etukyykyn korvaaja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ESETku
  • Aloitettu Aloitettu
mikäs liike olisi hyvä korvaamaan etukyykky? En saa sitten kirveelläkään tankoa sopivasti hartioille..nyt solisluiden päät aivan helvetin kipeet..mul noi luut tuntuu jotenkin "törröttävän"..olisiko hack-kyykky simmonen mikä ottaa etureitaan hyvin?

Siulla on kyynärpäät liian alhaalla. Koitas ottaa vetoremmit ja kietaset ne tangon ympäri ja pidät niistä remmeistä kiinni. Sit vaan venyttelet olkapäitä ja ranteita ja äkkiä se asento siitä paranee.

Aika moni ei välityksistä ja liikkuvuudesta johtuen pysty tekemään puhdasta etureisipainotteista takakyykkyä edes painonnostokengät jalassa. Etukyykky on kyllä loistava, mutta se tekniikka voi olla hankala tajuta. Suosittelen tuota vetoremmityyliä. Pidä kyynärpäät korkealla, varsinkin ala-asennossa.

Mutta onko niitä etukyykyn korvaajia? Itse olen vääntänyt takakyykkyä niin paljon, että maistuu puulta. Etukyykkyä en pysty tekemään, koska solisluu on katkennut jokusen aika sitten.

Hack-kyykky.

- - - Updated - - -

Mutta onko niitä etukyykyn korvaajia? Itse olen vääntänyt takakyykkyä niin paljon, että maistuu puulta. Etukyykkyä en pysty tekemään, koska solisluu on katkennut jokusen aika sitten.

Miten on mahdollista, että parhain liike maistuu puulta? Tee jotain spesiaalia siinä esim. pausseja pohjassa.

Täältä kanssa ääni hack-kyykylle, tee se tangolla ja seiso vielä jonkun korokkeen päällä jolloin liikerataan saa lisää pituutta. Tarkkana tässä saa olla selän kanssa että se pysyy suorana, varsinkin korokkeelta kun tekee.

Kysyn tähän väliin, että onko normaalia, että etukyykky sattuu pirusti solisluun päihin kun sitä tekee ekoja kertoja vai onko tanko väärässä kohtaa? Tottuuko kipuun?

Kyllä se etukyykky tuntuu olkapäissä aika ilkeeltä vaikka siellä oliskin pattia, mutta siihen tottuu eikä tunnu niin pahalta kun sitä jonkin aikaa tekee.

Kaikkeen tottuu, ainaki tuohon kipuun olkapäissä etukyykätessä. Eli ei muuta ku karaistusta ruholle, ei sinne salille kannata lähteä kehitystä hakemaan, jos ei pikku kipuja kestä.

Hack-kyykky.

- - - Updated - - -

Miten on mahdollista, että parhain liike maistuu puulta? Tee jotain spesiaalia siinä esim. pausseja pohjassa.
Hack-kyykky siis tangolla? Kelkkahack nyt ei oikein ainakaan yksjakoseen takakyykyn korvaajaks sovi.

Kaikkeen tottuu, ainaki tuohon kipuun olkapäissä etukyykätessä. Eli ei muuta ku karaistusta ruholle, ei sinne salille kannata lähteä kehitystä hakemaan, jos ei pikku kipuja kestä.
Riippuu vähän kivusta, jos se vaan jatkuu, niin kyllä se haittaa vähän sitä kyykkäämistä kun mielessä pyörii vaan olkapäiden asento ja niiden mahdollinen kipu. Takakyykkyäkin varmaan voi tehdä tanko selkärangan päällä, mutta se kipu kyllä varmaan silti haittaa sitä kyykkäämistä vaikka kaikkeen tottuu.

ja toi remmijuttu on oikeesti ihan hyvä. ekaa kertaa kokeilin eilen ja hyvin toimi! tosin pystyn kyllä etukyykkäämään ilman remmejäkin mutta vaan faarao-otteella kun on niin jäykät ranteet

Hack-kyykky on muuten terminä aivan sekoittunut. Sillä tunnutaan vähän alueesta riippuen tarkoitettavan joko kelkalla tehtävää kyykkyä tai tanko jalkojen takana suorilla käsillä roikottaen tehtävää kyykkyä.

Tossa linkissä kyl sanotaan, et eniten työtä tekis etureidet. Ite en oo koskaan (uskaltanut) kokeillut, niin en sitten tiedä mihin oikeasti ottaa.

Itse saan hyvin menemään etureisille takakyykyn, high-bar kyykkyä pn-kengät jalassa ja selkä mah. suorassa. Itse tein alkuun kuten painonnosto etukyykkyä tehdään, mutta en kääntänytkään käsiä ulos vaan olkapään sisäpuolelle, siten että peukalot näyttää alas ja tanko tukee niihin, nyrkit leuassa kiinni. Hiukan vaikea selitää, täten kuitenkin saa rinnan ylös eikä olkapäät pyöristy eteen, kuten faarao-otteelle tehdessä. Itse käytin tuota kuvailemaani tapaa totutellessa oikeaan käsien/ranteen asentoon pn-kyykyssä/rivessä, jos pelkästään etureisien treenauksen kannalta halajat etukyykkyä niin remmityylikin on hyvä ja toimiva tapa.

Back
Ylös Bottom