Facebook

Androidin fabo äpsy jäätyilee nyt aika pahasti. Lisäksi päivittää joka ikinen päivä itseään ilman näkyviä muutoksia. Mikähän tuossa on vialla? Ja on se kumma ettei tule muoks mahdollisuutta vieläkään, pitää mennä selaimen kautta sisään tekemän joku näppäinvihrekorjaus. Silloinkin 50/50 mahku että pakottaa itsensä mobiilifaboon joka on se kaikista paskin vaihtoehto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Notessa ainakin ohjelmistopäivityksen jälkeen fabo on alkanut vetään koko puhelimen välillä niin jumiin, että luuri buuttaa ite ittensä.

Pystyykö sitä laittamaan mitenkään pois päältä, ettei kaverit nää omassa uutisnauhassaan/etusivulla missälie jos tykkään jostain kuvasta? Vituttaa kun kaverilista on salainen, mutta jonkun kuvaa tykätessä siitä ei ole mitään hyötyä.

Pystyykö sitä laittamaan mitenkään pois päältä, ettei kaverit nää omassa uutisnauhassaan/etusivulla missälie jos tykkään jostain kuvasta? Vituttaa kun kaverilista on salainen, mutta jonkun kuvaa tykätessä siitä ei ole mitään hyötyä.

Tekisin kai tässäkin niin, että tykkäyksen jälkeen meen oman sivun toimintalokiin ja poistan sen sieltä aikajanaltani, en ole varma toimiiko. :)

Tää taitaa riippua ihan vaan siitä onko kuva josta tykkäät julkinen eli näkyy kaikille, vai yksityinen eli sellanen jonka näkee vaan jakajan kaverit. Eli jos tykkäät jostaki julkisesta ni se kans sit on julkista... Riippuu siis jakajan määrittelemästä yksityisyydestä, ei voi itse vaikuttaa. Korjatkaa joku jos oon vääräs...:)

Miten tuo kavereiden suosittelu toimii?

Kaveripyynnöissä näkyy "Naishenkilö A, suositteli naishenkilö B". Näkyykö A:lle vastaavasti kaveripyynnöissä "Turisas, suositteli B" ja nyt meidän pitää molempien hyväksyä tuo, ennen kuin kaverisuhde muodostuu? Vai onko B lähettäny A:lle kaverisuosituksen, jonka tämä on hyväksynyt, jolloin vasta on lähteny miulle tuo kaveripyyntö, joka odottaa enää miun hyväksyntää?

Tyystin toinen spekuloinnin aihe onki sitte, miks entinen hoito suosittelee miun kaveeravan oman kaverinsa kanssa, jonka luona oon yhen yön viettäny kiltisti kalsarit jalassa...

Miten tuo kavereiden suosittelu toimii?

Kaveripyynnöissä näkyy "Naishenkilö A, suositteli naishenkilö B". Näkyykö A:lle vastaavasti kaveripyynnöissä "Turisas, suositteli B" ja nyt meidän pitää molempien hyväksyä tuo, ennen kuin kaverisuhde muodostuu? Vai onko B lähettäny A:lle kaverisuosituksen, jonka tämä on hyväksynyt, jolloin vasta on lähteny miulle tuo kaveripyyntö, joka odottaa enää miun hyväksyntää?

Tyystin toinen spekuloinnin aihe onki sitte, miks entinen hoito suosittelee miun kaveeravan oman kaverinsa kanssa, jonka luona oon yhen yön viettäny kiltisti kalsarit jalassa...
En ole aikoihin noita saanut mutta joskus sillon kun noita sain niin ymmärsin että nuo toimivat niin että ketä tahansa voi suositella jotain kaveria toiselle kaverille ilman sen suurempia hyväksymisiä. Mitä tämä käytännössä ainakin silloin oli että A suosittelee B:tä C:lle ja C lähettää kaveri kaveripyynnön B:lle. B ei tästä näe mitään muuta kuin että C on lähettänyt kaveripyynnön.

Saako siinä News Feedissä vasemmalla näkyvästä palkista piilotettua osioita? Siis siitä missä on ryhmät, ne vitun ärsyttävän vammaiset pelisysteemit jne.

Mitenkäs messengeristä pystyy loggaamaan ulos? Ei mene näemmä facesta loggautuessa ja vähän nyt kyrsii kun jää keskustelut kaikkien nähtäväksi. Tarviiko poistaa koko roska?

Pädissä siis.

Oon varmaan pudonnu jo kelkasta mutta miksi ihmeessä nykyään näkee fb kommenttiin kirjoitettuna pelkän nimen (joku uutinen joltain firmalta yms)

Siis tyyliin uutinen -> Veijo Vastaaja: "Jaska Jokunen"

Että mitä vittua?

Oon varmaan pudonnu jo kelkasta mutta miksi ihmeessä nykyään näkee fb kommenttiin kirjoitettuna pelkän nimen (joku uutinen joltain firmalta yms)

Siis tyyliin uutinen -> Veijo Vastaaja: "Jaska Jokunen"

Että mitä vittua?

Veijo veikkaa, että kyseinen uutinen kiinnostaa Jaskaa, joten Veijo täggää Jaskan uutisen kommentteihin. Täten Jaska saa ilmoituksen kyseisestä uutisesta ja tärkeä, tärkeä uutinen ei mene Jaskalta ohi.

Mitenkäs messengeristä pystyy loggaamaan ulos? Ei mene näemmä facesta loggautuessa ja vähän nyt kyrsii kun jää keskustelut kaikkien nähtäväksi. Tarviiko poistaa koko roska?

Pädissä siis.
Messengeritä asetukset. Alimmaisena on vaihda käyttäjää. Sieltä löytyy kirjaudu ulos.

Toi on vahvasti perseestä. Olis sit integroinu ton messengerin eikä tolleen apaattisesti järkänny tota.

On muuten aika metka lisäosa Google cromella tuo lost friends lisäosa.

Eräs tuttuni oli poistanut kavereista ja alkoi tuo poisto askarruttamaan mieltä, koska kuitenkin ihan ns. hyvän päivän tuttuja oltiin ja aina moikattiin kun nähtiin. Paljon yhteisä kavereita jotka hänelle vähintään yhtä "randomeita" kuin minä. Piti sitten tuo sovellus ladata, että näkee vastaisuudessa kuka poistaa ja muutama unfriend ilmoitus sieltä on tullut. Vähän olen alkanut epäilemään, että poistaakohan face noita kavereita "omin päin"? Sen verran erikoinen poisto sinne tuossa muutama viikko sitten tupsahti. En nyt ole viitsinyt lähteä keneltäkään peräämään kyseistä asiaa joten onko jollain muulla tälläisiä epäilyksiä ja mahdollisesti todistusaineistoa asiasta?

Hiukan saatan kuulostaa katkeralta/vainoharhaiselta, mutta ihan aidosti kiinnostaa kyseinen asia :D

Välillä tulee info jostain huippujulkaisusta. Miten sen saa pois päältä. "N.N kommentoi N.N huippujulkaisua ryhmässä N.N".

Taas feispuukissa lyöty viisaat päät yhteen?

Silloinkun joskus vielä olin facebookissa (en enää jaksa lorvia siellä, pidän itse turhana enkä tule enää menemäänkään) oli ärsyttävää kun halus siistiä aikajanaa niin ei ollut mitään valitse kaikki poista komentoa, vaan selaappaa siinä sitten jokainen erikseen ja klikkaa piilota aikajanalta jostain ne pysty poistaakin muistaakseni. Vieläkö se toimii noin ärsyttävästi?

Messengerin ilmoitukset ei toimi?
Joku kuukausi sitten päivityksen jälkeen messengerin ilmoitukset uusista viesteistä ei ole toiminut, useita päivityksiä on tullut sen jälkeenkin mutta ei apua!

Käytössä iphone 4s, uusin käyttöjärjestelmä ja uusin versio messengeristä ja asetukset oikein.

Onko kellään ollu vastaavaa ja millä ratkesi? Tosi rasittavaa availla vähän väliä messengeriä nähdäkseen onko tullu viestejä..!

Oisko mitään hyvää ideaa yrityksen/sivustojen sisäiseen tiedonjakoon, kun kaikki käyttävät samoja yrityksen tunnuksia, mutta vastaavat eri osioista (sivuista, jotka samojen tunnusten alla)? Sivustoille kun ei voi lähettää ryhmäviestejäkään. Kyseessä olisi ikään kuin jonkinlainen sisäinen infotaulu päivityksiin liittyen.

Oisko mitään hyvää ideaa yrityksen/sivustojen sisäiseen tiedonjakoon, kun kaikki käyttävät samoja yrityksen tunnuksia, mutta vastaavat eri osioista (sivuista, jotka samojen tunnusten alla)? Sivustoille kun ei voi lähettää ryhmäviestejäkään. Kyseessä olisi ikään kuin jonkinlainen sisäinen infotaulu päivityksiin liittyen.
Ilmasesta en tiedä mutta Microsoft tarjoaa Office 365 palveluita ja joissa löytyy Sharepoint mukana johon voi rakentaa sisäisen intran, tulee mukana Skype for Business/Lync kokoussofta jolla voi pitää palavereita netissä. Tai sitten suoraan Yammer Microsoftilta joka myös suosittu yritysten facebook.

Outo ilmiö Facebookissa. Viime viikolla oman profiilikuvan pikkukuvat vaihtuivat ihan eri hahmoon. Lopulta hahmo paljastuikin tutuksi henkilöksi, joka ei kuitenkaan ole ystävä Facebookissa. Eli varsinainen kuva ei muuttunut, vain pikkukuva oikealla yläkulmassa sekä joissain kommenteissa. Tänään minun tunnuksellani vaihtui myös kaverin kuva, mutta tällä kertaa tuiki tuntemattomaan. Googlen kuvahaun perusteella löytyi mystisen kuvan omistaja toisesta päästä Suomea. Kummissakin tapauksissa vika on korjaantunut itsestään tunneissa. Olisi jännä tietää miksi näin tapahtuu sekä millä perusteella kuvan valinta tapahtuu.

Osaisikohan joku sanoa, että miksi mulla ei näy yhdellä listalla kenenkään listalle kuuluvan tilapäivitykset? Mulla on valtaosa kyseisellä listalla, ja listan vieressä oleva +20 numero kertoo, että päivityksiä on tullut mutta kun menen katsomaan niitä niin ne eivät näy. Lukee vain "Ei näytettäviä julkaisuja" muutenkin mun etusivulle ei tule kuin muutamien julkaisuja näkyviin. Olen koittanut katsoa jos jokus asetus tms estää, ja tämä sama ongelma on niin puhelimella, PCllä ja tabletilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom