Eron jälkeen, positiivisuutta kehiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
54
Jokin aika (n. 5 viikkoa) takaperin kyselin täällä hyviä kosimisideoita. Hommelit meni kuitenkin sen verran vitulleen, että erohan siitä tuli. Ero ei tosin johtunut kosimisesta, joka taisi olla sellainen viimeinen yritys suhteen pelastamiseksi. Nyt asun kuitenkin yksin, koska penskat jäi exälle. Ihan hyvissä väleissä ollaan edelleen, kenties paremmissa kun ennen, kasvettiin kai vaan jotenkin erilleen. 14 vuoden aikana kun vähän kaikki tuppaa menemään rutiiniksi. Mutta se ruikuttamisesta. Olen huomannut, että paras keino ravistaa synkät ajatukset on korvata ne ajattelemalla niitä hyviä asioita joita tästä erosta kaivautui esiin:

1. On omat rahat. Tähän asti on ollut yhteinen tili.
2. Kuntosali. Vihdoinkin pääsee oikealle salille (kts. kohta 1.).
3. Lisäravinteet. Voi sijoittaa enemmän (kts. kohta 1.).
4. Sinkkuelämä. Kukaan ei kyttää tulemisia ja menemisiä.
6. Oma rauha. Ei kakaroiden tappelua ja muijan kyräilyä.
7. Aikido. Vihdoinkin ehtii aloittamaan.
8. Aika. Sitä tuntuu riittävän vaikka mihin.

Lista olisi pidempikin, mutta siinä ne tärkeimmät. Haluaisinkin kuulla muiden pakkiksella samoilevien eronneiden positiivisia ajatuksia erosta. Uskoisin niiden helpottavan erosta kenties mua enemmänkin kärsivien henkistä helvettiä. Rutina ja itsesäälissä rypeminen nyt ei hyödytä ketään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika samoja plussia itselläkin. Omasta erosta on jo vähän aikaa, mutta pitkän suhteen jälkeen parhaita puolia oli:

+ Aikaa itselle
+ Aikaa harrastuksille
+ Aikaa kavereille
+ Vapaus yleisesti (voi tehdä/ostaa/käyttäytyä mitä huvittaa ja käyttää aikansa niinkuin haluaa, eikä kukaan yritä ohjelmoida)
+ Sinkkuelämä :kuola:
+ Mielenrauha (pääsi eroon pahasta mustasukkaisuudesta joka näkyi koko ajan)

samoja juttuja itellekkin tuli kun suhde loppui. Ja sainpahan ottaa kuurinkin päälle, kun avokki ei aikoinaan oikein ymmärtänyt aineiden päälle :)

Ensimmäisenä tuli mieleen kun oli päässyt yli erosta että:

Oma tupa - Oma lupa
Kaverit - Kylässä vaikka 24/7
Naiset - Vanhat ja uudet tuttavuudet
Biletys - Kukaan ei valittanut aamulla että missäs tuli oltua
Omat rahat - Oman ostokset
Aikaa itselle - Saa vaikka vaan maata jos huvittaa

Suhteen etuja:

+Aikaa harrastuksille
+Aikaa kavereille
+Vapaus yleisesti(voi tehdä/ostaa/käyttäytyä mitä huvittaa ja käyttää aikansa niinkuin haluaa, eikä kukaan yritä ohjelmoida)
+Mielenrauha
+Kuntosali
jne. nuo eivät ole pois suhteesta todellakaan, pitää vain järjestellä asioita ja hyvin skulaa. (nuo eivät tarkoita ettei toista ajattelisi tai ottaisi huomioon)

Missä vitun vankilassa te olette olleet? Teillä mitään suhdetta ole ollut, te olette olleet tossun alla.

Mike sanoi:
Suhteen etuja:
Missä vitun vankilassa te olette olleet? Teillä mitään suhdetta ole ollut, te olette olleet tossun alla.

Allekirjoitan saman kuin Mikekin. Kaikki tuo edellä oleva pitäisi olla itsestäänselvää toimivassa ihmissuhteessa.

Mike sanoi:
Suhteen etuja:

Eiköhän tässä nyt ollut tarkotuksena ajatella niitä positiivisia asioita sinkkuudessa. Tottakai suhteessakin noi samat asiat pätee tietyllä varauksella, mutta sitä ei tässä kysytty...

Joissain puitteissa tietenkin parisuhteessakin kaikki edellä mainittu on mahdollista. Omalla kohdalla harrastuksista joutui tinkimään muijan iltatyön takia. Kun on lapsia, niin ei silloin tulla ja mennä niin kuin itseä huvittaa. Jostain asioista vaan on pakko tinkiä. Kyselin nimenomaan EROSTA löytyneitä positiivia asioita. Jos homma toimii parisuhteessa niin ihan hyvä. Avatkaa siihen oma threadi.

Mike sanoi:
Suhteen etuja:

+Aikaa harrastuksille
+Aikaa kavereille
+Vapaus yleisesti(voi tehdä/ostaa/käyttäytyä mitä huvittaa ja käyttää aikansa niinkuin haluaa, eikä kukaan yritä ohjelmoida)
+Mielenrauha
+Kuntosali
jne. nuo eivät ole pois suhteesta todellakaan, pitää vain järjestellä asioita ja hyvin skulaa. (nuo eivät tarkoita ettei toista ajattelisi tai ottaisi huomioon)

Sama täällä. Ei ole yhtään kaveria jäänyt suhteen takia näkemättä. Yöllä olen voinut soittaa, että "mä jään tänne Timon luokse yöksi, en jaksa lähteä humalassa himaan", ja se on täysin ok. Jos toi on halunnut lähteä Moldovaan koiranäyttelyyn, niin on saanut mennä. Omilla rahoilla. Jos vieraissa haluaa käydä, niin sitä ei ole yhdenkään jätkän/naisen mustasukkaisuus koskaan estänyt. Toisaalta ongelmat on yleensä vakio; tällä se on lähinnä yhteisen sosiaalisen elämän olemattomuus.

En ole myöskään rahoittanut mitään ton menoja. Aina kun olen halunnut itselleni heraa, olen sen ostanut. Jos toi on halunnut omilla rahoilla pleikkapelin itselleen, niin on saanut ostaa. Ei vittu ikinä mitään yhteistä pankkitiliä. Kun se opiskeli, maksoin tietysti vuokrat ja laskut, mutta en mä sille mitään viikkiksiä antanut. Nyt sillä on pienempi liksa, niin maksaa liksaan suhteutetun prosentin laskuista.

Sitä mä en ymmärrä, että mitä ihmeen sinkkuelämää sitä tän ikäsenä enää voi viettää. Mulla on ainakin kaikki kaverit naimisissa ja monilla kersoja. Kävisin varmaan sitten tuolla kolmantena pyöränä istumassa niiden sohvilla.

Tommonen kavereina eroaminen on kyllä muksujen kannalta hyvä. Ei tule näitä "isällä/äidillä on uusi perhe" ongelmia. Ero itsessään ei vaurioita pentuja. Ne vaurioituu siitä, osataanko se homma hoitaa eron jälkeen.

Edit: huomasin noi teidän kommentit. Oikeessa olette.

Joo ei mullakaan kyllä mitään sinkkukavereita liikoja ole, mutta ainahan niitä kavereita voi lisää järkätä. Justiinsa niiden harrastusten kautta niitä yleensä löytyy. Ei oo kyllä mulla ollut ikinä liikoja tuollaista Ringsiden tapaista vapautta tulla ja mennä. Kai sitä on ittekkin ollut sen verran nössö, eikö oo viittinyt ruokkia muijan mustasukkaisuutta turhaan lisää / jaksanut tapella ja kattoa sitä murjottamista päiväkausia. Rahat on ihan käytännön syistä ollut yhteisiä, koska senttiäkään ei oo tileistä yli jäänyt laskujen jälkeen. Oon kyllä aina saanut ostella Kreat sun muut, mutta aina on joutunut jostain tinkimään. Totta on, ettei penskat tällaisesta mitään traumoja saa, jos homma hoidetaan oikein. Kyllä niitä penskoja tulee aika usein nähtyä. Ja se perinteinen "joka toinen viikonloppu" nyt ainakin.

Mike sanoi:

Olen ihan samaa mieltä, siihen se suhde kaatuikin. :rolleyes:

Omalla kohdalla eniten tohon vaikutti muijan sekopäinen mustasukkaisuus joka alkoi ekojen vuosien jälkeen nousta pintaan. Aluksi homma vaan huvitti, mutta jossain vaiheessa huomasi että se alkoi ohjata omaa käytöstä (pääsi helpommalla :david: ). Keskustelu tai järjesteleminen ei tohon auttanut.

Muay sanoi:
Aluksi homma vaan huvitti, mutta jossain vaiheessa huomasi että se alkoi ohjata omaa käytöstä (pääsi helpommalla :david: ). Keskustelu tai järjesteleminen ei tohon auttanut.

Vähän sama täällä. Helpommalla pääsi. Ja kuten sanottu 14 vuotta on kyllä tarpeeksi pitkä aika urauttamaan monet asiat johonkin muottiin, joita ei sitten hirveesti enää edes yritetä järjestellä toisin.

Broidilla oli sekopäisen mustasukkainen ex-vaimo. Oli kuulema hokenut koko ajan, että "luottamus on suhteen perusta". Niille tuli ero, koska se muija kävi de-facto vieraissa. Niin se aina menee.

Kunhan vaan nyt pidät sitten pääsi kylmänä etkä lähde ensimmäisen tuttavuuden kanssa heti seurustelemaan. Hetki omillaan tekee hyvää. Vähän pidempikin hetki.

Toisaalta mitä mä sua olen neuvomaan kun en edes tunne sinua, mutta noin minä tekisin.

fish sanoi:
Kunhan vaan nyt pidät sitten pääsi kylmänä etkä lähde ensimmäisen tuttavuuden kanssa heti seurustelemaan. Hetki omillaan tekee hyvää. Vähän pidempikin hetki.

Toisaalta mitä mä sua olen neuvomaan kun en edes tunne sinua, mutta noin minä tekisin.

Tosiaan laastareita kannattaa varoa, koska suhteen jälkeen on turhan helppoa kiintyä seuraavaan vastaan tulevaan ehdokkaaseen...

Joo tuosta mua on kyllä varoitelleet muutkin. On kuulemma vähän turhankin yleistä tuollainen. Jossain vaiheessa kuitenkin saattaa paljastua, että se toinen onkin ollut vain jonkin lohdun saamisen takia. Ja toinen saattaa kuvitella vaikka mitä. Vähiten sitä nyt haluaa ketään muuta tässä loukata. Pidetään nuppi coolina. Pienestä "irroittelusta" en nyt kuitenkaan aio kieltäytyä ;)

Vai että näin on Counikselle päässyt käymään? Noh kaikki mikä ei tapa vahvistaa. Nythän sulla on muuten aikaa poiketa tässä joku kerta mun kanssa salilla. Veivataan niin perkeleesti. :)

Jep näin tehdään. Ehdin jo ottamaan 3kk salikortin Garden Gymille näin kokeeksi. Ei kun sinne vaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom