Etuolkapäät rinta reenissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arnolti
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli ajattelin kysyä teiltä viisailta että mikäs ihme voisi olla kun mulla aina ku alotan rinta reenin penkillä ja pääsen sitte siihen mun reeni painoo nii mun etuolkapäät tai oikeestaa olkapäät on niin jökissä että en voi tehdä koska ne jarruttaa nii hirveesti että pakko jättää aina esim 10:stä toistosta pari pois... Rinta kyllä jaksaisi tehdä sata toistoo mutta olkapäät on jo nii jökissä että ei.. No tämähän jatkuu sitten koko rinta reenin loppuu eli vinopena, käsipainoilla rintapunnerus jne varsinki kässäreillä tehdessä olkapäihin sattuu nii jumalattomasti että ei voi tehdä ku suunnillee 10kg kässäreillä ja sehän syö miestä :down: Ennen tämmöistä probleemaa ei ole ollut ja tämä nyt on jo 1-2kk ainaki häirinnyt mutta olen luullu että se lähtisi pois mutta joka rinta reenis se tulloo AUTTAKAA! :D

Arnolti sanoi:
Eli ajattelin kysyä teiltä viisailta että mikäs ihme voisi olla kun mulla aina ku alotan rinta reenin penkillä ja pääsen sitte siihen mun reeni painoo nii mun etuolkapäät tai oikeestaa olkapäät on niin jökissä että en voi tehdä koska ne jarruttaa nii hirveesti että pakko jättää aina esim 10:stä toistosta pari pois... Rinta kyllä jaksaisi tehdä sata toistoo mutta olkapäät on jo nii jökissä että ei.. No tämähän jatkuu sitten koko rinta reenin loppuu eli vinopena, käsipainoilla rintapunnerus jne varsinki kässäreillä tehdessä olkapäihin sattuu nii jumalattomasti että ei voi tehdä ku suunnillee 10kg kässäreillä ja sehän syö miestä :down: Ennen tämmöistä probleemaa ei ole ollut ja tämä nyt on jo 1-2kk ainaki häirinnyt mutta olen luullu että se lähtisi pois mutta joka rinta reenis se tulloo AUTTAKAA! :D

itelläni sama homma.. enemmän ottaa olkapäihin :S

Otatko muuten kunnon lämmöt ennen treeniä ??? ite ainakin huomannu melkosen eron jos esim vaan pienet lämmöt...

Mullaki sattuu olakpäihi nii pirusti jos teen tasapenkin ekana. Kokeiles tehä smith-penkkiä loivemmas kulmas. Mulle ainaki tuntus sopivan paremmin rinnan pääliikkeeksi. Paitsi tietysti jos tavotteena nostaa penkkitulosta..

Taidat penkata kyynärpäät leveällä ja muutenkin treenata olkapäävoittoisesti rintatreenit ja vielä luultavasti olkatreenit erikseen päälle. Olat eivät pääse palautumaan ja vaarana, että ennemmin tai myöhemmin paukkuu.
Suosittelen opettelemaan penkkityylin jossa penkataan kyynärpäät kyljissä, säästää mukavasti olkapäitä. Kysy salilta josko joku osaava opettaisi.
Ja pidäpä hetki lepoa ainakin olkatreeneistä tähän väliin...

Tekniikkavirheeltä ja huonolta lämmittelyltä kuulostaisi nuo sinun vaivat. Eli äkkiä joku kokeneempi katsomaan sinun rinta-treeniä.

Yksi homma mikä voisi auttaa siihen, että olkapäät väsyvät ensin on etukäteisväsytys rinnalle.

Ite en ainakaa pysty treenata ollenkaa etuolkapäitä jos meinailen penkkii tehä, käy muuten vihlomaa penkissä. Tai jos treenailee ni tekee ne samana päivänä ku rinnanki.

j.uhis sanoi:
Taidat penkata kyynärpäät leveällä....
Suosittelen opettelemaan penkkityylin jossa penkataan kyynärpäät kyljissä, säästää mukavasti olkapäitä.
Eikös tuo kyynärpäät leveällä penkkaus nimenomaan kuormita rintalihasta enemmän kuin kapealla asennolla? Eli body-penkki kyynärpäät leveällä, penkki-penkki (sorry :D ) kyynärpäät kyljissä? Nivelten rasittumiseen en sitten ota mitään kantaa....

Joo kiitti vaa vastauksista, pitää kahtella jos yrittäs väsyttää noita rintalihaksia enne penkkiä ja tekis parin liikkee jälkee vasta penkin no tänää se nähdää ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla oli aiemmin sama juttu että tahto mennä penkkitreeni olkapäille, täältä tais sillon joku neuvoa että kannattaa vetää penkikiä tehdessä lavat yhteen niin paljon vähemmän kuormittaa olkapäitä.

Arnolti sanoi:
Joo kiitti vaa vastauksista, pitää kahtella jos yrittäs väsyttää noita rintalihaksia enne penkkiä ja tekis parin liikkee jälkee vasta penkin no tänää se nähdää ;)
Tai sitten vaan jätät penkin kokonaan pois kun se nyt ei ainakaan omasta mielestäni ole tärkein rintaliike :kippis1:

Wesmir sanoi:
Mites ku pecdeckkiä tehdessä pistää/vihloo etuhartioissa ?

Kuinka kauas taakse päästät liikkeen? Minulla on sellaisia kokemuksia, että tulee aika odottamattomia kipuja jos päästää kädet liian taakse.

Joo kunnolla vaan lavat yhteen sitä penkkiä tehdessä niin kuin Mies847 jo sanoikin. Sillä saa sen rasituksen sitten enemmän sinne rinnalle eikä etuolkapäille.

Normaali penkkihauistyylinen penkki: ojentajat, olkapäät, rinta. Voimanostotyylinen, lavat yhteen, kyynervarsi 90° kulmassa lattian kanssa (ja tietenkin arse penkissä) :ojentajat, latsit, olkapäät, rinta. Tämä siis, miten kovaa ne stressaa eri lihaksia (näin suunnilleen keskimäärin). Penkissä ei siis rinta ole mikään päälihas, vaikka penkki onkin erinomainen myös rinnan kasvatuksessa. Ja tietenkin penkkinumeroihin auttaa myös isojen rintalihasten tuoma lyhyempi liikerata, joten penkkispesialistinkin täytyy kiinnittää myös rintalihaksiin huomiota.

Mutta siis pointtina topicciin, että enemmän ne olkapäät saa hittiä huonotyylisessä penkissä (varsinkin olkanivelet), vaikka se saattaakin ottaa vähän enemmän rintaan ku kunnollisessa penkissä (ainakin mulla otti silloin ku olkapäät kesti, mutta tässäkin varmasti yksilöllisiä eroja).

Joo siis kysehän ei ole siitä että en osaa penkata vaan siitä että mun olkapäät ei vaan näköjää kestä :( Eilen salilla tein penkin ja kuuluu semmosta ihme paukkumista/rutinaa että en kyl viitti riskeerata... Meni kyl reeni innot eile mutta toivottavasti saa sit jostai toisesta liikkeestä kiksit seuraavas reenis :)

Eikös tuo kyynärpäät leveällä penkkaus nimenomaan kuormita rintalihasta enemmän kuin kapealla asennolla? Eli body-penkki kyynärpäät leveällä, penkki-penkki (sorry ) kyynärpäät kyljissä? Nivelten rasittumiseen en sitten ota mitään kantaa....

Itse näkisin penkin perusvoimaliikkeenä ja esim. vinopenkki Smithissä olisi parempi erillinen rintalihaksenkasvatusliike. Mutta ennenkuin lihasta saa kunnolla kasvamaan eristävimmillä liikkeillä, tarvitaan yleisvoimaa jota taas saa penkin kautta.
Ja lihaksen kasvattaminen vaatii myös sitä, että paikat pysyvät ehjinä.
Joten suosittelen jäitä hattuun niiden erillisten lihashankintakuvioiden kanssa, ensin perusvoimatreeniä, tekniikka kuntoon... ja kun alkaa rauta nousta niin on millä runtata myös lihakset kasvuun.
Ja kuka väittää ettei voimanostoliikkeet kasvata myös lihasta, kuka tietää kovan penkkaajan jolla on pienet rintalihakset...?

Suositut

Back
Ylös Bottom