elasto
Mode
Ei ole mun keksimä juttu. Oon tehnyt tolla systeemillä minkä kerroit ja sitten tällä. Tää viikon pitunen mikrosykli on mulla ainakin toiminut paremmin ja oon tykänny tästä enemmän ku tollasesta viikottain vaihtuvista toistomääristä. Tässä on se parempi puoli, että niille kahden eri toistoalueen treeneille voi valita juurikin niitä toistomääriä parhaiten vastaavat liikkeet. Eli voimapäivälle etureisille esim. etukyykkyä tai takakyykkyä ja sitten hypertrofia-päivälle vaikka jalkaprässiä ja reiden ojennuksia. Tossa viikottain vaihtuvassa toistomäärässä mulla tuli ainakin se ongelma, että olis pitäny jatkuvasti vaihdella liikkeitä eikä pysty pitämään yllä minkäänlaista järkevää progressiota sarjapainojen suhteen kun esim. etukyykyssä ei oikeen mitään 12 toiston sarjoja ole kovin mukava tai edes järkevä vääntää ja sitten taas jotkut 6 toiston sarjat reiden ojennuksissa tuntu lähinnä ihme spedeilyltä.Kerran viikkoon vaihtuvalla rytmityksellä tarkoitan tuota Timban kaavailemaa jakoa, eli esim. 1.vko 12 toistoa, 2.vko 8 toistoa ja 3.vko 5 toistoa. Eli toistot ovat viikon ajan samat ja vaihtuvat sitten.
Kysymykseni onkin, onko juuri tuota elaston syklitystä perusteltu jotenkin verrattuna tuohon juuri mainitsemaani vai onko elasto vaan keksinyt sen ja todennut toimivaksi?

) tyyliin 5-8, 10-12 ja 15-20