Facebook

Mä käytin kans puoli tuntia yksityisyysasetuksien ihmeellisessä maailmassa, enkä tullut yhtään viisaammaksi. Parempi siis olla kommentoimatta mitään, tai vielä parempi lähteä koko sivustolta.

Ihmiset ei kyllä yhtään ajattele mitä itsestään kertoilevat, puh.nrosta ja osoitteesta lähtien löytyy kaikki. Laittakaa nyt ihmeessä tilinumerot ja pankkitunnuksetkin näkyville. Alkaa myös tosissaan ärsyttää kun ei-niin-imartelevia kuviani laitellaan kaikkien näkyville ILMAN LUPAANI.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alkaa myös tosissaan ärsyttää kun ei-niin-imartelevia kuviani laitellaan kaikkien näkyville ILMAN LUPAANI.

Tämä on vituttanut myös itseäni. En millään haluaisi, että joissakin bileissä otettuja känniördäys-kuvia laitellaan facebookiin ilman lupaa, mutta näköjään osa ei sitä tajua ja siellä sitä ollaan turpa auki ja tukka täynnä. Sitten jotkut kaverin kaverit katselevat ja kommentoivat niitä, joten kyllä tämä yhteisöllisyys on joskus kivaa.

Mä käytin kans puoli tuntia yksityisyysasetuksien ihmeellisessä maailmassa, enkä tullut yhtään viisaammaksi. Parempi siis olla kommentoimatta mitään, tai vielä parempi lähteä koko sivustolta.

Ihmiset ei kyllä yhtään ajattele mitä itsestään kertoilevat, puh.nrosta ja osoitteesta lähtien löytyy kaikki. Laittakaa nyt ihmeessä tilinumerot ja pankkitunnuksetkin näkyville. Alkaa myös tosissaan ärsyttää kun ei-niin-imartelevia kuviani laitellaan kaikkien näkyville ILMAN LUPAANI.
Tämä on vituttanut myös itseäni. En millään haluaisi, että joissakin bileissä otettuja känniördäys-kuvia laitellaan facebookiin ilman lupaa, mutta näköjään osa ei sitä tajua ja siellä sitä ollaan turpa auki ja tukka täynnä. Sitten jotkut kaverin kaverit katselevat ja kommentoivat niitä, joten kyllä tämä yhteisöllisyys on joskus kivaa.
On olemassa "report photo" toiminto ja lisäksi voi pyytää frendejä ottamaan kuvat pois. Oman nimen poistaminen kuvasta estää sen lisäämisen samaan kuvaan uudestaan.

Avautukaa frendeille niistä kuvista tai sitten vaan raportoitte niistä.

Mulla on juminut yksi random ilmoitus tuonne oikeaan alakulman punaiseen boksiin. Ilmestyy sinne joka kerta uudelleen vaikka sen poistan joka kerta. Milläs sen saa pois? Olen nollannut selaimen, kirjautunut ulos jne..

Pitkän vastustelun jälkeen sitä joutunee itsekin tekemään profiilin facebookkiin nyt kun vaihto alkaa olla ohitse ja niin paljon hyviä tyyppejä tavannut.

Itellä on jääny tuommonen ivent invitation jumittaan tuonne ylös. Hylkäsin kutsun ja nyt se kuvake tulee aina kun kirjaudun sisään takaisin. Painaminen yleensä väläyttää ruutua ja kutsu katoaa, tosin näin ei käy aina.

Mistäs saan sellasen asetuksen, että profiilikuva ei näy sellasille henkilöille edes pikkukuvana, joita en ole kaveriksi lisännyt/hyväksynyt?

Miten nykyään saa rajoitettua noita uutisia mitä julkaistaan? Esim. kun lisään kaverin enkä haluaisi niitä seinälläni julkaista...tai vaikka muutan parisuhdetietojani yms? Ennen ne oli helposti valittavissa tuolta asetuksista mutta enää ei tunnu löytyvän.

Poistin oman profiilin alle vuorokaudessa, sivuston ulkoasu oli vaisu ja muutenkin juttu vaikuttaa teinien puuhastelulta " kavereineen". Ratkaisuun vaikutti myös tietoturva ja yksityisyys asiat. Mese ja Skype ovat parermpia noissa pikaviesti jutuissa.

Mistäs saan sellasen asetuksen, että profiilikuva ei näy sellasille henkilöille edes pikkukuvana, joita en ole kaveriksi lisännyt/hyväksynyt?

Itse teen sillälailla että hyväksyn tyypin ja samantien poistan sen.. eihän silloin jää niitä pikkukuvia näkyviin? luulisin näin :D Jossain olen myös nähnyt "estä tämä henkilö" tai "block this person" painikkeen (ehkä unissani). Ja jos et halua profiili kuvaa näkyviin niin senhän saa vain muuttamalla asetuksia: näkyy vain kavereille.

Miten nykyään saa rajoitettua noita uutisia mitä julkaistaan? Esim. kun lisään kaverin enkä haluaisi niitä seinälläni julkaista...tai vaikka muutan parisuhdetietojani yms? Ennen ne oli helposti valittavissa tuolta asetuksista mutta enää ei tunnu löytyvän.

Sama kysymys mutta toisin päin, eli haluaisin että uuden kaverin lisääminen ja ryhmiin liittyminen näkyisi jälleen seinälläni. Olen aikaisemmin laittanut asetuksista etteivät kyseiset tapahtumat näy, ja nyt ei tunnu mistään saavan sitä enää muutettua.

Pystyykö tonne luomaan semmosta profiilia , mihinä ei tarvis välttis "kerätä" kavereita?

Suositut

Back
Ylös Bottom