Facebook

Puhelimesta lähetetyiden yksityisviestien kohdalla näkyy paikannus, missä lähettäjä on ollut juuri silloin. Mistähän tuon ominaisuuden saa pois jos ei halua toisen osapuolen tietävän missä juuri silloin on ollut menossa?
Mikä puhelin sulla on? Ei se ainakaan iPhonessa näytä sitä jos laittaa puhelimen asetuksista sijaintipalvelut pois päältä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse asiassa kyseessä ei ole oma puhelimeni vaan kaverini jonka luuri taitaa olla Samsung Galaxy S 2. Ajattelin alkaa sherlokoimaan tätä ominaisuutta huvikseni hänen puolestaan. Eli ilmeisesti asetuksen voi tehdä suoraan luurista eikä tartte mennä tietokoneen kautta säätämään.

Itse asiassa kyseessä ei ole oma puhelimeni vaan kaverini jonka luuri taitaa olla Samsung Galaxy S 2. Ajattelin alkaa sherlokoimaan tätä ominaisuutta huvikseni hänen puolestaan. Eli ilmeisesti asetuksen voi tehdä suoraan luurista eikä tartte mennä tietokoneen kautta säätämään.

Jos kännykässä on noi sijaintitietohommat pois päältä, niin eihän sen sillon pitäs mitään sijainteja saada. Eli kannattaa tsekata noi puhelimen asetukissa olevat gps-systeemit ja noi.

Huomasin tuossa sellaisen seikan, että kun on ottanut tuon uuden timelinen käyttöön, niin ainakaan itselläni ei näy jos kommentoin jonkun statusta, kuvaa tms. Siis omassa timelinessa ei näy, tyyliin että "Shamrock kommentoi Meija Mehiläisen päivitystä..xxx" samalla lailla kuin vanhassa seinässä (eikä edes näy edes, kun katsoo activity login tarkemmin). En tiedä onko tuo nyt huono asia, mutta sinänsä vähän outo. Onko joku kiinnittänyt tuohon huomiota ja onko se vaan joku asetuskysymys vai ominaisuus?

Näkyy kohdassa "Toimintaloki" ne jutut nyt :)

Huomasin tuossa sellaisen seikan, että kun on ottanut tuon uuden timelinen käyttöön, niin ainakaan itselläni ei näy jos kommentoin jonkun statusta, kuvaa tms. Siis omassa timelinessa ei näy, tyyliin että "Shamrock kommentoi Meija Mehiläisen päivitystä..xxx" samalla lailla kuin vanhassa seinässä (eikä edes näy edes, kun katsoo activity login tarkemmin). En tiedä onko tuo nyt huono asia, mutta sinänsä vähän outo. Onko joku kiinnittänyt tuohon huomiota ja onko se vaan joku asetuskysymys vai ominaisuus?

Huomasin saman... Ei ole enää niitä kommentteja näkösällä jos esim yhteisten kaverien juttuja kommaa... Kenenkään seinällä ei enää moisia ole.

Tuleeko tota aikajanaa jos sitä ei itse päivitä omaan profiiliin? Jostakin luin vähän aika sitten, että tuo aikajana piti tulla kaikille automaattisesti aatonaattona.

Eikös tuo pidä itse laittaa päälle???
Piti tulla jo aatonaattona automaattisesti kaikille. Eiköhän se vielä joku päivä pakkosyötetä kaikille, mutta noilla jutuilla nyt on tapana venyä. Itse sinnittelen vanhan kanssa niin kauan kun pystyn. Se timeline on ihan perseestä.

Neuvoja:

Kun postaat timelineesi, niin oletuksena postin näkyvyys on "Ystävät/Friends". Jos sinulla on useita ryhmiä, mm. vanha "limited profile", niin miten pystyy rajoittamaan tai oikeastaan asettamaan oletukseksi, että postit rajoittuisivat aina esim. Ystävät näkevät, mutta limited profile ei?

Nimittäin veikkaan aika monen postanneen omalle seinälleen nykyisin aivan kuten ennekin, jossa seinäpostit oli automaattisesti rajattu ulos haluamiltansa listoilta. Nyt vain ne postit näkyvät kaikille "ystäville", kannattaa tsekata!

Mutta jos joku tietää jo vastauksen, niin olisin kiitollinen ! Myöskin näyttää siltä, että kuka vain ystävä voi postata sinun seinällesi riippumatta missä listassa ovat. Tämä siitä syystä, että "who can post on your timeline" antaa mahdollisuuden vain kahteen rajaukseen "only me" ja "Friends". Testasin itse tätä testiprofiililla ja niinhän se on.

oikeudet.jpg

Oma näkemys asiasta on että hirveetä paskaa ja vielä pahempaa kun ihmiset alkaa kikkailemaan kaikenlaisilla ryhmillä ja mikä näkyy kenellekin. Perusasetuksilla homma pysyy vielä jotenkin kasassa.

Neuvoja:

Kun postaat timelineesi, niin oletuksena postin näkyvyys on "Ystävät/Friends"...

Vastaan omaan viestiini, kun osaan yleensäkin enemmän kuin muut ;)

Eli, Facebook näyttääkin olevan semiälykäs eli "neural net learning computer". Kun teet sen kerran tai useamman, eli postaat jotain ja valitsetkin custom näkyvyys-asetukset, niin ne jäävät "päälle" seuraavia posteja varten.

Täysin 100 % varma en ole toimiiko se näin, mutta ainakin lyhyen testisession jälkeen näyttäisi siltä.

Over and out.

Mikähän tossa on kun välissä facebook ei aukea olleskaan mutta samaan aikaan kaikki muut nettisivut toimivat 100% normaalisti.

http://www.downforeveryoneorjustme.com/http://www.facebook.com/ Tämän mukaan fb näyttäs kuitenkin olevan pystyssä.

Chromella ja IE:llä nyt kokeltu :f

E: Nyt lähti toimimaan kun boottasi mokkulan. Omituista..

Miten ton karttajutun saa joko kokonaan poistettua/piiloon tai edes niin, ettei sen tiedot ole julkisia? En mä välttis halua, että kaikki näkee mikä on mun kotikaupunki tms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom