Etusäärilihasten treenaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Treenaako kukaan säären etuosassa olevaa lihasta, joka kohottaa jalkapöytää ylöspäin. Itse treenaan sitä pohjepäivänä istumalla penkillä ja nostelemalla kulmatankoa etusäärilihaksillani.

Onko mielestänne tästä liikkeestä mitään hyötyä edes apuliikkeenä isompiin jalkaliikkeisiin.

Originally posted by jjylonen
Onko mielestänne tästä liikkeestä mitään hyötyä edes apuliikkeenä isompiin jalkaliikkeisiin.
Kyseessä on penikoiden eli tibialihasten treenaus.

En osaa sanoa auttaako tuo kovinkaan paljon yleisvoimaan, mutta ehkäisee hyvin penikkatautia.

Asiaan liittyen...

Monella on varmaan sama ongelma kuin itselläni, että juokseminen aiheuttaa vittumaisen poltteen juurikin tuohon säären etuosaan. No, eilen olin rivakalla kävelylenkillä sääret tulessa kunnes jossain 30 minsan kohdalla alkoi kummasti helpottamaan. Loput 15 minuuttia menikin sitten iloisesti hölkäten. Oli kyllä voitonriemuinen tunne kun pystyi juoksemaan ilman tuskan irvistystä naamalla :)

Originally posted by gmarx
Asiaan liittyen...

Monella on varmaan sama ongelma kuin itselläni, että juokseminen aiheuttaa vittumaisen poltteen juurikin tuohon säären etuosaan. No, eilen olin rivakalla kävelylenkillä sääret tulessa kunnes jossain 30 minsan kohdalla alkoi kummasti helpottamaan. Loput 15 minuuttia menikin sitten iloisesti hölkäten. Oli kyllä voitonriemuinen tunne kun pystyi juoksemaan ilman tuskan irvistystä naamalla :)

Jep.. Aina kun en ole vähään aikaan käynyt reippaalla kävelyllä niin alkaa sattumaan noihin lihaksiin. Vähäksi aikaa kun laskee nopeutta niin taas helpottaa. Tarpeeksi lenkkiä vain niin loppuu kivut.

Mulla meni joskus nuorempana penikat niin kipeeksi että käveleminenkin sattui aika helvetisti.
Kävin "avaamassa" ne ihan hierojalla ja ai perkele kun tuntu hyvältä!
Suosittelen kyllä käymään "ammattiauttajalla" jos menee tosi pahaan kuntoon.

Ei ole sellanen paikka mitä ei voisi itse hieroa, laitat vaan jotain öljyä pintaan niin helpottuu kummasti. Varmasti auttaa kun pari kertaa viikossa uhraat kymmenen minuuttia.

Keksinpä juuri, että kun jotkut ihmiset "hytkyttävät" jalkojansa esim. tietokoneen ääressä istuessa, niin hehän ilmiselvästi treenaavat juuri näitä lihaksia. :lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Dragon
Penikoiden vaivatessa hoidan niitä mobilatilla ja kaulimella hieromalla. Auttaa ainakin meikäläisellä.

Ja sitten jouluna herkutellaan mobilaatti-pipareilla. Älkää lapset lainatko äitinne kaulimia. Puukaulimesta tota mobilaattia ei saa millään pois.

Originally posted by ola
Keksinpä juuri, että kun jotkut ihmiset "hytkyttävät" jalkojansa esim. tietokoneen ääressä istuessa, niin hehän ilmiselvästi treenaavat juuri näitä lihaksia. :lol2:

Käyttääkö ne lisäpainoja kengänkärjissä...:D

Jos venyttää säärtä siitä sivusta, niin ainakin mulla auttaa. Penikathan ne on siinäkin.

Tuntuuko kipu nilkan kohdalla jo, vai vasta ylempänä sääressä?
Jos nilkan kohdilla tuntuu, niin kyse on myös yhdestä toisestakin jutusta...voin sit selittää tarkemmin, jos joku huomaa itsellään ko. kipua...

Niksivinkki säärten etuosien treeniin!

Aloitappa kätevästi harrastamaan taitoluistelua, niin saat jättiläismäiset säären etuosat. Tehostat harjoitusvaikutusta laittamalla sukkahousut jalkaasi ja halutessasi myös parit päähäsi, niin kaverit eivät tunnista kaatuilevaa kolmois-slutz-salkov-jannua.

Oikeesti oon ihmetelly kauniimman puoliskon sääriä, typy painaa noin 50kg vähemmän kuin itse, mutta häviän säärilihaksien koossa (suhteessa) mennen tullen jääprinprenssalle..

wab, tässäpä sinulle ohjeistusta

Eli asiaan... Sulla on ilmeisesti jalkapöydän holvikaaren kohdalla luut laskeutuneet alaspäin, jolloin niiden väliin jää hermoja puristuksiin, joka aiheuttaa tosi ikävää kipua ja puutumista nilkassa ja sääressä. Vaivaan on kyllä apukeinot!:)

Eli sä voit itse stabilisoida niitä jalkapöydän luita liikuttelemalla niitä käsilläsi jalkapöydän kohdalta. Otat molemmilla käsillä kiinni ja venksuttelet ylös alas! Ja sen jälkeen otat tennispallon tai jonkun muun vastaavan suhteellisen kovan pallon, ja seisaaltaan pyörittelet sitä holvikaaren alla, saat laittaa painoa ihan kunnolla hoidettavalle jalalle! Ja välillä voit ihan vaan seistä pallon päällä. Tällä tavoin saat luut oikeille paikoilleen, ja kivun poissa!
Tuohon ohjelmaan ei kauaa mene, ja auttaa varmasti!

Mulla itsellä on sama vaiva, ja ilman tuota "jalkajumppaa" en pysty edes juurikaan kävelemään. Mut toi jumppa alle ennen kävely/juoksu lenkkiä, niin johan huomaa eron ja matka taittuu paljon paremmin!!:) On tuo muuten vähän ihmeellinen vaiva sinällään...:lol2:

kiitoksia..
nyt ei onneks oo hetkeen ollu vaivoja ku oon varonu tuota jalkaa muutenki penikoiden takia, mutta täytyypä koittaa ku ens kerralla taas on kipee.

Suositut

Back
Ylös Bottom