Espoon pakkislaiset

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Morjesta,

Kai täällä voisi itsekin "esittäytyä". Mä olen se Espoon Keskuksen Fit1 salilla yleensä kolmen jälkeen hiihtävä rillipää Adidaksen verkkareissa ja punamustat nostokengät jalassa.

Kun voimailua yritän harrastella, niin siinä kyykkypaikalla monesti aikaa menee. Painot ei vielä ole sitä luokkaa (ja sarjatauot suht pitkiä), etteikö siinä voisi porukalla painoja alas ottaa ja muidenkin välissä tehdä. Saa ja pitää tulla kysymään voiko välissä tehdä. Yleensä mulla on kuulokkeet korvilla ja katselen pitkin lattioita tai nollat taulussa kaukaisuuteen sarjatauoilla, niin siihen viereen vaan seisoskelemaan niin enköhän mä siitä hoksaa.

Ironista ehkä neuvoa näin, sillä itse aina kysyn vain montako sarjaa jäljellä, enkä sitten tajua/kehtaa/uskalla kysyä voiko tehdä välissä :I

Kiitos näistä hack bongailuista. On yllättävän harvinainen yksilö (tai sitten olen pyörinyt väärillä saleilla). Fressi houkuttelisi kyllä, mutta on vähä kallis omaan makuun. Pihi kun olen. :D

Pakko tulla moikkaamaan! Tammikuussa olisi muutto täältä maalta pääkaupunkiseudulle opiskelun merkeissä. Tällä hetkellä kämppää on tarjottu Matinkylästä ja salitarjonta saa kallistumaan tohon Fit1-saliin. Hinta vaikuttaa reippaasti tuohon valintaani, mutta käydään kokeilemassa se kuukausi ensin. Voi tulla moikkaamaan, jos näkyy lyhyttä eksyneennäköistä jamppaa ranteessa lintu tatuoituna!

Mun mielestä Espoon paras sali on Lepuskin Fressi. Olen treenannut Classicilla, SATSilla (Omena ja Leppävaara), Elixialla (Länsiväylä ja Sello), Foreverillä (Matinkylä ja Otaniemi), Fit1 Leppävaarassa, Olariumissa sekä kaupungin saleilla. Nyt viimeisimpänä treenipaikkana on Leppävaaran Fressi ja on minun kirjoissa selkeä ykkönen. Danafitnesin aikaiset laitteet on timanttia ja käsipainoja on tarpeeksi vaffemallekkin ukkelille. Ainoo miinus tulee, että ruuhka-aikaan on ahdasta. Jos pitäisi kokemusten perusteella laittaa järjestykseen niin 1. Fressi (Leppävaara) 2. Classic Gym Niittykumpu 3. Olarium tai Fit1. SATSin menoon olen niin kyllästynyt etten suosittele sitä kenellekkään. Elixiasta vaan erinäisiä testikertoja, joten yleisluonteesta ei pysty sanomaan, mutta laitteisto mallia hyvinvointi.

Morot! Muuttanut juuri Espoon Lepuskiin viimeviikolla ja juu onhan täällä ihmisen ihan saatanan hyvä olla :anssi: mutta asiaan. Asun tässä ihan Sellon perseessä kiinni joten olisi jollaintapaa loogista valita se sali naapurista kun niitä kerran on tarjolla. Vaihtoehtoina (käsittääkseni) aikalailla Evo, Satsi ja Fressi. En ole mikään jääkaappi, korkeintaan siro kylmälaukku, mutta tykkään että salilla on salimeininkiä ja rautaa löytyy riittävästi ja monipuolisesti. Salilla 17-23 välillä eli kaikkien kolmen vaihtoehdon pitäisi sen puolesta olla ok.

En 95% varmuudella kävisi yhdelläkään ryhmäliikuntatunnilla mitä Satsi ja Fressi tarjoaa, mutten toisaalta juurikaan välitä siitä mitä salikortti maksaa. Vähän ahdistaa noi sitoutumiset, mutta eihän siinä mitään jos osutaan kerralla oikeaan. Evossa ei sitoutumista ja halvempi hinta, olkoon vaikka pieni plussa.

Luin tätä ketjua pari vuotta taaksepäin ja ainakaan Evosta ei ole liikaa pölisty, siitä kiinostais tietää lisää. Onko Satsissa mitään plussan arvoista, minkälainen punttipuoli sielä? Fressiä on jotkut tässä ketjussa jopa kehunut eli hieman oon jo lähtökohtasesti kallistunut siihen tai Evoon. Vaikken mistään mitään tiedä. :face:

Kiitos jo avuista, enskuusta starttaa taas. :)

Vähän jälkijunassa vastailut, mutta menköön muille tuleville tiedoksi vaikka, sellon satsissa oli aiemmin aika kattava kuntosalipuoli. Vapaat painot ja tangot eleikoa ja laitteitakin aika hyvä määrä monelle. Nyt kuntosali on rempassa, joten millainen se on jatkossa on asia erikseen, satain heikkous on kuitenkin aukioloajat. Evo on auki hyvin, mutta tila on todella pieni ja aiemmin ainakin siellä tuli valitusta mm. mankun käytöstä, ja jos haluaa jotain rinnallevetoa/tempausta tms. tehdä niin ei ole tilaa eikä painoja joita voisi pudotella. Fressin salista kokemuksia danafitness-ajoilta ja hiukan fressin alkuaikaa ja on ainoa sali jonne olen saanut porttikiellon koska painot putosi OHS:ää tehdessä pari kertaa lattialle ja muutenkin tuolloin mentaliteetti oli se, että salilla ollaan hiljaa ja ei kolistella - en tiedä onko asia mennyt yhtään paremmaksi. Fressin sali on myös järkyttävän ahdas.

Fressille pääsee testaamaan for free. Omasta mielestä tosi hyvä sali. Kahdesta kyykky / vetopaikasta tosin miinus.

Taitaa päästä about kaikille saleille testaamaan ilmaiseksi, pl. EVO (Sinne sai joskus kolmen päivän koodin tilattua, mutta ei löydy enää mitään tietoa tuosta).

Itse käyn tuolla EVO.ssa. On kyllä muuten ihan jees salina, mutta se tila on todellakin pieni. Salilta uupuu myös muutamia nippeleitä / kahvoja joita itse ehkä kaipaisin. Vaikka kyllä sitä pärjää ilman lapiokahvallista vetotankoa.

Leppävaaran Fressillä on 9.-14.2. ystäväviikko ja mun olisi jäsenenä mahdollista pyytää respasta ystäväpassia, jolla kaveri pääsisi treenaamaan viikon ajan ilmaiseksi Fressillä - onko jollakulla kenties halua tulla tutustumaan/treenaamaan viikon ajaksi yhteen Espoon parhaista kuntosaleista? Samoin mikäli olet kiinnostunut saamaan neuvoja treenitekniikoihin ym liittyen, voin tarjota avuksi omaa vaatimatonta osaamistani kun satun olemaan itse vapaalla koko viikon ajan ja asustelen tässä melkein naapurissa..

Missähän lähinnä Matinkylää löytyy sali, jonne on järkevä kertamaksu? Ensi viikolla veikka tulee kylään eikä ole aikomustakaan lähteä tuonne vakisalille Fit1:een 15e kertamaksulla.

Leppävaaran Fressi

Onko tuolla minkälaiset kyykkypäikat? Siis jotain turvaraudallista paikkaa? Entäs Hack? Mankun käyttö?

- - - Updated - - -

Missähän lähinnä Matinkylää löytyy sali, jonne on järkevä kertamaksu? Ensi viikolla veikka tulee kylään eikä ole aikomustakaan lähteä tuonne vakisalille Fit1:een 15e kertamaksulla.

http://www.classicgymespoo.fi/

^Mee kokeilemaan, sinnehän on ollut se 3pv ilmainen testi. Munkin piti käydä siellä uiskentelemassa jossain välissä nyt talven aikana, mutta enpäs ole näemmä saanut vielä aikaiseksi...

Onko tuolla minkälaiset kyykkypäikat? Siis jotain turvaraudallista paikkaa? Entäs Hack? Mankun käyttö?

Tavanomainen Hack löytyy, samoin normaali jalkaprässi + Cybexin vipuvarsiprässi, 2 smithia, 2 varmistimilla varustettua säädettävää kyykkyräkkiä ym ym - kaikenkaikkiaan varsin hyvin varusteltu sali. Ja mankkua sopii käyttää miten tykkää, kunhan ei ala sotkea paikkoja sen isommin.

Nyt lykkäsi niin sanotusti myrkyn eli Niittarin Classic on lopettamassa :(. Reilut seitsemän vuotta siellä on tullut käytyä ja harmittaa kyllä varsin syvästi. Syksyyn asti pitää ilmeisesti räpistellä voimassa oleva kortti pois tuolla Esportilla, mutta sitten tuleekin ongelma löytää pidemmän päälle hyvä paikka kun Espoon salitarjonta on sitä mitä on. Oudolta tuntuu, että ilmeisesti riittävää kysyntää löytyy helvetilliselle määrälle hyvinvointipalatseja, mutta ei ainoallekaan simppelille rautasalille...

20150329_120846.jpg

Olinkin pari viikkoa varautunut tähän, mutta olin ymmärtänyt, että vasta kesän lopussa ovet säppiin. Se olis kokka kohti Mayorsia sitten viikon sisään.

Nyt lykkäsi niin sanotusti myrkyn eli Niittarin Classic on lopettamassa :(. Reilut seitsemän vuotta siellä on tullut käytyä ja harmittaa kyllä varsin syvästi. Syksyyn asti pitää ilmeisesti räpistellä voimassa oleva kortti pois tuolla Esportilla, mutta sitten tuleekin ongelma löytää pidemmän päälle hyvä paikka kun Espoon salitarjonta on sitä mitä on. Oudolta tuntuu, että ilmeisesti riittävää kysyntää löytyy helvetilliselle määrälle hyvinvointipalatseja, mutta ei ainoallekaan simppelille rautasalille...
Harmi, tuo oli kyllä pätevä sali. Espoo tosiaan kaipaisi oikein rehellistä punttisalia. Ei hyvinvointivalmennus, ei zumbaa, ei hypoxihoitoja, vaan kunnolla kiekkoja, tankoja, käsipainoja ja asiallisia laitteita.

Ei muuta kuin ostamaan Classicilta parhaat pois päältä, täydentämään kalusto ja saliyrittäjäksi...

meme-face-thinking.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom