Fallout 1&2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
AAHRNGh aloin taas huvikseen pelaamaan fallout kakkosta, viimeks joskus viime vuosituhannella. Koukutti taas kivasti ja eipä oo tullu pariin päivään muuta tehtyä.

KYSYMYS: Onko muilla semmosta bugia kun pitäisi saada se jakoavain(wrench) valerielle mutta sitä tyyppiä ei näy vault cityn courtyardilla kuka neuvoisi sen paikan mistä se löytyy? Tyyppi pitäisi löytyä vissiin siitä baarin tienoilta mutta eipä näy. Mistä muualta voisi saada tuon jakoavaimen tms?

Siinä pitäis siinä paarin vieressä olla se pieni lapsi jonka nukke on kadonnut, nuken kun vie sille ja kuuntelee hetken kun se puhuu sille nukelle niin se jakari löytyy kivikasan alta siitä vierestä. Tosin jos eurooppaversiota pelaat niin ei siin mitään lapsia oo. Yksi jakari oli ainakin navarrossa, sieltä vaan hakeen. :D

Tuohon gecko juttuun vielä, niin se keskustelu loppu mulla ainakin, mutta meet vaan sinne voimalaan sen osan kanssa ja korjaat sen reaktorin niin homma toimii ok.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ei mitään lapsia tässä pelissä näy. Jos laitan tähän jenkkipäivitykset näkyykö lapset?

Ite laitoin jonkun epävirallisen 1.05 pätsin niin sillä alko näkymään. siinä pätsin mukana tuli molempiin versioihin exet. Ei muuten vaan noi sun savet välttämättä toimi sen kanssa.

Ite laitoin jonkun epävirallisen 1.05 pätsin niin sillä alko näkymään. siinä pätsin mukana tuli molempiin versioihin exet. Ei muuten vaan noi sun savet välttämättä toimi sen kanssa.

Riippuu versiosta. Jenkkiversiossa yleensäkin näkyy lapset ilman mitään pätsejä, mut UK-versiota on sensuroitu.

Toi 1.05-pätsi on aika hieno kyl, saa NPC:eitten armoritkin näkyviin ja muuta kivaa.

Edit: Onko myös normaalia kun vie sen hyper super jutun sinne geckoon kaupungin johtajalle millä saisi sen ydinvoimalan kuntoon, ja kun kysyy mitä sille pitäisi tehdä niin peli bugaa ja keskustelu loppuu seinään ja siltä ei saa vastausta.

Tuon ydinvoimalan korjauksenhan voi tehdä 3 eri tavalla eli ei huolta vaikka yksi bugittaa:

-Jos on speechiä tarpeeksi niin voi saada sen yhden reaktorin vieressä olevan häiskän korjaamaan sen

-Voi käyttää robottia tietokoneen avulla (pitää kokeilla eri vaihtoehtoja ja aikaa ja tupakkia menee...)

-Voi mennä ihan reilusti itse laittamaan sen osan paikoilleen mutta siinä saa säteilyä niin paljon että pitää olla Rad-X ja RadAway pillereitä paljon mukana. Isot hitpointsit auttaa myös ettei ehdi kuolla.

KYSYMYS: Onko muilla semmosta bugia kun pitäisi saada se jakoavain(wrench) valerielle mutta sitä tyyppiä ei näy vault cityn courtyardilla

Edit: Onko myös normaalia kun vie sen hyper super jutun sinne geckoon kaupungin johtajalle millä saisi sen ydinvoimalan kuntoon, ja kun kysyy mitä sille pitäisi tehdä niin peli bugaa ja keskustelu loppuu seinään ja siltä ei saa vastausta.
Ah muistot tulee mieleen. Juuri näihin bugeihin itsekin aikoinaan törmäilin. Aiheuttivat sen, etten ikinä pelannut peliä läpi. Muistelisin myös, että joku tallennus korruptoitui ja koko ruutu jossain kaupungissa oli pelkästään talon kattoa :rolleyes: Etsi siinä sitten jotain :)

Mul on traitteina Gifted ja Bruiser, eli siis lahjakas karpaasi. Strengh on 10 ja perception ja intelligence on kans aika hyviä. Nimi on tietenki Deat:D Pelit-lehdessä neuvottiin kerran et roolipeleissä kannattaa tehä sellanen hahmo ku ite on tai millanen haluaa olla. Mä en oikeen luota NRJ weaponeihin, mä annan mun kavereiden hoitaa niillä ampumisen. Sen sijaan mun unarmed on sitä rataa, että ku mä kerran täräytän mega power fistillä silmille, niin se kyllä tuntuu kenellä vaan. Mä oon New Renon nyrkkeilymestari.

joo mäki tapasin ottaa noi, toki oon kokeillu nörttiäkin siinä =)
laser aseita käytin, upattu pulserifle silmään tai kyrpään satuttaa, gatling laserilla sitte lähelle =), ja new reno master on iha MUST

edit nii siis turbo plasmal / vindicatoril

siis itse olen tehnyt niin että olen mennyt fallout 2 hakemaan SUORAAN -> auto -> ja ajanut enclaveen hakemaan advanced power armorin. Meni noin 30min quick load/save taktiikalla ku aina ku tappelu -> load, ja savea parin sadan metrin välein :D

edit: nii kerra myös juoksin sinne.... oli sen arvosta. Olin jumala puolee välii asti sen armor tason kanssa

siis itse olen tehnyt niin että olen mennyt fallout 2 hakemaan SUORAAN -> auto -> ja ajanut enclaveen hakemaan advanced power armorin. Meni noin 30min quick load/save taktiikalla ku aina ku tappelu -> load, ja savea parin sadan metrin välein :D

edit: nii kerra myös juoksin sinne.... oli sen arvosta. Olin jumala puolee välii asti sen armor tason kanssa
Toihan vie pelistä kaiken innon. Huijaat vaan itseäs :D

Toihan vie pelistä kaiken innon. Huijaat vaan itseäs :D

toi oli sen jälkee ku se oli ziljoona kertaa pelattu läpi ja tehtii kaikkee tyyliin: tapa koko kaupunki + siviilit. Pelaa läpi paris päiväs jne

sitäpaitsi oon powerpelaaja, en ajattele tollasii :D

Jotkut kehuu pelanneennsa 2 osan läpi tappamatta. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Ei ole tappanut edes mutanttikasveja? Npc:t eivät ole myöskään tappaneet ketään? Frank Horriganin ohi on hiivitty?(vai mikä se loppupirun nimi oli)?

Jotkut kehuu pelanneennsa 2 osan läpi tappamatta. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Ei ole tappanut edes mutanttikasveja? Npc:t eivät ole myöskään tappaneet ketään? Frank Horriganin ohi on hiivitty?(vai mikä se loppupirun nimi oli)?

NPC:itä ei ole pakko ottaa mukaan. Mutanttikasveja tms ei ole pakko tappaa.

Frank pitää tappaa, mutta sitä ei pidä tappaa ITSE. Voi laittaa muut (Enclave sotilaat ja/tai tykkitornit seinällä) asialle joten se on tuolla tavalla mahdollista. Muuten pelin voi muistaakseni mennä tappamatta ketään.

Mitä te nyt ihmettelette, jos joku on pelannut pelin kymmeniä kertoja läpi, niin jos haluaa vielä puristaa viimeiset naurut, niin tekee juuri sen mitä kukaan ei tekisi:

Pelaa nopeiten läpi, ei tapa ketään, tappaa kaikki ym ym.

Hauskaahan se vain on ja varmasti ko. pelaaja on pelannut pelin läpi niin säntillisesti kuin vain voi olla ennen powerpelaamista.

Speed run for fallout2:

http://www.archive.org/download/Fallout2_SS_1751/Fallout2_SS_1751.avi

17 minsaa koko peli. Hauskaa katsottavaa, kun ei itse jaksa pelata ;)

Mitä te nyt ihmettelette, jos joku on pelannut pelin kymmeniä kertoja läpi, niin jos haluaa vielä puristaa viimeiset naurut, niin tekee juuri sen mitä kukaan ei tekisi:

Pelaa nopeiten läpi, ei tapa ketään, tappaa kaikki ym ym.

Hauskaahan se vain on ja varmasti ko. pelaaja on pelannut pelin läpi niin säntillisesti kuin vain voi olla ennen powerpelaamista.

Speed run for fallout2:

http://www.archive.org/download/Fallout2_SS_1751/Fallout2_SS_1751.avi

17 minsaa koko peli. Hauskaa katsottavaa, kun ei itse jaksa pelata ;)

No tuo on nyt ainakin mahdotonta että pelaa läpi tappamala kaikki. Kun omasta kylästä tappaa kaikki loppuu peli siihen... Kaikki muut voinee tappaa

Mitäs kun minulla sanoo kun yritän fallout 1:stä käynnistää että not enogh free hard disk space requires least 20megabytes. Jokaisella asemalla yli Giga vapaata. Alkuperäinen peli.

Edit: Tuos vika siis tullut yhtä äkkiä. Tuolla samalla asennuksella olen jo aiemminkin pelannut ja on toimunut. Pelaamatta jonkun pari kuukautta ja ei toimi. Mitään uusia ohjelmia en ole edes koneelleni asennellut. Ja se kone ei ole edes netissä.

Fallout 2 on kyllä hieno peli. Olen pelannut sen pari kertaa läpi ja kokenein hahmoni oli tasolla 57. Iso peli kun on, siinä on paljon pikkuisia bugeja ja epäloogisuuksia. Esimerkiksi npc hahmojen kanssa oli välillä ongelmia niiden dialogihaarojen kanssa. Varsinkin kun piti joskus juosta kahden henkilön välillä tai tehtäviä tehdessä.
Tuntui välillä niin hassulta, ettei vaikka aidan yli voinut kiivetä tai siitä ei voinut mennä läpi. Klamathissa piti mennä sika ison rottaluolan läpi, jotta pääsi hakemaan sen auton lisäosan, vaikka olisi todellisuudessa voinut vain kiivetä sen aidan yli. NPC hahmoille voi puhua loputtomasti samoja asioita. Esim kysyä nimeä kuusisataa kertaa, eikä npc ollenkaan ihmettele, miksi pelaaja tekee niin. Dialogeissahan on kyse vain scriptistä ja olisi tavattoman monimutkaista tehdä sikana scriptejä, kun niitä fallout 2:ssa on jo tavattomasti.
Fallout 2:ssa oli harmillista myös rahan arvottomuus. Melkein kaikki ostokset pystyi ostamaan vaikka minigunilla. Rahaa tarvitsi vain tietyissä tehtävissä ja erikoisesineiden ostamisessa npc-hahmoilta.

Nyt kaikki odottelemaan fallout kolmosta. Sitä tosiaan ollaan tekemässä Bethesda softwaresin toimesta. Bethesda Softwares on muun muassa tehnyt Elder Scrolls pelisarjan. Tässä linkkejä liittyen asiaan:
Pelitalon ilmoitus
Yhteenveto fallout 3:sta koskevista tiedoista
Tämä sivu keskittyy hyvin tarkasti Fallout pelisarjaan ja pyrkii julkaisemaan Fallout 3:sta koskevat uutiset ensi tilassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom