Etukyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iivili
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🏋️🔥 ETUKYYKKY 🔥🏋️

Meta description: Voiman, tasapainon ja keskivartalon kontrollin kuningasliike – räjähtävää voimaa etureisille ja rautainen asento kuntoon.

aika kumma saa olla, jos edestä ottaa enempi ku takaa. ehkä joku, jolla on selkävika tms. muuten ei. sen verran selkä, takareidet ja persus tuo lisää jerkkua.

mikä ero noilla etukyykyn otteilla on?
ite tehny niin että tuen käsillä tankoa siitä olkapäitten välistä eli ne on niinku ristissä siin edessä...

Th69 sanoi:
mikä ero noilla etukyykyn otteilla on?
ite tehny niin että tuen käsillä tankoa siitä olkapäitten välistä eli ne on niinku ristissä siin edessä...

Eipä siinä nyt sen kummempia. Toisilla ei vain taivu kädet painonnosto otteelle.

Notkeuden puutetta se yleensä on. Ellei sitten ole Ronnien hanskat. Venyttelemällä alkaa ne kädetkin taipua ja pystyy työntöotteella kyykkimään.

Toisaalta ristiotteessa( kädet ristiin olkapäillä ) on se hyvä puoli, että etukyykky tulee ainakin tehtyä puhtaasti, selkä suorassa ja lantio edessä.

joo kyllä ne yleensä saa taipumaan. Jos tuntuu ettei taivu pistää vaikka remmeillä tangon kiinni käsiin ja eikun kyykkäämään. Siitä ne pikku hiljaa väkisillä taipuu sinne ja tottuu asentoon.

Ite oon nyt aika monen harjoittelukerran jälkeen oppinut etukyykkäämään ja kyllä on hyvä liike! Otin jo kolmosen 60%:lla takakyykkymaksimista. :thumbs:

Mites on ku etukyykkyä tehdessä tuntuu ku kaatuis nenilleen...

Oon koittanu laittaa koroketta kantapohjaan ja se on jonkin verran auttanu, mut ei kokonaan. Minkäslaisia konsteja ois sen ehkäsemiseks.
Huono homma meinaan ku selkä joutuu koville.
Liian alas en ainakaan laske ku polvet on leikattu 2 kertaa eikä niitä parane laskee yli 90.
Vai onko toi vaa pelkkää luuloo? :rock:

Ensimmäinen samanlainen, lääkäri lupas vaan yhen. :rock: :rock:

Öh? Jos meinaat eteenpäin kaatua niin eikai sillon kantapään alle kannata mitään koroketta laittaa? Tälloinhan sitä kaatuu helpommin. Koita pistää päkiöitten alle koroke ja pitämään selkä suorassa ja painoa kantapäillä. Näin ainakin ihan maalaisjärjellä ajateltuna. Joku viisaampi vahvistakoon.

Kannattaa katsoa vähän niinkuin etuyläviistoon.Itelläni on toiminu todella hyvin.Meinasin itsekkin könähtää eteen päin kun alottelin punttista.Onneksi keksin tämän vinkin.

Jos on 120kg voimanostaja niin kai tuo 200 on suht kevyttä kauraa, sitten taas jos on kauntter-straikkia urakseen pelaava 60kg tikkuniska ni kai jo pienemmänkin raudan liikutteleminen näyttää jo ihan fiksulta. Btw mikäs oli threadin idea ? :)

nelkku sanoi:
Btw mikäs oli threadin idea ? :)
"Eli kiinnostais tietää millasia ykkösiä porukka on ottanu etukyykystä, ja missä menee hyvän tuloksen raja..."

Ilmeisesti Jolo haluaa tietää millä painoilla tyypit pystyy ottamaan ykkösen etukyykystä ja mikä on hyvän tuloksen raja... :piis:

Itse olen parhaimmillaan ottanut kakkosen 140 kilolla. mtk77 oli oikeassa tuosta hyvän tuloksen rajasta, se on se 200 kg. :)

nelkku sanoi:
sitten taas jos on kauntter-straikkia urakseen pelaava 60kg tikkuniska ni kai jo pienemmänkin raudan liikutteleminen näyttää jo ihan fiksulta.

Nick tikkuniska painoi ainakin vielä eilen 91,7kg, mitä treenipäivänkirjasta kattelin ;) :offtopic:

nelkku sanoi:
Jos on 120kg voimanostaja niin kai tuo 200 on suht kevyttä kauraa,

On muuten aika harvinainen näky toi yli 200 kilon etukyykky. Etukyykyssä tahtoo tulla stoppi aika äkkiä vastaan jos tekniikka ei ole kunnossa, vaikka jaloista paukkuja vielä löytyiskin.

Veikkaan, ettei tule montaa 200 kilon etukyykkytulosta tähän topikkiin ;)

Mulla on paras sarja 210*5 pelkkällä vyöllä, ei siteitä jalassa ja ihan pohjasta. En ole harjoitellut liikettä kun reilu puoli vuotta.(joka toinen viikko normaali kyykky ja joka toinen etukyykky)

Juniori sanoi:
Mulla on paras sarja 210*5 pelkkällä vyöllä, ei siteitä jalassa ja ihan pohjasta. En ole harjoitellut liikettä kun reilu puoli vuotta.(joka toinen viikko normaali kyykky ja joka toinen etukyykky)

Mikäs mies sinä oikein olet...kerropa lisää itsestäsi ja tuloksistasi !

Back
Ylös Bottom