Fallout 3

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kuka osaa sano kumpi on kumpi pelkästään ihquboxin avulla.

Oblivion vai Fallout 2:

6pt9oy.jpg


30djih3.jpg



Molemmat pelit ansaitsevat tietenkin yli 90 pistettä, mutta pikku ranskalaiset viivat kitetyttävät hyvin kummassa liikutaan roolipelien syntysijoilla.


-lähde pelit-lehti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Molemmat pelit ansaitsevat tietenkin yli 90 pistettä, mutta pikku ranskalaiset viivat kitetyttävät hyvin kummassa liikutaan roolipelien syntysijoilla.


-lähde pelit-lehti.
Näinpä, sais tulla wanhojen falloutien tai baldur's gate 2:n tasosta tavaraa vieläkin tuutista, vaikka 2d-grafiikalla niin ostaisin varmasti.
 
Kuka osaa sano kumpi on kumpi pelkästään ihquboxin avulla.

Oblivion vai Fallout 2:

6pt9oy.jpg


30djih3.jpg



Molemmat pelit ansaitsevat tietenkin yli 90 pistettä, mutta pikku ranskalaiset viivat kitetyttävät hyvin kummassa liikutaan roolipelien syntysijoilla.


-lähde pelit-lehti.

Jälkimmäinen on fallout 2.
 
Sen takia että fallout ei sijoitu mihinkään kylään, vaan ydinsodan jälkeiselle aavikkolle, joten immersio kusee aika pahasti jos tapahtumapaikat ovat ihan vierekkäin. Miksi ihmeessä tarvitaan avointa maailmaa, mitä etua siitä on falloutin kaltaiselle roolipelille?


Kyllä mä tiedän minne falloutit sijoittuu "Immersio" kusee pahasti vain riippuen siitä mitä ollaan tekemässä. Jos esim mutanttiörmyt piinaa ko. kylää, niin onko paha asia että niiden leiri on kylän vieresä? vai pitääkön sen olla kartan toisella puolellla? Jonne pääseminen kestää monta päiivää(peliaikaa) ja suurimman osan ajasta harhaillen jossain autiomaassa missä ei tapahdu mitään muuta kuin joku random encounteri 15 minuutin välein. Avoin maailma ja laaja maailma ei ole synonyymejä keskenään.
 
Jos esim mutanttiörmyt piinaa ko. kylää, niin onko paha asia että niiden leiri on kylän vieresä?
Ei siinä mitään pahaa ole, tarkoitin lähinnä sitä että kaupunkeja ja kyliä tuohon alueelle ei montaa tule mahtumaan järkevällä sijoittelulla. Avointa maailmaa en kaipaakaan, jos se toteutetaan oblivion-tyyliin: paljon maastoa, vähän tekemistä. Falloutien matkustusjärjestelmä oli toimiva, vaikka se valtaisan aavikon tuntu luotiinkin lähinnä isolla kartalla ja random encountereilla.
 
Ei siinä mitään pahaa ole, tarkoitin lähinnä sitä että kaupunkeja ja kyliä tuohon alueelle ei montaa tule mahtumaan järkevällä sijoittelulla. Avointa maailmaa en kaipaakaan, jos se toteutetaan oblivion-tyyliin: paljon maastoa, vähän tekemistä. Falloutien matkustusjärjestelmä oli toimiva, vaikka se valtaisan aavikon tuntu luotiinkin lähinnä isolla kartalla ja random encountereilla.


Se toimi hyvin. Sitten kun oli vielä nämä special encounterit...

Alien Blaster... :evil:

Ja kakkosessa Bridgekeeper oli ihan hauska... niin kuin oikeastaan ne kaikki muutkin spessuencounterit.

Ainoo vituttava asia oli alienit, koska niiden kanssa tappeleminen oli nii perkeleen rasittavaa. Onneks hyvällä munkilla sai joskus bozarilla pari sileeks tai sitten sai tiputella gaussilla. Aikaa meni turhaan etenkin siinä vaiheessa kun expaa alko olla jo tarpeeks.

Yleensäkin eräänlainen fiilistelyhän noissa peleissä oli se hienoin juttu. Mauserilla ampuminen, mafiaukon vaimon ja tyttären painaminen ja aurinkolasit "just having these in your inventory makes you feel yourself cool" .... New Reno oli muutenkin aika hieno mesta, vähän kuin Hub ykkösessä.

Toivottavasti eri kaupunkeihin onnistutaan lataamaan kolmosessakin se eri tunnelma ja meininki; se toimii... Ja lisäksi olisi kiva jos boozen vetämisestä tapahtuisi jotain muutakin kuin perceptionin menetys. Buffout vois näkyä hahmon koossa :hyvä:

Noniin... tarpeeksi fantasiointia tälle illalle... :(
 
Imo jatko-osan pitäisi AINA säilyttää edeltäjänsä jutut, mutta lisätä jotain uutta. Näinhän kävi Fallout 1 ja 2:n välillä. Bigger, better etc.

Nyt vaikka paljon hehkutetaan mitä kaikkea siistiä pelintekijä jäbät voisivat keksiä ja sisällyttää peliin, niin todennäköisesti niistä vain luovutaan "turhina" juttuina. Osan ongelmaa muodostaa siirtyminen 2d:stä 3d:hen; todellakaan ei Neverwinter koskaan jaksanut kiinnostaa juurikin sen köpön 3d-maailman takia.

Ei voi tietää, mutta esim System Shock 2:maista älytöntä detaljia mä kaipaan aina peleissä. Ne eivät kanna peliä, mutta tekevät kokonaisuudesta ah niin maittavan.

Toinen esimerkki oli vanhat Might & Magicit, joissa oli upea 2d-taide erikseen joka esineelle ja kiva stoori (myös BG:ssä). Ne vaativat aikaa ja rahaa pelitalolta, mutta kun nekin ovat mukana, niin huomaa että peliä on tehty tunteella ja rakkaudella :)
 
Bethesdalla on tosiaan tapana pitää matalaa profiilia peliensä suhteen ennen julkaisua, jotain previkkajuttuja lukuunottamatta (joissa tietysti kaikissa toistetaan ne samat jutut) ei tietoa kovinkaan paljon heru, joten sellaiset yksityiskohdat kuten juuri tuo pelimaailman toteutus on vielä hämärän peitossa. Muistaakseni joku mainitsi pelin foorumeilla jotain maanalaisverkosta, jota käytettäisiin suurempien matkojen siirtymiseen, joten on mahdollista että pelissä voi Washingtonin kaupunkialueen lisäksi olla myös jotain muita yksittäisiä alueita. Tai sitten ei ;)
 
Fanitan ihan täysillä muuten FO3:n versiota Pip Boy:sta:

med_online_pip_boy_status.jpg


Joissakin osa-alueissa Bethesdan ratkaisut graafisen ulkoasun suhteen ei oikein pelaa, mutta tuo on niin täydellinen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lue phobosin posti ylempää.

Mitä niistä pitäisi lukea? Kai minä nyt ne näin, vastasin vain itsekkin :jahas:

ärsyttäviä besservissereita. Ja kyllä tiedän 13 vuoden koodauksen...argh, wikipediastahan lukasin nuo omatkin juttuni ja Fallout 1:n 1.1 versioon otettiin käyttöön myös tuo aikarajan poisto ainakin mutanttien osalta ja lisättiin 13 vuotta.

Lisätään vielä, että minä puhuin todella siitä että aikarajat poistettiin Fallout 2:sta ykkösestä viisastuneena, sillä tuo 13 vuoden limitti ei ole realisitinen saavuttaa verrattuna vaikka 500 päivän aikarajaan.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom