Etureidet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyselisin vaan että tarviiko vetää etureisii erikseen koneella jos tekee jalkakyykyn ja jalkaprässin? Käsittääkseni molemmat kohdistuvat hyvin etureisiin. Korjatkaa jos olen väärässä :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei tarvitse.
Ei siitä kyllä haittaakaan ole jos vaan aikaa ja energiaa on.. :)

Yhdyn edellisiin (siis mielipiteisiin), joten ei tarvitse tehdä, mutta ite tulee vedettyä jalkatreenit silleen, et Etukyykyn jälkeen pari kevyttä pidempää (n.15toistoa) sarjaa jalkaprässiä ja sit 1-2 sarjaa tota reidenojennusta, joskus pudotuksina.. Tuo on siis se peruskaava jota noudatan, mutta usein prässi tai ojennus jää pois, riippuen kyykkysarjojen määrästä/kovuudesta.

Eli fiiliksen mukaan mennään, yritän siis muokkailla treenejä koko ajan tuntuman mukaan. Ihan turha lähteä hakkaamaan etureisiä enää ojennuksilla jos kyykyn ja prässin jälkeen jalat on aivan palasina jne.. Jos tuntuu että ojennukset vielä menee, niin siitä vaan, mutta itsehän sen tietää paremmin :rolleyes:

Zone-sarja -42%
Kun ei ole prässiä käytettävissä niin 2-3 sarjaa kyykkyä ja sitten etukyykky sarja ja sarja etureisiä koneessa on toiminut oikein hyvin. Treenin jälkeen yleensä rappusten kävely on mukavaa.

Ennen tuli otettua 2-3 kovaa kyykkyä ja 2 sarjaa vielä toista massaliikettä (prässi, rinnalleveto, osakyykky jne) sitten etu- ja takareidet koneella 2 sarjaa+pohkeet. Nyt voimanosto painotteinen ohjelma jossa kyykkyä 5-7 sarjaa ja etukyykkyä tai vastaavaa 3 sarjaa+pohkeet. Molemmilla keinoilla jalat saanut kipeäksi.

Etureisilaitteella kannattaa ainakin silloin tällöin tehdä pidempää sarjaa (12-30!) toimii hyvin polvia huoltavana liikkeenä.

Joo minä käytän tuota etureisivehjettä lopulliseen etureisien tuhoamiseen 4x10 prässien jälkeen. Taitaa mennä vielä rest-pausella. (jos tämä nyt tarkoittaa sitä että pidetään niitä jalkoja vähän normaalia pidempään siellä ojennus asennossa että alkaa oikein tuskan ilmeet tulla naamariin?)

Kannattaiskohan mun tehdä reisien koukistajalaitetta, että saisin takareisille tarpeeksi ärsykettä, kun teen jalkapäivänä 3-4 sarjaa kyykkyjä ja saman verran jalkaprässiä ja selkäpäivänä vielä maastavetoa, joka ottaa jonkin verran jalkoihin?

elasto sanoi:
Kannattaiskohan mun tehdä reisien koukistajalaitetta, että saisin takareisille tarpeeksi ärsykettä, kun teen jalkapäivänä 3-4 sarjaa kyykkyjä ja saman verran jalkaprässiä ja selkäpäivänä vielä maastavetoa, joka ottaa jonkin verran jalkoihin?

Kyllä takareiskoille kannattaa ainakin yksi liike olla, koska muuten on äkkiä etureidet helvetisti takareisiä edellä ja se ärsyttää...

Suorinjaloin mave on myös hyvä liike.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bloo sanoi:
Taitaa mennä vielä rest-pausella. (jos tämä nyt tarkoittaa sitä että pidetään niitä jalkoja vähän normaalia pidempään siellä ojennus asennossa että alkaa oikein tuskan ilmeet tulla naamariin?)

Ei vaan, kuten nimikin kertoo niin sarjan yhteydessä pidetään huilitaukoja. Toisinsanoen otetaan lepoasennossa pari hengenvedollista happea ja puristetaan uusi toisto.

Wildemar ja Bloo olette molemmat oikeassa. Minäkin mietin eilen rest-pausella ainoastaan tuota Wildemarin tapaa ja piti ihan googlella tarkistaa. Linkkiä en tähän laita, mutta molemmat tavat tunnetaan siis nimellä rest-pause.

Jalkaprässi ja varsinkin normaali takakyykky kohdistuvat enemmän takareisi-pakara-alaselkä -akselille. Etureisipäivä tänään ja teen seuraavan treenin:

-Hack-kyykky tangolla 5x5
-Etukyykky tangolla 5x5
-Etureidet koneessa 5x5

+lisäksi pohkeet seisten 3 x 15-20

XTR sanoi:
Jalkaprässi ja varsinkin normaali takakyykky kohdistuvat enemmän takareisi-pakara-alaselkä -akselille.

Niin siis voimanostokyykky ottaa, mutta bodityylinen takakyykky ottaa ainakin minulla enemmän etureisiin.

Väännättekö meitsin hirteen, jos väitän, että suurimmalla osalla teistä voimailijoista ja bodareista on lihas epätasapaino etu- ja takareisien välillä. Etureidet ollen siis vahvemmat.

Pertti 123 sanoi:
Väännättekö meitsin hirteen, jos väitän, että suurimmalla osalla teistä voimailijoista ja bodareista on lihas epätasapaino etu- ja takareisien välillä. Etureidet ollen siis vahvemmat.

Ei hirtetä, koska varmasti pitää paikkansa.

sporter sanoi:
Etureisilaitteella kannattaa ainakin silloin tällöin tehdä pidempää sarjaa (12-30!) toimii hyvin polvia huoltavana liikkeenä.
Reisiojennuksella saa sen verran hassun hauskan väännön ja paineen polviin, ettei se niitä AINAKAAN huolla. En kyllä ole aivan 100% varma noista noin pitkistä sarjoista (20+), mutta veikkaisin kuitenkin niihinkin vielä jokseenkin pätevän se, mitä yläpuolella sanoin.

Nyt oon löytänyt itelleni suht toimivan jalkatreenin. En pysty selän takia kyykkäämään, joten pitää vähän soveltaa. Jalkatreeni on kahdessa osassa. Toisena kertana teen etureidet ja pohkeet. Etureisille ensin jalkojen ojennusta 4-5 sarjaa, toistot 10-15 välissä. Sitten prässillä 4 sarjaa ja vielä lopuksi yksi pitkä nopeasti pumpaten tehtävä ojennussarja. Tän jälkeen etureidet huutaa hoosiannaa. Sitten vielä pohkeita seisten niin että tuntuu. Takareisille taas ensin 4 sarjaa koukistuksia, sitten 4 sarjaa SJMV:tä ja loppuun yksi pitkä sarja koukistuksia ja taas tekee hyvvää. Loppuun pohkeita istuen. Tälleen oon saanut kinttuja kasvamaan ja jalat saa treenattua hyvin ilman selän hajottamista.

Sinulla on muuten Timba nyt samanlainen jalkatreeni kuin minulla, paitsi että teen pohkeeet vasta lopussa, koska vedän ne selkätreeninkin jälkeen välillä.

Eli allekirjoitan, hyvin toimii! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom