Etninen tausta estää sisäänpääsyn ravintoloihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gusto
  • Aloitettu Aloitettu
Mäyräkoira sanoi:
Nykyään tuo rasisti-kortti on vaan niin helppo vetää

Kyllä, mua on sanottu rasitiksi sen takia kun en vaihtanut takuseen kuullokkeita joista oli johto keskikohdalta viiltynyt auki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei manneihin ole luottamista ja eikä koskaan tule.Se on jo yleistietoa.

Mulla ei ole ollut yhtäkään posivtiivista kokemusta manneista ja niihin on törmätty moneen otteen.Enkä myöskään ole koskaan kuullut yhtään hyvää sanaa muiltakaan.Mun äiskä oli vaatekaupassa töissä ja sain kuulla melkein joka ilta juttuja manneista,kun ne tulivat sinne porukalla varastamaan ja riehumaan.

Vaikea kuvitella että he eivät itse tajua miksi heitä katsotaan ristiin ja eikä päästetä ravintoloihin.Olikohan näillä porin manneilla kaikki perinteiset manne vaatteet päällä?Pukeutuisi normaalisti niin sisään pääsy voisi olla helpompaa.

J_mp sanoi:
Tuo pitää niin paikkaansa! Olen muutaman kerran joutun jankaamaan asioista mannejen kanssa ja voin vain kuvitella millaista se on niille selvittää, että et nyt pääse sisään tänne. Ei semmosta rautalankaa ole tehty, että 3 kerralla uppoaisi.

Tuohon käytän jo nykyään sitä taktiikkaa, että kun olen tehnyt selväksi että ei todellakaan pääse sisään ja manne alkaa avata suutansa jankatakseen, niin katkon jokaisen manne alkavan lauseen komentamalla päälle että oliko tässä vielä jotain epäselvää ja eikö se mene jo perille että asia ei tästä muutu mihinkään vaikka kuinka siinä selittäsit.

Tosiaan meillekin pääsee 2-3 tuttua "mannea" jotka ei liiku niiden omissa porukoissa, ja pukeutuu fiksusti, joten syrjinnästä paikkaa ei voida syyttää.

J_mp sanoi:
Kyllä, mua on sanottu rasitiksi sen takia kun en vaihtanut takuseen kuullokkeita joista oli johto keskikohdalta viiltynyt auki.

Ja minua, kun sanoin erittäin härskejä ehdottaneelle tummapintaiselle kaverille, että painu helvettiin, ei todellakaan kiinnosta. Olisin sanonut ihan saman suomalaisellekin kaverille.

:offtopic: Hmm... Täällä Tampereella on pelkästään hyviä ja neutraaleja kokemuksia maahanmuuttajista ja romaneista, ainakin itsellä ja kavereilla. Ihan asiallisia ovat olleet, iso osa tosi mukavia ja osasta on tullut hyviä kavereitakin (varsinkin naispuolisista kamppailijoista :D ). Sen sijaan Helsingissä ulkomaalaiset miehet ovat käyttäytyneet allekirjoittanutta kohtaan todella törkeästi ja aina ollaan vetämässä rasistikorttia, jos pyydän lopettamaan vaikka ei-toivotun käpälöinnin ravintolassa! :curs:

Mikäköhän tuossakin oli se pointti? Rasismi on ikävää, mutta se on ihonväriin kohdistuvaa syrjintää. Jos jokin - oli sitten väriltään vaikka violetti - käyttäytyy asiattomasti ja sen takia saa porttikiellon ravintolaan, tekee kaikille vähemmistöille hallaa vetämällä rasistikortin esiin turhaan. Kuka enää uskoo, jos joku joutuu oikean rasismin kohteeksi, kun tuollaiset pilaavat kaikkien maineen?

Mike sanoi:
Vastavetona vain 4 ovimiehen testiryhmä. Käsi ylös kellä on ollut usein ongelmia romanien kanssa? Ja että heidän pääsyn evääminen on pienempi paha ravintolalle ja muille asiakkaille?

_0/
\o_

Joka vitun kerta kun olen ottanut useamman kuin yhden mannen sisälle on alkanut tulla ongelmia. Pahimpia on tosiaan nämä nuoret mannesoturit, jotka luulevat saavansa tehdä mitä vain. Ei niin minkäänlaisia käytöstapoja.
Kaikista paras on pitää nollalinja niin oppivat pikkuhiljaa ettei kannata edes yrittää sisälle. Tämä ei kuitenkaan tahdo toimia kun ovella on välillä eräs toinen kaveri, joka ottaa kaikki sisälle ja mannet saa riehua niinku haluaa. Sitten saa ite olla seuraavalla kerralla paikkailemassa syntyneitä vahinkoja.

Niinhän se tahtoo olla että ne jotka mustalaisten oikeuksien perään huutelee ei itse niitten kanssa oo tekemisissä joutunu olemaan. Se myös ihmetyttää miks baarit laskee sisälle persaukisia pakolaisia jotka litkii koko illan samaa jäävettä ja kyttää saisko jonkun perskännisen mamman huijattuu mukaan.

Iqhmael sanoi:
Karpon Hannu esitti ohjelmassaan jokunen vuosi sitten tähän aiheeseen liittyen jonkun jutun. Jossain pienellä paikkakunnalla paikallisia romaaneja ei päästetty MINNEKÄÄN. Kaikki kioskit, kaupat, ravintelit jne oli sulkenu ovensa romaaneilta. Toki juttu ei kertonut, että pääsikö jonkun muun suvun edustajat noihin paikkoihin vai koskiko porttikielto vain tuota paikallista romaaniyhteisöä. Uskon kuitenkin että ite ne on kussu omat mahdollisuudet asioida paikoissa.. yleensä ne ei muuta tee ku reistoo!
Paikkakunnalla, mistä ite oon kotoisin, ei päästetä paikallisia romaaneita huoltoasemille ja baareihin kuin suvun vanhin vaimonsa kanssa ja heissäkin on välillä jo aivan liikaa..

Jep... Salossa toi oli, ja valitettavasti ei kuultu ollenkaan liikkeiden omistajia. Shwartz tms. nimistä sukua ovat, ja pöllivät aivan HEL******* tavaraa. Paino sanalla Hel******

nimim. tunnen pari liikkeen omistajaa + tuolloin vartijoina ollutta jannua.

ps. Kyllä noi Malmin "Kreikkalaiset" + kebabit + somput ovat itse oman maineensa pilanneet käytöksellään. On Suomessa näemmä asiat hyvin, kun aletaan etsiä parannettavaa tollaisista tyhjänpäiväisistä asioista.

Richard75 sanoi:
Tuohon käytän jo nykyään sitä taktiikkaa, että kun olen tehnyt selväksi että ei todellakaan pääse sisään ja manne alkaa avata suutansa jankatakseen, niin katkon jokaisen manne alkavan lauseen komentamalla päälle että oliko tässä vielä jotain epäselvää ja eikö se mene jo perille että asia ei tästä muutu mihinkään vaikka kuinka siinä selittäsit.

Tosiaan meillekin pääsee 2-3 tuttua "mannea" jotka ei liiku niiden omissa porukoissa, ja pukeutuu fiksusti, joten syrjinnästä paikkaa ei voida syyttää.
Ei pilkun vittuilua, mutta kun sanot että "pukeutuu fiksusti" antaa se kuvan siitä että joka romani pukeutuu typerästi: ja se ei ole rasismia? syrjitään vaatteiden perusteella

Malmin ulkomaalasista oon kuullut yhtä sun toista vähemmän mukavaa tarinaa.

En jaksanut lukee kaikkia posteja, mut eikö monilta ongelmilta kyseisen ryhmän välillä vältyttäisiin jos kiellettäisiin esim kansallispuvussa tuleminen ravintolaan. Silkkitakki voitas liittää samaan listaan. Kyllähän ravintoloissa aina on ollut vaaterajoituksia...

Mike sanoi:
Vastavetona vain 4 ovimiehen testiryhmä. Käsi ylös kellä on ollut usein ongelmia romanien kanssa? Ja että heidän pääsyn evääminen on pienempi paha ravintolalle ja muille asiakkaille?

Se on melkein 100% varma jos on useampia manneja sisällä joutuu puuttumaan heidän illan viettoon tavalla tai toisella. Tai sit mulle vaan on sattunut kaikki paskat kohdalle ja joka vitun kerta näistä mulkuista on ollut ongelmia :)

kyllä se on niiden oma vika kun eivät pääse minnekkään! 1% koko porukasta osaa käyttäytyä! niin paljon on omaa kokemusta noista... juhannukset on menny ihan pilalle mannejen sekoilujen takia!

Joskus jotain hyvääkin...eilen oli positiivinen kokemus mustalaisista, todistin kuin vain 3 kansallisasuista viidestä eli 60% yritti varastaa tavaraa kaupasta...yllätyin itsekin tästä :D

Ruutiukko sanoi:
Joskus jotain hyvääkin...eilen oli positiivinen kokemus mustalaisista, todistin kuin vain 3 kansallisasuista viidestä eli 60% yritti varastaa tavaraa kaupasta...yllätyin itsekin tästä :D
Loput sitten varmaan vaan harhautti myyjiä ja vartijoita vai? ;)

kodinputkimies sanoi:
kyllä se on niiden oma vika kun eivät pääse minnekkään! 1% koko porukasta osaa käyttäytyä! niin paljon on omaa kokemusta noista... juhannukset on menny ihan pilalle mannejen sekoilujen takia!

minkä takia tääl kaikki yleistää jotain helvetin yhtä prosenttia.. se luku on ihan satavarmasti paljon pienempi :lol2:

Noista puukko hommista tuli mieleen että eikös puukko kuulu niiden kansallisasuun ja siksi saavat kantaa niitä mukanaan? noin olen kuullut mutta liekö :anssi:

Täälläkin monesti jo joidenkin kaupan kassoilta huudetaan että tänne ei ole lupaa tulla kun äänen kuulee jo ovelta ketkä sieltä ovat tulossa. Yhdeltä tutulta tuli mustalainen kysymään kännykkää puukon kanssa tämän tultua kebabilta. (känny lähti)Lievätkö yhdistäneet voimansa?
Rehtiäkin heitä on esim tämän paikkakunnan uimalassa saattavat he saunassa jutella mukavia yms. ja lisäksi löytyy yhden huonekalukaupan omistama veljespari jotka mukavia myös.

Odottakaas muuten sitten kun tommonen heimopäällikkö kuolee. Alkaa simmonen kansaenvaellus kaupoissa yms kun hautajaisia alkaavat järjestämään ettei sekaan mahu! kokemusta on

Onska sanoi:
Noista puukko hommista tuli mieleen että eikös puukko kuulu niiden kansallisasuun ja siksi saavat kantaa niitä mukanaan? noin olen kuullut mutta liekö :anssi:

Täälläkin monesti jo joidenkin kaupan kassoilta huudetaan että tänne ei ole lupaa tulla kun äänen kuulee jo ovelta ketkä sieltä ovat tulossa. Yhdeltä tutulta tuli mustalainen kysymään kännykkää puukon kanssa tämän tultua kebabilta. (känny lähti)Lievätkö yhdistäneet voimansa?
Rehtiäkin heitä on esim tämän paikkakunnan uimalassa saattavat he saunassa jutella mukavia yms. ja lisäksi löytyy yhden huonekalukaupan omistama veljespari jotka mukavia myös.

Odottakaas muuten sitten kun tommonen heimopäällikkö kuolee. Alkaa simmonen kansaenvaellus kaupoissa yms kun hautajaisia alkaavat järjestämään ettei sekaan mahu! kokemusta on

Se kannattaa aina muistaa että mustalainen ei puukota jos sitä vetää turpaan ennen sitä kuin se ehtii skeglulla tökkäämään. Eli sääntö on = Lyö ja peräänny. Ei ne muut enään käy päälle jos sen puukottajan on kaatanut. Poikkeus tietysti jos puukottaja on kännissä! ...

Tää oli aika huikea...

Näpistelijä menetti hameensa valtiolle

(11.06 20:28) 31-vuotiaan porilaisnaisen pitkää rikossarjaa yritettiin katkaista Porin käräjäoikeudessa erittäin poikkeuksellisella tavalla. Laajaa myymälänäpistyssarjaa Porissa ja myös Kokemäen ja Huittisten seuduilla tehtailleen naisen arvokas kansallispuku tuomittiin valtiolle. Nainen on rötöstellyt pikkuliikkeissä ainakin 27 kertaa. Kansallispukunäpistyksissä on viety mitä erilaisempia tavaroita. Hameen uumeniin on kätketty jopa moottorisaha ja erilaisia sähkötyökoneita.

http://www.satakunnankansa.fi/pikauutiset/#

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom