Espanjan kuntosalit, lisäravinteet...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bändryy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mallorcalla palmassa kun kävin niin oli kuntosali 7euroo päivä, sali oli kyllä loistava, jonkun kehonrakentajan perustama, seinillä oli kuvia kyseisestä kaverista joissain kisoissa, hän oli myös tiskin takana myymässä lisäravinteita(hintoja en katsonut).

Niin onkohan kellään tarkempaa tietoa Barcelonan saleista jo postattujen lisäksi. Itse olen nyt täällä vaihdossa ja yliopiston sali on 14 eur/kk, mutta 20 kilon levyjä löytyi huimat 4 kpl ja käsipainot loppu 37,5 kiloon. Halpahan tuo on ja samassa hintaluokassahan nuo julkiset salit ovat, mutta onko nuo isojen körmyjen salit sitten törkykalliita? Ei ollut kovin inspiroiva sali noin muuten tämä koulun vaikka kai sielläkin treenailisi.

Itsellä on vähän sama ongelma täällä Valenciassa. Löysin kaupungilta salin (n. 25e/kk), mutta sielläkään ei ole montaa 20 kilon levyä. Käsipainoja kylläkin löytyy ihan kiitettävästi.

Jos jollain on jotain tietoa Valencian saleista, niin pistäkää infoa.

Nyt on tullut jonkin verran pyörittyä ympäri Madridin keskusta-alueita etsien sopivan hinta-laatusuhteen omaavaa salia. Olen käynyt läpi sekä julkisia että yksityisiä saleja, ja yleisarvosanaksi kyseisille paikoille kotimaan vastaaviin verrattuna voisin antaa maksimissaan 6+.

Isot käsipainot tuntuvat olevan ainakin Madridissa katoava luonnonvara. Yli 35kg:n käsipainoja ei tunnu löytyvän sitten mistään. Ainoastaan yhdeltä salilta olen löytänyt 42,5 kg:n käsipainot, mutta ko. salilla ei ole kyykkypaikkaa ja muutenkin se on koirankopin kokoinen ilmastoimaton paskalta haiseva ylihinnoiteltu läävä, joten en ole paikassa käynyt toista kertaa.

Sunnuntaina ajauduin epätoivoisena kaupungin ydinkeskustassa sijaitsevaan kuntokeskukseen, joka tarjosi 12+1 kk:n korttia (sis. jäsenmaksun 90e) hintaan 474e. Epäilyni kyseisen salin asiakaskunnan heterogeenisyydestä (tai -seksuaalisuudesta) osoittautui oikeaksi, kun saapastelin pukuhuoneeseen, jossa kolme rhp-klovnia rasvaili kiihkeästi toisiaan kosteusvoiteella.

Yleisestikin salikulttuuri Espanjassa (kokemuspohjana Santander, Barcelona, Madrid ja muutamia pienempiä kaupunkeja pohj.-rannikolla) tuntuu olevan aikamoista rh-pelleilyä. Kyykkypaikkoja/telineitä, isoja käsipainoja yms ei tunnu löytyvän mistään, mutta sen sijaan ihanan purkantuoksuisella huoneilmaan lisättävällä esanssilla varustettuja kaikenmaailman hilavitkuttimilla varustettuja kuntoilusaleja (huom! ei kuntosaleja) sitäkin enemmän.

Ilmeisesti pyörin ihan väärissä paikoissa, sillä en ole vielä yhdelläkään salilla törmännyt ns. "isoihin kavereihin", ja koska sellaisia luulisi tässäkin maassa olevan, ilmeisesti he käyvät reenaamassa jossain salaisessa kallioluolassa kivenlohkareilla.

Halpoja lisäravinteita en ole vieläkään periaatteessa löytänyt mistään, poikkeuksena Decathlon, josta löytyi jotain perushera/kaseiini-protskua n. 20e/900g ja samaa tavaraa n. 33e/2,5kg. Malto on ilmeisesti tässä maassa täysin tuntematon käsite, ja peruskreatiini tuntuu maksavan järjestään lähes 30e/500g.

