FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisikö sitten vaihtaa toistoja ihan dramaattisesti?Tossahan noi toistot on ollut tuossa vuodessa aika suht.koht lähellä toisiaan.
Jos treenaat sen 4x viikkoon niin tee vaikka viikon ekat treenit 4-6 toistolla ja jälkimmäiset 8-12. Paljon käytetty ja hyväksi havaittu keino.

Jos treenaat sen 4x viikkoon niin tee vaikka viikon ekat treenit 4-6 toistolla ja jälkimmäiset 8-12. Paljon käytetty ja hyväksi havaittu keino.

Kannattaisiko olla eri liikkeet eri kerroille?

Esim.Vinopenkki tangolla 4-6 toistoilla ja 8-12 toistot käsipainoilla.

Kannattaisiko olla eri liikkeet eri kerroille?

Esim.Vinopenkki tangolla 4-6 toistoilla ja 8-12 toistot käsipainoilla.
Tai sitten vinopenkki tangolla 2x viikossa 4-6 toistoilla ja seuraavalla viikolla sama homma mutta käsipainoilla ja 8-12 toistoilla.

Entäs sitten niitten sarjojen kanssa?Olen tähän asti vetänyt ne perinteiset 3.Kannattaisiko niihin tehdä muutoksia?

Elikkä tänää tuli käyty ensimmäistä kertaa salilla, kaveri neuvoi laitteiden käyttöä jne.
Tuli innostuttua ja haluaisin ohjelman, ajattelin 4x käydä viikossa salilla. Olen 16v normaali kokoinen/painoinen. Myös ruokavalio vinkkejä haluaisin.
Kiitos!

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta onko tossa Timban postaamassa 4-jakoisssa ohjelmassa mitään väliä missä järjestyksessä liikket tekee ? Pitääkö siis tehdä ensin 4 sarjaa kyykkyä ja siirtyä sitten vasta seuraavaan liikkeeseen?

Elikkä tänää tuli käyty ensimmäistä kertaa salilla, kaveri neuvoi laitteiden käyttöä jne.
Tuli innostuttua ja haluaisin ohjelman, ajattelin 4x käydä viikossa salilla. Olen 16v normaali kokoinen/painoinen. Myös ruokavalio vinkkejä haluaisin.
Kiitos!
Katso ketjun ensimmäinen posti.

Elikkäs vähän alle puoli vuotta on tullut reenattua salilla ja olisi nyt uuden reeniohjelman aika. Salilla 4 kertaa viikossa kerkeisin käymään, tietysti viikosta riippuen. Jos joku ystävällisesti viitsisi väsätä minulle jonkin hyvä ohjelman:wtf::kippis1:

Onko voima muuten suhteellista?

Esim. penkissä kaveri painaa 85kg, ja nostaa 70kg. Itse painan 60kg, ja nostan 60kg.
Eli 87,5% ja 100%

Kumpi on vahvempi ?

On voima, ja on voimasuhde. Kaksi eri asiaa ;) Voima on voimaa, ja sinänsä "absoluuttista". Tietyllä voimalla nousee tietty määrä tavaraa. Suhde omaan painoon on sitten tosiaan toinen juttu.

Saanko tarpeeksi proteiiniä lihasten kasvuun jos en laihdu, mutta lihon hyvin vähän 0,5kg/kk. Ruokani sisältää suurinpiirtein 40% proteiinia ja 50% hiilihydraattia ja 10% rasvaa. Eli vaikka tuo 2-4g proteiinia/kg ei toteudu.

Saanko tarpeeksi proteiiniä lihasten kasvuun jos en laihdu, mutta lihon hyvin vähän 0,5kg/kk. Ruokani sisältää suurinpiirtein 40% proteiinia ja 50% hiilihydraattia ja 10% rasvaa. Eli vaikka tuo 2-4g proteiinia/kg ei toteudu.

Kyllä ne varmaan lihakset kasvaa noinkin, mutta rasvan määrä on aivan liian pieni!!! Oliko se jotenki että 30/40/30 olis parempi suhde.

Eilen tein tommosen uuden ohjelman...:
maanantai: rinta, jalat, vatsat
keskiviikko: hauis, ojentajat
perjantai: selkä, hartiat
Olin nyt tehny tota 2- jakosta tossa muutaman kuukauden mutta vei niin paljon energiaa ja aikaa, et tuntu et tää ois parempi ratkaisu...
voisitteko kommentoida, missä pitäis parantaa jne.???

Oon 16v, painan noin 62kg, pituutta 170cm. Penkistä menee semmoset~70kg.
Oon reenannu noin 3kk. Tulosta on tullut jonkin verran.
Aloitin creatiinin käytön tänään 7.12.07.
Jos joku kehtaisi/viitsisi tehdä minulle harjoitus ohjelman, joka painottuisi enemmän yläkroppaan mutta sisältäisi myös jalat.

Tarkoitus ois saada maximi paranemaan ja lihasta lisää!

Kiitän jo tässä vaiheessa!

Kiitos justerr. :hyvä:

Valitsin nyt tämän 4-jakoisen.. ja muokkasin hieman.

1. Rinta, hauikset, forkut
-Penkkipunnerrus tanko 5x5
-Vinopenkki kp / tanko x3
-Ristitalja / peck-deck / viparit maaten x2
-Hauis tanko / kp x3
-Keskitetty hauiskääntö x2
-Rannekääntö x3

2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet seisten 5-6

3. Olkapäät, ojentajat
-Vipunostot sivulle x2
-Vipunostot taakse x2
-Pystypunnerrus tanko / kp x3-4
-Kapea penkki x3
-Ojentajapunnerrus x2

4. Selkä, epäkkäät
-Kulmasoutu tanko / kp x 3
-Alatalja x 3
-Ylätalja leveä / leuanveto x3
-Ylätalja kapea x3

Miltä näyttäis? Pitäiskö jotain muuttaa tai vaihtaa kokonaan eri jakoiseen? :rolleyes:

Donte:

Rinnalle tossa on tavaraa jo ihan liikaa. Jos teet penkill 5x5, jätä jompikumpi noista muista rintaliikkeistä kokonaan pois.

Ja takareisiltä puuttuu kokonaan toinen liike, eli se SJMV on hyvä olla siellä mukana.

Back
Ylös Bottom