sanoi:
:offtopic:
jauhot pääs loppumaan ja ajattelin seuraavaksi ostaa malto6:sta 1kg, hera80:stä 900g (maustamatonta) ja kreatiinia 300g.

tarkotus olis pistää hiilarit ja prode kokonaan sekasin ja sekaan vielä himpun verran yli 100g kreaa, meneekö oikein vai tuleeko paskaa?

e: käyttötarkoitus on palautusjuoma

Mun mielestä menee just nappiin, ainkin jos otat tätä valmista jauhosekoitusta n. 100 g. Siinä on hh:p sude melkein 1:1 ja kreatiinia 5 g. Itse tekisin kyseisistä aineista just samanlaisen palkkarin. :thumbs:

tiedän,mutta moni ilmeisesti laittaa puolet maltoa ja puolet dextroo protskun lisäksi,ajattelin vaan lähinnä että sopiiko tuo dextro pelkästään hiilariksi palautus juomaan vai oisko parempi että laittas myös maltoo.

Back
Ylös Bottom