Kaipaisin siis edelleen vinkkejä Madridissa aikaansa viettäneiltä saleista, lisäravinteista jne. Luulisi tälläkin palstalla olevan ainakin joku, joka on kyseisessä kaupungissa reenaillut?

Fuengirolan Stella Maris-hotellin sali on kyllä melko pieni ja painoja ei kovin paljoa... Esim. käsipainot loppuu jo 30 kiloon. Lisäksi siellä on kesäaikaan tukalan kuuma, ekan kymmenen minuutin jälkeen hiki valuu jo täysillä.

Yhtään 20 kilon levyä ei näkynyt ja tangotkin olivat max 15 kiloisia.

Mulla on etelästä (Cadiz) kokemuksia, opiskelevalle nuorukaiselle 25e/kk, salin perustaja/pitäjä oli joku kauhee mestari kamppailulajeissa, pyttyä ja plakaatia oli seinät täynnä. Tilat oli kyllä pienet, varustelu ok, mulle tosin käy aika perusvehkeet.

Mulla on etelästä (Cadiz) kokemuksia, opiskelevalle nuorukaiselle 25e/kk, salin perustaja/pitäjä oli joku kauhee mestari kamppailulajeissa, pyttyä ja plakaatia oli seinät täynnä. Tilat oli kyllä pienet, varustelu ok, mulle tosin käy aika perusvehkeet.

Eihän vaan salin nimi ollut Hercules ?
Kuulostaa vain samalta kuin missä itse kävin Cadizissa ollessani.
Toinen asia mikä jäi salista mieleen niin siellä soi aina Darude..tämä siis viisi kuusi vuotta sitten :D

Eihän vaan salin nimi ollut Hercules ?
Kuulostaa vain samalta kuin missä itse kävin Cadizissa ollessani.
Toinen asia mikä jäi salista mieleen niin siellä soi aina Darude..tämä siis viisi kuusi vuotta sitten :D

Hercules on just asiasali. Kyllä siellä kaikki perusvälineistö oli. Jalkojahan salilla ei toki ollut mahdollista treenata huonon kyykkypaikan lisäksi :D. Tärkeintä oli että peilin edessä pystyi tehdä hauista kyykkytangolla (omistajan mallisuoritus) kahden ihailevan karpaasin auttaessa pakkotoistoja molemmista päistä :). Itse viime vuonna hoitelin muutaman treenin kyseisellä salilla...Tappavan kuuma siellä kyllä oli (oli kyllä kuuma kesä Cadizissakin) ja omaan hikeen meinasi moneen otteeseen liukastua.

Decathlonista ainakin suosittelen, että haet tarvikkeet ja lisäravinteet. On nimittäin poskettoman halpa kauppa :thumbs:
No ainakin lisäravinteet oli kalliimpia kuin Suomessa, mitä tuossa kesäkuussa käydessäni katselin. Mutta olihan siellä ainakin reenivaatteita todella edullisesti, siis esim. Puman ja Adidaksen paitoja ja housuja.

Edit. No lisätään nyt kuitenkin sen verran että Decathlonissa kuitenkin oli lisäravinteita, muuten niitä oli vähän vaikeampaa jo metsästää :D Fuengirolan Miramarissa oli joku luontaistuotekauppa, mutta voi sitä valikoiman surkeutta :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Treenaus Espanjassa

!Hola todos!

Itse ostan tuotteeni Espanjassa Nutricion Systemsiltä, eikä hinnassa ole rutisemista. Puljussa on töissä pari suomalaista, joten asionti onnistuu härmänmurteellakin.

http://www.nutricionsystems.com

Voit valita kohdasta Idioma, kieleksi englannin, jos espanja ei vielä suju.

T. Sami
Torrevieja (Alicante)

Itsekkin tulee suht usein käytyä tuola Espanjassa 1-3vk pätkissä. Hakusessa olisi nyt joku oikeasti hyvä sali Torrevieja-Cartagena akselilta.
Lähtö on nyt perjantaina :hyvä:

/ La Manga

Herätetään ikivanha ketju... Olisi ajatus mennä 4vkon matkalle espanjaan varmaankin tuonne Malagaan niin onkohan siellä mitään kunnon salia vapailla painoilla ja taljoilla varustettuna? Onko halvempaa vuokrata sieltä asunto vai ottaa hotelli neljälle viikolle?

Herätetään ikivanha ketju... Olisi ajatus mennä 4vkon matkalle espanjaan varmaankin tuonne Malagaan niin onkohan siellä mitään kunnon salia vapailla painoilla ja taljoilla varustettuna? Onko halvempaa vuokrata sieltä asunto vai ottaa hotelli neljälle viikolle?

Saleista en tiedä, mutta jos teitä on 3 tai enemmän, tulee asunto halvemmaksi. Ja voitte itse kokkailla välillä ruokia, mikä jeesaa budjetin pienenä pysymiseen.

Salit on Espanjassa pääosin täyttä paskaa:
- 90% penkeistä on sellasia tyypillisiä 100 euron penkkejä, jotka heiluu ja joissa telineet on hartian leveydellä.
- Yhtään vetolavaa en ole nähnyt niissä tusinassa saleja, joissa olen käynyt. (Enkä ole nähnyt espanjalaisen kyykkäävän tai vetävän kuin tasan yhden kerran.)
- Salien ainoalla kyykkypaikalla joku tekee yleensä hauista
- Harvalta salilta löytyy 20 kilon tankoa.
- Laitteet/penkki pitää peittää pyyhkeellä treenatessa, joka tekee etenkin penkkaamisesta entistä vaikeampaa. Mankkua ei tietenkään saa käyttää.

Lisäksi valituksia on tullut henkilökunnalta mm. veden juomisesta salin puolella, repun mukaan ottamisesta salin puolelle ja säkin hakkaamisesta.

Et vaan pitäs kevyttä viikkoa ja ottas lomaa ihan rennosti? :D

Arvasin, että joku tarttuu tähän. Haluaisin treenata lomalla, koska nautin ihan äärettömästi siitä, että saa omassa rauhassa mennä salille kun tahtoo, tehdä treenin ja sen jälkeen mennä rentoutumaan vaikka rannalle maaten. Arkielämässä on yleensä kiire kaikkialle ja puntti heti töiden jälkeen. Lomalla on 24h päivässä, arkena vaan 16h...=)

Itellä oli ajatus pitää reenileiri just se 4vko ja ettii joku kova sali mutta jos oikeesti meinaat ettei siellä kunno saleja oo nii pitää varmaa miettii joku toinen halpa maa matkustaa :)

Itellä oli ajatus pitää reenileiri just se 4vko ja ettii joku kova sali mutta jos oikeesti meinaat ettei siellä kunno saleja oo nii pitää varmaa miettii joku toinen halpa maa matkustaa :)

Tottakai Espanjastakin löytyy painonnostosaleja, joten ainahan voit yrittää kysellä, jos sellainen löytyisi jostain. Me matkustettiin joskus Fuengirolasta Malagaan "pro"-salin perässä ja kyseinen sali oli köyhän miehen Forever, ei mitään mahdollisuutta tehdä kunnon jalkatreenejä. Tosin samanlaisia kokemuksia myös Italiasta, Teneriffalta ja Englannista, eli saleja ei ole todellakaan tehty painonnosto- tai voimannostotreenejä varten ja muutenkin suurin osa välineistä on leluja. Eli jos todella on tarkoitus treenaamaan lähteä, niin suosittelen etukäteen selvittämään treenimahdollisuudet, sillä Etelä-Euroopasta ei satunnaisesti törmää hyvään saliin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom