Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Semi off topikki, mutta kuinka paljon oman kehon painosta nostetaan kun punnerretaan?
Mainio artikkeli. Yllättävän moni tekee punnerrukset väärin. Kädet pään alla tai jopa kauempana, selkä notkolla, perse pystyssä ja vajaat toistot ovat yleisiä.
Punnerrus on syyttä aliarvostettu liike. Monet pitää sitä liian helppona, mutta ainahan sitä saa vaikeutettua. Äärimmäinen esimerkki
Kuitenkin tuo jäppinen saisi penkistä 2x oman painon ellei enemmänkin jos tuohon linkkiin uskominen http://www.powerathletesmag.com/wforum/viewtopic.php?f=1&t=898&st=0&sk=t&sd=a Eikö se ihan hyvin ole?
Ton T-Nation:n artikkelin nuoli vs. T - pointti oli kyllä hyvä. Ite näköjään tullu tusattua koko elämä väärällä tekniikalla....
Semi off topikki, mutta kuinka paljon oman kehon painosta nostetaan kun punnerretaan?
Ja mitäs hyötyä tosta nuolipunnerruksesta sitten on?
Tai toisinpäin. Pitää treenata sitä mitä haluaa kehittää :whip:Onhan se, kova kaveri muutenkin, ei tuohon moni pysty.
Mutta niin kuin kaikessa, sitä tulee hyväksi siinä mitä tekee. Haluat penkata enemmän = penkkaa enemmän. Meneehän ne punnerrukset apuliikkeenä, mutteivät ne itse suoritusta korvaa.
Nostan vanhan threadin, koska se mähän sen aloitinkin. Etunojapunnerruksista eivät ole latsit tulleet kipeäksi enää aikoihin, mutta eilen kokeilin hetken mielijohteesta yhden käden punnerrusta. Vasemmalla kädellä meni 1, oikealla ei yhtään ( vaikka olen oikeakätinen ).
Oudointa tässä oli se, että kun sain taisteltua vasemmalla sen 1 toiston, niin kokeilin hetken päästä uudestaan, eikä enää mennyt. Eli tämä oli mun elämäni toistaiseksi ensimmäinen ( ja viimeinen ) 1 käden punnerrus. Seuraavana päivänä ( eli nyt ) on myös latsi vasemmalla puolella kroppaa ihan hellänä. Tämä siis yhden toiston, ja 3 epäonnistuneen yrityksen jälkeen.
Tuntuu, että peruspunnerruksissa on paljon enemmän potentiaalia voimankasvatusmielessä, kuin olen ennen tajunnut. Siis kun alkaa tekemään vaikeampia versioita ko. liikkeestä.
Normi punnerrrukset ei. Armeijassa ollaan punnerrettu paljonkin, spollena varsinkin, mutta kuntotestien tulokset ei oikein korreloidu perusvoimaan (sama tekniikka ):
Heinäkuussa 60/min, penkki max n.120 kg (op. 81kg)
Marraskuussa 61/min, penkki max n.110 kg (op. 79 kg)
Ja joskus 60 kilosena punnertelin 50 toistoa penkki maksimin ollessa 40 kiloa, tekniikka ei ihan yhtä puhdas tosin varmaan. Liian kevyt liike kehittämään perusvoimaa.
Yhden käden versio on aika tekniikka liike. Kokeilin tehdä ja helposti sain yhden, en tiedä kuinka monta olisi mennyt. Joskus kauan sitten tuota harjoittelin ja sain molemmilla käsillä kymmenen.
Jännä miten intissä on eniten ojentajista kadonnut voima vaikka niille on eniten (melkein pelkästään) tullut runtua. Maksimivoima ja kestävyys on niin eri asioita.
Tietty jos taas puhutaan alavartalon treenaamisesta, niin pelkästään oman kropan painolla on haasteellista saada kovaa treeniä aikaiseksi. Paitsi tietty, jos on ihan hullu maskokisti, ja nauttii, kun saa tehdä jotain 100+ toiston sarjoja askelkyykyssä.