Facebook

Menin aikoinaan liittymään kun on helppo seurata jotain treeni alan sivustoja yms uutisvirtana. Tohon kun keksisi vaihtoehdon niin vois lähteä meneen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suht aktiivinen olin itse käyttään. Kunnes koitin olla ilman. Ja tälle tielle olen jäänyt.

Hommakin on tehty niin helpoksi, että tilin voi laittaa parkkiin. Eli jos haluatkin palata, kaikki on taas aivan ennallaan. Sitähän ei käytännössä edes voi poistaa :D

Yks huono puoli on sekin, että vaikka poistat kuvia tai viestejä, ne saat aina sieltä kaivettua esiin. Asetuksien kautta pysty sähköpostiin lataan tiedoston, jossa näkyy jokainen tykkäys ja kirjoitettu viesti sekä kuvat. VAIKKA OLISIT NE POISTANUT. Eli kannattaa miettiä mitä sinne laittaa.

Suosittelen laittaan tilin parkkiin ja katsomaan miten aika kuluu vaikka pari viikkoa ilman :) Menneen talven lumia, sanon minä myös.

Se on oikeesti suht helpottavaa. Hetki menee että tottuu siihen vaiheeseen, kun kaivaa puhelimen taskusta luppoaikana ja ajattelee "vois tsekata nopee facebookin". Mutta totuus on se, että ei TARVI :) Ainahan sinne takas pääsee, jos siltä tuntuu.

Ite huomasin, että tuli suht taajaan katteltua onko seinälle tullut mitään uutta. Useimmiten niinkin taajaan, että ei kukaan ollut sinne saanut ees mitään raapustettua. Eli varmana, aivan liian taajaan :face:

Suurin osa tyyppien kirjoituksista blokattu. Tulee lähinnä vaan seurattua uutisia, seuraamieni bändien päivityksiä ja uutisia sekä tietenkin vapaaottelu-uutisia. Ei kiinnosta itse kirjoitella enää oikein mitään.

En tiedä onko Pakkiksella notkuminen yhtään kehittävämpää mutta ainakaan en ole huomannut ilmiötä että heti mitä täällä tekee niin alkaisi pukkaamaan mainosta. Tai ehkä tätä vain vakoillaan paremmin :)

Mulla ei pukkaa mainoksia missään. adblock.

Siitä huolimatta ne analysoi sun mieltymykset, liikkumisen, harrastukset jne vaikkei pääse mainoksia näyttämäänkään :)

e: laitoin päälle ja aika tehokkaalta kyllä vaikuttaa. Vielä kun osaisi laittaa tunnistamattoman ip:een jostakin päälle niin voisi alka kunnolla folio hattuilemaan :)

Sosiaalinen media

Moi,

koitin searchilla etsiä kyseistä aihetta, mutta tuloksetta. Minua kiinnostaisi kuulla pakkotoistolaisien mietteitä sosiaalisesta mediasta. Lähinnä ajattelettko koskaan sitä kun lisäätte sosiaaliseen mediaan omia kuvia, tietoja, lapsenne kuvia tai tietoja, että ne ovat siellä ikuisesti? Katsotteko esimerkiksi kuvia koskaan sillä silmällä, että onko tässä mitään turhan paljastavaa identifikaattoria? Lähipiirissäni on yksi henkilö, joka on minun kaltainen "totaali kieltäytyjä". Tosin itse olen jo sieluni myynyt googlelle.. ts. Paska on jo housussa. Esimerkkinä olen kuullut tarinan jossa lisättii oman vastasyntyneen lapsen kuva nettiin ja vasta myöhemmin hoksattiin, että lapsella on edelleen QR-tagi nähtävillä ja kyseisen tagin pystyi lukemaan normaalisti.. :face: Näin epähuomiossa voidaan siis vuotaa lapsen identiteetti maailmalle jo hänen syntyessään.. Myönnän, että olen foliohattu tässä(kin) asiassa mutta kiinnostaisi kuulla mitä mietteitä näin anonyymisti ihmisillä on? Omat ajatukseni ovat välillä todella radikaaleja mutta annan jokaisen mielipiteelle mahdollisuuden vaikka en arvostaisi sitä lainkaan! :)

Esimerkkejä omasta hillittömästä käytöksestä.. Eräs viestintäpalvelu, jolla voidaan lähettää pikaviestejä tekstiviestien tapaan osoittautui yhden kerran liikennettä tutkiessani "vaaralliseksi" eli liikenne kulki täysin selkokielisesti ja langottamsti ja näin ollen kyseinen softa meni poistoon. Kadun edelleen, että annoin puhelinnumeron tälle palvelulle. Palvelun nimeä en sano mutta varmaan moni arvaa. Eräs sosiaalisen median kanava, joka liittyy naamaan on täysin pannassa - Soitan kavereilleni kun minulla on heille asiaa. Tästä tulikin mieleen, että luonnollisesti numeroni on salainen. Kun menetän malttini nettimyymälöiden/palveluntarjoajien kanssa, lähes poikkeuksetta vaadin heitä poistamaan tietoni heidän tietokannoista jne. Sitten, tottakai, nämä perinteiset web-kameran teippaaminen jne. ovat tietysti täysin arkipäivää.

Niinkuin sanoin, omat kantani ovat räikeitä.

Toivottavasti aihe sattui lähes oikeaan foorumiin.

Lähinnä ajattelettko koskaan sitä kun lisäätte sosiaaliseen mediaan omia kuvia, tietoja, lapsenne kuvia tai tietoja, että ne ovat siellä ikuisesti?

Ajattelen lähinnä ettei ne ketään kiinnosta. Harvoin kukaan kommentoi tai edes tykkää niistä. :(
En kyllä mitään erityisen arveluttavaakaan sinne laittele, varmaan kama on sitä osastoa että NSA:n algoritmi kun sen tsekkaa niin matskun tylsyys pistää sen tappamaan itsensä.

Huomattavasti raskauttavampaa tekstiä löytyy täältä pakkikselta. Hohoo, mitä kaikkea täältä saakaan kaivettua.

Huomattavasti raskauttavampaa tekstiä löytyy täältä pakkikselta. Hohoo, mitä kaikkea täältä saakaan kaivettua.

Kyllä. En tiedä mitenkä tuoreesta tiedosta tässä on kyse, mutta tämä "hössötyshän" on ollut vasta vähän aikaa ns. mediaseksikästä. Joten ennen ei juurikaan ajateltu, paitsi tietoturvapiireissä, mitä internettiin ladataan. Tosin väitän, että suurin osa ei ymmärrä mitä internet edes tarkoittaa. Se on heille vain päivittäinen itsestään selvyys :( Tämä puolestaan johtaa siihen, että kiroillaan vain hitaita yhteyksiä ja ihmetellään kun tulee jotain ihme 404 virheitä. Ihmisiä pitäisi aina vähän kiinnostaa mitä siellä jokapäiväisen tavaran/asian pohjalla on :)

Tuohon tylsään materiaaliin liittyen, eli onko ok, että kuitenkin sinun liikennettäsi skannataan läpi aina kun käytät ulkomaalaisia palveluita? Minua ainakin vittuttaisi jos kokoajan joku taho urkkisi esim. pankkiasioitani tai mihin ajan autollani.. Mielestäni verrattavia asioita.

Tuohon tylsään materiaaliin liittyen, eli onko ok, että kuitenkin sinun liikennettäsi skannataan läpi aina kun käytät ulkomaalaisia palveluita? Minua ainakin vittuttaisi jos kokoajan joku taho urkkisi esim. pankkiasioitani tai mihin ajan autollani.. Mielestäni verrattavia asioita.

Eipä haittaa. En elä sellaisissa harhaluuloissa että ketään ulkopuolista kiinnostaisi pätkän vertaa se mitä teen. Niin kauan kuin se urkkija ei ole kukaan yksittäinen henkilö, varsinkaan tuttu. Käytän toisinaan bonuskorttejakin vaikka niissä se urkkija on jo aika lähellä.

Myönnän, että olen foliohattu tässä(kin) asiassa mutta kiinnostaisi kuulla mitä mietteitä näin anonyymisti ihmisillä on? Omat ajatukseni ovat välillä todella radikaaleja mutta annan jokaisen mielipiteelle mahdollisuuden vaikka en arvostaisi sitä lainkaan! :)

Esimerkkejä omasta hillittömästä käytöksestä..

Tästä tulikin mieleen, että luonnollisesti numeroni on salainen. Kun menetän malttini nettimyymälöiden/palveluntarjoajien kanssa, lähes poikkeuksetta vaadin heitä poistamaan tietoni heidän tietokannoista jne. Sitten, tottakai, nämä perinteiset web-kameran teippaaminen jne. ovat tietysti täysin arkipäivää.

Niinkuin sanoin, omat kantani ovat räikeitä.

Joo-o. Todellakin ovat räikeitä, sitä ei olisi tarvinut edes erikseen mainita. En nyt halua loukata, mutta osa näistä tekemisistäsi vaikuttaa suoranaisilta pelkotiloilta, eli ei ihan normaalilta käytökseltä. Onko sulla muita erikoisia toimintamalleja elämässä tai jonkinlaisia pakkoneurooseja? Ihan uteliaisuudesta kysyn. Vaikutat tämän perusteella juurikin sellaiselta salaliittoteoriakaverilta joka vuosien myötä tulee sulkeutumaan kotiinsa ja istuu foliohattu päässä seinät jollain röntgensäteitä estävällä materiaalilla päällystettyinä.

Siinä sulla on pointtia ettei monet varmaan ihan käsitä kuinka paljon netin kautta voi selvittää, ihan vaikka valokuvan tietoja tarkastelemalla (voi nähdä jopa kotiosoitteen jos paikannustiedot ym koordinaatit on olleet kuvaa ottaessa päällä) jne. Miettiä hieman sopii, mutta miksikään vainoharhaiseksi ja pelokkaaksi hörhöksi ei sentään kannata alkaa, sillä tuollaisesta voi oikeasti muodostua myöhemmin esim. mielenterveydellinen ongelma ihan huomaamattaan jos sille antaa liikaa valtaa. Lähtee siis vähän lapasesta joillain nämä "Isoveli valvoo" -jutut.

Joo-o. Todellakin ovat räikeitä, sitä ei olisi tarvinut edes erikseen mainita. En nyt halua loukata, mutta osa näistä tekemisistäsi vaikuttaa suoranaisilta pelkotiloilta, eli ei ihan normaalilta käytökseltä. Onko sulla muita erikoisia toimintamalleja elämässä tai jonkinlaisia pakkoneurooseja? Ihan uteliaisuudesta kysyn. Vaikutat tämän perusteella juurikin sellaiselta salaliittoteoriakaverilta joka vuosien myötä tulee sulkeutumaan kotiinsa ja istuu foliohattu päässä seinät jollain röntgensäteitä estävällä materiaalilla päällystettyinä.

Siinä sulla on pointtia ettei monet varmaan ihan käsitä kuinka paljon netin kautta voi selvittää, ihan vaikka valokuvan tietoja tarkastelemalla (voi nähdä jopa kotiosoitteen jos paikannustiedot ym koordinaatit on olleet kuvaa ottaessa päällä) jne. Miettiä hieman sopii, mutta miksikään vainoharhaiseksi ja pelokkaaksi hörhöksi ei sentään kannata alkaa, sillä tuollaisesta voi oikeasti muodostua myöhemmin esim. mielenterveydellinen ongelma ihan huomaamattaan jos sille antaa liikaa valtaa. Lähtee siis vähän lapasesta joillain nämä "Isoveli valvoo" -jutut.

Huvittava näkökulma. :) Mutta ymmärrän pointin. Jos et tiedä mitä punainen valo tarkoittaa, niin ajat iloisesti sitä päin. Jos et ymmärrä miten helppoa verkossa on OIKEASTI toisten esim. web kameroiden tarkastelu, et luonnollisesti pelkää sitä. Tieto lisää tuskaa. Asun kerrostalossa, jossa on alaovet lukossa ja tästä huolimatta, vaikka saatat ihmetellä, lukitsen ulko-oven ennen kuin menen nukkumaan. :(

Huvittava näkökulma. :) Mutta ymmärrän pointin. Jos et tiedä mitä punainen valo tarkoittaa, niin ajat iloisesti sitä päin. Jos et ymmärrä miten helppoa verkossa on OIKEASTI toisten esim. web kameroiden tarkastelu, et luonnollisesti pelkää sitä. Tieto lisää tuskaa. Asun kerrostalossa, jossa on alaovet lukossa ja tästä huolimatta, vaikka saatat ihmetellä, lukitsen ulko-oven ennen kuin menen nukkumaan. :(

Toi mun näkökulma on kaukana huvittavuudesta, sillä ikävä kyllä se on totta. Mä en kirjoituksellani tarkoittanut että sinä olisit hullu, mutta ajattelemasi asiat liian pitkälle mennessään voivat alkaa "hulluttaa", jos asian voisi näin muotoilla. Oikeasti siis kannattaa tarkkailla tilannetta jos tuntuu että alkaa pelottamaan netin käyttö tai mahdollinen vakoilu ym. En väitä etteikö sellaista ole, kuten sanoin, ihmisten todellakin pitäisi miettiä tarkemmin mitä nettiin laittaa, mutta ei kannata olla ihan säikkynäkään.

Mikäli liikaa alkaa tälläistä pelkäämään niin ei kannata kirjoitella Pakkotoistollekaan, koska sinustakin saa nopeasti tietoonsa vaikka mitä. Ihan peruskäyttäjä voi jo päätellä että joo, nimikirjaimet löytyy nimimerkistä (eli ei kauhean anonyymiä enää) ja muista posteista yhdistelemällä voi tajuta paikkakunnan, kuka on jne vaikkei sitä erikseen kertoisi. Myöskin forumeilla ip-osoitteet ym näkyy ylläpidolle, ja ip trackingillä voi jäljittää asuinpaikan (ellei käy kommandopuvussa aina kirjaston koneelta kirjoittelemassa ja hommaa itselleen alibia, ja varo jättämästä dna:ta mihinkään). Sähköpostiosoitteessa voi olla koko nimi, tai vähintäänkin sen laittamalla googleen voi löytää lisää yhteyksiä ihmisestä. Facebook on siis hyvin pientä siihen, mitä joku muu voi sinusta kytätä.

Niin joo, ja puhelinta ei kannata käyttää. Operaattori pystyy seuraamaan missä liikut mihinkin aikaan jne.

Tajuat varmaan pointtini ;)

Tajuat varmaan pointtini ;)

Ymmärrän ymmärrä :) Yritän tuoda vain erilaista näkökulmaa asioihin, jotta ihmiset edes pikkasen heräisivät siihen, kuinka helppoa oikeasti on saada asioita selville jos on edes pieniä tiedon murusia. Itsellänihän ei ole mitään pelättävää, luen pakkotoistoa välillä, iltapäivälehdet käyn läpi ja maksan maksuni - julkisessa verkossa. Pakkotoistoakaan en lukisi/kirjoittaisi kommentteja ellei minulle olisi käynyt selväksi se ärsyttävä piirre, että täältä löytyy oikeasti hyviä juttuja kuntosaliharrastukseen :) Jos ihmisille toitottaisi vain, että perus maalaisjärjellä pärjää, niin ikävä kyllä tämä maailma ei kauaa pyörisi. Mutta toisaalta tämä on tottakin, lopeta "yes, yes" -näppäily kun tietokoneesi esittää jotain WARNING -tekstin tyylistä, eli käytä perus maalaisjärkeä!

Mitä tulee "isoveli valvoo" -juttuihin, ihan perus ihmisoikeuksia mietin tällä lauseella, en niinkään todellista verkkovakoilu-uhkaa perinteiselle käyttäjälle, vaikka omalta kohdalta asennoidunkin kiivaasti asiaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom