EU suunnittelee uusien autojen maksiminopeudeksi 160km/h

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei mitään tuollaisia turhuuksia. Ajatelkaa mitä se aiheuttaisi tulevaisuuden autokannalle: No more fast cars. Sitäpaitsi, mitä jos haluankin ulkoiluttaa sitä semi-sporttista kattilaani radalla, ihan vaan vaikka sen vuoksi että kokeillaan onko autoni nopeampi kuin kaverin Honda. Enkä varmana osta sitä varten toista autoa radalle, Suomessa autoilu ja auton omistaminen on muutenkin niin jumalattoman kallista.

Ei sillä autolla tarvi ajaa lujaa yleisillä teillä, vaikka sitä lujaa pääsisikin. Tätä on tosi vaikeaa selittää niille jotka eivät saa mitään mielihyvää kiihtyvyydestä tai vauhdista. "Mitä tekee Suomessa Ferrarilla ku missään ei saa ajaa yli sataa kahtakymppiä" jne. Ja onhan tehokkaalla autolla turvallisempi ohittaa, tiettyyn rajaan asti toki.

Sitäpaitsi kaikenlainen ylimääräinen holhous ärsyttää suunnattomasti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Asian ytimeen!!!

Sitä rajoitusta kannattavat ne joilla on joku saatanan corollan ritsku joka ei edes kulje sitä 160km/h.

Autoilu on elämän tapa, mutta jos EU nussii taas niitä direktiivejä niin voi saatana.
 
Asian ytimeen!!!

Sitä rajoitusta kannattavat ne joilla on joku saatanan corollan ritsku joka ei edes kulje sitä 160km/h.

Autoilu on elämän tapa, mutta jos EU nussii taas niitä direktiivejä niin voi saatana.

Eipä mua haittaisi ku tällä hetkellä kaarana opel corsa -96 1.2I mahtavilla 50hv:lla :D Niin ja huiput kokeilu moottoritiellä n.130 km/h :hyper:
 
Tuo koskisi ilmeisesti myös moottoripyöriä?

160 kattonopeus ei olisi ollenkaan huono jos se rajotettaisiin elektronisesti, ja näinollen kiihtyvyys ei kärsisi. Prätkälläkään harvemmin henkilöautoja ohiteltaessa nopeus pomppaa yli 160. Ja tuohon fiilistelyyn: Jos vauhti tuntuu hiljaiselta, ajaa liian isolla tiellä. ;)
 
no aikamoisella kinttupolulla saa ajaa, että 160 tuntuu kovalta..

no myönnetää että täällä meilläpäin yhdellä 30alueen sokkokaarteisella normi omakotialuetiellä 18vnä 160 km/h mittarinopeutta tuntu jotenki ees vauhdeilta jo.. elkää tehkö perässä, ruumiita tulee ennemmin tai myöhemmin..


Joo ja tuntu se kanssa ku lukitsi jarrut viimekesäsestä työpaikasta himaanpäin 30km/h teollisuusalue tiellä yli 150km/h vauhdeista jarrutuksessa 90asteen risteykseen aika pelottavalta jopa.:)

nii ja koskaa en oo sakkoja saanu enkä aatellu kyllä koskaa enää yleisillä teillä ajaa kovaa, se on kuitenki ihan sieltä.. Nykyään viisastuneena noudatan aina rajoituksia. SILTI, jos toi rajotus tulee ni vittu mä muutan vaikka siperiaan, mutta multa ei kukaa autoilua vie......!!!!!!!
 
Hei..

Tuohon 162km/h nopeuteen rajoittamisella on perustelunsa.

Autot, jotka kulkevat kovempaa, ovat rakennettu kestämään törmäykset niissä nopeuksissa. Tämä taas tarkoittaa suurempaa painoa, joka lisää sitä kulutusta.

Tilaankin äkkiä sen 6000kg painavan Ferrarini ennen kuin on liian myöhäistä...

http://www.theregister.co.uk/2007/07/03/eu_davies_100mph_vehicle_ban/

Onneksi sentään ympäristöystävälliset citymaasturit ja muut hummerit ovat edelleen kaikkien viherpeippojen käytettävissä.
 
no myönnetää että täällä meilläpäin yhdellä 30alueen sokkokaarteisella normi omakotialuetiellä 18vnä 160 km/h mittarinopeutta tuntu jotenki ees vauhdeilta jo.. elkää tehkö perässä, ruumiita tulee ennemmin tai myöhemmin..


Joo ja tuntu se kanssa ku lukitsi jarrut viimekesäsestä työpaikasta himaanpäin 30km/h teollisuusalue tiellä yli 150km/h vauhdeista jarrutuksessa 90asteen risteykseen aika pelottavalta jopa.:)

Juuri tälläisen touhun takia pitäisi kaikkia autolla koheltamisesta saatavia rangaistuksia koventaa tuntuvasti. Täysin kusipäistä touhua tuommonen ja sitten vielä brassailet täällä noilla mahtavilla vauhdeillasi.:wall:
 
Tuohon 162km/h nopeuteen rajoittamisella on perustelunsa.

Autot, jotka kulkevat kovempaa, ovat rakennettu kestämään törmäykset niissä nopeuksissa. Tämä taas tarkoittaa suurempaa painoa, joka lisää sitä kulutusta.

http://www.theregister.co.uk/2007/07/03/eu_davies_100mph_vehicle_ban/

Tuo olikin hyvä linkki. Raportin tekijä on todellakin ajatellut asian noin. Nyt kun nopeusrajoitusidean takana ei ole mitään etäisestikään hiilidioksidipäästöihin liittyvää fiksua ajatusta, uskoisin autoteollisuuden lobbareiden hoitavan homman parhain päin. Siis niin, ettei rajoitusta tule :)
 
Mitä vittua se uusi auto auttaa jos ajetaan selvää ylinopeutta kun kuitenkaan perille pääsee hiukan hitaamminkin?
Uuden auton omistajat nyt aina luulevat, että kyllä tällä nyt saa ajaa vaikka 200 kun tämä pysyy tiellä ihan omilla loistavilla taidoilla.
Teinit, uusien autojen omistaja, rattijuopot ja muut sunnuntai formulakuskit vaan pakotetaan ajamaan 100-120km/h. Ei se hiukan suurempi nopeus aikaa niin paljoa säästä, mutta nopeuden pakkohidastaminen parantaa muiden ihmisten turvallisuutta huomattavasti.

Luitko ollenkaan mitä kirjoitin? Miten se vaarantaa muiden turvallisuutta, jos kokeilee SELVIN PÄIN oman auton suorituskykyä TYHJÄLLÄ moottoritiellä? :david:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juuri tälläisen touhun takia pitäisi kaikkia autolla koheltamisesta saatavia rangaistuksia koventaa tuntuvasti. Täysin kusipäistä touhua tuommonen ja sitten vielä brassailet täällä noilla mahtavilla vauhdeillasi.:wall:

Sult tais hukkua mun kirjotuksen VIIMEINEN loppukaneetti.

Mä taisin tuoda sen ilmi että toi on perseestä ja en koskaan enää aja noin, ja kirjoitin ton nyt juurikin siksi, että halusin vaan sanoa, että 160 menevillä autoilla on ihan yhtä vaarallista kaahailua tiedossa kuin 260

Kyllä lähtään siitä että jos vaikka kaupungin keskustassa ajaa ees 80 se on hirveetä riskipeliä, saatikka 160. Tolla uudistuksella ei saa mitään järkevää aikaisiksi, vittu jos se toteutuu mä muutan oikeesti viipurii
 
En jaksanut lukea läpi kuin muutaman ekan sivun postauksia, joten laitan omat kommenttini nyt tähän.

Kaikki jeesukset, ketkä ovat sitä mieltä että joku xx nopeus riittää kaikille autoille, eivät aja paljoa niillä vessoillaan maanteillä. Sama pätee niihin, joiden mielestä 1.6L kone riittää kaikille. Sitten kun ajette vähintään 30.000km vuodessa maanteillä ja moottoriteillä niin katsotaan asiaa uudestaan. Kun jumitat rekan takana joka päivä 10min, koska nykyisellä mosalla ei ohi ajoissa kerkeä, niin tulee kummasti ahdinta tai isompaa myllyä ikävä. Toisilla ihmisillä nämä tehokkaammat autot nostavat elämän laatua -> vähemmän aikaa tien päällä, enemmän aikaa kotona.

Toinen pointti. Mulle on ihan sama mitä nopeutta muut ajavat. Jos itse ajan ylinopeutta, on se mun oma asia, ei kenenkään sosiaalidemokraatin. Jos päästelen motarilla yöllä 200km/h+, en todellakaan vaaranna mitään muuta kuin itseni. Jos siihen kuolen, niin se on voivoi. En aja sillä tyylillä tai nopeudella, että sivulliset koskaan vaarantuvat.

Viestini on tahallaan tehty vähän yliampuvaksi, saadaan ainakin kunnon keskustelua aikaiseksi. Jos mietitään viime aikojen liikennekuolemia, niin useimmissa on ollut syyllisenä alkoholi, huono ajotaito tai surkea kalusto. Todellisuudessa ylinopeus ei ole niin suuri ongelma kuin annetaan ymmärtää.
 
En jaksanut lukea läpi kuin muutaman ekan sivun postauksia, joten laitan omat kommenttini nyt tähän.

Kaikki jeesukset, ketkä ovat sitä mieltä että joku xx nopeus riittää kaikille autoille, eivät aja paljoa niillä vessoillaan maanteillä. Sama pätee niihin, joiden mielestä 1.6L kone riittää kaikille. Sitten kun ajette vähintään 30.000km vuodessa maanteillä ja moottoriteillä niin katsotaan asiaa uudestaan. Kun jumitat rekan takana joka päivä 10min, koska nykyisellä mosalla ei ohi ajoissa kerkeä, niin tulee kummasti ahdinta tai isompaa myllyä ikävä. Toisilla ihmisillä nämä tehokkaammat autot nostavat elämän laatua -> vähemmän aikaa tien päällä, enemmän aikaa kotona.

Toinen pointti. Mulle on ihan sama mitä nopeutta muut ajavat. Jos itse ajan ylinopeutta, on se mun oma asia, ei kenenkään sosiaalidemokraatin. Jos päästelen motarilla yöllä 200km/h+, en todellakaan vaaranna mitään muuta kuin itseni. Jos siihen kuolen, niin se on voivoi. En aja sillä tyylillä tai nopeudella, että sivulliset koskaan vaarantuvat.

Viestini on tahallaan tehty vähän yliampuvaksi, saadaan ainakin kunnon keskustelua aikaiseksi. Jos mietitään viime aikojen liikennekuolemia, niin useimmissa on ollut syyllisenä alkoholi, huono ajotaito tai surkea kalusto. Todellisuudessa ylinopeus ei ole niin suuri ongelma kuin annetaan ymmärtää.

Asia puhetta. Tilanteeseen oikein sovitettu nopeus, eikä turhaa viinaa niin oma turvallisuus siinä vain kärsii ja lompakko toisinaan. Tietenkin on mahdollista että jänis tai hirvi hyökkää puskasta eteesi mutta sama voisi sattua rajoitusten puitteissakin (ainakin minulle sattui 40km/h vauhdilla kun jänis juoksi alle).
 
En jaksanut lukea läpi kuin muutaman ekan sivun postauksia, joten laitan omat kommenttini nyt tähän.

Kaikki jeesukset, ketkä ovat sitä mieltä että joku xx nopeus riittää kaikille autoille, eivät aja paljoa niillä vessoillaan maanteillä. Sama pätee niihin, joiden mielestä 1.6L kone riittää kaikille. Sitten kun ajette vähintään 30.000km vuodessa maanteillä ja moottoriteillä niin katsotaan asiaa uudestaan. Kun jumitat rekan takana joka päivä 10min, koska nykyisellä mosalla ei ohi ajoissa kerkeä, niin tulee kummasti ahdinta tai isompaa myllyä ikävä. Toisilla ihmisillä nämä tehokkaammat autot nostavat elämän laatua -> vähemmän aikaa tien päällä, enemmän aikaa kotona.

Toinen pointti. Mulle on ihan sama mitä nopeutta muut ajavat. Jos itse ajan ylinopeutta, on se mun oma asia, ei kenenkään sosiaalidemokraatin. Jos päästelen motarilla yöllä 200km/h+, en todellakaan vaaranna mitään muuta kuin itseni. Jos siihen kuolen, niin se on voivoi. En aja sillä tyylillä tai nopeudella, että sivulliset koskaan vaarantuvat.

Viestini on tahallaan tehty vähän yliampuvaksi, saadaan ainakin kunnon keskustelua aikaiseksi. Jos mietitään viime aikojen liikennekuolemia, niin useimmissa on ollut syyllisenä alkoholi, huono ajotaito tai surkea kalusto. Todellisuudessa ylinopeus ei ole niin suuri ongelma kuin annetaan ymmärtää.

Samaa mieltä joka sanasta, paitsi etten mä aja työkseni autoa.. Sen sijaan mä oon sen luokan autofriikki, etten mä kyllä todellakaan voi ajatella olevani onnellinen, jos kaikki pakotetaan samaan muottiin ajelemaan 1.2litrasilla opel corsilla.
 
Zone-sarja -42%
....Sitten kun ajette vähintään 30.000km vuodessa maanteillä ja moottoriteillä niin katsotaan asiaa uudestaan. Kun jumitat rekan takana joka päivä 10min, koska nykyisellä mosalla ei ohi ajoissa kerkeä, niin tulee kummasti ahdinta tai isompaa myllyä ikävä... Toisilla ihmisillä nämä tehokkaammat autot nostavat elämän laatua -> vähemmän aikaa tien päällä, enemmän aikaa kotona.

Tuossahan rajoitetaan vain huippunopeutta. Samanlailla sillä hypertriplarurbo sportti corollalla rekasta ohi pääsee. Huiput ei kuitenkaan tule vastaan:thumbs:
 
mä oon sen luokan autofriikki, etten mä kyllä todellakaan voi ajatella olevani onnellinen, jos kaikki pakotetaan samaan muottiin ajelemaan 1.2litrasilla opel corsilla.

Älä pelkää, ei tule. Vai osaatko kuvitella, että ministerit ja muut kansanedustajat ajelisivat 1.2 litrarilla corsilla? Ei ne omaa luksustaan mene pois sahaamaan.
 
Miten nää Opel Corsat liittyy tähän huippunopeuden rajoittamiseen?
Eikö muiden autojen huippunopeutta voi rajoittaa? :david:

Kuten joku tuolla sanoikin että samalla tavalla sen rekan ohi ehtii kiihdyttämään vaikka huiput oliskin vaan ton 162km/h

(nimimerkillä n.60000 km/vuodessa)
 
Jos päästelen motarilla yöllä 200km/h+, en todellakaan vaaranna mitään muuta kuin itseni.

Tämä pitänee paikkansa jos ajelet tyhjällä moottoritiellä. Et kuitenkaan ole ainoa tien käyttäjä. Oletetaan että tapahtuu jonkinlainen onnettumuus, sanotaan nyt vaikka että menetät ajoneuvon hallinnan, sattuu hirvikolari tai puolisokea vanhus päättää vaihtaa kaistaa kun olet ohittamassa tätä 200 kilometrin tuntinopeudella.

Tuollainen isompi auto ei pysähdy kuin seinään 200 kilometrin tuntinopeudella. Eikä myöskään katoa kuin tuhka tuuleen. Paskamaisimmassa skenaariossa saadaan aikaan hirvittävä kaaos ensin niillä kaistoilla joilla olet itse liikkumassa ja hetken päästä vastaantulevien kaistoilla auton ajautuessa sinne puolelle ja vauhdin ollessa vielä 170 km/h.

Moottoriteillä on toki turvallisuusjärjestelyitä. Kaistojen leveydet, etäisyydet vastaantulijoiden kaistoista, kaiteet ja niin edelleen. Näitä ei ole suunniteltu ensisijaisesti 200 kilometrin tuntinopeutta ajatellen. En kiistä sitä etteikö tehokkaampi auto lisää ajomukavuutta paljon ajavalle, mutta tuo ajattelumalli, jossa kaahari ajattelee vaarantavansa vain oman turvallisuutensa kuulostaa järkyttävän lyhytkatseiselta, ajattelemattomalta, piittaamattomalta ja suoraan sanoen typerältä.

Niin kauan kuin ylinopeutta ajava auto ei suorita uskomatonta katoamistemppua onnettomuuden sattuessa on turhaa väittää vaarantavansa vain oman turvallisuutensa. Liikennesäännöt ovat olemassa liikenneturvallisuuden ylläpitämiseksi, ei niitä autoilijoiden kiusaksi ole kehitetty.
 
Miten nää Opel Corsat liittyy tähän huippunopeuden rajoittamiseen?
Eikö muiden autojen huippunopeutta voi rajoittaa? :david:

Kun nyt kyseessä tuon ehdotuksen tehneen MEPin mielessä ei ollut huippunopeuden rajoittaminen tehokkaista autoista, vaan tehokkaiden autojen poistaminen myynnistä, jotta CO2 päästöt vähenisivät. Ehkä se liikenneturvallisuuden parantaminen oli siinä oheissyynä, en ole jaksanut ehtinyt osannut viitsinyt lukea sitä alkuperäistä ehdotusta.

Eli, 100500 kulkeva kaara mihin on isketty rajotin 160 kohdalle ei olisi ehdotuksen auto. 160 kulkeva auto ilman rajoitinta taas olisi.
 
Tässä tulee käymään sama juttu kuin valtaosassa näistä typerimmistä EU-säädöksistä. Suomi noudattaa tätä, ja valvoo tämän toteutumista erittäin tarkasti, ettei EU:ssa vain pahenneta mieltään ja Saksa haistattaa pitkät koko hommalle.:D

Tämän postin myötä uskoni Suomen nuoriin palautui kertaheitolla! Hagure on sisäistänyt muailman menon fantastisesti. Ten points:D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom