FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Esimerkki dieettiruokavaliosta (n. 2000 kcal) by Jkk:

Tässä ~2000 kcalin päiväsetti ja saa mäkissäkin käydä

Aamupala klo 7
Neljän viljan puuro, 30 g
Fast Whey3 40 g

Lounas klo 11
Mäkin Grilled Chicken Caesar -salaatti

Välipala
Ananas, 140 g
Maitorahka, 250 g

Illallinen
Jauheliha, naudan, 6%, 400 g
Makaroni, 100 g

Iltapala
Fast Whey3, 40 g
Oliiviöljy, 15 g

Total Calories 1890 r62 - hh120 - p213

Kannattaisiko tuo aamun protsku ottaa ennemmin välipalalla? Tai treenin jälkeen, välipalan ja illallisen välissä?
Koska eihän päivällä/aamulla lihakset kasva, vaan nukkuessa?

Ei ne lihakset pelkästään nukkuessa kasva.

?
Nyt meni pasmat sekaisin, eikö lihas JUURI kasva pelkästään nukkuessa?
Olen joko lukenut väärin tai olen muuten :david:

Mites muuten elasto on nykyään mode:rock:?

Olet kyllä nyt aika kuutamolla. Kyllä ne lihakset kasvaa ympäri vuorokauden LEVOSSA. Mitä väliä sillä on muutenkaan ottaako aamulla ne proteiinit siitä herasta tai sitten rahkasta. Se on aivan sama kummin päin otat ne. Tietenkin tohon ruokavalioon voi lisätä treenipäivälle vielä sen palkkarin treenin jälkeen, onhan kulutuskin kovempi treenipäivinä.

Kesälomalla

Oon 15v ja käyny 2kertaa viikos salil, mut kesälomall ku oon 1kk mökil ni en tahtois et tulis kuukauden tauko. mökillä on tanko johon 5 kg painot. soutu mahollisuudet ki on, (kannattaako soutaminen)?
Ja mitä tolla tangol vois tehä nii et sai monipuolist kaikille lihaksille

Oon 15v ja käyny 2kertaa viikos salil, mut kesälomall ku oon 1kk mökil ni en tahtois et tulis kuukauden tauko. mökillä on tanko johon 5 kg painot. soutu mahollisuudet ki on, (kannattaako soutaminen)?
Ja mitä tolla tangol vois tehä nii et sai monipuolist kaikille lihaksille
Ekalla sivulla on hyvä 1-jakoinen,mitä voit tehdä pelkällä tangollakin.
Jaloille voit myös kokeilla askelkyykkyä http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBWalkingLunge.html

Tasapenkki tangolla/käsipainoilla
Ylävinopenkki tangolla/käsipainoilla
Alavinopenkki tangolla/käsipainoilla
Levitykset käsipainoilla tasapenkillä/ylävinopenkillä

Ristikkäistalja (alhaalta ylös/normisti)
Pec Deck

Ei pumppausliikkeet tehottomia ole, mutta osa treenaajista käyttää vaan niitä ensisijaisesti, koska ne on laitteita/helppoja/ei uskalla tehä perusjuttua ensin. Ristikkäistaljaa voi käyttää myös ihan isompaankin "pumppailuun" raskailla painoilla tyyliin Markus Ruhl.;)

Tasapenkki tangolla/käsipainoilla
Ylävinopenkki tangolla/käsipainoilla
Alavinopenkki tangolla/käsipainoilla
Levitykset käsipainoilla tasapenkillä/ylävinopenkillä

Ristikkäistalja (alhaalta ylös/normisti)
Pec Deck

Ei pumppausliikkeet tehottomia ole, mutta osa treenaajista käyttää vaan niitä ensisijaisesti, koska ne on laitteita/helppoja/ei uskalla tehä perusjuttua ensin. Ristikkäistaljaa voi käyttää myös ihan isompaankin pumppailuun raskailla painoilla tyyliin Markus Ruhl.;)
Mua arveelluttanu jo hetken et mihin osaan rintaa kohdistaa incline ja decline penkkipunnerrus?
Eli mikä olis paras liike rinnan alaosalle?

Back
Ylös Bottom