Etukäteisväsytys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhata
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

juhata

Banned
Ikä
52
Miten toi homma nyt oikeen toimii. Antakaa esimerkki vaikka rintatreenistä. Kokemuksia sen toimivuudesta ym.

(PS. jos Hulkki olet linjoilla, niin vastaisitko, koska tiedät ainakin varmasti mitä kyseinen termi tarkoittaa.)

Originally posted by juhata
(PS. jos Hulkki olet linjoilla, niin vastaisitko, koska tiedät ainakin varmasti mitä kyseinen termi tarkoittaa.)
Olin jo vastaamassa, mutta eipä sittenkään mitäään... :nolo:

En ole Hulkki, mutta reisitreenissä teen seuraavasti:

Reiden ojennus 2x12-15 jonka jälkeen vasta alan kyykkäämään.
Nuo ojennussarjat siis niin että lihas tosiaan väsyy, ei mitään hilavitkuttelua.Tällä tavoin olen saanut kyykkyyn ihan uusia ulottuvuuksia. Paljon varmaan auttoi tämäkään vastaus

:david: :david: :david:

No esim. rintatreenissä pec-deck ennen penkkiä, jolloin rintalihakset väsyy, ja penkissä muut lihakset tulevat vähemmän mukaan. Tai selkätreenissä otat ensin ylätaljan kahvasta kiinni ja seisot lattialla. Alat veteleen sitä suorin käsin alas niin että selässä tuntuu. Sen jälkeen teet normaalia ylätaljaa. On jo selkä niin paskana että hauikset ei tuu yhtä pahasti mukaan kuin normaalisti.

Eli: tee, jos tukilihakset ovat niin heikkoja, että rajoittavat miten paljon painoja pystyt vetämään. (Oli puhetta jossain toisessa threadissa eilen, toivotaan nyt että ymmärsin asian oikein)

Originally posted by juhata
Miten toi homma nyt oikeen toimii. Antakaa esimerkki vaikka rintatreenistä. Kokemuksia sen toimivuudesta ym.

Kuten tossa jo on vastailtu niin homma toimii niin että teet ensin jonkun eristävän liikkeen ennen kyseisen lihasryhmän perusliikettä. Rinta esimerkkiä tosiaan vaikka pec deckiä, ristitaljaa tai vipareita maaten ennen penkkiä tai vinopenkkiä. Ja tosiaan kunnon sarjoja, kun tarkoituksena on etukäteis VÄSYTTÄÄ.

Alaselälle hyvä yhdistelmä on tehdä selkäojennukset ennen mavea, niin johan polttelee...

Ei kyllä sovi ihan joka paikkaan, mulla joissakin liikkeissä on sitä vaikeampi pitää tuntuma oikeassa paikassa mitä enemmän sarjoja on tehty, ja mitä väsyneempi lihas on. Eli jos noissa liikkeissä haluan tehdä mahd. hyvällä tuntumalla että se kanssa ottaa oikeaan paikkaan niin en ala ainakaan väsyttämään liikaa ja hukkaamaan tuntumaa etukäteen, sitten itse raskaat setit menee ihan harakoille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Etukäteisväsytys toimii ainakin jalkatreeneissä ja mikä ettei muillekin lihasryhmille, mutta itse käytän tällä hetkellä ainoastaan reisille eli 2-3 supersarjaa reidenojennuksia ja reidenkoukistuksia ja sen jälkeen kyykky, jonka jälkeen hack-kyykky ja pohkeet.

Edit: niin ja tehdään kovaa noi reidenojennukset/koukistukset eikä mitään kevyttä pumppailua.

Suositut

Back
Ylös Bottom