Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Maxeli sanoi:Siis miten menee ne venytykset tossa kaikki kerrallaa reenissä. Kaikki venytykset kerralla lopussa?
Todennäköisesti kyllä, mutta halusin vielä tarkistaa.
) tyyliin 5-8, 10-12 ja 15-20Umbra Nihil sanoi:Elikkäs ekana "oikeana" ohjelmanani tulisi toimimaan seuraava:
Vinopenkki 2 * 10
Olankohautukset tangolla: 2 * 8
Kulmasoutu tangolla 2 * 8
Vipunostot maaten 3 ' 12
Ajattelin jos tuon vetäisis parikertaa viikossa, jalkoja ei kovin hirvittävästi tarvitse treenata koska pyöräilen ja hiihdän paljon.
syöttösika sanoi:timba, treenaan myös kaksijakoisella (muistaakseni täysin samalla jaolla kuin sinä) ja olen myös kokenut tämän sopivan minulle huomattavasti paremmin kuin kroppaläpi1krt/vko-ohjelmilla.
Ainoa onkelma tässä jaossa on se Älytön työn määrä mikä treenissä pitää tehdä, varsinkin en treenaa (enkä aio treenatakkaan) millään hd-hässäköillä vaan olen sen verran vanhanaikainen että haluan tehdä sarjoja/lihasryhmä n 2-6(työsarjaa) / treeni.
Onko ohjelmasi jossain esillä?
Oletko havainnut samaa ongelmaa (eli siis treenin loppupäässä treenattaviin pienenpiin lihaksiin on vaikea panostaa 100%)?
Miten olet ratkaissut ongelman? vai oletko hyväksynyt sen että ne treenin loppupään lihakset vähän kärsivät niitä edellätreenattavista lihaksista?
Toisaaltahan se on pirun mukava tietää että aina kun treenaamaan lähtee niin saa antaa 100%, ja nyt tuntuisi jotenkin turhalta lähteä salilla treenaamaan pelkästään esim ojentajat ja olat
syöttösika sanoi:miksi vaihdoit jaon raajat vs torso-jakoon?
eikö rintatreeniä häiriste kipeät ojentajat ja selkätreeniä kipeät habat (itse pidän omaan jakoani lähes ainoana toimivana tiheänfrekvenssin ohjelman jakona, koska siinä on minimoitu päivä1 lihasten rasitus päivä2:ssa, ja toisin päin.)?
Vaikka sanoin että teen sarjoja/lihasryhmä 2-6/treeni niin kyllä se KOVIEN sarjojen määrä yleensä on lähempänä tota kahta kuin kuutta.
Vaikka ajan puolesta ehtisinkin tehdä vaikka sitten 4 sarjaa/lihasryhmä niin omat rajat tulevat aika hyvin siinä vastaan että kuinka monta raskasta perusliikettä sitä jaksaa vääntää kerralla ilman oksentelua (en ole koskaan vielä oksentanut treenissä, mutta monesti on tuntunut olevan todella lähellä). Esim jos reisiselkähabatrapsikyynervarsivatsa-päivänä olen tehnyt treenin alkuun maven korokkeelta, prässi, t-tankosoudun ja leuat niin yleensä viimeistä tässä vaiheessa alkaa pala nousemaan kurkkuun.
Mutta viis siitä kun tietää kuinka hyvää se mulle tekee!
Johnsson sanoi:Mitäs mieltä porukka on tästä Massaa! Voimaa! kirjasta otetusta 1-jakoisesta?
Kyykky: 3x
Penkkipunnerrus: 3x
Leuanveto vastaote: 3x
Pystypunnerrus: 3x
Maastaveto: 1x
3x viikossa tämä (MA, KE, PE)
Liikkeitä ei vaihedella, toistoja ajattelin mikrosyklitellä ("mukava" sana em. kirjasta) tyyliin 5-8, 10-12 ja 15-20
Plus vatsoja 3 sarjaa / kerta tyyliin:
MA: Ylävatsa
Rutistus: 3x8-10
KE: Alavatsa
Jalkojennosto: 2x5-8 (hitailla negatiivisilla)
Polviennosto riippuen: 1x10-12
PE: Sivuvatsa
Rutistus kiertäen: 2x5/puoli, eli yht. 10/sarja
Kyljet kp: 1x10-12
Yht. sarjoja tulis viikossa 48. Hyvä määrä?
Tätä aikasemmin olen tehnyt melkein samanlaista 1-jakoista, patsi siinä oli enemmän sarjoja ja suorat liikkeet ojentajalle ja hauikselle, mutta nyt haluan keskittyä täysin perusliikkeisiin.
samout sanoi:jätin ny vanhan ohjelman ja alotin tekeen tolla timban laittamalla 2-jakosella sarjalla, mutta mua alko ihmetyttään se ku (jos oikein tajusin) ni jotain liikkeitä ei tehä ku 2 sarjaa, ni onks se ny sitte riittävä? Ja kun tekee koko yhdenpäivän ohjelman ni aikaa menee vaan about 45min, eli ajallisesti oudon vähän minusta. mutta joo
samout sanoi:teekkö mitää muita alkulämmittelyjen ja venyttelyjen lisäks ku noi? salin omistaja neuvonu et max. ½min palautustauot =), mutta ku tänää ekaa kertaa tein ni väkisin meni paljo kauemmi treenin tekoon ja silti vaan se 45min
Alec sanoi:en ole timba,mutta tossa treenin jälkeen ois ehkä hyvä olla enempi safkaa..mihin aikaan treenaat?