Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämmöstä oon tehnyt, miltä kuulostaa? 2-3 x viikkoon
Penkki 5x5
Leuat 3x 10-12
pystypunnerrus 3-4x10
Niskan takaa punnerrus 3-4x10
vipunostot sivuille 3-4x10
dipit 3x10
ylätalja 3-4x10
ojentajat ja hauis samassa koneessa 3-4x10
Jalat prässi 3-4x10
Vatsat
Onko turhan paljon liikkeitä?
oon käyny salilla nyt vuoden silleen tosissaan ja tehny tommosta 3-jakoista ohjelmaa (melkee samanlainen ku topikin alussa) ja tota ois ny tarkotus koittaa tota 2 jakoista ja tota kysymys ois että kauanko sitä kannattaa reenailla putkeen samalla ohjelmalla? teenkö esim 3 kuukautta tota 2jakoista ja sit siirryn takas tohon 3jakoiseen?
E: 2-jakoiset ohjelmat:
1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3
2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät
- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2
nii tota tuli semmone asia mieleen että kesä on taas edessä ja pitäs päästä rantakuntoon talven lihomisen jälkee nii tota voiko noihin treeneihin mahdollisesti lisätä käsille jotain vai riittääkö noi? ja vatsoja ajattelin lisätä molempiin päiviin..?
Siirtyminen kerralla.
4-jakoisen idea on se, että hinkataan lihakset ihan puhki ja annetaan viikko palautua joten sarjamäärät selittyy sillä.
Ei noille oikein suoraan korvaavia ole...
Suosittelen suunnittelemaan treeniohjelman salin puitteiden mukaan tai vaihtamaan salia paremmin varusteltuun.

VOisiko tästä käyttämästäni ohjelmasta saada kommenttia?
MA, TO
- Penkkipunnerrus tanko / kp x2
- Vinopenkki tanko / kp x2
- Ristitalja / vipunostot maaten / peck-deck x2
- Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x2
- Pystypunnerrus x2
- Ranskalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3
- Kohautukset x3
- Hauikset kp x3
- Vatsalihakset x3
TI, PE
- Alatalja / kulmasoutu tanko x3
- Ylätalja (leveä) / leuanveto x3
- Ylätalja (kapea) x2
- Kyykky / jalkaprässi x3
- SJMV / mave x3
- Reidenojennukset x3
- Reidenkoukistukset x3
- Pohkeet istuen / prässi x4
- Hauikset tanko x3
- Selänojennukset x3
Eli tälläinen 2-jakosen tyyppinen 4 kertaa viikossa treenattava. Ideana jokaista lihasta treenattua 2 kertaa viikossa suoraan. Kommenttia?
Tässä on mun mielestä se ongelma, että on koitettu tunkea suurinpiirtein 4-jakoisen ohjelman liikemäärä kahteen päivään, eli periaatteessa tuplamäärä tekemistä 4-jakoiseen verrattuna. Minusta se ei oo järkevää ohjelman kasaamista. Jakokin on IMO huono, 2 isointa lihasryhmää samana päivänä ei kyllä mulla toimis ikinä jaetussa ohjelmassa. Henki lähtis treenissä jos ihan tosissaan meinaa treenata sekä selän että jalat.
Lisäksi tavoitteena oli sulla treenata jokainen lihas 2 kertaa viikossa suoraan, mutta ilmeisesti hauis pitää välttämättä hakata 4 kertaa viikossa?
Yhteenvetona: jaon laittaisin uusiksi ja liikkeistä raakasti melkein puolet pois ja ne jäljelle jäävät sitten treenattais kunnolla.
Kiitos kommentista, mutta joo huomasin virheen tuossa, ei mulla oikeasti ole tuota hauiskääntöä tangolla tuossa TI ja PE kohdalla, kopsasin vain suoraan tän tuolta, itse otin tuo hauiksen pois noilta päiviltä. Itse oon nyt vetänyt pari viikkoa tätä, mielestäni kerkeää hyvin palautua, ei mitään ongelmaa ole tullut vastaan. Mutta ihan vain sillä kysyin että onko tässä nyt jotain ihan totaalisen väärin, ei kai jos jaksan tätä vetää läpi? Selkä ja jalat ovat menneen ihan sulassa sovussa, enemmänkin puhti meinaa loppua kyykyn ja maven ollessa samassa treenissä.
Pistetään nyt sitten tänne kun tuolla "alottelijoiden peruskysymyksissä" ei tullut vastausta. Eli olis tarkotus kokeilla elämäni ensimmäistä 2-jakoista ohjelmaa ja tämä alotussivun 2-jakoinen ohjelma näyttää ihan hyvältä:
...
ongelma on siinä että sali jossa käyn on aika alkeellinen eli ainoat laitteet mitä löytyy ovat muistaakseni ylätalja ja alatalja. Eli toimisiko tämä ohjelma vaikka ottaisin noi koukistukset ja ojennukset pois. Pohkeet voin vapailla painoilla tehdä. Ja myöskin rannekäännöt/kohautukset ottaisin pois koska näistä kumpikaan ei ole hirveän tärkeä tässä ohjelmassa? Niin ja kumpaan reeniin vatsat kannattaa sijoittaa? Kahesti viikossa olis tarkotus vetästä ohjelma läpi.
Toimii varmasti ilman ojennuksia ja koukistuksiakin. Lisäät vain vastaavasti hieman niitten perusliikkeitten volyymiä eli kyykkyä ja SJMV:ta sarja-pari lisää. Tosin esimerkiksi reisikoukistus maaten onnistuu myös käsipainolla, eli menet penkille mahalleen ja pyydät kaveria laittamaan käsipainon jalkateriesi väliin ja siitä sitten tekemään. Voisiko jopa reisiojennukset tehdä samalla periaatteella eli käsipainon avulla, en ole koskaan kokeillut enkä nähnyt mutta miksei se voisi onnistua. Etukyykyllä saat enemmän etureidelle rasitusta, joten tee vaikka vaihtoehdoista sitä jos tuo ojentelu ei onnistu.
Rannekäännöt ja kohautukset: makuasia. Ite teen ihan maastavetoa sen verran usein ja kovaa että kohautukset oon kokenu tarpeettomiksi. Voihan noita joskus pumppailla. Vatsojen sijoituskin maun mukaan, kumpaan treeniin ne nyt paremmin tuntuu sopivan.