EteenpÄin, Mutta MillÄ Keinoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Arvoisat palstalaiset. Tuossa "koira&aamuaerobinen"-threadin lopussa hiukan puinkin tätä nykytilannettani, mutta en löytänyt todellista "punaista lankaa" siihen, miten mun kannattaa rasva% pienentämistä jatkaa. "Ammattina" tomiva futis ajanee tuon aerobisen puolen (6krt vko) ja puntit siihen päälle (4krt/vko/kaikki lihasryhmät tasaisesti, lihasmassaa kasvattaen), mutta silti, silti tuo rasva% 16.7 seitsemän painaa takaraivossani hullun lailla!! Olisin valmis hankkimaan jopa personal-trainerin, tai vaikka jonkun, joka asioista tietää ihan prikuulleen. Motivaationi rasvojen pudottamiseen on täydellinen, mutta iän ikuisten " kun teet näitä ja näitä liikkeeitä, niin kai sen pitäis toimia.." syö miestä rotan lailla. Ja edellinen pätee myös ravintoasioissa. Ovatko konkreettiset neuvot todellakin kiven alla? Hiukan asioita ja taustoja tutkineena olen huomannut, että tämä sivusto on ainut ja oikea tässä maassa näistä asioista tietävä sivusto, joten nyt jos joku viitsisi nähdä hiukan vaivaa tässä asiassa, niin pääsisin oikealle tielle tässä ikuisuudelta tuntuvassa vaelluksessa kohti pienempää rasvaprosenttia... :( Miten siis eteenpäin ----> rasva& kymmeneen, kesäksi.

Yhteistyöterveisin

Jos motivaatiota kerran löytyy niin en näe että mikä siinä voi olla niin vaikeaa.
Syöt vähemmän kuin kulutut. :thumbs:

Mut jos et ole varma kulutuksestasi rupea pikkuhiljaa karsimaan ruokavaliotasi. Jätä kaikki turhat pois heti alkuun, ja rupea tiputtelemaan hiilareita pikkuhiljaa.

..Rupea tiputtelemaan hiilareita pikkuhiljaa..

Jälleen yksi surullinen esimerkkki "asiantuntemuksesta". En toki tuomitse sua, koska jokaisellahan on oikeus mielipiteeseensä, mutta luuletko tosiaan, siis tosiaan, että esim. jalkapalloilijan pitää pudottaa hiilarit pois? heh.Ei jumalauta..eli reeneihin vaan sitten proteiinijuoman ja paistijauhelihan voimalla? Mistä energiaa harjoitteluun, herra "asian ns. tuntija" ? Näitä lisää...hohhoijaa.

Fabien sanoi:
..Rupea tiputtelemaan hiilareita pikkuhiljaa..

Jälleen yksi surullinen esimerkkki "asiantuntemuksesta". En toki tuomitse sua, koska jokaisellahan on oikeus mielipiteeseensä, mutta luuletko tosiaan, siis tosiaan, että esim. jalkapalloilijan pitää pudottaa hiilarit pois? heh.Ei jumalauta..eli reeneihin vaan sitten proteiinijuoman ja paistijauhelihan voimalla? Mistä energiaa harjoitteluun, herra "asian ns. tuntija" ? Näitä lisää...hohhoijaa.

Tässäpä yksi lisää. :D Ajoitat ne päivän hiilarit, niin että paukut riittää siihen palloilluun. Vähennät vaikka ihan aamusta ja loppuillasta. :thumbs:

Vähennät vaikka loppuillasta.

Millä nappaan energiavarat täyteen seuraavan aamun reenejä varten? Pelkällä reco2 palautusjuomalla?...

Itse olen epäterveellisten rasvojen vähentämisen kannalla. Harrastan lajia jossa painoa ei ole hyvä olla liiaksi varsinkaan läskinä, joten olen kokenut helpoimmaksi keinoksi painonhallinnassa korvata ne iltapala lihapiirakat, mitä "off seasonilla" tulee vedettyä jollain paremmalla vaihtoehdolla.

"Rasvat alle 10%-kaudella"; aamiaiseni on lähes aina puuro, maitorahka ja maitoa (0,5l) joskus leipä kalkkunaleikkeen ja tuorejuuston kera. Aamupäivällä n. klo 10 puntti jonka jälkeen palautusjuoma (mukana hiilihydraatit normaalisti). Tunnin-kahden päästä treenistä klo 12-13 lounas. Usein kanaa joskus jauhelihaa sekä mahdolliset salaatit ym lisukkeet. Monesti välipalaksi riittää pelkkä maitorahka tai muu vähän rasvaa sisältävä proteiininlähde (=raejuustoa, proteiinijuoma tms.) ja jotain pientä. Sitten vielä ennen iltaharkkoja päivällinen joka on kutakuinkin sama kuin lounas. Treenin jälkeen n. klo 20-22.00 en yleensä edes ota palautusjuomaa vaan syön usein sitten kun nälkä tulee vielä yhden lämpimän ruuan (mielellään kalaa,kanaa) tai sitten ainakin tukevan iltapalan (vähärasvaista jugurttia, kaurahiutaleita, leipää kalkkunaleikkeen kera ym).

Eli pointti varmaan selkeä. Mahdollisimman säännöllinen ruokailurytmi niin helpompi tuntea oma kroppansa ja rasvat vähille. Tällä Systeemillä tulee treenattua 7-10 kertaa viikossa. Viikkoon mahtuu usein 1 täysi lepopäivä ja usein 1 kävelylenkki+normaalia tehokkaampi venyttely. Ja se vielä selvennykseksi etten pysyttele "rasvattomana" läpi vuotta vaan sitten painoa nostettaessa syödään lihapiirakkaa ja kaikkea mikä hyvältä maistuu. Viime vuonna kokeilin myös ottaa pari ruokalusikkaa oliiviöljyä päivässä. Saa mukavasti energiaa lisää.

Fabien sanoi:
Vähennät vaikka loppuillasta.

Millä nappaan energiavarat täyteen seuraavan aamun reenejä varten?

Siis kannattaa jättää nopeat hiilarit illasta pois. Hitaita voi ja kannaattaakin kiskoa illalla jos heti aamulla on treenit.

Rasvoja ei kannata illalla vetää paljoa hiilareiden kanssa... menee helposti rasvaprosenteiksi :D

Futista harrastava ei voi hiilareista paljoa vähentää mutta rasvoista voi. Eli kaikki paljon rasvaa sisältävä pois ja tilalle rasvattomia/vähärasvaisia.

Fabian sanoi:
Pelkällä reco2 palautusjuomalla?...

Fabian sanoi:
..eli reeneihin vaan sitten proteiinijuoman ja paistijauhelihan voimalla?

Vittuilua(ko) protskun rakastajia kohtaan?? :david:

Sporter, mulla on erittäin samalainen tilanne kuin sulla tossa viestissäs. Paitsi mulla ei ole tota "painoa nostettaessa"-vaihetta. Olen tässä nyt miettinyt, että ehkä mun rasva% putoamisen syy kaikesta yrityksestä huolimatta olisi se, että en käytä rasvoja ollenkaan, tai ainakin hyvin hyvin niukalti..ja eikös niitäkin kuitenkin tarvittaisi.Entäpä suosimasi vatsalihasliikkeet ja sarjojen määrä?(jos siis teet).

On se nyt vittu kumma kun äijä itkee tääl neuvoo, ja kun sitä tarjoon niin saadaan vittuilut niskaan. Jos kerran itse tiedät mitenkä pääset läskiperseestäs eroon niin mitä sä sitä vielä täällä kyselet?
Niin ja En tainnut sanoa että pudota hiilarit kokonaan pois vaan rupeet pikkuhiljaa tiputtamaan hh määrää. Ei se läskimaha ilman kärsimystä pois lähde. Ei se dieetti ikinä mitään ruusuilla tanssimista ole. Niin ja ihan kokemuksesta voin sanoo että mitä alhaisemmaks rasva% menee, sitä kovemmin ottaa luonnolle.

Mutta älä kuuntele mun "asian ns. tuntemusta" kun kerran itse olet sellainen jeesus joka tietää kaiken. Onnee vaan dieetilles, mut tolla asenteella, luulempa että se läskimaha ei ihan heti oo muuttamas.

EDIT: typo..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No minä olen kaukana asiantuntijasta, mutta nyt kunnollisella dietillä oon ekaa kertaa elämässäni ja hyvin pääsin alkuun karsimalla kaiken "paskan" pois ruokavaliosta (sokeri, huonoa rasvaa mahd. vähän) ja yksinkertasesti vähentämällä aterioiden kokoa, ainoastaa protskumäärän oon pitänyt "korkealla". Ja jos meinaa rasvoja pudottaa niin pakko on miinuksella mennä ja aina se vähän on jaksamisesta pois, ei sille voi mitään. Kuten edellinen sanoi, on dietillä aina vähän kestettävä kärsimystä. Ja jos sitä ei futailla jaksa dietin aikana täysillä niin on tehtävä valinta. Joko pidät rasvat ja jaksat futailla taikka sitten laihdut ja ehkä jaksat vähän huonommin.

Fabien sanoi:
Olen tässä nyt miettinyt, että ehkä mun rasva% putoamisen syy kaikesta yrityksestä huolimatta olisi se, että en käytä rasvoja ollenkaan, tai ainakin hyvin hyvin niukalti..ja eikös niitäkin kuitenkin tarvittaisi.

Nyt ei ole aivan varma tieto: tarvitaan lähinnä että proteiini imeytyy paremmin. Muuten on aikamoisia energianlähteitä, että ei niitä paljoa tarvita diettausta ajatellen.

Itse olen tapellut saman ongelman kanssa. Rasvat pitäisi saada pois, mutta pitäisi jaksaa treenata. Itse vedän viikkooon 4 kertaa Thai treenit, 2 kertaa salin + hiihtoa ja lenkkiä fiiliksen mukaan. Aika hyväksi olen todennut seuraavan tyylin.

Aamulla lenkki tyhjällä vatsalla ja sen jälkeen apinan raivolla hiilareita ja protskua naamariin pitkin päivää. Treenien jälkeen sitten vain protskua ja rasvaa, joten aamulla onkin kone taas tyhjä ja voi hoiperrella aamuaerobiselle.

Tuolla tyylillä on rasvaa lähtenyt nyt ihan kiitettävästi ja ongelmia on tullut lähinnä lihasten kasvun suhteen :rolleyes:

Fabien sanoi:
Arvoisat palstalaiset. Tuossa "koira&aamuaerobinen"-threadin lopussa hiukan puinkin tätä nykytilannettani, mutta en löytänyt todellista "punaista lankaa" siihen, miten mun kannattaa rasva% pienentämistä jatkaa. "Ammattina" tomiva futis ajanee tuon aerobisen puolen (6krt vko) ja puntit siihen päälle (4krt/vko/kaikki lihasryhmät tasaisesti, lihasmassaa kasvattaen), mutta silti, silti tuo rasva% 16.7 seitsemän painaa takaraivossani hullun lailla!! Olisin valmis hankkimaan jopa personal-trainerin, tai vaikka jonkun, joka asioista tietää ihan prikuulleen. Motivaationi rasvojen pudottamiseen on täydellinen, mutta iän ikuisten " kun teet näitä ja näitä liikkeeitä, niin kai sen pitäis toimia.." syö miestä rotan lailla. Ja edellinen pätee myös ravintoasioissa. Ovatko konkreettiset neuvot todellakin kiven alla? Hiukan asioita ja taustoja tutkineena olen huomannut, että tämä sivusto on ainut ja oikea tässä maassa näistä asioista tietävä sivusto, joten nyt jos joku viitsisi nähdä hiukan vaivaa tässä asiassa, niin pääsisin oikealle tielle tässä ikuisuudelta tuntuvassa vaelluksessa kohti pienempää rasvaprosenttia... :( Miten siis eteenpäin ----> rasva& kymmeneen, kesäksi.

Yhteistyöterveisin

Moi!

Lainaappa kirjastosta Zone kirja oikeaa ruokaa oikeaan aikaan. Sen kun luet niin varmaan tuo ruokailu on joten kuten hallussa. Tärkeintä nopeat hiilarit pois.

-Marko

Olisiko sulla Fabien mahdollisuus tehdä aamuisin se aerobinen treeni?
Omasta kokemuksesta oon huomannut että aamuisin tyhjään vatsalla tehty aerobinen antaa ihralle kyytiä.

juu sanoi:
Nyt ei ole aivan varma tieto: tarvitaan lähinnä että proteiini imeytyy paremmin. Muuten on aikamoisia energianlähteitä, että ei niitä paljoa tarvita diettausta ajatellen.

Aikas moista mutua tulee sieltä suunnasta. Rasvoista muodostetaan kehosta iso osahormooneista, kuten esimerkiksi kaikkien tuntema testosteroni. Jos rasvoja ei tule ruuasta keho rupeaa asenteellisesti säästelemään niitä ja yleensä vähärasvainen ruoka on lisäksi korkeasti hiilihydraatti pitoista eli se lisäksi pompauttaa verensokereita. Ongelmana useilla nykydiettaajilla on liian vähäinen rasvan saanti. Rasvojen metabolia ja toiminta on yleisesti ottaen niin iso asia että sitä on alettu vasta lähivuosina ymmärtämään. Vieläkin monilla jotka diettaavat on paljon erilaisia harha luuloja rasvoista, kuten kolesteroolin haitallisuus ja ettei rasvoista ole kuin haittaa.

Summa summarum: Rasvaa riittävästi dietin energian tarpeista -> n 30%.

Mennään itse asiaan eli Fabienin auttoon:
- Ensinnäkin kalori teoriasta sen verran että pari asia sotii hieman sitä vastaan vaikka itsekin uskon siihen:
1. On todettu, että jos ihmiset syö yhtä paljon kaloreita kuin aikaisemmin, mutta pienemmillä ateriolla, he laihtuvat.
2. Jos henkilö jouksee kerran viikossa lenkin, joka polttaa 900 kcal, ei hän laihdu yhtä paljon, jos juoksisi kolme kertaa viikossa lenkin joka poltaa 300 kcal
3. Jotkut naiset eivät laihdu vaikka heidän syömisensä pidettäisiin samana ja he rupeasivat harrastamaan aerobista liikunta. Kun taas voima harjoittelun on todettu laskevan parissakin tutkimuksessa aina naisilla painoa.
(muistista poimittu lainauksia Lyle Mcdonaldin kirjasta ketogenic diet ja Katri Mannisen ja Patric Borgin uudesta teoksesta)

Välihuomautus: Tulee hieman pitkä jaarittelu. Asiaan siitä...

Eli Fabien mun mielestä sun kannattaisi kattoa tarkemmin mitä suuhusi pistät. Ja yrittää nyt aluksi vaikka syödä ihan normaalisti mutta paremmassa suhteessa. Esim Zonen suhteet on todettu laihduttajille hyväksi (40 hh/30 p/30 r). Pidät huolta, että rasvoja tulee tarpeeksi ja jotain muitakin kuin tyydyttyneitä. Protskua kanssa ja hiilihydraatit kannattaa ottaa täysjyvä tuotteista. Tärkeimpänä: vihanneksia naamariin niin paljon kuin pää kestää :D. Ja sitten se mitä mä jo aikaisemmin mainostin eli ruoka jaettuna mahdollisimman pieniin annoksiin. Mun mielestä 3 pää ruokaa ja 3 välipalaa on ihan hyvä jaottelu.

Ei mullakaan ole muuta tarvetta välillä tarkoituksella nostaa rasvaprosenttia/painoa kuin etten muuten pysy terveenä kovaa harjoitellessa. Aiemmin saatoin olla lähellä +/- nollakaloreita tasaisesti vuoden ympäri, mutta elimistö reagoi herkästi ylikunnon alkavilla merkeillä (flunssa, treenaus ei kiinnosta ym pientä).

Nyt olen ottanut massaa tarkoituksella muutaman kilon läskinäkin silloin kun siihen on mahdollisuus (kauden loputtua) ja voin treenata tällöin punttia 4 kertaa viikossa vähemmällä aerobisella ja paljolla ruualla. Näin saan nostettua nopeammin voimatasojani. Sitten 2-3 kk ennen kauden alkua alan pikkuhiljaa toimia niinkuin aiemmin kirjoittelin.

Kysyit rasvan tarpeellisuudesta. Jos ruokavaliosi on tosiaan jo nyt lähes rasvaton kannattaa kokeilla öljyn (rypsi tai soija mieluiten?) käyttöä. Öljystä on terveydellisiä etuja, mutta suurin hyöty lienee dieetillä ettei keho rupea ottamaan tarvitsemaansa energiaa lihaksistasi, koska tätähän ei haluta.

Vatsalihaksien tekemisestä. No vatsalihaksia tekemällähän ei rasvaa saa poltettua paikallisesti niin kuin täällä on jo miljoona kertaa todettu. Eli vatsoja ei kannata nykyttää joka ilta (itse tein nuorempana 1600/viikko). Nykyään teen vatsat kolme kertaa viikossa. Olen jakanut vatsojen tekemisen 4 eri ohjelmaan joita sitten kierrätän.

1. Sivuvatsat (esim. smithissä, käsipainoilla ym) tänään 3*8*80kg smithissä
2. Alavatsat (esim. jalkojen nostot, voi käyttää lisäpainoja) 3*10-40 riippuen kuormasta
3. "Normaali" vatsat lisäpainoilla (esim. vatsalaite, käsipaino niskan takana) 3*10-20
4. Aerobinen 3 sarjaa esim 1min max.toistot tai 100 toistoa jne.

Ja tietysti tässäkin vaihtelua niinkuin muussakin punttiharjoittelussa. Vaihdan yleensä joka kuukausi liikkeitä, sarjojen pituuksia, liikeratoja ja suoritustekniikoita.

Sen verran vielä lisäystä, että vaikka en hiilihydraatteja niin tarkasta laskekaan niin en syö juurikaan karkkeja tai muita nopeita hiilihydraatteja sisältäviä tuotteita (vaaleaa leipää lukuunottamatta). Ruuan kanssa otan pastaa tai riisiä tuntemuksen mukaan joskus valtaosa lautasesta on lihaa joskus 2/3 pastaa... Proteiiniä pyrin saamaan kuitenkin min. sen 2 g*oma paino=170g päivässä.

Suuri kiitos kaikille vinkkejä antaneille! Tästä poimin ydinkohdat menen näillä eteenpäin. Ilmoittelen 2kk:n päästä, miten on lähtenyt liikkeelle ja miten edetään.
Vielä kerran kiitokset!

Lightweight sanoi:
(muistista poimittu lainauksia Lyle Mcdonaldin kirjasta ketogenic diet ja Katri Mannisen ja Patric Borgin uudesta teoksesta)

Etsipäs lainauksille lähde varsinkin tuosta Ketogenic Dietistä, jooko? Kiinnostaa väitteiden perusteet.

JSmith sanoi:
Etsipäs lainauksille lähde varsinkin tuosta Ketogenic Dietistä, jooko? Kiinnostaa väitteiden perusteet.

"As stated previously, while the addition of aerobic exercise with no change in diet causes fat loss in men, it does not reliably do so in women (3,14).
At maintenance calories, in both men and women, the performance of resistance training causes a loss of bodyfat with no changes in dietary habits. (14-18) At this calorie level, weight training alone generally causes a greater fat loss and muscle gain than endurance exercise alone (14,15). "

"Additionally, exercising two days per week does not result in significant fat loss, even if more calories are expended. Burning 500 calories twice per week (a total of 1000 calories expended) does not cause the same fat loss as burning 300 calories three times per week (only 900 calories)." - Ketogenic diet, Lyle McDonald

Tutkimukset on tietenkin tehty treenaamattomilla ihmisillä, mutta osoittaa silti ihmiskehon ihmeellisyyden. Tietenkin Lyle puhuu paljon muutakin noissa samoissa kappaleissa ja selventää asioita. Lauseista tulee noin tekstistä lainattuna hieman liian irrallisia. Mun mielestä kannattaa itse lukea kummatkin mun mainitsemat kirjat. Hyvää tavaraa :thumbs:

Toista kirjaa ei mulla ikävä kyllä ole saatavilla niin en voi kaivaa lainauksia.

Suositut

Back
Ylös Bottom