Facebook

Olen huomannut tässä parin viikon aikana että facebook on pistänyt melkein kaikkien seinät osittain julkiseksi. Ihan sama kenen ihmisen seinää menen katsomaan sieltä löytyy usein jotain lisäyksiä, tosin ei kaikkia. Esim kaikki kysymykset näkyvät ja usein jotain muuta. Tarkistin omankin profiilini että miltä se näyttää täysin tuntemattoman ihmisen silmin ja omalla seinälläkin näkyi vastauksia näihin kysymyksiin ja pari muutakin juttua vaikka asetuksista olen asettanut että seinä näkyy vain kavereille. Nyt en osaa enää palauttaa sitä asetusta että seinä näkyisi vain kavereilleni sillä asetusvalikko on ihan käsittämätön. Vinkkejä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Asetus tehdään suoraan postista, eli kun laitat statusta. Kaverit, kaverien kaverit tai julkinen.

^ Asetus tehdään suoraan postista, eli kun laitat statusta. Kaverit, kaverien kaverit tai julkinen.

Ahaa, pitää muista aina tarkistaa toi.

Siteman: huomasin ku menin katsomaan noita asetuksia että sieltä voi katsoa oman profiilin jonkun kaverilistassa olevan mukaan tai sitten "public" joka käsittääkseni näyttää profiilin kuten joku ulkopuolinen sen näkisi

Mulla ainakaan public ei näytä lähes yhtään mitään, ei yhtään viestiä, eikä yhtään infoa. Mulla defaulttina on "friends" uusissa statuksissa. Jos tuo on jostain syystä sulla "public" niin sitten menee viestit näkyville.

Olipa muuten LOISTAVA uudistus yksityisyysasetuksissa, siellä on nyt tag review. Eli jos sut tägätään, niin voit asettaa sen niin että hyväksyt sen tägin ennen kuin se menee seinälle. Aivan paras ominaisuus niin kauas kuin Facebookkia muistan.

Mikä helvetti tuossa on nykyään kun vaihtaa profiilikuvaa johonkin vanhaan facebookin profile pictures -kansiossa olevaan kuvaan, niin se lisää sen kuvan sinne samaan kansioon uudelleen? Pyytää vielä croppailemaan, mutta senhän voi levittää tietty koko kuvan kokoiseksi. Silti kuva monistuu... Eli vanhaa profiilikuvaansa ei pysty enää uudelleen laittamaan profiilikuvaksi jos se on mennyt joskus vaihtamaan. Tietty sen vanhemman kuvan voi poistaa tuon toimenpiteen jälkeen, mutta sitten katoaa kaikki kommentit jne...

Miten nuo uudet listat toimivat? Jos luon uuden listan nimeltä "hotit bitchit" niin näkeekö siinä olevat naiset, että ne on siinä listassa?

Miten nuo uudet listat toimivat? Jos luon uuden listan nimeltä "hotit bitchit" niin näkeekö siinä olevat naiset, että ne on siinä listassa?
Uudet listat?

Mulla on kyllä listat ollut jo niin kauan etten muista.

Uutena on sitten lista jonka voi laittaa omaan profiiliin, ja se näkyy muille. Se siis tehdään tuolla profiilin asetuksissa, kun taas aiemmat listat Kaverit -sivulla.

Lisää video on hävinnyt kokonaan mun fb:stä. Jos lisään youtube linkin, niin sitä pientä videoikkunaa ei enää tule päivitykseen, vaan tilalla on pelkkä linkki. Muilla samaa ongelmaa?

Lisää video on hävinnyt kokonaan mun fb:stä. Jos lisään youtube linkin, niin sitä pientä videoikkunaa ei enää tule päivitykseen, vaan tilalla on pelkkä linkki. Muilla samaa ongelmaa?

Opera varmaan käytössä? Sillä ei jostain syystä pelitä.

Ei oo ollu Firefoxilla ongelmaa. Kun heittää linkin statuskenttään, niin se muuntuu itsestään videoikkunaksi. Sitten oon vaan deletoinu linkkiosoitteen siitä videoikkunan päältä jos oon jotain halunnut videosta vielä kommentoida.

Millä noi uudet kaverilistat saa pois? En pidä niistä.

Kappas, mullekin tuli uusia listoja. Nehän on siis automaattisia listoja, veikkaanpa että pois ei saa.

EDIT: Hmm, piiloon ne saa mutta ei pois.

Mä käsittäisin että ei, mutta eihän noita smart listoja voi edes tehdä itse. Itse voi tehdä vain niitä perinteisiä. Noi smart listit kerää esim. koulusta kaikki tyypit tai tietystä firmasta. Toki listoihin mitä se luo voi lisätä populaa.

Ainakaan ne aiemmat omat listat ei näy kellekään, ellet laita sitä profiiliisi näkyviin mikä on mahdollista. Yhdellä tutulla oli profiiliissa lisätty lista "tähän listaan ei moni pääse"...

Paljon infoa noista: https://www.facebook.com/help?page=768

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom