Facebook

Nyt taas vituttaa tässä se kun jonkun taannoisen päivityksen myötä "viimeisimmät" (tjsp) -namiskuukkeli on pistetty johonkin hevonkuuseen valikon taakse. Mikä siinä on niin vetin vaikeaa näyttää defaulttina aikajärjestyksessä jutut eikä jossain ihmehärdellissä?!

Niin ja jos joskus on saatu todistetusti suomennettua kuvat ja tilat sun muut oikein, niin mitä vittua tekee ne "xxx on lisännyt uuden photon" -kukkaset?! Saatanan tunarit!

:p

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt taas vituttaa tässä se kun jonkun taannoisen päivityksen myötä "viimeisimmät" (tjsp) -namiskuukkeli on pistetty johonkin hevonkuuseen valikon taakse. Mikä siinä on niin vetin vaikeaa näyttää defaulttina aikajärjestyksessä jutut eikä jossain ihmehärdellissä?!

Niin ja jos joskus on saatu todistetusti suomennettua kuvat ja tilat sun muut oikein, niin mitä vittua tekee ne "xxx on lisännyt uuden photon" -kukkaset?! Saatanan tunarit!

:p

Laita FB bookmarkkeihin osoitteella:
https://www.facebook.com/?sk=h_chr

Tuo "?sk=h_chr" aiheuttaa sen, että avaa sen automaattisesti niin, että päivitykset on aikajärjestyksessä.

Hyvä vinkki. Sitten on vielä mobiilit, wp ja ipäd -appsut on olleetkin huomattavasti pahempia kuin nettiversio.

Hyvä vinkki. Sitten on vielä mobiilit, wp ja ipäd -appsut on olleetkin huomattavasti pahempia kuin nettiversio.

Joo, noissa nyt näkyy päivitykset ihan miten sattuu ja sille en ole keksinyt mitään ratkaisua.

Toi on kyllä täysin älytöntä, ettei feedi tule aikajärjestyksessä. En voi ymmärtää miksi näin on tehty. Eikä noi top stories kyllä ansaitse titteliään mitenkään.

Joo, kyllä tuon "top stories" selailun kanssa sinne tulee niin randomviestejä näkyviin, että ei mitään järkeä.
Kai siinä olevinaan joku hieno logiikka on takana, mutta eihän se oikein taida toimia.

Androidissa ainakin valikon takana Feedsin alla most recent nappi mutta ärsyttävä ettei sitä saa by default päälle.

Juu ja ainakin omassa puhelimessa se vielä avaa sen sitten niin, että notificationit yms. ei näy ollenkaan. Eli ei mitenkään kovin kätevästi toteutettu.

Voi vitun facebook. Voi saatanan saatana. Opin tänään mistä näkee onko joku ei kaveri lähettänyt sulle yksityisviestin. Eihän mulla ollut hajuakaan että ne menee eri paikkaan. En ollut ikinä edes ajatellut koko asiaa. Ja olihan siellä parin kolmen vuoden takaa muutama nuoruusvuosien kaveri jotain kuulumisia kysellyt. Varmaan ihmetelleet kun en vastaa. Mitään ilmoitusta näistä ei ole ikinä tullut. Aivan vitun näppärästi hoidettu tämäkin ominaisuus. Se ei ole mikään yllätys että Facebook on tehty vaikeaksi käyttää, mutta tää on jo kaiken huippu.

Menkääs katsoon jos ette ole vielä tietoisia. Hakekaa yksityisviestit ja menkää sinne ihan alas ja painakaa sieltä muut viestit. Oliko yllätyksiä? Ei toimi ainakaan mulla mobiilissa ja siinä on yksi syy tietysti siihen etten tästä tiennyt. En käytä ikinä mitään muuta kuin mobiilia.

Voi vitun facebook. Voi saatanan saatana. Opin tänään mistä näkee onko joku ei kaveri lähettänyt sulle yksityisviestin. Eihän mulla ollut hajuakaan että ne menee eri paikkaan. En ollut ikinä edes ajatellut koko asiaa. Ja olihan siellä parin kolmen vuoden takaa muutama nuoruusvuosien kaveri jotain kuulumisia kysellyt. Varmaan ihmetelleet kun en vastaa. Mitään ilmoitusta näistä ei ole ikinä tullut. Aivan vitun näppärästi hoidettu tämäkin ominaisuus. Se ei ole mikään yllätys että Facebook on tehty vaikeaksi käyttää, mutta tää on jo kaiken huippu.

Menkääs katsoon jos ette ole vielä tietoisia. Hakekaa yksityisviestit ja menkää sinne ihan alas ja painakaa sieltä muut viestit. Oliko yllätyksiä? Ei toimi ainakaan mulla mobiilissa ja siinä on yksi syy tietysti siihen etten tästä tiennyt. En käytä ikinä mitään muuta kuin mobiilia.

Siellä on muuten asetus, jolla saa suurimman osan niistä "tuntemattomilta" tulevista viesteistäkin inboxiin. Sen kun laittaa päälle niin ainakin mulla on tulleet kaikki viestit suoraan inboxiin, siis myös "ei kaverilistalla olevilta".
Löytyy ainakin tietokoneella, kun menee siihen "Other" kansioon ja valitsee sieltä "Edit preferences". Sieltä sitten perusfiltteröinti päälle.

Ite olen käyttänyt aktiivisesti tätä jo 6-7 vuotta, en niinkään statuksia päivittele tai lisäile kuvia, kunhan katson mitä muualla tapahtuu.
Olen huomannut, että tähän hommaan menee erittäin paljon aikaa joka päivä, välillä oikein hävettää kuinka usein sen puhelimen ottaa taskusta ja painaa sitä facebook-äppiä. Huomaan kotonakin, että sosiaalinen elämä kärsii tästä... Oikeasti kun mietin, niin tuolla ei ole oikeastaan mitään muuta järkevää mitä tarvin, kuin muutamat facebook-ryhmät (kirpparit, luomutilaukset, sun muut vastaavat).
Jotakin blogeja joita seuraan saa kätevästi auki sen kautta, mutta samat blogipäivitykset löydän myös instagramista ja twitteristä.

Onko täällä käyttäjiä jotka on käyttänyt facebookia kauan ja syystä tai toisesta poistanut tilin?
Entäs minkälaisia kokemuksia tästä on?

Mulla oli pitkään pois päältä ja mikäpä siinä. Äkkiä siihen tottuu ettei ole. Ei se kyllä omalla kohdalla sitä puhelimen räpellystä vähentänyt, sitte vaan kattoi jotain muuta.

Nykyään taas on käytössä kun tuli jossain vaiheessa tää ryhmät ominaisuus. Meillä on treeniryhmä ja aivan helvatun kätevää sopia yhteistreenejä yms sen kautta.

Joo, siis se puhelimen näpertely on oikeastaan syy miks sen haluaisin poistaa. Ja vaikka poistaisinkin facebookin, niin luutavasti katsoisin sitten jotakin muuta turhaa.

Jos en tarvisi sähköpostia ja navigaattoria puhelimella, niin voisin melkein kokeilla palata takaisin vanhaan turvalliseen Nokian näppisluuriin.

Osaisiko joku auttaa seuraavan asian kanssa; yritin poistaa kaikki postaukset yms tavaran omalta seinältäni, sain kaiken poistettua omasta näkymästäni ja kun katson "näytä henkilönä" toiminnon kautta niin tyhjä on.
No pyysin kaveriani katsomaan mitä hän näkee seinälläni, niin profiilini on täynnä jotain vuosien takaisia kysymyksiin vastauksia :D En löydä näitä toimintalogista tai mistään, mikään yksityisasetus ei auta näihin.
Mitenhän nämä saisi pois?

Kaverin näkymä:
testit.jpg

Oma näkymä:

nimet_n.jpg

Jasso. Kohta poistuu sitten chat myös selaimen mobiiliversiosta.... hohhoijaa.........
Eli pian jos haluaa käyttää chattia puhelimella, on pakko asentaa Messenger.

Chromea itse käytän Androidilla, ja sillä se mulla joka chatin klikillä vippaa Google Play:n puolelle Messengeria lataamaan. Siis, joka kerta kun klikkaa chat ikonia mistä pääsee listaukseen, ja joka kerta kun klikkaa tietyn henkilön chatin auki.
Käytännössä siis jos haluaa chattia käyttää, tarvitsee aina painaa kahteen kertaan back sieltä Play storesta.

Tosiaan näyttää siltä että kohtahan se chat sitten poistuu koko mobiilipuolen koodista, ja sinne ei enää pääse mitenkään.

Joo ton Messengerin pakotus on todella ärsyttävää. Ruksia saa klikata jatkuvasti ja silti heittää sovelluskauppaan. En ole lataamassa mitään sovellusta sitä varten että saan katsottua parit uudet viestit. FB-sovelluksenkin poistin jo aikoja sitten, selainversio on minulle täysin riittävä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom