Facebook

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten facebookissa saa omat kaverit piiloon? Olen huomannut, että joillakin ne on piilossa, mutta asetuksista en löydä miten saisin ne pois näkyvistä.

Englanninkielisessä facebookissa menee seuraavasti: Privacy settings -> Friends, tags and connections ja sieltä Friends -kohdasta valinnaksi Customize ja Make this visible to valinnaksi Only Me.

Miten facebookissa saa omat kaverit piiloon? Olen huomannut, että joillakin ne on piilossa, mutta asetuksista en löydä miten saisin ne pois näkyvistä.

Ja saa myös siitä omasta profiilista jossa näkyy ne kaverit -kohta, siinä oikealla yläkulmassa on sellainen joku asetusnappula. Sieltä saat saman jonka jubar mainitsi..

Ketään ei varmaan kiinnostaa nämä, mutta yläkerrassamme tehdään vauvoja niin kovaa, että sieltä tullaan lattiasta läpi pian ja minä juuri poistin 200 "kaveria" facebookista, lopetin kaiken tiedon antamisen ja otin kaverini pois näkyvistä.

Onko joku mies siinä miesten salaryhmässä? Miten sieltä pääsee pois?

Pystyykö oman profiilin seinän tyhjentää noista ilmoituksista ja kirjoituksista kokonaan puhtaaksi, muutenkin kuin yksitellen poistamalla ilmoitus kerrallaan?

Onko tähän ongelmaan mitään ratkaisua? Täsmälleen sama juttu täällä nimittäin... Kaikki toimii muuten hyvin, mutta kellekkään en voi lähettää mitään yksityisviestiä koska mailini ei ole muka "vahvistettu".

Itse vasta liityin tuonne, ja melkosta paskaa se on kyllä heti alkuunsa.
Mulle on tullut vastaan sellanen ongelma, etten pysty lähettämään yksityisiä viestejä ollenkaan. Kaikki muu toimii normaalisti, eli voin kirjottaa seinille jne. mutta en pysty käyttämään FB:n chattia enkä send message- toimintoa. Kun yritän lähettää jollekkin yksityisen viestin, se pyytää varmistamaan sähköpostiosoitteen tähän tapaan:

"Before you can interact with other people on Facebook, you need to confirm your email address.
A confirmation email has been sent to . Check your email to complete your account confirmation"

Ongelmana on se, että olen jo todistanut sähköpostini aiemmin, enkä nyt edes saa mitään uutta confirm emailia vaikka se niin sanoo. No sitten etenen seuraavaan kohtaan eli "Don't see the confirmation email? Resend to ." <- Ja tuota kun klikkaan niin tulee vaaleanpunaisella taustalla "An error has occurred". AHA?! Musta on aina ollut hienoa, että noissa erroreissa annetaan mahdollisimman vähän tietoa kyseisestä errorista. No joka tapauksessa mitään muuta ei näytä olevan tehtävissä. Olen useaan otteeseen käynyt klikkaamassa "confirm" nappulaa siitä ensinmäisestä sähköpostista, ja aina se on ohjannut minut omaan profiiliini ja ruutuun tulee teksti "your email has been confirmed succesfully!". Saan myös kaikki kaveri-ilmoitukset emailiin, joten kyllä se ainakin toimii.
Niin joo, kuten lainatuista teksteistä saattaa huomata, niin sähköpostiosoitteen kohdalla on pelkkä . jota en siis lisännyt suojellakseni yksityisyyttäni, vaan siinä tosiaan on pelkkä . Ehkäpä siinä on syy tähän mysteerierroriin.

Näin muuten tämä FB kyllä vaikuttaa aika paskalta. Tai, no mä olen aina ollut sitä vastaan ja vannoinkin etten koskaan liittyisi. Olisinpa kuunnellu vaan itseäni.
Toi news feed on ainakin ärsyttävä. Ja kaikilla on yli 300 kaveria, mitä vittua?! Jos mulla onkin vain 50 kaveria niin olen varmaan epäsosiaalinen törppö (no niin olenkin). En mä kyllä aio lisätä kaveriksi jotain kaupan kassaa ja naapurin kissaa...
Ja okei, kiva kun olen löytänyt vanhoja ala-astekavereita, pari inttikaveria ja joitain ihmisiä joille olen jo pitkään halunnut lähettää yksityisen viestin. Harmi kun se ei vaan toimi. En kuitenkaan viitsis ihan mitä vaan kirjotella muiden seinille, kun sitten se näkyy jokaisen ja niiden koirankin news feedissä.
:curs:

Vähän myös mietityttää, että mikä tän facebookin tarkoitus loppujenlopuksi on? En oo viellä törmännyt mihinkään maksulliseen, niin mikä idea niillä perustajilla on alunperin ollu? Tossahan olis paljon potentiaalia ties mihin, kun se on niin tajuttoman suosittu ympäri maailmaa.

Onhan tuo vinha keksintö. Käyttäjät luovat sisällön, (useimmat) kertovat ikänsä, kaupungin yms henk.koht dataa itsestään ja antavat oikeudet mm.omiin kuviin facebookille. Vastineeksi facebook antaa palvelun ja kohdennetut mainokset :D. Markkinamiehelle aika unelma kohde.

Hyvin taitaa taas toimia nuo yksityisasetukset:) Eräs henkilö on oletettavasti piilottanut minulta muistiinpanonsa (mikä on ihan okei, koska en minäkään kaikkea profiilistani tälle tyypille näytä); ne eivät näy läppärillä katsottaessa, mutta kännykän kautta vieraillessa kyllä.

Mikäs siitä noin pahan tekee?

No vitutti viimeeks ku otin kaveriks kaikki ketkä pyys ku en ajatellu sen pidemmälle nii kuukaudessa oli 100 kaveria ja etusivulla puolituttujen juttuja tyyliin "joinpa äsken kahvia". Nyt en tee samaa virhettä vaan otan kavereiks vaan kaikista lähimmät.

Ja vituttaa ku kaikki vanhemmatki puhuu aina facebookista. Ja kaikki firmat on facebookista. Ja uutiset voit linkittää napinpainalluksella facebookkiin. Ja facebookissa on ryhmä x joka haluaa asiaa x. Tulee vaa niin korvista ulos koko paska! mutta pakko sinne oli liittyä ku ei kukaa enää mesetä tai mitää:(

Hyvin taitaa taas toimia nuo yksityisasetukset:) Eräs henkilö on oletettavasti piilottanut minulta muistiinpanonsa (mikä on ihan okei, koska en minäkään kaikkea profiilistani tälle tyypille näytä); ne eivät näy läppärillä katsottaessa, mutta kännykän kautta vieraillessa kyllä.

Mäkin näin ihan vieraan ihmisen seinän kännykän kautta, läppärillä ei näy. :jahas: Tuli taas sellanen fiilis, et näinköhän pitäis poistaa kaikki vähät tiedot, mitä musta siellä on..

Muitakin eroja tulee välillä vastaan riippuen käyttääkö tota tietokoneella, puhelimen netillä vai puhelimen fb-sovelluksella.
Niin paljon kaiken maailman bugeja ja ongelmia on kyllä koko facebookissa, että ei tulis mieleenkään laittaa profiiliin mitään sellaista mistä vois olla ongelmaa levitessään kaikelle kansalle. Kännikuvilla yms. nyt ei ole mitään merkitystä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom