Etunojapunnerrukset

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuleeko kellään muulla latsit kipeiksi etunojista? Outoa, harvoin tulevat aroiksi varsinaisista latsi-liikkeistä, kuten ylätaljasta tai leuoista.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuleeko kellään muulla latsit kipeiksi etunojista? Outoa, harvoin tulevat aroiksi varsinaisista latsi-liikkeistä, kuten ylätaljasta tai leuoista.

Aikanaan kun tein etunojia paljon, niin tuli myös latsit usein kipeiksi. Aivan kuningasliike kotibodareille. Rasittaa olkapäitä, ojentajia, rintaa ja selkää. Vastusta sitten lisää käsien eri asennoilla, toinen jalka ilmaan, pidot, painoliivi yms. Harkitsin itse asiassa punnerruskahvojen ostamista, niin välillä vois ihan fiilistelyn vuoksi treenata yläkroppaa kotonakin.

Aikanaan kun tein etunojia paljon, niin tuli myös latsit usein kipeiksi. Aivan kuningasliike kotibodareille. Rasittaa olkapäitä, ojentajia, rintaa ja selkää. Vastusta sitten lisää käsien eri asennoilla, toinen jalka ilmaan, pidot, painoliivi yms. Harkitsin itse asiassa punnerruskahvojen ostamista, niin välillä vois ihan fiilistelyn vuoksi treenata yläkroppaa kotonakin.

Punnerrukset ovat aika rankkoja. Johtuu varmaan pitkälti siitä, että salilla harvemmin tulee tehtyä missään liikkeessä jotain 30 toiston sarjoja. Tuntuvat myös paljon luonnollisemmalta, kuin esim. penkki. Alan oikeasti pikku hiljaa uskomaan siihen, että vaikka perusliikkeet ovat treenin perusta, niin kaikki perusliikkeet eivät sovi kaikille. Penkki ei ole koskaan toiminut itsellä, tai ehkä mulla on vain epärealistiset odotukset sarjapainojen suhteen. Nousevat etanavauhtia, viimeksi meni 95kgx4.

Eihän ne kaikki liikkeet sovi kaikille. Itsellä ei mene rinta/haukkari-dipit, ei sitten alkunkaan. Tuntuu, että olkapäät räjähtää vaikka asento on oikea.

Mä käytin mun poikaa lisäpainona, istu hartioitten päälle ja piti letistä kiinni:lol2:

Zone-sarja -42%
Etunojapunnerrus on kyllä aivan mahtava liike! Kotona teen useinkin salin ohella esim.viikonloppuisin paljon punnerruksia. Tekee ihmeitä, kun teet 30 toiston sarjoja, lihaskestävyys siinä samalla, niin hyvää tulee! Lisäpainoa vaan selkään jos liian kevyeltä alkaa tuntumaan, vaikka ihan reppu, joka on täytetty kirjoilla. Suosittelen lämpimästi!

Mä käytin mun poikaa lisäpainona, istu hartioitten päälle ja piti letistä kiinni:lol2:

Hiukset on liian pitkät jos niistä saa kunnolla kiinni ;)
E: ontopic: Itsekkin tein paljon etunojapunnerruksia ennen kuin aloin salilla käydä. Mainio liike se on kyllä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Etunojapunnerrus on kyllä aivan mahtava liike! Kotona teen useinkin salin ohella esim.viikonloppuisin paljon punnerruksia. Tekee ihmeitä, kun teet 30 toiston sarjoja, lihaskestävyys siinä samalla, niin hyvää tulee! Lisäpainoa vaan selkään jos liian kevyeltä alkaa tuntumaan, vaikka ihan reppu, joka on täytetty kirjoilla. Suosittelen lämpimästi!

Toinen hyvä keino saada lisävastusta on nostaa jalat jollekin korokkeelle. Lisäksi teen yleensä melko kapealla "otteella" niin että kädet ovat ala-asennossa tuolla ylempien vatsalihasten tuntumassa. Korvaa ihan hyvin kapean penkin silloin tällöin.

Itsellä ei ole ongelmia latsien kipeytymisen kanssa, mutta sellaista ilmenee aina silloin tällöin, että lapaluuni koskettavat miltei toisiaan, kun punnerrus on ala-asennossa. On muuten aika hassun tuntuista. Omistan suht liikkuvat lapaluut ja niistä saa melko irvokkaan näyn, kun käsiä jännittää ja vetää hartiat taakse. Lihaa ei ole kovin paljoa selän peittona, niin sekin voi tuoda oman viehätyksensä asiaan.

Tein joskus kylmiltään 20x10 etunojapunnerrusta täydellä teholla. Olin ihmeissäni, kun "selkä"lihakset tulivat kipeäksi. Kyseessä taisi olla kuitenkin serratus anterior lihasten kipeytyminen.

Hyvä perusliike. Keväällä loukkasin vähän paikkoja penkissä ja olen tehnyt erilaisia punnerruksia kun on pitänyt vältellä isompia painoja. Hyvä puoli näissä on, että peruspunnerrusta voi varioida miljoonalla eri tavalla. Itsekin teen vaikka millä eri leveyksillä, korokkeilla ja rytmityksillä. Usein käytän myös tasapainolautaa kaverina.

Pieni tekniikkavinkki ettei kannata ruveta hartiapunnertajaksi vaikka sillai voi kehittyä. Kannattaa mielummin keskittyä vaan puristamaan pakarat yhteen ja jännittämään vatsat ja kädet tulee siinä automaagisesti peliin ilman et niihin tarvii keskittyä. Tuolla tavalla ehkä ne latsit lähtee jännitykseen enemmän alakautta eikä yläkautta.. lavat ei sais mielellään tehdä isoja liikkeitä, se on raskaampaa pitää ne paikallaan mut se onnistuu persepuristuksen avulla.

Ite olen joskus punttiksella korvannu penkkireenin tekemällä siten, että kaveri lastaa yläselän päälle levypainoja ja siitä alan sitten punnertaan. Se reppujuttukin on ihan hyvä, mutta itellä se paino valuu niin paljon alaselän päälle ettei ole enää hyvä tehdä. Kuten joku muukin sano tässä tredissä, punnerrus on paljon luonnollisemman tuntunen liike kuin esim. penkki, vaikka se nyt kulkeekin mulla ihan hyvin.

Mitkäs on muuten porukoiden punnerrusennätykset täällä? Itsekin pitäisi kokeilla sitä, mutta ei ole vaan tullu nyt kokeiltua:D

Paljon totuutta karstakeuhkon vinkissä pakaroiden ja vatsalihasten jännittämisestä. Moni tekee punnerrukset ihan päin vittua ja tolla vinkillä monen jantterin suoritustekniikka parantuis huomattavasti. Alla olevassa artikkelissa paljon hyvää juttua punnerruksista:
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_best_damn_pushups_article_period
Mainio artikkeli. Yllättävän moni tekee punnerrukset väärin. Kädet pään alla tai jopa kauempana, selkä notkolla, perse pystyssä ja vajaat toistot ovat yleisiä.
Punnerrus on syyttä aliarvostettu liike. Monet pitää sitä liian helppona, mutta ainahan sitä saa vaikeutettua. Äärimmäinen esimerkki

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom