Facebook

Ehkä jos piilotat ne omalta seinältä.
Ne ei näy omalla sivulla, sama juttu koskee esim. toisten statuksien tykkäämistä, jos tykkään/kommentoin jotain niin kaverit näkee sen ETUsivulla ( mun profiilissa ei nykyään näy ikinä jos kommentoin tms :D )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari viikkoa sitten eksyin ''Active Sessions'' valikkoon, ja hämmästykseni huomasin että joku oli päivää ennen kirjautunut Iphonella profiiliini (itse omistan HTC:n). Vaihdoin heti sähköpostin ja facebookin salasanat, sekä laitoin kaikki turvallisuusasetukset tappiin, eli tästä eteenpäin kun kirjaudun profiiliini muualla kuin kotikoneella tai omalla puhelimella, saan vahvistuskoodin kännykkääni. Seuraavan yön aikana olin saanut 2 tekstiviestiä puhelimeeni, eli joku oli yrittänyt kirjautua sisään käyttäjätunnuksillani. Vaihdoin salasanat vielä kertaalleen varmuuden vuoksi, ja vielä parin päivän ajan tuli yksittäisiä tekstiviestejä kun joku yritti kirjautua sisälle.

Nyt en ole yli viikkoon saanut tekstiviestejä facebookilta, mutta sen sijaan näen tuolla aktiivisissa sessioissa esim. ''Today 15.59 Iphone'' melkein päivittäin. Lopetan aina kyseisen session mutta se ilmestyy sinne seuraavien päivien aikana.

Epäilen että kyseessä on bugi tai jokin virus, tuskin kukaan oikeasti on niin kiinnostunut mun tylsästä elämästä, että murtaa jokaisen uuden salasanan jonka profiililleni asetan.
Onko kenelläkään kokemusta/mielipiteitä mikä voisi olla syy tähän ongelmaan? Asetuksissa näen siis erikseen omalla puhelimellani suoritetut kirjautumiset, ja kotikoneeni kirjautumiset. Näitten kahden lisäksi sinne ilmestyy aina se Iphone ilmoitus.

^nytkun tarkistin, niin mullakin samaa. Tai no paikat ainakin heittää, ennen joulua on ihan eri kaupungissa, ja sitten se näyttää että nykyinen sessio, ja kirjautumispaikkana seattle? ja perässä (arvio), voikohan toi olla joku bugi tosiaan että toi face ei oikein osaa arvioida noita paikkoja ip.osoitteiden perusteella tai jotain? myös usealla kaverilla on tätä samaa ilmaantunut, joten ite epäilen ettei kyse nyt oo mistään hakkerijoukosta :D Korjaamisen arvoinen ongelma tosin silti..

Mites muuten, jos turvakeinona ottaa käyttöön tuon sisäänkirjautumisten hyväksynnät, eli aina jos kirjautuu sisään joltain muulta kuin itse luotettavaksi luokittelemaltaan laitteelta, niin face lähettää puhelimeen vahvistuskoodin joka sitten pitää syöttää kirjautumisen yhteydessä. Niin kun tuossa sanottiin jotenkin että viikon kuluessa tän toiminnon voi peruuttaa, niin eikö viikon kuluttua enään voi? Eli jos otan toiminnon nyt käyttöön niin 2viikon päästä se on ja pysyy? Edes omalta koneeltani, tai muulta turvalliseksi luokittelemaltani laitteelta en voi tuota asetusta peruuttaa?

miten tuon timelinen kans pitäs nyt toimia ku vois laittaa sen mutta kaverilla oli muka tullut jokku privaviestitki näkyviin? :o

Ajattelin luoda listan erinäisistä henkilöistä, jotta voin sitten asettaa osan kuvistani niin että ne eivät näy tämän listan henkilöille. Kysymys kuuluukin näkevätkö nämä henkilö millä listalla he ovat profiilissani?

Oiskohan jollain pakkonörtillä vipata ratakisko-ohjeet miten täältä Kiinasta pääsisi faboon? Aika hyvin on blokattu kaikki ohjesivutkin tarjonnasta pois.

Ajattelin luoda listan erinäisistä henkilöistä, jotta voin sitten asettaa osan kuvistani niin että ne eivät näy tämän listan henkilöille. Kysymys kuuluukin näkevätkö nämä henkilö millä listalla he ovat profiilissani?

Ei niiden pitäisi nähdä... ite käytän kanssa rajattuja listoja. Sieltähän pystyy tarkistaan, että miten sun profiili näkyy jollekin toiselle "katsele henkilönä" -nappi, jos oikein muistan.

Mikä mättää kun yritän etsiä facebookista tuttua ja hän minua, mutta kumpikaa ei löydä toisiaan??

Asetukset molemmilla niin, että tuntemattomat eivät näe profiilista mitään?

Mikä mättää kun yritän etsiä facebookista tuttua ja hän minua, mutta kumpikaa ei löydä toisiaan??
Ainakin joskus Facebookissa pystyi profiilinsa asetuksista määrittelemään, löytyykö oma profiili haettaessa nimellä. Muistaakseni sen pystyi (pystyy?) asettamaan sekä Facebookin oman haun että hakukoneiden osalta.

Miten saa tykkäykset piilotettua tällätavalla: Käyn tykkäämässä jonkun kaverin kuvasta ja minun tykkäykseni ei näy 200 muun kaverin viimeisimmät tapahtumat listalla ?

Joltain apuja?

Eli miksi mun oma timeline on alaspäin selatessa "lyhyt"? Näyttää siis vain muutaman tilapäivityksen useiden kuukausien välillä, vuosittain lisätyt kaverit yms. Ja nuo "virstanpylväät" janalla ovat "nyt", "tammikuu", "2011", "2010". Kun selaan frendien profiileja timeline näyttää tasaisesti kaikki omat statuspäivitykset yms. Mitämitämitä?

Saako ykstityisviestien vastaanoton pois päältä kokonaan tai niin että muutama henkilö voisi vain lähettää (jos tekee jonkun "sisäpiirilistan")?
"Kuka sinulle voi lähettää viestejä" ehdottaa vaan "kaikki", "kaverit" tai "kaverien Kaverit"?

Saako ykstityisviestien vastaanoton pois päältä kokonaan tai niin että muutama henkilö voisi vain lähettää (jos tekee jonkun "sisäpiirilistan")?
"Kuka sinulle voi lähettää viestejä" ehdottaa vaan "kaikki", "kaverit" tai "kaverien Kaverit"?

En ainakaan ole löytänyt ko. toimintoa. Chat toimintoa/sisällön näkyvyyttä jne pystyy kyllä rajaamaan hienosti, mutta siinäkin tapauksessa yksityisviestit tulevat läpi.

Meneekö muillakin Firefox ihan juntturaan jos Facebookin chatti on auki? Alkoi muutama päivä sitten, todella ärsyttävää. Firefoxin suoritinkäyttö pomppii koko ajan 0 - 20 välillä ja kaikki selaimen käyttö nykii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom