Facebook

Jami eihän oo joku vaihtanu nimeään ? Mullakin joku kaveri pelleilymielessä vaihto nimensä joka aiheutti hieman ihmetystä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jami eihän oo joku vaihtanu nimeään ? Mullakin joku kaveri pelleilymielessä vaihto nimensä joka aiheutti hieman ihmetystä..
Mullakin pari, keksiny erilaisen nimen tai sitten jotain joka ei edes ole oikea nimi.

Keskustelua näköjään päivitetty. Aiemmassa uudistuksessahan keskustelu valitsi ketä näet, ja siinä oli osa online ja osa offline (ja iso määrä keitä ei palkkiin mahtunut, esim 30-40 kaveria). Just huomasin että nyt on aluksi ne keille juttelee eniten, samanlailla kuin ennen, osa online/offline, mutta sen lisäksi on myös muut onlinessa olijat, ja itsellä esim nyt 37 yhteensä (ennen taisi näkyä 14 eikä kaikki ees onlinessa).

Paluu takaisinpäin, eli parempaan/normaaliin. Hyvä.

Niin on! Aina piti kirjotella kaverin nimee sinne jos halus tietää onko se paikalla. Mutta silti on vähän hölmöö ku tossa tulee mulla ainaki että :more online friends. miksei ne vaa voi näkyä suoraa siinä alapuolella...

Facebook on tainnut lätkäistä osan porukasta puhelinnumerot kaikille kavereille julkisiksi. Kannattaa tarkistaa omat asetukset, jos ei halua puhelinnumeron näkyvän.

Työkaverilla se pisti sen puhelimesta (Samsung Galaxy 2) numerot Facebookiin. Mun työnumero näkyi facebookissa sillä vaikka en ole sitä mihinkään laittanut. Mulla se näyttää niiden numerot jotka ovat se facebookiin laittaneet.

Facebook on tainnut lätkäistä osan porukasta puhelinnumerot kaikille kavereille julkisiksi. Kannattaa tarkistaa omat asetukset, jos ei halua puhelinnumeron näkyvän.
Oma puhelinnumerohan laitetaan eri paikasta. Nyt kai uutisoidaan tuosta muiden numeroiden.

Onpa harvinaisen vittumaista muuten, koska ne pitää kai poistaa yksittellen. Sen lisäksi ainakaan minä en löytäny asetusta tuon estämiseksi Android sovelluksessa. Siellä on sync contacts (joka mulla on) mutta vain existing only ja tuon tarkoitushan on vaan tuoda omien puhelinkontaktien Face tiedot puhelimeen. Tekstin mukaan se EI menee toiseen suuntaan mutta onhan se menny kun selaimesta katsoin.

On kyllä harvinaisen paskaa jos ei saa eriteltyä onko synkkaus vain toiseen suuntaan.

Mä käsitin, että tuossa oli tuon puhelinsynkronoinnin lisäksi joku sellainen juttu, että jossain vaiheessa FB pyysi käyttäjiä jostain syystä lisämään puhelinnumeronsa ja sen yhteydessä sitten olikin oletusasetuksena, että se menee samalla kaikille näkyviin. Mulla ainakin on hämärä muistikuva, että jokunen aika sitten FB tosiaan kysyi mun numeroani, mutta en sitten laittanut sitä. Joka tapauksessa, mulla nyt näkyy mielestäni naamakirjassa sellaisten kavereiden numeroita, jotka eivät ole ennen näkyneet. Mä en käytä mitään puhelinsovelluksia, niin ei liity siihen edes.

E. Tätä tarkoitin siis:
Moni on huomannut, että oma numero on muuttunut julkiseksi, vaikka käyttäjä ei ole omasta mielestään muuttanut yksityisyysasetuksia.

Sophoksen mukaan numeron muuttuminen julkiseksi voi johtua Facebookin hiljattain järjestämästä kampanjasta, jossa käyttäjiä peloteltiin tilin huonolla suojauksella.

Facebook kehotti parantamaan tilin suojausta lisäämällä tiliin puhelinnumeron sekä toisen sähköpostiosoitteen. Ajatuksena oli, että oman salasanan voisi vaihtaa, vaikka omaan sähköpostiinsa ei pääsisikään käsiksi.

Moni meni halpaan viimeisen ok:n painamisen yhteydessä, sillä Facebook oli asettanut oletusasetukseksi, että puhelinnumero muuttuu julkiseksi kaikille kavereille. Uusi asetus kumosi aiemmin tehdyt asetukset.

Rastin olisi voinut itse poistaa.
http://www.itviikko.fi/tietoturva/2011/08/12/facebook-kaappasi-puhelinnumeroita/201111248/7

Multa kysyi numeroa, mutta en antanut. Se tosin on siellä, koska jotta saa luoda applikaatioita Facebookkiin pitää antaa puhelinnumero ja työn takia annoin sitten. Se on tosin niin että vain minä sen näen...

Nyt kävin poistaa kaikki puhelinnumerot tuolta jotka on imastu mun luurista joilla ei ole vastinetta Facebookissa. Oli mm. isovanhempien ym. numerot siellä. Sen sijaan se ei erittele kavereista että onko niillä omasta tahdosta numero Facebookissa vai onko se sun puhelimesta. Poistaa sitä ei voi, koska ruksia painamalla voi vain poistaa sen kaverin ja tämä on siis siinä Facebookin Phonebook sivulla eikä millä kaverilista sivulla.

Nyt juuri poistin Facebook applikaatiosta synkronoinnin kokonaan. Haistakoon paskan koko lafka. Facebookista itsestään ei oikein pysty lähtemään, niin järkyttävän iso läjä kaveriporukan tapahtumia ym. järkätään siellä, ja vaikka itse voisin etsiä muita vaihtoehtoja niin tiedän että kaverit ei jaksa. Facebook sovelluksen poistaminen puhelimesta sen sijaan voisi olla hyvä keskitie.

Kyllä mulla alkaa olemaan, niin mitta täys tuon paskan kanssa. Ei vaan kohta enään jaksa. Vaikka mullaki on tuolla kavereita ja serkkuja, niin silti. Päivä päivältä alkaa enemmän delete nappi kiinnostamaan.

Ne saa poistettua, siis ne jotka Facebook on itse synkannut sun luurista Facebookkiin. Eli tarkoitan vain niitä jotka on tuotu Facebookkiin eli ei ollut siellä ennen.

Tästä:
https://www.facebook.com/invite_history.php

Toi ei ainakaan mulla toiminut.... tää ehkä mutta kestää:
https://www.facebook.com/contact_importer/remove_uploads.php?r=/phonebook
Antoi viestin että kestää riippuen monta niitä on.

EDIT: Toi toinen toimi. Nyt on enää kourallinen porukkaa tuolla Contacts / Yhteystiedot -sivulla, ja ne on ne jotka itse on jakanut puhelinnumeron Facebookkiin ja on joku muu privacy asetus numerolle kuin "vain minä".

Poistin tunnukset vuorokausi sitten ja vielä nuo näkyy tuolla olevan. Mitähän vittua?!

Eikös se ilmoita että tuossa kestää? Se on aika normaalia tuon kokoisessa palvelussa, ellei sitten erikseen lyödä läpi komentoa että se piilottaisi sen ennen poistoa. Tosin se piilottaminenkin kestäisi mennä koko järjestelmästä läpi.

Luokos toi Facebook vielä nykyään susta sivun eli Pagen kun poistaa profiilin? Ennen teki noin.

Onko muilla samaa ongelmaa kun keskustelussa ei aina pysty rajoittamaan paikallaoloa? Nytkin voi valita onko paikalla vai ei, mutta sitä "rajoita paikallaoloa" kohtaa ei ole ollenkaan. Kesken työpäivän ei ihan kaikille tarvitsisi näkyä online, mutta nyt on pakko jos haluaa pitää keskustelua auki.

Yleensä illalla pystyy kyllä valitsemaan mille ryhmille on näkyvissä ja mille ei.

Onko muilla samaa ongelmaa kun keskustelussa ei aina pysty rajoittamaan paikallaoloa? Nytkin voi valita onko paikalla vai ei, mutta sitä "rajoita paikallaoloa" kohtaa ei ole ollenkaan. Kesken työpäivän ei ihan kaikille tarvitsisi näkyä online, mutta nyt on pakko jos haluaa pitää keskustelua auki.

Yleensä illalla pystyy kyllä valitsemaan mille ryhmille on näkyvissä ja mille ei.
Itte huomannu saman ongelman. Mulla on kanssa omat ryhmät ja nyt niitä ei voi käyttää enään ollenkaan, mikä on ihan perseestä.

Mulla kyllä edelleen voi. Tuntuu olevan tosin monella ongelmana... en tiedä onko vain muutoksia tulossa vai mitä.

Jos se ominaisuus poistuu, niin ainakin itse kytken koko vitun chätin kokonaan pois.

En tiedä miten sulla voi olla nolla Online, mutta paska se on siitä että se valitsee "top kaverit" kuten feed.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom