Vieläkin turpoilee aika karusti tuo polvi. Lämmötkin nosti, joten saattaa olla tulehtunut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla on n. 11 viikkoa leikkauksesta ja säkkiä hakkailen Muellerin polvituen varmistuksella. Kyykkyä pystyy tekemään n. 20 kilolla 90 asteen kulmaan. Fysioterapeuttini sanoi että tässä vaiheessa "normaalisti" on porukka jo juossut ja vedellyt syväkyykkyä mutta mulla ilmeisesti ei vaan parane niin nopeasti ku muilla. No, eteenpäin kuitenkin mennään.
Onkos kellään tietoa miten treenata katkenneen eturistisiteen kanssa? Pakkohan sitä leikkausta odotellessa on jotain jaloille tehdä.
Treenasin pitkästä aikaa jalkoja. Käytin polvessa sidettä ja auttaa kummasti. Painot oli noin puolta maksimitehosta ja sarjat pitkiä. Pumppia vain. Kyykky sujui jotenkuten mutta ojennus oli tosi häijyä. Kunnon treeniä en ole vetänyt elokuun jälkeen.
Noh, uusintaleikkaus tiistaina joten sitten ei treenata mitään taas pitkään aikaan.
Mieti ihan rauhassa miten treenaat. Mikäli kuntoutat polveasi vielä tuon tuen kanssa treenaamisen lisäksi sen 3 krt vko niin ok.
sit vielä yks ihmettely, mun pitää piikittää itteeni joka päivä navanseutuun, ettei tuu veritulppaa, en oo nähny kenenkää muun aiemmin kirjottava sellasesta, vai onko se sitä että on jo tuota ikää ja on nainen?
Tsemppiä vaan kaikille.:wanha:
Tähän minäkin uskoisin, vaikkei tuota kokemusta niin paljon olekaan . Että eiköhän lääkärisetä sitten aikanaan kerro onko tuki treeneissä tarpeellinen - itselleni tuli yllätyksenä se, että olin jo vuosikaudet sellaisia ihan turhaan käyttänyt, onneksi sentään halvempia neopreeniversioita. Läkärini mielestä kun sellaisista on hyötyä lähinnä sivusiteensä hajottaneille, tiedä sitten. Ja kyllä salitreenillä hankitut lihakset sentään aina tuet voittavat!Luonnollinen paraneminen ilman tukia tuo mielestäni paremman tuloksen (kuntoutusvaiheessa!) kuin tuen kanssa treenaaminen.
Piikkikuuria en sentään saanut, mutta vielä leikkauksenjälkeisenä aamunakin pistettiin juuri tuosta syystä tököttiä mahanahkaan. Ikää kai sen verran vähemmän että tämä riitti :D eikä tulppia tullut.sit vielä yks ihmettely, mun pitää piikittää itteeni joka päivä navanseutuun, ettei tuu veritulppaa, en oo nähny kenenkää muun aiemmin kirjottava sellasesta, vai onko se sitä että on jo tuota ikää ja on nainen?
Tsemppiä vaan AiiIveille ja yritä vaan totella mitä ne fysikaalisen tädit neuvoo, hiljaa hyvä tulee....:thumbs:
Mulla ainakin auttoi tuohon paineeseen jalan liikuttaminen, nimenomaan rohkeasti varaaminen (järjen sallimissa rajoissa) ja mahdollisimman paljon liikuttelin nilkkaa ja polvea samalla kuin köpöttelin kepeillä, siis hain luonnollisia liikeratoja ja se ilmeisesti pisti veret ja kudosnesteet kiertämään. Mitä enemmän siis uskalsin käyttää jalkaa, sitä vähemmän tuntui painetta.