Excelin alkeet, missä/miten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Eli löytyykö jotain oikeasti hyvää itseopiskelumateriaalia Exceliin esim. kirjastota tai netistä ja tottakai SUOMENKIELISENÄ.

Mä en osaa tehdä ton ohjelman kanssa yhtään mitään, mutta ois tarve opetella.

Eli onnistuuko järkevästi itseopiskellen vai kannattaako mennä peräti kursseille? Ja jos kursseille, niin mistä kannttaisi hyvää perusopetusta lähteä kyselemään? Monikin noita tarjoaa, mutta mitkä ovat hyväksi havaittuja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Microsoftin sivuilla oli jotain itseopiskelumateriaalia ja tais olla jopa Suomeksi. Jos kaavojen kanssa pelaa, niin sillä on väliä onko Office amerikan- vai suomenkielinen.

Ehdottomasti suosittelen kaverin hankkimista avuksi... Ohjelma on kuitenkin erittäin simppeli kun oppii käyttämään ja visuaalisesti näyttää paljon monimutkaisemmalta kuin mitä oikeesti on..

Itselläkin pakollisena koulutuksen puolesta ko. ohjelman perusteet ja about vuosi sitten kävin tälläsen kurssin... En ite tajunnu sanaakaan teorialuennoilla esitetyistä asioista... Mutta kun istu koneen ääreen ja kaveri vähän jeesas alkuun siit logiikasta miten excel skulaa ni sit oli jo ihan peace of cake... ja perushommien jälkeen käy itseopiskelukin ihan jouhevasti....

Eli joku opastamaan ja ei tosiaa kauaa sitä opetust tarvii kuhan sen peruslogiikan (viitaukset eli dollarimerkit jne...) hiffaa..

Eli löytyykö jotain oikeasti hyvää itseopiskelumateriaalia Exceliin esim. kirjastota tai netistä ja tottakai SUOMENKIELISENÄ.

Mä en osaa tehdä ton ohjelman kanssa yhtään mitään, mutta ois tarve opetella.

Eli onnistuuko järkevästi itseopiskellen vai kannattaako mennä peräti kursseille? Ja jos kursseille, niin mistä kannttaisi hyvää perusopetusta lähteä kyselemään? Monikin noita tarjoaa, mutta mitkä ovat hyväksi havaittuja?
Materiaalia en osaa suositella, mutta jos oot ohjelman kanssa "ihan käsi", niin joku sopiva peruskurssi voisi alkuun olla ihan toimiva ajatus. Halvimmalla ehkä joku kansalaisopistotyyppinen ratkaisu voisi olla ihan näppärä. Oman paikkakuntani kansalaisopisto on ainakin jo vuosia pitänyt erinäisten toimistosovellusten peruskursseja ja noissa kansalaisopistoissa hinnat ovat yleensä suht pieniä.

Tietysti, jos ystäväpiiristä löytyy joku opetukseen taipuvainen ohjelman käytön hallitseva, niin saattaapi olla että tulisi viellä halvemmaksi.

Itse olen opiskellut excelin käytön yrityksen ja erehdyksen kautta ja nykyään tienaan leipäni erinomaisen excelin käyttötaitoni kautta. Just viikolla oli puhetta siitä töissä kun porukka kyseli mistä oon taidot opetellut.

Googlesta löytyy jotain ihan perusjuttuja mitä varmaan kannattaa lähteä testaamaan. Riippuu tietysti siitä minkälainen tarve sinulla on.

Osta (tai löytyy varmaan kirjastostakin) Docendon kustantama Excel-kirja. Jos ei ole aiempaa kokemusta Officesta, nuo Docendon ovat aika hyviä kirjoja.

Kurssia ei varmasti tarvitse, jos itsellä löytyy vain tarpeeksi motivaatiota ottaa asioista selvää. Perusjuttuja ei ainakaan kovin vaikea ole oppia.

EDIT: Kyseinen kirja voi olla myös vanhemmallekin Excel versiolle tarkoitettu, ominaisuudet on ihan samat kuin uusissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom