Facebook

En usko, että pystyt itse tuota laittamaan mistään. Kaverisi voi omista asetuksistaan määritellä, ketkä näkevät hänen wallille postatut kirjoitukset.

Joo siis tiedän kyllä että kaverin seinälle kirjoitetut viestit näkyy kaverin kavereille niin kuten kaveri on määritellyt, mutta typerä ominaisuus toi et se viesti/viestiketju näkyy tuossa omassa news feedissäkin omille kavereille. Tuntuu et facebook on tehnyt tarkoituksella nuo yksityisyysasetukset monimutkaiseksi ja sellaiseksi ettei kaikkea voi säätää. Onhan toi nyt ihan perseestä et, jos mulla kaverilistassa a,b,c,d ja kirjoitan d:n seinälle jotain paskaa niin a,b,c näkevät kirjoituksen tuossa uutisseinässä myös.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näkyykö se kaikkien kavereiden news feedissä, jos postaan jotain jonkun kaverini wallille? Tarkoitan, että näkevätkö postin kaikki kaverini vai vaan yhteiset kaverit? En ole ainakaan itse löytänyt mitään asetusta, jolla tuon pystyisi estämään. :( Paska sivusto.

Täällä ei naama toimi pätkänvertaa, ei aukea. Joillain frendeillä toimii sillä sähköpostiin tulee kommentti ilmoituksia. :curs:

Voi nyt saatana tätä musiikki/kiinnostukset jne info-uudistusta!

Klikkasin vain ok kun tuli joku ilmotus ja nyt koko tuo info ruutu linkkaa omille sivuilleen profiilini. Miten hitossa tän saa siihen normaaliin muotoon ilman, että on noi kuvat jokaiset bändistä jne?

+ nyt tulee päivitykset kaikista bändeistä jne etusivulle.

Klikkasin vain ok kun tuli joku ilmotus ja nyt koko tuo info ruutu linkkaa omille sivuilleen profiilini. Miten hitossa tän saa siihen normaaliin muotoon ilman, että on noi kuvat jokaiset bändistä jne?

Mulla sekosi kanssa. Esim. koulutus hävisi kokonaan. Vaikka isäsin uudelleen koulut profiiliin, ei ne enää näy kuin mulle itelleni ja Privacy Settingsistä ei enää löydy kohtaa Education and Work, josta voisi määrätä kuka ko. tiedot näkee. Samoiten aiemmin kotisivulla luki oman nimen alla view my profile, nyt edit my profile??

Itellä kävi kans noin. Jos joku fiksu tietää, että kuinka tehdään paluu entiseen niin laittakaas sitä vinkkiä ja vähän äkkiä. Riepoo :curs:

Mites tuolta saa siten asetukset että ei näkyisi kuin perus kavereiden seinätekstit ja linkkaukset videoihin,eikä siis mitään sitä sovellus saisassea kuinka joku löytänyt ankanpoikasen jostain,tai muita vastaavia, "mitä sinulle huomenna tapahtuu" juttuja.

Mites tuolta saa siten asetukset että ei näkyisi kuin perus kavereiden seinätekstit ja linkkaukset videoihin,eikä siis mitään sitä sovellus saisassea kuinka joku löytänyt ankanpoikasen jostain,tai muita vastaavia, "mitä sinulle huomenna tapahtuu" juttuja.
Ei niitä taida tän joku aika sitten tulleen päivityksen jälkeen enää saada sillä tavalla rajattua. Itseänikin ärsyttää kyllä katsoa, kuinka joku on taas liittynyt johonkin typerään yhteisöön tai pelannut farmvilleä.

Onko ihmisillä oikeesti joku pakkomielle liittyä aina noihin typeriin "olen varma, että muumilaakso saavuttaa x fania"-yhteisöihin. Ketä oikeesti kiinnostaa? Näyttää olevan muutenkin koko fb täynnä jotain "jos 50 fania liittyy, pieraisen"-juttuja.

Oikeastaan ihan kuraa koko facebook nykyään. Vois vaikka kohta poistaa profiilin jos ei muuta keksi. Tonne liittyy nykyään vain kaikki naapurin mummot ja lisäilee kavereiksi, vaikka IRL en todellakaan tunne henkilöä.

Vittu tää vehje ei toimi ollenkaa, jos tuosta omasta profilesta boksista ruksaa pois ton "show relationship status" ja silti se sen näyttää, vittu.

Aika paljon tulee noita kaveripyyntöjä sellaisilta tyypeiltä kenen kanssa en ole ikinä jutellut. Joillakin paikallisilla teineillä on sit noita skaboja että kumpi saa eka 200 kaveria ja ne laittaa kyllä niitä kaveripyyntöjä kaikille sellasille kenen nimen on vaan joskus ees kuullut. Ite hylkään kaikki nää tämmöset kaveripyynnöt kun pyydetään vaan sen takii et näyttäs et ollaan suosittuja kun on 300 kaverii, joista todellisuudessa ehkä 100 on semmosii joiden kaa ne ees joskus juttelee.

Tuleeko facebookin kautta paljon mainoksia tai muuta roskapostia mitä ei henkilökohtaiseen sähköpostilaatikkoon kaipaa? Täytyy nyt rekisteröityä että näkee kaverin reissukuvia useammin mutta mietin olisiko parempi käyttää jotain vanhaa osoitetta. Profiilin hallinnoimisen kannalta oma olisi varmaa helpompi. (?)

Ei mulle ainakaa oo tullu oikeestaa yhtään mainoksia tai roskapostia. Niitä facebookin ilmotuksii tuli yhessä vaiheessa aika paljon mut niitäki saa sieltä asetuksista muokattuu et mitä ne laittaa sinne sähköpostiin.

Itse vasta liityin tuonne, ja melkosta paskaa se on kyllä heti alkuunsa.
Mulle on tullut vastaan sellanen ongelma, etten pysty lähettämään yksityisiä viestejä ollenkaan. Kaikki muu toimii normaalisti, eli voin kirjottaa seinille jne. mutta en pysty käyttämään FB:n chattia enkä send message- toimintoa. Kun yritän lähettää jollekkin yksityisen viestin, se pyytää varmistamaan sähköpostiosoitteen tähän tapaan:

"Before you can interact with other people on Facebook, you need to confirm your email address.
A confirmation email has been sent to . Check your email to complete your account confirmation"

Ongelmana on se, että olen jo todistanut sähköpostini aiemmin, enkä nyt edes saa mitään uutta confirm emailia vaikka se niin sanoo. No sitten etenen seuraavaan kohtaan eli "Don't see the confirmation email? Resend to ." <- Ja tuota kun klikkaan niin tulee vaaleanpunaisella taustalla "An error has occurred". AHA?! Musta on aina ollut hienoa, että noissa erroreissa annetaan mahdollisimman vähän tietoa kyseisestä errorista. No joka tapauksessa mitään muuta ei näytä olevan tehtävissä. Olen useaan otteeseen käynyt klikkaamassa "confirm" nappulaa siitä ensinmäisestä sähköpostista, ja aina se on ohjannut minut omaan profiiliini ja ruutuun tulee teksti "your email has been confirmed succesfully!". Saan myös kaikki kaveri-ilmoitukset emailiin, joten kyllä se ainakin toimii.
Niin joo, kuten lainatuista teksteistä saattaa huomata, niin sähköpostiosoitteen kohdalla on pelkkä . jota en siis lisännyt suojellakseni yksityisyyttäni, vaan siinä tosiaan on pelkkä . Ehkäpä siinä on syy tähän mysteerierroriin.

Näin muuten tämä FB kyllä vaikuttaa aika paskalta. Tai, no mä olen aina ollut sitä vastaan ja vannoinkin etten koskaan liittyisi. Olisinpa kuunnellu vaan itseäni.
Toi news feed on ainakin ärsyttävä. Ja kaikilla on yli 300 kaveria, mitä vittua?! Jos mulla onkin vain 50 kaveria niin olen varmaan epäsosiaalinen törppö (no niin olenkin). En mä kyllä aio lisätä kaveriksi jotain kaupan kassaa ja naapurin kissaa...
Ja okei, kiva kun olen löytänyt vanhoja ala-astekavereita, pari inttikaveria ja joitain ihmisiä joille olen jo pitkään halunnut lähettää yksityisen viestin. Harmi kun se ei vaan toimi. En kuitenkaan viitsis ihan mitä vaan kirjotella muiden seinille, kun sitten se näkyy jokaisen ja niiden koirankin news feedissä.
:curs:

Vähän myös mietityttää, että mikä tän facebookin tarkoitus loppujenlopuksi on? En oo viellä törmännyt mihinkään maksulliseen, niin mikä idea niillä perustajilla on alunperin ollu? Tossahan olis paljon potentiaalia ties mihin, kun se on niin tajuttoman suosittu ympäri maailmaa.

Vähän myös mietityttää, että mikä tän facebookin tarkoitus loppujenlopuksi on? En oo viellä törmännyt mihinkään maksulliseen, niin mikä idea niillä perustajilla on alunperin ollu? Tossahan olis paljon potentiaalia ties mihin, kun se on niin tajuttoman suosittu ympäri maailmaa.
Sivuston tarkotushan on myydä mahdollisimman tarkkoja tietoja käyttäjistä mainostajille.

Itse olen harkinnut liittymistä koska niin suuri osa tapahtumien yms. tiedoista on vaan facebookissa ja ne sivut eivät ole julkisia.

Ehkä muutama prosentin tuhannesosa on käymättä Googlessa. Eli ne jotka avaa sen good ol' Windows ME:llä varustetun Compaq Presarion, klikkaavat työpöydän ainota kuvaketta eli Internet Explorer. Sitten kun, joskus, aukeaa se IE 5.5 niin suuntaavat Altavistaan josta etsivät kakkureseptiä and what not.

EDIT: No joo, onhan niitä nyt huomattavasti enemmän jotka ei Googlea käytä. Jenkeissä Yahoo/Bing/MSN what-not aika suosiossa. Elokuu 2009 jako oli:
Google - 66.1%
Yahoo - 16.2%
Bing - 8.8%
AOL - 3.0%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom