Tuleeko kellään muulla latsit kipeiksi etunojista? Outoa, harvoin tulevat aroiksi varsinaisista latsi-liikkeistä, kuten ylätaljasta tai leuoista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Teetkö ojentajapunnerruksia vai kädet leveällä?
Tuleeko kellään muulla latsit kipeiksi etunojista? Outoa, harvoin tulevat aroiksi varsinaisista latsi-liikkeistä, kuten ylätaljasta tai leuoista.
Aikanaan kun tein etunojia paljon, niin tuli myös latsit usein kipeiksi. Aivan kuningasliike kotibodareille. Rasittaa olkapäitä, ojentajia, rintaa ja selkää. Vastusta sitten lisää käsien eri asennoilla, toinen jalka ilmaan, pidot, painoliivi yms. Harkitsin itse asiassa punnerruskahvojen ostamista, niin välillä vois ihan fiilistelyn vuoksi treenata yläkroppaa kotonakin.
Mä käytin mun poikaa lisäpainona, istu hartioitten päälle ja piti letistä kiinni:lol2:
Etunojapunnerrus on kyllä aivan mahtava liike! Kotona teen useinkin salin ohella esim.viikonloppuisin paljon punnerruksia. Tekee ihmeitä, kun teet 30 toiston sarjoja, lihaskestävyys siinä samalla, niin hyvää tulee! Lisäpainoa vaan selkään jos liian kevyeltä alkaa tuntumaan, vaikka ihan reppu, joka on täytetty kirjoilla. Suosittelen lämpimästi!
Mainio artikkeli. Yllättävän moni tekee punnerrukset väärin. Kädet pään alla tai jopa kauempana, selkä notkolla, perse pystyssä ja vajaat toistot ovat yleisiä.Paljon totuutta karstakeuhkon vinkissä pakaroiden ja vatsalihasten jännittämisestä. Moni tekee punnerrukset ihan päin vittua ja tolla vinkillä monen jantterin suoritustekniikka parantuis huomattavasti. Alla olevassa artikkelissa paljon hyvää juttua punnerruksista:
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_best_damn_pushups_article_period